Een bleittopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

TuttoTerreno wrote: 01 Dec 2020 13:41
Jopet wrote: 01 Dec 2020 09:25

En wij moeten dit toejuichen??? Waarom valt die ziekte zo moeilijk in te dijken, omdat sommige mensen zich nog steeds nodeloos willen verplaatsen/reizen.... Ik vrees dat dit een beetje eigen is aan ons mensen, als het niet 100% verboden wordt, dan denken wij dat het 100% mag. Het wordt afgeraden om te reizen, dus lezen we eigenlijk, wij mogen op reis gaan....

Hetzelfde met de skivakanties voor deze kerst, naar de meeste landen kun je er voorlopig niet, maar Oostenrijk smijt alles open dus iedereen naar Oostenrijk. Mag je gaan skieën in Beieren, Markus Söder zou liefst tot 10 januari hebben van niet, maar dan gaan ze gewoon een beetje meer naar het zuiden en dan kan alles terug.

Voor mij mag deze post gerust naar de bleittopic verplaats worden :cry:
't is nog ni 100% bewezen, maar er is blijkbaar anekdotisch bewijs dat als ge te lang in uw kot blijft, de verzuring heel hard toeslaat.
Zo dan.

Ik ben geen voorstander van totalitaire regimes, maar ze hebben in deze toch enkele voordelen.
Onze democratische politici blijven denken dat 'gezond verstand' en 'burgerzin' er bij iedereen ingebakken zitten. Blijkbaar niet.
Wel dan. Vanaf morgen:
'Feestje' gededecteerd? Hallo defensie, we hebben hier transport nodig. Hop, allemaal in de vrachtwagen, paleis 1 t/m 12 op de Heizel staan toch leeg.
'U mag daar uw veldbed ineensteken, u wordt te zijner tijd getest, binnen 2 weken mag u naar huis'. Of niet.
Via gsm signalen iedereen die terugkomt van een 'welverdiende vakantie' opsporen en minstens testen.

Van eens 1 jaar geen vakantie of uitgebreid zuipen en vretten zal je niet dood gaan. Van dat persé wel te doen misschien wel.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

In een aantal oosterse landen pakt men de quarantaine ook heel anders aan. Wie een besmetting heeft, wordt in een hotel of andere inrichting geplaatst, waar men 2 weken lang ook 'verzorgd' wordt. Eten en drinken, in al het levensnoodzakelijke wordt voorzien. Dat kost misschien wat, maar het brengt ook op. De besmettingen worden veel beter onder controle gehouden.

Hier: u bent besmet? Gelieve vrijwillig in uw kot in quarantaine te blijven, en zoek zelf maar uit hoe je aan alles moet geraken. :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by TuttoTerreno »

In een autoritair land gelijk Cuba worden er ook genoeg dokters opgeleid en zo.

Luchthaven open, iedereen getest bij aankomst. Simpel.

Misschien is de gezondheidszorg daar georganiseerd om de bevolking gezond te houden en is de bevolking er niet om de zakken van de dokters & medische industrie te vullen.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Bij mijn weten is Cuba een eiland. Daar is het gemakkelijker om iedereen bij binnenkomst te testen.

Maar stellen dat de gezondheidszorg daar beter is dan hier, en zo maar eens suggereren dat het de dokters hier allemaal te doen is om hun zakken te vullen, dat is wel helemaal te kort door de bocht voor mij.
I am confused. Oh no, maybe not!

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

TuttoTerreno wrote: 02 Dec 2020 10:28 In een autoritair land gelijk Cuba worden er ook genoeg dokters opgeleid en zo.

Luchthaven open, iedereen getest bij aankomst. Simpel.

Misschien is de gezondheidszorg daar georganiseerd om de bevolking gezond te houden en is de bevolking er niet om de zakken van de dokters & medische industrie te vullen.
Maar rijden de mensen daar met zo'n mooie nieuwe Guzzi's rond gelijk gij hebt?
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

A nee, daar rijden ze met van die prachtige old-timers rond. 8-)

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

extra lampen en priezen voorzien in het tuinhuis... en ne keer goe aan den eletriek gehangen...
doordat het donker was wou ik de zekering niet afzetten omdat ik dan volledig in het donker zat...
toch wel 2 schone rode plekken op mijn duim waar ik contact gemaakt heb...

Blijft toch speciale ervaring als het lichaam plotseling verstijft.... :wall: :wall: :wall:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Elektriek is kak. Ik heb er ook al veel aangehangen, als kind, als volwassene ...

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

allé serieus? hoe blond kunt ge zijn? Ge zet toch altijd eerst de stroom af en/of efkes meten of er iets opzit? :wall:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

Stefke wrote: 03 Dec 2020 12:29 allé serieus? hoe blond kunt ge zijn? Ge zet toch altijd eerst de stroom af en/of efkes meten of er iets opzit? :wall:
Even blond als diegene die selectief lezen he stefke... :peepwall:
doordat het donker was wou ik de zekering niet afzetten omdat ik dan volledig in het donker zat...
Ik wist dat er stroom opzat, ik kon de stroom moeilijk afzetten of ik zat compleet in het donker.
Normaal zet ik altijd klemmekes op de draad die ik loskoppel om zo veilig te zitten.... maar dat ben ik blijkbaar vergeten...

ps, mijn kapsel is eerder bruin/grijs ipv blond :pillepalle:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Raketman »

Maar allez :lol:

Dan zet ge toch ne petzel op uwen kop ofzo...

