ergernissen met de auto

Memmen, zagen, kreften en andere onderhoudende discussies over van die blikken dozen met teveel wielen
Online
User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

ergernissen met de auto

Post by F M »

Grrr... :twisted:

Er heeft iemand tegen mijn auto gereden op de parking op mijn vrouw haar werk. Rechterflank net voor de deur serieus ingedeukt.

Nu ja, het is een bedrijfs/leasewagen. Het zal me dus wel niks kosten. Als die gast nu nog het fatsoen had gehad om tegen de flank te rijden waar ik zelf al krassen gemaakt had, dan zou het zelfs positief geweest zijn. :mrgreen:

Nu weer miserie met herstellen en dergelijke.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: ergernissen met de auto

Post by Davy78 »

Zoals ge zelf al aangeeft, het is ne lease ... prijs u gelukkig! En nu hebben die garagisten ook weer werk 😉

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: ergernissen met de auto

Post by pingu »

Ne leasewagen zonder franchise? :shock:

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: ergernissen met de auto

Post by Mario »

ge kunt tegelijk de winterbanden laten vervangen !

Online
User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: ergernissen met de auto

Post by F M »

pingu wrote: 03 Jul 2020 18:12 Ne leasewagen zonder franchise? :shock:
Eén schadegeval per jaar wordt volledig terugbetaald. Het is immers een bedrijfswagen.

Maar dat gaat hier zelfs niet op, want de aanrijder heeft zijn gegevens achtergelaten.

@Mario: is begin juni al gebeurd :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: ergernissen met de auto

Post by Stefke »

mijn lijstje schade gevallen (als slachtoffer van een vluchtmisdrijf) is een beetje langer...
-flank eraf gereden, kerel helaas ontsnapt
-pinker vooraan gepikt, 2x zelfs
-antenne afgebroken
-spiegel afgereden
-iemand achteraan op de auto geklommen en over het dak naar voren en langs de motorkap er af...
-logo gepikt + op motorkap gaan staan
-deuk in rechter deur
-logo gepikt (deze keer volkswagen...)
-deuk motorkap
edit; dus zonder dat iemand gegevens achterliet..

en dan nog eentje zonder vluchtmisdrijf... :roll:
gaan lopen was moeilijk met 2 gebroken enkels, gebroken arm alsook een paar ribben en hier en daar nog wat... :?
Image

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: ergernissen met de auto

Post by OzzePaa »

Tjah, Stef ... Zone rooie CRX ... dat trekt wel veel aandacht hé ;) :mrgreen: :lipsrsealed2:
Gelukkig zelf nog geen ervaring met "hit and run"-toestanden want 't zou hier altijd een aderlating uit de eigen portemonée zijn :roll:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: ergernissen met de auto

Post by Raketman »

Mijn dochter haar schoonvader heeft nen dikke plets gezet. Eén of ander warhoofd was mijn zijn kop in zijn smartphone uit een tankstation gereden, recht op de verkeerde rijhelft. Ik moet zeggen, de dashcambeelden en de beelden van het benzinestation waren spectaculair: ge ziet zijnen auto halvelings over de uitwijkende auto knallen, om dan verdacht ver op 2 wielen verder te vliegen en dan uiteindelijk minus een linkervoorkant en flank terug op de grond te smakken :shock: :shock: :? . Gelukkig geen zwaargekwetsten, enkel schuurbrand van de airbags.

Ik ga nooit begrijpen waarom zo'n stom telefonneke zo belangrijk kan zijn dat ge dat gene minuut kunt gerust laten :whip: :thumbsdown: .
Nil volentibus arduum

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

Re: ergernissen met de auto

Post by robman »

Raketman wrote: 23 Jul 2020 17:28

Ik ga nooit begrijpen waarom zo'n stom telefonneke zo belangrijk kan zijn dat ge dat gene minuut kunt gerust laten :whip: :thumbsdown: .


Nee , echt nooit !!
Zoals Stefke het al zo veel keer gezegd heeft ...t'is onwaarschijnlijk schandalig !

Hopelijk kan schoonvader dit allemaal snel verwerken .

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ergernissen met de auto

Post by Muug »

Raketman wrote: 23 Jul 2020 17:28 Mijn dochter haar schoonvader
Ola, zit gij al in die fase !

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: ergernissen met de auto

Post by Raketman »

Jazekers :?

