Een bleittopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

Komt de mens in de haven van Antwerpen een lege container ophalen.
Weer eens aanschuiven vanop straat, tegenwoordig is dit het nieuwe normaal :wall:
Na 1u45 kan ik mij aanmelden en na 2u30 sta ik vooraan in de rij en dus klaar om de container te laten opzetten.
Komt de stacker naast mij staan en zegt dan doodleuk, we hebben het type container dat jij vraagt niet meer staan... :o zucht zucht zucht :cry:
Zet ik mij langs de kant zodat hij de mensen achter mij kan bedienen, bel mijn planner op, die belt de klant, de klant zegt, geen probleem, zet in de plaats 2 kleine containers op en kom dan naar onze koer en ondertussen zal iemand anders van een andere kaai uw container meebrengen.
Ik bel naar het probleemloket, zeg dat ik de boeking wil wijzigen, a neen meneer dat gaat niet, omdat uw type container niet meer beschikbaar is hebben we uit het systeem gesmeten, u moet buiten rijden en zich opnieuw aanmelden.... mevrouw, ik heb net 2u30 aan staan schuiven, kunt u nu niet gewoon die boeking wijzigen, neen meneer, buiten rijden en achteraan aanschuiven.... :furious3:
Gelukkig had klant meer compassie met mij, ik moest niet opnieuw aanschuiven maar mocht naar hun koer rijden en even wachten tot hun chauffeur met mijn container af kwam.
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

F M wrote: 18 Feb 2021 22:12 Ik kan de overuren ook omzetten in vakantie, maar ik heb sowieso al veel verlof, plus dan nog eens een halve maand extra wegens 35 jaar dienst.

Maar wat ga ik daar dit jaar mee doen? Je mag toch nog nergens naartoe. :roll:
Een nieuwe MPR-rit uitwerken! In de Gaume bvb. :thumbsup:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Tom Thumper »

F M wrote: 18 Feb 2021 22:12Maar wat ga ik daar dit jaar mee doen? Je mag toch nog nergens naartoe. :roll:
Wandelen? Of wandelen? Anders kan je ook eens gaan wandelen? Of gaan wandelen? Echt mogelijkheden te over! ;)
Op dode momenten ga ik soms een keer wandelen, misschien een idee?
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Tom Thumper wrote: 19 Feb 2021 09:50
F M wrote: 18 Feb 2021 22:12Maar wat ga ik daar dit jaar mee doen? Je mag toch nog nergens naartoe. :roll:
Wandelen? Of wandelen? Anders kan je ook eens gaan wandelen? Of gaan wandelen? Echt mogelijkheden te over! ;)
Op dode momenten ga ik soms een keer wandelen, misschien een idee?
:smash: :smash: :smash: :lol: :lol: :ImaPoser: :ImaPoser: :ImaPoser: :jester:

Laat wel weten waar ge naar toe gaat. Ze hebben onlangs ene in de Ardennen gevonden die al een maand vermist was. Op zijn eentje gaan wandelen, gevallen, en niet meer opgestaan. En neen, zijn hart klopte niet meer. :cry:

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Tom Thumper wrote: 19 Feb 2021 09:50
F M wrote: 18 Feb 2021 22:12Maar wat ga ik daar dit jaar mee doen? Je mag toch nog nergens naartoe. :roll:
Wandelen? Of wandelen? Anders kan je ook eens gaan wandelen? Of gaan wandelen? Echt mogelijkheden te over! ;)
Op dode momenten ga ik soms een keer wandelen, misschien een idee?
Mijn tip is om dit weekend alleszins niet aan zee te komen wandelen, het is nu al aanschuiven om binnen te komen. :o

Frustrerend is dat met het aangekondigde weer een eerste top weekend op mijn werk zou moeten zijn maar door de gesloten grenzen en de Nederlandse coronamaatregelen zal het hier weer een weekendje extra nagelbijten worden. :(

Edit : net het nieuws dat onze burgemeester is overleden, weer een kleurrijk figuur minder in de politiek. :o
Je kon voor of tegen hem zijn maar je wist wel altijd wat zijn mening was.
Nu ben ik wel benieuwd wat dit zal geven als machtsstrijd nu en bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen en wat dit voor veranderingen in "zijn" gemeente zal betekenen. :|

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

dat je eindelijk weer met een frigobox naar 't strand kan?
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

Blackbert wrote: 19 Feb 2021 17:42 dat je eindelijk weer met een frigobox naar 't strand kan?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Blackbert wrote: 19 Feb 2021 17:42 dat je eindelijk weer met een frigobox naar 't strand kan?
A dream coming true !🤣
I am confused. Oh no, maybe not!

