Dagtripfoto.

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Locked
User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

Koeno wrote: 20 Dec 2020 13:26 ...richting Vloerbergen...
euh...? :dontknow:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dagtripfoto.

Post by Koeno »

Stefke wrote: 20 Dec 2020 14:27
Koeno wrote: 20 Dec 2020 13:26 ...richting Vloerbergen...
euh...? :dontknow:
Ik ben hardleers... vloesberg / flobecq... maar Ik blij steeds vloerbergen typen...

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Tom Thumper wrote: 20 Dec 2020 14:09
Koeno wrote: 20 Dec 2020 13:26 Image
Maar de wereld is gekanteld, de gs staat nog recht!
Was ook mijn idee. De motor staat recht, het landschap is eraan blijven kleven :w00t:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Dagtripfoto.

Post by duibhce Kaelann »

Tom Thumper wrote: 20 Dec 2020 14:09 Maar de wereld is gekanteld, de gs staat nog recht!
da's met dat het midwinter is, hé. De aardas is op z'n strafst gekanteld, dan kan da ne keer gebeuren.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dagtripfoto.

Post by Blackbert »

Als ge dat prentje kantelt, ziet er ideaal uit om eens een abs in gang te doen schieten ... :peepwall:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Dagtripfoto.

Post by Raketman »

Ik vraag mij nog altijd af waarom mensen blijven denken dat een GS geschikt is voor dit soort wegen...

:peepwall:

:mrgreen:
Nil volentibus arduum

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dagtripfoto.

Post by Koeno »

Raketman wrote: 20 Dec 2020 23:12 Ik vraag mij nog altijd af waarom mensen blijven denken dat een GS geschikt is voor dit soort wegen...

:peepwall:

:mrgreen:
Steek mij een offroad motor onder mijn gat ik zal het waarschijnlijk nog voor hebben... ;-)
Als ik mijn rijden vergelijk op dit baantje, met mijn ervaring 2 jaar geleden... dan was dit bijna professioneel...
2 jaar geleden zou ik dat baantje doen met mijn 2 voeten zwevend boven de grond en zo bang als iets..
Nu "mooi" rechtop, gecontroleerd en zelfs tijdens het omver glijden vrij gecontroleerd hem neer gelegd...
Misschien met een iets groffere band dat het beter zou gaan zelfs :)

Zou een GS hier echt niet voor dienen? 't was uiteindelijk een simpel veldbaantje met beeeetje modder....

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Dagtripfoto.

Post by Raketman »

Het probleem hier is redelijk duidelijk : ne zware ketel op 100% baanbanden + slijk. Alles wat ge dan rapper rijdt dan stapvoets wordt gewoon puur geluk of ge op uwen donder gaat of niet...Met deze setup maakt het zelfs niet uit van welk merk die zware ketel is.
Nil volentibus arduum

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Dagtripfoto.

Post by Tom Thumper »

Koeno wrote: 20 Dec 2020 23:29
Steek mij een offroad motor onder mijn gat ik zal het waarschijnlijk nog voor hebben... ;-)
Als ik mijn rijden vergelijk op dit baantje, met mijn ervaring 2 jaar geleden... dan was dit bijna professioneel...
2 jaar geleden zou ik dat baantje doen met mijn 2 voeten zwevend boven de grond en zo bang als iets..
Nu "mooi" rechtop, gecontroleerd en zelfs tijdens het omver glijden vrij gecontroleerd hem neer gelegd...
Misschien met een iets groffere band dat het beter zou gaan zelfs :)

Zou een GS hier echt niet voor dienen? 't was uiteindelijk een simpel veldbaantje met beeeetje modder....
Of je nu bijna professioneel, mooi rechtop gecontroleerd op uw bakkes gaat of met uw voeten zwevend over de grond op uw bakkes gaat, het blijft op uw bakkes gaan.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Dagtripfoto.

Post by den Bullet »

Raketman wrote: 20 Dec 2020 23:12 Ik vraag mij nog altijd af waarom mensen blijven denken dat een GS geschikt is voor dit soort wegen...

:peepwall:

:mrgreen:
Bwoa, kweeni ...

Image

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dagtripfoto.

Post by Koeno »

Raketman wrote: 21 Dec 2020 01:36 Het probleem hier is redelijk duidelijk : ne zware ketel op 100% baanbanden + slijk. Alles wat ge dan rapper rijdt dan stapvoets wordt gewoon puur geluk of ge op uwen donder gaat of niet...Met deze setup maakt het zelfs niet uit van welk merk die zware ketel is.
Goh, ik weet niet hoe rap ik reed... ik weet dat het in 2de vitesse was (want in 1e vond ik het moeilijker constante snelheid te kunnen houden) en net boven het punt waarop ik koppeling nodig had...

Of het dan geluk is of niet: hoed af voor BMW om het te laten voelen alsof die ketel op baanbanden hyper gecontroleerd te besturen viel...
Als deze versleten zijn zou ik misschien wel iets groffer willen (heidenau K60? ) maar ik vermoed dat zelfs zo'n band in modder niet véél beter zal presteren?
Tom Thumper wrote: 21 Dec 2020 09:14 Of je nu bijna professioneel, mooi rechtop gecontroleerd op uw bakkes gaat of met uw voeten zwevend over de grond op uw bakkes gaat, het blijft op uw bakkes gaan.
Maar langs de kant van vertrouwen kweken werkt een rit als dit met een schuiver als deze beter als wat ik 2 jaar geleden deed...

