Een bleittopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
Blackbert
Posts: 3510
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

Onder het motto 'keep it simple' laat ik de overheid liefst op papier met mij communiceren. zo ben ik na het openen van mijn brievenbus en de enveloppe 'FOD Financiën' hetzelfde te weten gekomen. 8-)
Digitale overheidskanalen zijn slecht voor mijn bloeddruk.
Het zal natuurlijk allemaal veel eenvoudiger worden wanneer mijn vingerafdrukken op mijn identiteitskaart staan en helemaal een eitje nadat die 5G-chip geînjecteerd is, vermomd als Covid19 vaccin. :lipsrsealed2:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Kijk. De oplossing voor die digitale warboel is nochtans heel simpel: Eén enkele digitale postbus. Één! Net zoals wij ook maar één échte postbus hebben.

User avatar
den Bullet
Posts: 1485
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

den Bullet wrote: 26 Jan 2021 01:15 Duib, ik ben zinnens om uw tekst te copy pasten in een mail naar mijn collega's die dat soort 'omstandigheden' behandelen.
Maar ik moet u wel zeggen dat ik nog nooit dergelijke toestanden heb meegemaakt en ik gebruik al die omgevingen die ge hebt opgenoemd ook.
Maar zoals ge merkt: ik maak werk van administratieve vereenvoudiging ... 8-)
Done! ;)

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2934
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by duibhce Kaelann »

den Bullet wrote: 26 Jan 2021 09:33 Done! ;)
:thumbsup:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

Daytona boots die weer lekken.... :furious3: :furious3: :furious3: Misschien moet dit maar eens mijn laatste paar zijn... :veryangry:

User avatar
zappa
Posts: 4522
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by zappa »

Stefke wrote: 28 Jan 2021 20:58 Daytona boots die weer lekken.... :furious3: :furious3: :furious3: Misschien moet dit maar eens mijn laatste paar zijn... :veryangry:
mee een paar sealskin kousen kan je dat geen bal schelen :grin:
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2934
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by duibhce Kaelann »

zappa wrote: 28 Jan 2021 21:22 mee een paar sealskin kousen kan je dat geen bal schelen :grin:
met Sealskinz ben je beter af met een paar goedkopere niet waterdichte laarzen. Die zijn veel sneller weer droog wanneer het stopt met regenen dan (niet meer zo) waterdichte laarzen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Heerlijke schrijfsels hieronder :!:
't Is voor mee te bleiten maar dan vant lachen : ze horen eigenlijk thuis in de exclusieve juichtopic vind ik. :mrgreen:

Bullett, alle appreciatie voor je jobtoewijding bij de DAV om die zijn naam te verantwoorden :thumbsup:
Er bestaan alleszinds minder nuttige overheidsdiensten ;)


@Bert : uw toekomstvisie wat dit betreft deel ik volledig :!:
Was het al maar "1984" :rayof: :mrgreen: :lol: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
den Bullet
Posts: 1485
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

OzzePaa wrote: 28 Jan 2021 23:00
...

Er bestaan alleszinds minder nuttige overheidsdiensten ;)

...
Er bestaan geen onnuttige overheidsdiensten.
Er bestaan wel overheidsdiensten die voor hun doel geen of onvoldoende nuttig werk leveren ...

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

den Bullet wrote: 29 Jan 2021 00:43
OzzePaa wrote: 28 Jan 2021 23:00
...

Er bestaan alleszinds minder nuttige overheidsdiensten ;)

...
Er bestaan geen onnuttige overheidsdiensten.
Er bestaan wel overheidsdiensten die voor hun doel geen of onvoldoende nuttig werk leveren ...
Utter utter utterly my point, dear Bullett ;) :stupid:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Moest het aantal overheidsposten door 7 gedeeld worden, zodat er voor elke bevoegdheid maar één beslissingsorgaan is, 't zou ook allemaal wel wat rapper, eenvoudiger en éénduidiger verlopen. :peepwall:

User avatar
den Bullet
Posts: 1485
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

Muug wrote: 29 Jan 2021 10:21 Moest het aantal overheidsposten door 7 gedeeld worden, zodat er voor elke bevoegdheid maar één beslissingsorgaan is, 't zou ook allemaal wel wat rapper, eenvoudiger en éénduidiger verlopen. :peepwall:
Tjah, de opsplitsing van de bevoegdheden naar Gewest /Gemeenschap is een keuze geweest destijds ...