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

Droopy wrote: 19 Feb 2021 12:11
Edit : net het nieuws dat onze burgemeester is overleden, weer een kleurrijk figuur minder in de politiek. :o
Je kon voor of tegen hem zijn maar je wist wel altijd wat zijn mening was.
Nu ben ik wel benieuwd wat dit zal geven als machtsstrijd nu en bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen en wat dit voor veranderingen in "zijn" gemeente zal betekenen. :|
Lippens was Knokke en Knokke was Lippens, je kunt alleen maar stellen dat Lippens voor zijn inwoners goed was, anders haal je na 40 jaar politiek niet nog steeds 70% van de stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen.
Het was geen politieker die naar de mond van zijn mensen sprak om stemmetjes te winnen, maar gewoon recht uit zei wat hij dacht of dat die mening nu goed of slecht was deed er niet toe, eigenlijk een eerlijke politicus dus.....
Ik vrees alleen dat er niemand is die in zijn voetsporen kan treden en dat de onderlinge machtsstrijd tot verdeling van de partij zal leiden.
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by duibhce Kaelann »

F M wrote: 18 Feb 2021 22:12 Gelukkig mag ik overuren indienen. Ik ben immers geen kaderpersoneel waarvan dat zowat 'verwacht' wordt (nietwaar, Jo ?).
Op compensatie voor overuren moet ik inderdaad niet rekenen. In normalere omstandigheden doet de baas we niet moeilijk als we dan eens ne keer wat vroeger stoppen, maar momenteel is daar niet zoveel ruimte voor. Bij mij valt het eigenlijk nog redelijk mee: sommige dagen om 7u beginnen en sommige dagen tot 19u bezig zijn, maar weekends zijn er nog niet geweest. Da's vooral voor de dossierbeheerders en experten. Ik zou daar sowieso weinig aan kunnen bijdragen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Jopet wrote: 18 Feb 2021 22:29 Komt de mens in de haven van Antwerpen een lege container ophalen.
Weer eens aanschuiven vanop straat, tegenwoordig is dit het nieuwe normaal :wall:
Na 1u45 kan ik mij aanmelden en na 2u30 sta ik vooraan in de rij en dus klaar om de container te laten opzetten.
Komt de stacker naast mij staan en zegt dan doodleuk, we hebben het type container dat jij vraagt niet meer staan... :o zucht zucht zucht :cry:
Zet ik mij langs de kant zodat hij de mensen achter mij kan bedienen, bel mijn planner op, die belt de klant, de klant zegt, geen probleem, zet in de plaats 2 kleine containers op en kom dan naar onze koer en ondertussen zal iemand anders van een andere kaai uw container meebrengen.
Ik bel naar het probleemloket, zeg dat ik de boeking wil wijzigen, a neen meneer dat gaat niet, omdat uw type container niet meer beschikbaar is hebben we uit het systeem gesmeten, u moet buiten rijden en zich opnieuw aanmelden.... mevrouw, ik heb net 2u30 aan staan schuiven, kunt u nu niet gewoon die boeking wijzigen, neen meneer, buiten rijden en achteraan aanschuiven.... :furious3:
Gelukkig had klant meer compassie met mij, ik moest niet opnieuw aanschuiven maar mocht naar hun koer rijden en even wachten tot hun chauffeur met mijn container af kwam.
Mo vent toch.....

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Tom Thumper »

Jopet wrote: 19 Feb 2021 19:27 ... eigenlijk een eerlijke politicus dus.....
Maar die vastgoeddossiers en doofpotten van hem hebben toch wel vele bussen Fibraise nodig voor die stank er af gaat. Heel eerlijk, net wat iedereen verwacht van een politieker. Maar ja, over de doden niks dan goed. De rijken in Knokke zijn er in elk geval rijker van geworden, en ja, die hebben dus ook massaal voor hem gestemd.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Mario »

Stefke wrote: 03 Feb 2021 20:57 om 7u vertrokken en om 20u30 thuis gekomen. En daartussen; regen, regen, regen en nog eens regen.... :cry: "Doorweekt" is zacht uitgedrukt.... 8-)
en wat zeiden de Daytona's ? :peepwall:

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

Tom Thumper wrote: 20 Feb 2021 11:08
Jopet wrote: 19 Feb 2021 19:27 ... eigenlijk een eerlijke politicus dus.....
Maar die vastgoeddossiers en doofpotten van hem hebben toch wel vele bussen Fibraise nodig voor die stank er af gaat. Heel eerlijk, net wat iedereen verwacht van een politieker. Maar ja, over de doden niks dan goed. De rijken in Knokke zijn er in elk geval rijker van geworden, en ja, die hebben dus ook massaal voor hem gestemd.
Voor alle duidelijkheid, ik had het over zijn uitspraken, niet over het financiële hé....

