Een bleittopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Stefke wrote: 03 Feb 2021 23:22 zwijg stil, thuiskomen en nog 5cm water in uwe kelder vinden...dus katsjoebotten aan en pomp in gang zetten... 8-)
Het was precies je dag niet.... :(
Hopelijk ga je straks niet vertellen dat je pomp het begeven heeft. :?


:? En wonen in overstromingsgebied... Volgens google earth woon ik amper 3 m boven de zeespiegel (en volgens de gps in de wagen op -1m :o )

Gelukkig hebben we geen kelder, zo kan die al niet onderlopen. :peepwall:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Droopy wrote: 04 Feb 2021 13:27 Gelukkig hebben we geen kelder, zo kan die al niet onderlopen. :peepwall:
Moest gij ne kelder hebben dan zou daarin zeewater opborrelen :mrgreen:

Koeno:
Niet enkel naar Aquafin wijzen met uw vinger. Wijs ook maar naar onze overheid/overheden die al vele decennia bezig zijn met het realiseren van het herverkavelingsplan. Kort samengevat: Vlaanderen was een lapjesdeken van landbouwgrondjes. Een boer kon pakweg 7 lapjes te verbouwen grond hebben en hij verspilde veel tijd met heen- en weer rijden tussen die gronden. Meestal waren er ook grachten en beekjes rond die akkers. Dus er werd een puntensysteem uitgewerkt waarbij alle soorten bodems een score kregen, op basis van tal van parameters. Aja, want de ene bodem is rijker en beter dan de andere. En dan zijn ze (=VLM, Vlaamse Land Maatschappij) beginnen herverkavelen: al die grachten werden dichtgesmeten, van vele akkers werden weinige grote akkers gemaakt, daarbij rekening houdend met de scores, zodat elke boer zeg maar één schone grote vierkante akker kreeg die even hoog scoorde als zijn zeven akkertjes voorheen. Zo had hij dus geen verlies, maar wel winst, want hij moest met zijn traktor maar één groot akker doen ivp zeven die ver uit elkaar lagen. Neveneffectje natuurlijk: al 't water spoelt nu véél sneller weg dan vroeger, want de nieuwe grachten zijn groot en breed en heel recht. De vele kleine grachtjes kronkelden meer en hadden minder verval. Dus het water had veel meer tijd om rustig diep in te dringen. Met fantastische overstromingen tot gevolg als er weer eens een wolkbreuk is.
Afin, dat is allemaal geweten, en besproken en beschreven door talloze professoren en doctoraten.
Maar de herverkaveling doet voort en 't water stroomt weg.

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

ik wijs naar niemand, 't zijn de buurtbewoners die mij vertelden: sinds de werken van aquafin loopt het hier altijd mis :peepwall:
DUs herhaalde ik wat mij verteld werd.. verder geen mening erover :D

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Muug wrote: 04 Feb 2021 14:31
Droopy wrote: 04 Feb 2021 13:27 Gelukkig hebben we geen kelder, zo kan die al niet onderlopen. :peepwall:
Moest gij ne kelder hebben dan zou daarin zeewater opborrelen :mrgreen:.
:grin: :grin:
Dat zou een ideale kelder zijn om zeewier en lamsoor te kweken, dedju.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by bompa »

Droopy wrote: 04 Feb 2021 13:27
Stefke wrote: 03 Feb 2021 23:22 zwijg stil, thuiskomen en nog 5cm water in uwe kelder vinden...dus katsjoebotten aan en pomp in gang zetten... 8-)
Het was precies je dag niet.... :(
Hopelijk ga je straks niet vertellen dat je pomp het begeven heeft. :?


