Een bleittopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Ben bezig met een Prince2-opleiding. Project Management. :puke:
Al twee dagen heb ik zelfmoordneigingen.....
:hanged: :behead:
Als het later dit jaar zal blijken dat dit mijn "job" wordt, dan trap ik het af. :devil:

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

Muug wrote: 24 Feb 2021 09:31 Ben bezig met een Prince2-opleiding. Project Management. :puke:
Al twee dagen heb ik zelfmoordneigingen.....
:hanged: :behead:
Als het later dit jaar zal blijken dat dit mijn "job" wordt, dan trap ik het af. :devil:
Kende ik niet; weeral iets bijgeleerd.

Maar ik ben sowieso niet voor al die verschillende managementtoestanden die mekaar dan regelmatig tegenspreken.

Alleen de consultancy-ondernemingen hebben er baat bij. Door die opleidingen te verkopen, welteverstaan ... :roll:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

den Bullet wrote: 24 Feb 2021 09:54
Muug wrote: 24 Feb 2021 09:31 Ben bezig met een Prince2-opleiding. Project Management. :puke:
Al twee dagen heb ik zelfmoordneigingen.....
:hanged: :behead:
Als het later dit jaar zal blijken dat dit mijn "job" wordt, dan trap ik het af. :devil:
Kende ik niet; weeral iets bijgeleerd.
Maar ik ben sowieso niet voor al die verschillende managementtoestanden die mekaar dan regelmatig tegenspreken.
Alleen de consultancy-ondernemingen hebben er baat bij. Door die opleidingen te verkopen, welteverstaan ... :roll:
Troost u, ik kende het ook niet, en na deze vijf dagen ga ik er ook nog steeds niks van kennen.
En ik ga mij daar geen zak van aantrekken. Want ik ben iemand die heilig gelooft in het gezond verstand en het buikgevoel.
Maar ge slaat de nagel op de kop voor wat betreft het "tegenspreken".
Vergelijk "Agile" maar eens met "Prince2", en verbaas u.
Afin, ik kruip terug in mijne put.
:peepwall:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Raketman »

Geen idee of dit bij bleiten of bij lachen hoort - waarschijnlijk afhankelijk van wie het bekijkt - maar dit speelde zich vanmorgen af :

- ik vertrek thuis naar't werk met de Z1000

- op de afrit van St-Niklaas begint hij te sputteren en valt stil. Ik nie begrijp nie, want volgens den dagteller moet ik nog minstens 150km kunnen rijden.

- blijkt dus weldegelijk zonder naft te staan :? - ik bel naar't werk of iemand kan komen depanneren met een bidongske van 5l - hilariteit alom - ja er komt iemand af.

- ondertussen draait mijn verstand overuren om dit mysterie op te lossen...en ik denk ineens terug aan mijn dochter die vorige week aan de slag was in de garage met haar bidongske naft...

- ik bel naar mijn dochter...of ze soms een idee had waarom ik langs de E17 stilsta zonder naft. Aja, ze had vorige week 5 liter geheveld uit de tank van de dichtsbijzijnde motorfiets naar haren brommer om 2-takt te kunnen maken. Misschien was ze mij dat vergeten zeggen ? Amaja, daar was zeker nog genoeg naft in om tot aan het benzinestation in het dorp hier te geraken. Da's zeker dat, ik ben er zelfs nog mee tot in St-Niklaas geraakt...

:furious3: :devil:

- of ze in't vervolg efkes de moeite kan getroosten om vader op te hoogte te brengen, of één van haar roze post-itjes op den tank kan plakken met een kleine waarschuwing...

Kinderen :whip:
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

De uw zijn te handig geworden :mrgreen:

Vandaag vertelde Mototech dat de KTM "zocht" was. :| Hij stond op de testbank, en met dat dat een afgesloten kot is, rook hij meteen de verbrande olie. En er zou bij contante gas ook redelijk veel blauwe walm uit komen. :|
Of ik dat nog niet gemerkt had? Tja, bij zo'n LC8 is het moeilijk om goede en betrouwbare oliepeilingen te doen.... En als ik rij zit ik niet achterstevoren eh.
Afin, we gaan dus moeten nadenken wat er ons nu te doen staat.
Misschien ergens een tweede mening vragen.
Misschien een compressietest laten uitvoeren.
Misschien gewoon verder rijden....
Misschien laten reviseren, maar dat gaat wel een noot kosten...
En misschien moet ik dan ook meteen de carbs laten reviseren...

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

@ Raketman, van hieruit gezien staat het in de verkeerde topic. :mrgreen:

@ Muug, ge weet op welk forum ge moet zijn. StevenD heeft waarschijnlijk zelfs een ruilblok in zijne stock indien nodig.
uw post staat wel juist. ;)
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

Raketman wrote: 25 Feb 2021 20:37
...