Trouwens burgemeester van Knokke is meer dan de rijken in het Zoute alleen, er wonen veel meer gewone mensen dan rijken in Knokke/Het Zoute/Albertstrand/Heist/Duinbergen/Ramskapelle/Westkapelle...
Je kan niet onafgebroken 42 jaar burgemeester van een stad zijn en bij de laatste verkiezingen 70% van de stemmen halen als je alleen maar goed doet voor de rijken en het gewoon volk volledig in de kou laat staan.
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Jopet wrote: 20 Feb 2021 12:30
Tom Thumper wrote: 20 Feb 2021 11:08

Maar die vastgoeddossiers en doofpotten van hem hebben toch wel vele bussen Fibraise nodig voor die stank er af gaat. Heel eerlijk, net wat iedereen verwacht van een politieker. Maar ja, over de doden niks dan goed. De rijken in Knokke zijn er in elk geval rijker van geworden, en ja, die hebben dus ook massaal voor hem gestemd.
Voor alle duidelijkheid, ik had het over zijn uitspraken, niet over het financiële hé....

Trouwens burgemeester van Knokke is meer dan de rijken in het Zoute alleen, er wonen veel meer gewone mensen dan rijken in Knokke/Het Zoute/Albertstrand/Heist/Duinbergen/Ramskapelle/Westkapelle...
Je kan niet onafgebroken 42 jaar burgemeester van een stad zijn en bij de laatste verkiezingen 70% van de stemmen halen als je alleen maar goed doet voor de rijken en het gewoon volk volledig in de kou laat staan.
Enkele voorbeelden van Lippens :

hij was baas van zijn (Franskiljone) golfclub maar zijn personeel draagt hem op handen, de meesten zijn gewone Knokke-Heistenaars en werken daar al jaren.
Zijn golfclub is exclusief maar er is daar ook een golfclub voor de caddy's , die mensen spelen 's morgens heel vroeg maar mogen wel op een prachtige baan spelen.
Een rijke middenstander of kleine industrieel die een tweede verblijf heeft moet er zelfs niet aan denken om er ooit lid te kunnen worden.

Als je als cultuur-, sport- of whatever vereniging iets wilde organiseren om de clubkas te spijzen kon je altijd aankloppen.
Tafels en stoelen nodig voor de jaarlijkse kwis of bbq zeg maar waar en wanneer en de gemeente brengt dat, gratis en voor niets.
(Zelf genoeg meegemaakt dus niet van horen zeggen)

Carnaval in Heist, hij was geen carnavalist maar stond er wel elk jaar om naar de stoet te kijken.

De haven van Zeebrugge die wilde uitbreiden richting Heist, Lippens zie tot hier en niet verder en het gebied tussen de twee is nu een prachtig openbaar stukje natuurgebied. :grin:

Een volledig nieuwe verkaveling bij mij in de buurt, startprijs voor een rijwoning is 1 miljoen :shock: maar eerst moesten er sociale appartementen gebouwd worden en pas als die klaar waren mocht de aannemer aan zijn verkaveling beginnen.
De sociale appartementen zijn inmiddels klaar en toegewezen, de dure verkaveling moet nog beginnen.
Idem voor een nieuw verkavelingsproject dat in de pijplijn zit.
Hij zat soms op het randje met zijn immobiliën maar keek ook altijd verder dan de volgende verkiezing, hij keek meestal een of twee generaties verder. :o

Deze zomer was er miserie met rijke Nederlandse jongeren die last hadden de avondklok (toen al) en met Noord-fransen die aan hun water/drugpijp kwamen lurken aan de strandbars en last hadden met betalen voor al hun consumpties.
Twee maal kordate maatregelen en de rust was teruggekeerd, applaus overal, oppositie incluis. ;)

Het is niet zo dat hij mijn grote vriend of voorbeeld was maar het was inderdaad een man met een visie en een mening. ;)

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Tom Thumper »

Klopt! Helemaal! Zelfs het Universeel Verdrag voor de Rechten van de Mens en de Belgische grondwet werd door de despoot aan zijn laars gelapt, en nee, daar was niet iedereen blij mee. Heel stilletjes met veel bussen fibraise en diplomatische tussenkomst van zowat heel de Belgische politiek werden die maatregelen toen teruggeschroefd.

Op inwonersaantal staat Knokke op nr 75 in Belgie, op sociale woningen op nr85 in Vlaanderen. Dus echt goed is dat nu ook niet te noemen en ja, in de beheersraden van Sociale Woningen valt er links en rechts wel wat te ritselen. Maar ja, over de doden niets dan goed
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

oesje uw ribbens doen nog pijn precies. ;)

As always: als je aan de goede kant van de lijn staat, is alles dik in orde. :book2:

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

omaai zeg, die nieuwe HD Pan America is toch wel een gigantisch lelijk hok zeg! Butt ugly! :shock:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Ah datte! :freak:

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 22 Feb 2021 20:48 omaai zeg, die nieuwe HD Pan America is toch wel een gigantisch lelijk hok zeg! Butt ugly! :shock:
Put your money on this 8-)

Locked