:? En wonen in overstromingsgebied... Volgens google earth woon ik amper 3 m boven de zeespiegel (en volgens de gps in de wagen op -1m :o )

Gelukkig hebben we geen kelder, zo kan die al niet onderlopen. :peepwall:
Verschillende keren meegemaakt in het stad ,als wij de riolen vernieuwd hadden met een gescheiden vuil en regenwaterriool dat de mensen nadien klaagde dat er regenwater in hun kelder kwam, dat hun kelder nu in een keer water doorliet, maar die kelders waren heel waarschijnlijk daarvoor ook niet dicht, maar met die waterdoorlaatriool komt nu dat regenwater van al die daken in een keer allemaal in de grond terecht ,waar het ook moet zijn , vroeger liep dat proper water gewoon weg met het vuil water, maar nu krijgen sommige oudere huizen daar na de werken wel is last van .

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Raketman »

Toen Aquafin in de straten rond mijn ouderlijk huis klaar was, liepen er bij de eerste stevige regenbui ineens 3 straten onder water en overstroomde de beek naast hun tuin compleet. Daarvoor nooit ofte nimmer last gehad van enige vorm van overstroming. Bij nazicht door een onafhankelijk bureau bleek dat er bij Aquafin ingenieurs werken die denken dat water bergop moet kunnen stromen :? :roll: . Na volledige nieuwe heraanleg was het probleem terug verdwenen...
Nil volentibus arduum

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by bompa »

Raketman wrote: 05 Feb 2021 19:17 Toen Aquafin in de straten rond mijn ouderlijk huis klaar was, liepen er bij de eerste stevige regenbui ineens 3 straten onder water en overstroomde de beek naast hun tuin compleet. Daarvoor nooit ofte nimmer last gehad van enige vorm van overstroming. Bij nazicht door een onafhankelijk bureau bleek dat er bij Aquafin ingenieurs werken die denken dat water bergop moet kunnen stromen :? :roll: . Na volledige nieuwe heraanleg was het probleem terug verdwenen...
Dat zullen ook weer de vakmannen geweest zijn die daar de eerstekeer aanstonden amai , gebeurd op meerdere plaatsen heb ik al gehoord, ze sloten in een straat het regenwater in een dorp hierachter af van het riool ,ze legden aan een kant van de baan een grachtje 30a40cm diep ,bij de eerste hevige bui stond die straat helemaal onder water , toen hebben ze een gat in het riool gemaakt en het water kon weer weg, maar die gasten die dat gemaakt hebben moeten spijtig genoeg ook betaald worden voor prullewerk.

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Vrijdag heb ik nog eens een coronaproof ritje gereden. :)
Het was het een zalige rit, toen vroor het nog niet en er was, behalve killo's modder, weinig verkeer op de boerenbaantjes.
Er ligt dus nog een extra anti-zout laag op de moto. :grin:

Jammer dat alle horeca potdicht is want af en toe eens stoppen voor een tasjte kaffie in een lokaal cafeetje is toch ook onderdeel van de rit. :(
Daarnaast is het tegenwoordig ook hopen dat er geen "grote boodschap" moet worden gedaan onderweg. :o

En bleit, bleit, die f****ng nek en rug zitten weer muurvast maar dat kan toch de pret van de rit niet bederven.

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

Droopy wrote: 10 Feb 2021 16:57 Daarnaast is het tegenwoordig ook hopen dat er geen "grote boodschap" moet worden gedaan onderweg. :o
Niet echt een probleem mijn gedacht... 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Stefke wrote: 10 Feb 2021 18:17
Droopy wrote: 10 Feb 2021 16:57 Daarnaast is het tegenwoordig ook hopen dat er geen "grote boodschap" moet worden gedaan onderweg. :o
Niet echt een probleem mijn gedacht... 8-)
Stef, ginder aan de zee hebben ze geen bomen en struiken om achter weg te kruipen eh. ;)
En der is altijd veel wind. :whistling:
En 't vriest. :shock:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Tom Thumper »

Muug wrote: 11 Feb 2021 08:30
Stefke wrote: 10 Feb 2021 18:17
Niet echt een probleem mijn gedacht... 8-)
Stef, ginder aan de zee hebben ze geen bomen en struiken om achter weg te kruipen eh. ;)
En der is altijd veel wind. :whistling:
En 't vriest. :shock:
Niettegenstaande ik de grote meerderheid van mijn grote boodschappen in het binnenland doe, komt daar toch ook wel veel wind aan te pas. :ugeek:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

Muug wrote: 11 Feb 2021 08:30 Stef, ginder aan de zee hebben ze geen bomen en struiken om achter weg te kruipen eh. ;)
En der is altijd veel wind. :whistling:
En 't vriest. :shock:
Ach, in uw broek doen is zoals stapelverliefd zijn: iedereen zal het zien maar alleen gijzelf hebt dat unieke warme gevoel ...