De grap is dat haar lief nog een paar broers heeft die in de brommerfase zitten, en van zodra die doorhadden dat ik zo iets van gemotoriseerde 2-wielers wist stonden ze hier al aan te schuiven :lol: .
Precies gelijk toen ik 16 was en den hof van mijn ouders zowat het verzamelpunt was van alle soorten brommertuig van de omliggende gemeentes :mrgreen: ...
Nil volentibus arduum

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: ergernissen met de auto

Post by TRooPER »

Raketman wrote: 25 Jul 2020 16:07 Jazekers :?

De grap is dat haar lief nog een paar broers heeft die in de brommerfase zitten, en van zodra die doorhadden dat ik zo iets van gemotoriseerde 2-wielers wist stonden ze hier al aan te schuiven :lol: .
Precies gelijk toen ik 16 was en den hof van mijn ouders zowat het verzamelpunt was van alle soorten brommertuig van de omliggende gemeentes :mrgreen: ...

Om de rij te beperken kan het helpen wat roze accessoires te monteren :-)
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Online
User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: ergernissen met de auto

Post by F M »

Vandaag werd ik gebeld door de carossier om een afspraak te maken voor de herstelling.
"Euhh, mag ik eerst een langs komen om nieuwe schade te laten schatten? Iemand heeft tegen de spiegel gereden" :roll:

Gelukkig heeft ook die persoon haar gegevens achtergelaten. :)
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ergernissen met de auto

Post by Muug »

We vonden onze auto een paar jaar geleden terug op een parking met een ferme deuk en kras in de linker achterdeur. Vaneigens niemand te zien of te vinden die 't gedaan had.
Nu in 't voorjaar tijdens een storm waaide een losgeslagen remork tegen onze auto. Tegen diezelfde linkerachterdeur. :mrgreen: Deze keer was er wel een partij.

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: ergernissen met de auto

Post by Droopy »

Meer een ergernis over de auto-industrie.

Zoals in een andere (urgentiestrook) topic aangegeven gaan we op zoek naar een tweede auto. :cry:

Als we een tweedehandswagen kopen is onze huidige wagen max. € 50 waard en als we een nieuwe kleine wagen kopen is datzelfde wrak een extra korting van € 3000 in recyclagepremie waard. :shock:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ergernissen met de auto

Post by Muug »

Tja,
commèrs, gelijk ze zeggen.
Voor uw eigen uitmaken wat ge wilt besteden eh.
Je kan opteren om een schoon oud autoke te kopen voor 1000€.
Je kan opteren om een mooie okkazie te kopen met garanie (myway, nearly new, cardoen,....)
Of je kan een nieuwe kopen.
:thumbsup:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: ergernissen met de auto

Post by Tom Thumper »

Muug wrote: 21 Oct 2020 09:33 met garanie (myway, nearly new, cardoen,....)
Garanie? Ik zou garawel nemen maar dan met valsborg! :ricky:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ergernissen met de auto

Post by Muug »

Tom Thumper wrote: 21 Oct 2020 10:17
Muug wrote: 21 Oct 2020 09:33 met garanie (myway, nearly new, cardoen,....)
Garanie? Ik zou garawel nemen maar dan met valsborg! :ricky:
:lol: :lol: :lol:

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: ergernissen met de auto

Post by Bij »

3000 € recyclage premie :o klinkt aanlokkelijk om ne nieuwe te kopen.
Dan naar de verzekering ne nieuwe auto dus omnium verzekering... en dan beginnen ze met courante besturuder en al dat dan iemand is die pas in rijbewijs heeft komt ge op een premie van ronde de 2500€.... :peepwall:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: ergernissen met de auto

Post by Jopet »

Bij wrote: 21 Oct 2020 12:13 Dan naar de verzekering ne nieuwe auto dus omnium verzekering... en dan beginnen ze met courante besturuder en al dat dan iemand is die pas in rijbewijs heeft komt ge op een premie van ronde de 2500€.... :peepwall:
Inderdaad maar 1 klein ongevalletje en die premie is terugbetaald, dochter had met haar nieuwe wagen te maken met een ongeval, natuurlijk met vluchtmisdrijf (tegenwoordig hoor je niet anders) met een relatief kleine bluts op voor gardebout en wat schrammen op de bumper, resultaat 3800 € kosten, wil maar zeggen, premies kosten heel veel voor jonge bestuurders maar zelfs relatief kleine herstellingen zijn nog veel duurder....
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Post Reply