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

in échte diepe blubber werken alleen échte crossbanden.
Zelfs iets als een TKC70, wat op mijn CRFje ligt, glijdt behoorlijk heen en weer, en in echte blubber rij ik dan ook stapvoets. :thumbsup:
De Heidenau K60, de MT21, de TKC70, de TKC80 (een horrorband), Karoo 3 .... zijn allemaal banden die heel cool ogen en vooral meer grip opleveren op de hardere ondergronden, dus de zogenaamde steenpistes, waarbij de steenslag kan variëren van knikkers tot tennisballen/voetballen. Bij die laatste ballen helpt er niet veel meer trouwens :mrgreen:
Afin, een Heidenau zal op een paar centimeter modder ook nog wel helpen, maar je komt dan toch al in de buurt van het maximaal haalbare.
Leuk voordeel van die laatste banden is dat je er nog verhard mee kan rijden en toch een paar duizend kms kan rijden. Echte crossbanden smelten op asfalt en beton gewoon weg.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Dagtripfoto.

Post by Tom Thumper »

Koeno wrote: 21 Dec 2020 11:20
Tom Thumper wrote: 21 Dec 2020 09:14 Of je nu bijna professioneel, mooi rechtop gecontroleerd op uw bakkes gaat of met uw voeten zwevend over de grond op uw bakkes gaat, het blijft op uw bakkes gaan.
Maar langs de kant van vertrouwen kweken werkt een rit als dit met een schuiver als deze beter als wat ik 2 jaar geleden deed...
Voila, elegant op uw bakkes gaan! ;)
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dagtripfoto.

Post by OzzePaa »

Tom Thumper wrote: 21 Dec 2020 11:33 ............
Voila, elegant op uw bakkes gaan! ;)
Nu we het daar toch over hebben ...

Image

Volgens de GPS-track smeet den FJR me er met 38 per uur af, zo'n 20 minuutjes voor we vrijdag ons doel Villers-la-Ville gingen bereiken.
De kilometers plassen en slijk- en modderstroken op de bietenbetonbaantjes die we al zonder problemen onder de wielen hadden gekregen, hebben ons misschien wat te kloek gemaakt, en op dat laatste stukje vettigheid voor de droge, propere witte beton, ietske te rap van stapvoets naar gaan versnellen :roll: :oops: :peepwall:
Zowel de RT van deSwa als den Blauwe Geschelpte dus moeten oprapen.
RT niks aan te zien behalve gekraste koffer en cilinderkopbescherming. De FJR wat meer plastiek gebarsten/gescheurd, R-voetsteun en spiegel afgebroken, kopkuip 10cm uit de haak, scherm eraf gesprongen en achterframe ook wat naar links opgeschoven.
De lijfelijke schade blijft beperkt tot een stram lijf en het gevoel dat heel de ophanging van m'n armen onder handen genomen is door een wat brute kinesist, maar voor de rest slechts last bij het hoesten, lachen, niezen, bukken, k*kken en push-ups ;) :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

PRACHTIGE Foto !
Waarlijk ! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagtripfoto.

Post by F M »

OzzePaa wrote: 21 Dec 2020 13:28 De kilometers plassen en slijk- en modderstroken op de bietenbetonbaantjes die we al zonder problemen onder de wielen hadden gekregen, hebben ons misschien wat te kloek gemaakt
Tja, op dat soort baantjes hebben madam en ik zaterdag gefietst, en daar gemerkt dat het verdomd vettig was, en we heel voorzichtig moesten zijn.

Op dit moment daar met een FJR en RT over rijden? Dan zoek je het toch wel een beetje, Paa... :pillepalle: :roll:
Nu heb je weer kosten, en mag je blij zijn dat het lichamelijk goed afgelopen is. :whip:

Wij hebben ons tot de grotere wegen beperkt, en zijn ook daar heel voorzichtig gebleven.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

F M wrote: 21 Dec 2020 13:39 Op dit moment daar met een FJR en RT over rijden? Dan zoek je het toch wel een beetje, Paa... :pillepalle: :roll:
Osmaa gaat weer ferm kwaad geweest zijn. :peepwall:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dagtripfoto.

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 21 Dec 2020 14:08
F M wrote: 21 Dec 2020 13:39 Op dit moment daar met een FJR en RT over rijden? Dan zoek je het toch wel een beetje, Paa... :pillepalle: :roll:
Osmaa gaat weer ferm kwaad geweest zijn. :peepwall:
Dat viel best mee ;) Things happen, beseft ze nu ... zelfs als ik in het voor haar geruststellende gezelschap van de Swa op pad ben :whistling: :thumbsup:

Maar inderdaad FM : het lag er (ook op "gewone" wegen) niet echt vertrouwenswekkend bij, en met al de besmodderde betonbaantjes, nog natte bolle kasseistroken en ge-accidenteerde asfaltpaadjes die we al overleefd hadden in gedachte, en ondanks het gevoel dat er nooit een ei in de broek zat, is het waarschijnlijk wel puur geluk dat er niet vroeger op de dag iets voorviel.
De GPS-track geeft 38 per uur aan over de 13 meter voorafgaande het moment dat het fout ging ... Dat is rapper dan het aanvoelde, en ik moet dus toch gewoon mezelf verwijten niet lang genoeg gewacht te hebben om (met zicht op het droge stuk even verder) na de stapvoetse "doorwading" van de vorige paar 100m, een beetje op het gas te gaan. :wall:

Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

Muug wrote: 21 Dec 2020 13:36 PRACHTIGE Foto !
Waarlijk ! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
En of! Foto van het jaar! 8-)
Last edited by Stefke on 21 Dec 2020 16:33, edited 1 time in total.

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dagtripfoto.

Post by Koeno »

Tegen 40Km/u en zo de kont naar omhoog zwieren?
Amai, tegen 140km/u zou precies logischer overkomen...
Spectaculaire foto, maar vooral content dat ge fysiek niets erger voor hebt...

Arme FJR... geeft da beestje maar een serieus aaike ;-)

Locked