In andere landen is het al niet veel beter:
Duitsland opgesplitst in 16 Länder of deelstaten met eigen bevoegdheden;
Frankrijk opgesplitst in tig (o.a.) departementen met eigen bevoegdheden;
Verenigd Koninkrijk opgesplitst in vier constituerende landen en nog veel meer regio's ... met eigen bevoegdheden;

En zo zou ik heel Europa kunnen omspitten.

Hier wordt veel geklaagd over het aantal ministers en zo, maar elders is het niet minder. Alleen hebben ze andere titels maar wel soortgelijke verloning.

't Is hier nog niet zo slecht ;)

User avatar
Muug
Posts: 11882
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

den Bullet wrote: 29 Jan 2021 11:16 En zo zou ik heel Europa kunnen omspitten.

't Is hier nog niet zo slecht ;)
Heb je zicht op de scandinavische landen, waar welzijn hoger in het vaandel staat dan welvaart?

Tuurlijk is het hier helemaal niet zo slecht. Om mij pa te citeren: 't is beter te praten dan oorlog te voeren. :thumbsup:

User avatar
Blackbert
Posts: 3510
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

Muug wrote: 29 Jan 2021 11:40
den Bullet wrote: 29 Jan 2021 11:16 En zo zou ik heel Europa kunnen omspitten.

't Is hier nog niet zo slecht ;)
Heb je zicht op de scandinavische landen, waar welzijn hoger in het vaandel staat dan welvaart?

Tuurlijk is het hier helemaal niet zo slecht. Om mij pa te citeren: 't is beter te praten dan oorlog te voeren. :thumbsup:
Richtig. Ge weet dat ze hier op studiereis geweest zijn, de Tsjechen en Slovaken, toen ze vonden dat ze moesten scheiden. Intussen wel een stapje verder gezet, misschien moet diene van op 't schoon verdiep nu maar eens naar ginder. :whip:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

om 7u vertrokken en om 20u30 thuis gekomen. En daartussen; regen, regen, regen en nog eens regen.... :cry: "Doorweekt" is zacht uitgedrukt.... 8-)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Stefke wrote: 03 Feb 2021 20:57 om 7u vertrokken en om 20u30 thuis gekomen. En daartussen; regen, regen, regen en nog eens regen.... :cry: "Doorweekt" is zacht uitgedrukt.... 8-)
Als zone ondoordringbaar bikkelharde doorrijder dat zegt gaan er veel ander helemaal vloeibaar geworden zijn denk' :shock: ;) :mrgreen: ....
Maar zou het nu dan zo ongeveer gedaan gaan zijn met het gezaag over te lage grondwaterstanden :roll: :? :dontknow: :whip: :tongue:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3261
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

OzzePaa wrote: 03 Feb 2021 21:57 Maar zou het nu dan zo ongeveer gedaan gaan zijn met het gezaag over te lage grondwaterstanden :roll: :? :dontknow: :whip: :tongue:
zwijgt er mij over... ik peis dat de CB nog een tijdje in het tuinhuis zal blijven staan...
de grond ervoor is te drassig om daar ne moto door te krijgen...

User avatar
Stefke
Posts: 2947
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

OzzePaa wrote: 03 Feb 2021 21:57 Maar zou het nu dan zo ongeveer gedaan gaan zijn met het gezaag over te lage grondwaterstanden :roll: :? :dontknow: :whip: :tongue:
zwijg stil, thuiskomen en nog 5cm water in uwe kelder vinden...dus katsjoebotten aan en pomp in gang zetten... 8-)

User avatar
den Bullet
Posts: 1485
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 03 Feb 2021 23:22 zwijg stil, thuiskomen en nog 5cm water in uwe kelder vinden...dus katsjoebotten aan en pomp in gang zetten... 8-)
Ge woont daar toch ni in overstromingsgebied?

(aloewel, heel groot Halle is soms overstromingsgebied ... :pillepalle: )

Koeno
Posts: 3261
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

Haaltert is voor zover ik weet ook geen overstromingsgebied...
En gisteren zag ik een filmpje van 2 straten verder waar een wandelpad omgetoverd was tot een stromende beek... en een straat die volledig blank stond...
Werken van Aquafin hebben dat blijkbaar veroorzaakt...

Locked