We zijn thuis kasten aan het opruimen. Ik heb nog een overzicht teruggevonden van alle motoren in 1995. Een Nederlandse boek weliswaar. Ik had toen nog geen motor. Ik veronderstel dat ik die later gekregen heb van iemand omdat er een uitvoerig verslag in stond van een Diversion 900.
Het is eens leuk om terug te zien hoe het motorlandschap er 25 jaar geleden uitzag.
In die tijd regeerden nog de choppers. Dan kwamen de racemotoren en de toeemachines. Allroads kwamen toen pas opzetten.
En ook frappant, in het overzicht van alle motoren kwamen welgeteld 2 (twee) KTMs voor. KTM kwam blijkbaar uit een precaire periode...
motoren 1995
Re: motoren 1995
Best wel goeie motoren denk ik dan. Toen Honda nog een ruim gamma een beetje van alles had. Shadows, Transalpen, AT's, NTV, Sevenfifty, VFR750, CBR 600, 900, 1000, ST1100, goldwing... Veel van die spullen rijden nu nog probleemloos rond.
Vooral de kleuren van toen waren geweldig...
En verder maak ik mij steeds meer de bedenking dat de tijd gewoon supersonisch vliegt...
Re: motoren 1995
Ik heb nog een "Alle motoren" van 1988
Re: motoren 1995
Nu weet ik dat je al heel veel motoren gekocht (en verkocht) hebt de laatste tijd. Maar dat je alle motoren van 1988 hebt, lijkt me toch sterk.
Of heb ik weer niet goed gelezen ?
Of heb ik weer niet goed gelezen ?
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: motoren 1995
Ik ben akkoord. Het huidige gamma van Honda spreekt minder aan.
Veel motoren waren nog uitgerust met carburatoren ipv elektronische injectie ook.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: motoren 1995
Voor mij is dat de tijd van het einde van een reeks afzichtelijke motoren, en het begin van een aantal mooie ontwerpjaren (eerder nog een 4-5 jaar later zelfs). KTM zijn opgang is pas rond 2000 gestart, mede dankzij de successen van de zware offroads in de Dakar, die toegedragen hebben aan de eerste 950 Adventure reeks.
Nil volentibus arduum
- duibhce Kaelann
- Posts: 2921
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: motoren 1995
De Yamaha GTS1000?
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: motoren 1995
Amai, iemand die de Sevenfifty zomaar eens aanhaalt... gebeurt niet veel met die grijze muis...Stefke wrote: ↑19 Aug 2020 23:00 Best wel goeie motoren denk ik dan. Toen Honda nog een ruim gamma een beetje van alles had. Shadows, Transalpen, AT's, NTV, Sevenfifty, VFR750, CBR 600, 900, 1000, ST1100, goldwing... Veel van die spullen rijden nu nog probleemloos rond.
Vooral de kleuren van toen waren geweldig...
En verder maak ik mij steeds meer de bedenking dat de tijd gewoon supersonisch vliegt...
Re: motoren 1995
euh... zo grijs is die Sevenfifty toch niet, is wel de opvolger van de legendarische CB750 modellenreeks. Was toch wel een goed verkopend model in zijn tijd! En zeker de laatste modellen met zwarte motorblokken zijn geweldig schoon! Mooie klassieke lijn met die dubbele uitlaatjes. En ik heb daar altijd heel graag mee gereden, goede zithouding, licht stuur gedrag, bij pittig rijden komt de comfortabele vering met klassiek kader wel wat roet in het eten gooien. Begin jaren 90 waren dat zelfs lesmoto's in de rijschool! Na 50000km hadden de koppelingen wel hun best tijd gehad. En de klepsteelzittingen en dichtingen waren toen ook versleten. dat gaf wel geweldige blauwe rookpluimen bij pittig optrekken of hernemen!
In de vriendenkring hier 5 stuks! 1 in absolute nieuwstaat, 3 gewone waarvan 2 uit dienst en eentje dat al afkes verkocht is.
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1230
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: motoren 1995
1995, dan moet ik mijn motorrijbewijs gehaald hebben en mijn eerste wegmotor, een yamaha SR 250 Special.
25 jaar geleden al
25 jaar geleden al
Re: motoren 1995
Als je de testverslagen lees van die tijd was dat echt de allergrijste muis...Stefke wrote: ↑20 Aug 2020 23:29euh... zo grijs is die Sevenfifty toch niet, is wel de opvolger van de legendarische CB750 modellenreeks. Was toch wel een goed verkopend model in zijn tijd! En zeker de laatste modellen met zwarte motorblokken zijn geweldig schoon! Mooie klassieke lijn met die dubbele uitlaatjes. En ik heb daar altijd heel graag mee gereden, goede zithouding, licht stuur gedrag, bij pittig rijden komt de comfortabele vering met klassiek kader wel wat roet in het eten gooien. Begin jaren 90 waren dat zelfs lesmoto's in de rijschool! Na 50000km hadden de koppelingen wel hun best tijd gehad. En de klepsteelzittingen en dichtingen waren toen ook versleten. dat gaf wel geweldige blauwe rookpluimen bij pittig optrekken of hernemen!
In de vriendenkring hier 5 stuks! 1 in absolute nieuwstaat, 3 gewone waarvan 2 uit dienst en eentje dat al afkes verkocht is.
Heeft wel de naam van de legendarische CB 750, maar doesn't live up to the expectations...
Het blok is geleend uit de CBX 750, hydraulische klepstoters, maar honda heeft beslist om de CBX 750 zijn 90pk te temperen naar 72-tal pony's... In niets echt goed (ook in niets echt slecht).
Hier staat er ook nog eentje in de garage... blijft wat plakken... want verkopen krijg ik nog altijd niet over mijn hart :p
wel met geupdate vering (progressieve veren voor & achteraan)
bandjes zijn wel ten einde (8 a 9 jaar oud, en beginnende droogte scheurtjes)
Re: motoren 1995
Mijn Kawasaki Zephyr was een beetje in dezelfde lijn, zalige vier in lijn en en jammer genoeg moeten wegdoen omdat het niet de Honda kwaliteit was, alle kabels om de haverklap versleten, overal roest, bougies veel sneller vervangen dan nodig, regelmatig startproblemen, bij momenten een slippende koppeling, ondermaatse vering (ondanks de Ohlin met oliepotjes achtervering) en toch mis ik mijn Zephyr.Koeno wrote: ↑21 Aug 2020 11:20
Als je de testverslagen lees van die tijd was dat echt de allergrijste muis...
Heeft wel de naam van de legendarische CB 750, maar doesn't live up to the expectations...
Het blok is geleend uit de CBX 750, hydraulische klepstoters, maar honda heeft beslist om de CBX 750 zijn 90pk te temperen naar 72-tal pony's... In niets echt goed (ook in niets echt slecht).
Hier staat er ook nog eentje in de garage... blijft wat plakken... want verkopen krijg ik nog altijd niet over mijn hart :p
wel met geupdate vering (progressieve veren voor & achteraan)
bandjes zijn wel ten einde (8 a 9 jaar oud, en beginnende droogte scheurtjes)