- of ze in't vervolg efkes de moeite kan getroosten om vader op te hoogte te brengen, of één van haar roze post-itjes op den tank kan plakken met een kleine waarschuwing...

Kinderen :whip:
Hier was 't vorig weekend omgekeerd: ik moest effe in 't centrum iets gaan halen met de VanVan en verwittigde de Fé dat ik eerst nog ging tanken. "Niet nodig want de laatste keer dat ik 'm gebruikt had om naar de McDo te gaan, had ik 'm al vol getankt omdat den dagteller dicht bij de 200km kwam".

Merci bazeke :rayof: :beer:

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

Ik zet in november 2 elektrische alu rolluiken (2m20 x 2m60) te koop voor het verpletterende bedrag van 50 euro. Veel respons en toch iemand die akkoord is voor die 50 euro. Afhalen is wel een probleem gezien hij last heeft van de rug, dus hij zal de rolluiken later komen ophalen. Half januari is de rug nog niet beter en hij vraagt of ik ze nog even wil reserveren want hij is toch echt uit op die rolluiken. Geen probleem als ik ze terug wil te koop zetten maar dat zou de man toch spijtig vinden. Ik maak daar geen probleem van en zeg dat ze hier gewoon blijven liggen voor hem, een woord is een woord. Verleden week uit het niets een bericht dat de rug ok is en hij ze vandaag komt ophalen om 11u. Vandaag om 10u30 staat de man voor de deur. Een Antwaarpeneer zu blekt. 8-) Mja interessant, mor ze zen toch groeter azzek docht. Ik gon dei ni in maane notto kraigen. Haha, blijkt die daar met een Dacia Sandero te staan. Bon na veel prutsen en schuiven met de zetels laden we een rolluik in. Die steekt helaas toch de volle 10 cm uit de koffer en die kan net niet helemaal dicht. Geen probleem zeg ik, met een elastiek of een riempje blijft die klep dicht en kan je ze toch meenemen. Zegt de man; neej ik gon da ni doen, ik moet nor Antwaarpe, da is nog 80km, ik riskeer gien boet, da is het ma ni weird. :dontknow: :dontknow: De rolluik wordt dan maar weer uitgeladen. de man zegt sorry Stef, stapt in zijn auto en is weg.... :wall: :wall: :wall: :wall: Ik heb toch even rondgekeken om te zien waar die candid camera stond ....:dontknow: :dontknow:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Sommige mensen :roll:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

2,2 H x 2,6 B?
of 2,2 B x 2,6 H ?
I am confused. Oh no, maybe not!

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by TRooPER »

Muug wrote: 25 Feb 2021 21:35 De uw zijn te handig geworden :mrgreen:

Vandaag vertelde Mototech dat de KTM "zocht" was. :| Hij stond op de testbank, en met dat dat een afgesloten kot is, rook hij meteen de verbrande olie. En er zou bij contante gas ook redelijk veel blauwe walm uit komen. :|
Of ik dat nog niet gemerkt had? Tja, bij zo'n LC8 is het moeilijk om goede en betrouwbare oliepeilingen te doen.... En als ik rij zit ik niet achterstevoren eh.
Afin, we gaan dus moeten nadenken wat er ons nu te doen staat.
Misschien ergens een tweede mening vragen.
Misschien een compressietest laten uitvoeren.
Misschien gewoon verder rijden....
Misschien laten reviseren, maar dat gaat wel een noot kosten...
En misschien moet ik dan ook meteen de carbs laten reviseren...

zit er gewoon niet te veel olie in uw blok, dat em dat liefst terug uitduwt? en kan het dan niet zijn dat het blok nog helemaal ok is.
Dacht dat jij mij vertelde dat uw blok eigenlijk niks verbruikte, bizar dat deze dan zo plots olie zou uitspuwen.

ik gok op TEVEEL,
en teveel is teveel. ;)
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

TRooPER wrote: 08 Mar 2021 10:00 ................
zit er gewoon niet te veel olie in uw blok, dat em dat liefst terug uitduwt? en kan het dan niet zijn dat het blok nog helemaal ok is.
Dacht dat jij mij vertelde dat uw blok eigenlijk niks verbruikte, bizar dat deze dan zo plots olie zou uitspuwen.

ik gok op TEVEEL,
en teveel is teveel. ;)
Mijgedacht :stupid: ... TE is nooit goe ;) :lol:
Echt waar : al hetgeen in Gertruud boven de helft van het "Schauglas" gevuld wordt, tuft ze er ook uit.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

TRooPER wrote: 08 Mar 2021 10:00 zit er gewoon niet te veel olie in uw blok, dat em dat liefst terug uitduwt? en kan het dan niet zijn dat het blok nog helemaal ok is.
Dacht dat jij mij vertelde dat uw blok eigenlijk niks verbruikte, bizar dat deze dan zo plots olie zou uitspuwen.