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Tom Thumper wrote: 11 Feb 2021 09:20
Muug wrote: 11 Feb 2021 08:30
Stef, ginder aan de zee hebben ze geen bomen en struiken om achter weg te kruipen eh. ;)
En der is altijd veel wind. :whistling:
En 't vriest. :shock:
Niettegenstaande ik de grote meerderheid van mijn grote boodschappen in het binnenland doe, komt daar toch ook wel veel wind aan te pas. :ugeek:
Ah, 't is misschien die wind die Droopy hindert!

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

:lurker: :lurker: :lurker: :lol:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Pffff. Al 2 weken aant stuk elke dag werken van half 8 smorgens tot 10 savonds. Ook in de weekends. Het wordt te veel voor Corneel... :cry:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

F M wrote: 16 Feb 2021 22:33 Pffff. Al 2 weken aant stuk elke dag werken van half 8 smorgens tot 10 savonds. Ook in de weekends. Het wordt te veel voor Corneel... :cry:
:shock:
Is al dat extra werk ook de schuld van "the China virus" of een tijdelijke fenomeen :?:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by bompa »

F M wrote: 16 Feb 2021 22:33 Pffff. Al 2 weken aant stuk elke dag werken van half 8 smorgens tot 10 savonds. Ook in de weekends. Het wordt te veel voor Corneel... :cry:
Toen ik nog in den onderhoud stond was dat meestal zo, van 6u30 tot 20u - 24u naargelang wat er in den dag stuk gegaan was en s anderendaags weer moest werken, dikwijls dan naar buiten op verplaatsing ,dat ze de machine niet konden binnen brengen maar wel moest gemaakt worden.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by duibhce Kaelann »

Droopy wrote: 17 Feb 2021 15:09
F M wrote: 16 Feb 2021 22:33 Pffff. Al 2 weken aant stuk elke dag werken van half 8 smorgens tot 10 savonds. Ook in de weekends. Het wordt te veel voor Corneel... :cry:
:shock:
Is al dat extra werk ook de schuld van "the China virus" of een tijdelijke fenomeen :?:
Ik vermoed dat het op de dienst waar Frans zit net hetzelfde is als bij de rest van het bedrijf: al maanden aan een stuk extra drukte door de vele vragen en problemen van werkgevers en zelfstandigen die klant zijn. Tegelijkertijd verminderde inkomsten omdat die voor een groot stuk afhankelijk zijn van de omzet die de klanten zelf draaien. Daardoor veel extra uren, regelmatig weekendwerk en dan nog tegen een achterstand blijven aankijken...
Gelukkig hebben veel van de consulenten, dossierbeheerders, experten en andere medewerkers veel over om die klanten zo goed mogelijk verder te helpen. Maar er zitten er ondertussen wel meer op hun tandvlees.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

wel, 't is te hopen dat ge dan allemaal schoon veel overuren vergoed krijgt, of lekker veel congédagen extra. Anders heb j'er inderdaad niet veel leute aan. :(

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Gelukkig mag ik overuren indienen. Ik ben immers geen kaderpersoneel waarvan dat zowat 'verwacht' wordt (nietwaar, Jo ?). Het heeft hier te maken met een introductie van totaal vernieuwde software, waar natuurlijk nog van alles misgaat, en waar klanten met veel vragen zitten.

Ik kan de overuren ook omzetten in vakantie, maar ik heb sowieso al veel verlof, plus dan nog eens een halve maand extra wegens 35 jaar dienst.

Maar wat ga ik daar dit jaar mee doen? Je mag toch nog nergens naartoe. :roll:
I am confused. Oh no, maybe not!

Locked