Ik heb er ooit 2 keer aangehangen. Den eerste keer was een TV-beeldbuis die zogenaamd ontladen was. Per ongeluk toch tegen de THT aansluiting gekomen, 35kV ontlading op mijn hand. Het litteken van het gaatje dat er toen ingebrand is is een levenslange herinnering. De tweede keer was tijdens demontage van een oude CTV camera in een tuin. Toen had ik gevraagd aan mijn collega of daar nog spanning opzat, het antwoord was nee. Dus op vol vertrouwen de kabel doorgeknipt terwijl ik bovenop de ladder stond. De volgende moment lag ik op mijne rug in de struiken :? ...

Sedertdien controleer ik ALLES met mijne multimeter, ga ik de zekering persoonlijk afzetten, plak ik die af en meestal (als ik het bijheb) hang ik er nog een bordje bij dat iedereen er met zijn fikken vanaf moet blijven.
Last edited by Raketman on 03 Dec 2020 12:43, edited 1 time in total.
Nil volentibus arduum

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Bij »

Raketman wrote: 03 Dec 2020 12:35 Maar allez :lol:

Dan zet ge toch ne petzel op uwen kop ofzo...
Of ge legt efkes ne velengdraad met een werklamp ;)
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Tom Thumper »

Conclusie is dus dat er toch wel enige blondheid in de actie aanwezig was. :peepwall:
Me gusta la moto, me gustas tu.

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

Bij wrote: 03 Dec 2020 12:41 Of ge legt efkes ne velengdraad met een werklamp ;)
Sorry, ik heb geen verlengdraad van 80meter.......
En ik kon niet snel naar de winkel rijden om een werklamp op batterijen of zonneenergie te gaan halen...

De koplamp zou een betere oplossing zijn.... zal ik straks ook gaan kopen...

maar goed: ja het was dom... gelukkig zijn jullie er! De mannen die geen fouten maken...

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

ipv een Petzl op uw kop was een goeie muts ook al goed geweest.






Dan zien ze niet meer dat je blond bent. :whistling:

(stomme mop van iemand die zo ver mogelijk weg blijft van handenarbeid :oops: )
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Koeno wrote: 03 Dec 2020 13:38 maar goed: ja het was dom... gelukkig zijn jullie er! De mannen die geen fouten maken...
Ja, kijk, die mannen zijn natuurlijk al een pak ouder dan gij, die hébben al die fouten al gemaakt en nu zitten ze dus in die levensfase dat ze geen fouten meer maken eh :w00t: Behalve als ze iets nieuws proberen natuurlijk :mrgreen:

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by pingu »

Tom Thumper wrote: 03 Dec 2020 13:22 Conclusie is dus dat er toch wel enige blondheid in de actie aanwezig was. :peepwall:
Of een oprechte poging tot het behalen van een Darwin Award

:peepwall:

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Bij »

Koeno,

't is niet dat ik dat ook niet eens gehad heb maar na 30 jaar werken als E&I er in de chemie hebben ze dat er zo ingedramd dat ge nooit of te nimmer mag werken aan een installatie die niet is vrij geschakeld :grin: :mrgreen:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

pingu wrote: 03 Dec 2020 20:07
Tom Thumper wrote: 03 Dec 2020 13:22 Conclusie is dus dat er toch wel enige blondheid in de actie aanwezig was. :peepwall:
Of een oprechte poging tot het behalen van een Darwin Award

:peepwall:

whatever....

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Droopy wrote: 25 Apr 2020 17:39 Een begrafenis regelen in corona tijden...😢
Dubbel zo hard, een troosten schouderklop of knuffel mag niet en we moeten permanent mensen ontgoochelen die perse willen komen naar de dienst en niet snappen dat 13 mensen momenteel echt de limiet is.
Dat vader nu weduwenaar is en , door zijn dementie, dat niet eens beseft komt nu ook keihard binnen.😢😢
Een tweede begrafenis regelen in corona tijden... :cry:
Vannacht is mijn vader in zijn slaap overleden. :cry:
Door zijn dementie, Parkinson en afasie was zijn wereld heel klein en stil geworden maar toch genoot hij nog van de kleine dingen.

Weer geen troostende schouderklopjes of knuffels en opnieuw mensen ontgoochelen want de rouwdienst is terug tot 15 personen beperkt.

2020 zal alleszins een jaar zijn dat we hier thuis niet snel zullen vergeten, laat ons hopen dat we met zijn allen weer stilletjes aan uit dit coronadal kunnen komen. ;)

Locked