ik gok op TEVEEL,
en teveel is teveel. ;)
Kort antwoord: ja, er zat teveel in. :mrgreen:
In mijn eerste rit na het bezoek aan Mototech heb ik mijn olie eens gepeild en er zat bijna 2cm teveel olie in. :o
Dus hop eruit gezogen tot aan 't maximum.
En bij de volgende rit ga ik nadien ook meteen het oliepeil controleren.
En dat bij de volgende twintig keer ook.
Tot ik er 1000km mee gereden ga hebben.
Tegen dan ga ik wel weten hoeveel 'm echt verbruikt. :thumbsup:

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

Bon mijn eigen geheugen eens opgefrist: uit het wphb, p2.2

Een LC8 blok is gelijk nen Arley, dry sump smering. Kleine carterpan en afzonderlijke olietank. 1 oliepomp die olie uit de tank trekt en verdeelt doorheen de motor. Pomp 2 zuigt de olie uit de carterpan en stuurt ze terug naar de tank. Tenzij de keerklep in de aanzuig in de tank (bij dat leuk zeefje linksonder) niet afsluit, gaat er geen teveel aan olie in uw blok zitten, dan zit dat in de tank zoals gemeten.
Het drukregelventiel na pomp 1 kan verslijten, ttz de veer wordt moe, maar dat zal eerder te lage oliedruk/langer rammelende nokkenaskettingen geven.

Kijk dus eens na, als je dat nog niet deed bij de oliewissel, of dat keerklepje (balletje met een veer achter) afsluit. Indien niet kan er olie naar beneden lopen bij stilstand en start hij misschien zoals een GS of Goldwing die te lang op de zijpikkel stond, maar eens hij loopt wordt die olie teruggepompt.
De ktm meetprocedure is dus wel met warm, net stilgelegd blok. Laat 'm staan en meet 's anderendaags nog es.

Andere mogelijkheid is een lekkende dichting van de balansas, achter het alternatordeksel. die olie wordt dan naar de luchtfilterkast gezogen, recht in de voorste inlaatkelk. Altijd een beetje vettig daar, maar als die op een ouwe frituurpot lijkt ... Dees kan helpen, ergens was het advies ook om dan ineens 2 zo'n dichtingen te bestellen, in geval Murphy helpt om die nieuwe erin te tikken.

Als dat allemaal ok is en je toch een te groot verbruik meet is een compressietestje aan de orde vrees ik.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Tiens,
ik had een lang antwoord gepost maar blijkbaar is het ergens op één of andere manier verdwenen. :?
Korte versie dan maar: Blackbert, ik hou u op de hoogte. :thumbsup:
Wat compressietest betreft: de kleppengeleiders zijn het zwakke punt van deze blokken. Maar net die kan je niet testen met een compressietest. ;)

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Dat het ver-schrik-ke-lijk kriebelt om op motorreis te gaan. Liefst ergens waar het lekker warm is, met mooie kronkelwegen, lekker eten, tof logement dat ge niet op voorhand moet reserveren, in het gezelschap van toffe maten. Gewoon, gelijk erg lang geleden. Nostalgie....fernweh.... :sad-grey:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Zwijgt... :evil: :whip:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

Muug wrote: 12 Mar 2021 10:00 Dat het ver-schrik-ke-lijk kriebelt om op motorreis te gaan. Liefst ergens waar het lekker warm is, met mooie kronkelwegen, lekker eten, tof logement dat ge niet op voorhand moet reserveren, in het gezelschap van toffe maten. Gewoon, gelijk erg lang geleden. Nostalgie....fernweh.... :sad-grey:
Da 's de reden dat ik de GS wel mis :|

Met denBen naar Oekraïne via Teutonië, Polen, Tsjechïe, Slowakije en terug via Hongarije ...

Prachtige banen, prachtig weer, lekker eten en toffe hotellekes voor twee keer niks 8-) ...

Onvergetelijk! :sweetheart:

(en de terugrit van Bor naar Halle: een kleine 1K km tot Halle, pintje pakken in 't stamcafé en dan verder naar d' Ardennen bij vrouw en koters ...)

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

den Bullet wrote: 12 Mar 2021 15:40 Met denBen naar Oekraïne via Teutonië, Polen, Tsjechïe, Slowakije en terug via Hongarije ...
hoe zou het met diene paté zijn zeg.

Trouwens, hebde niemand die u als duo wilt meenemen? :thumbsup:

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

Muug wrote: 12 Mar 2021 15:53 hoe zou het met diene paté zijn zeg.
Vegetarisch goed, af te gaan op Facebook ...
Trouwens, hebde niemand die u als duo wilt meenemen? :thumbsup:
Oh no, achterop doe ik alleen als 't echt moet bij de Fé.

En ik zie ons geen reis doen op zijne Scrambler (en binnenkort ne nieuwe Scrambler) en nog minder op de 900SS ...

Locked