Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Koeno wrote: 10 Mar 2021 08:49 (hallo psychologen/psychiaters, waar blijft de hulp)
You rang, m'lord? :grin:
Ik reken maar 50 euro per uur. :thumbsup:
Wegens de corona kunnen we die sessies niet binnen houden.
Ik heb wandelsessies geprobeerd, maar dat ging te traag.
Daarom dat ik nu motorrij-sessies organiseer. Minimumsessie duurt drie uur. Minstens drie sessies per week nodig, anders geen garantie op goed resultaat.
Bel maar even, dan kijk ik of ik nog wat plaats heb in mijn agenda. :mrgreen:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

Blackbert wrote: 10 Mar 2021 10:07 Als ge dan toch op de sofa ligt bij een professional, vraag eens of je ook geen last hebt van het Pipi Langkous syndroom: ik heb dat nog nooit gedaan, dus ik kan dat.
DIe snap ik niet :oops:
Ik vind mijzelf meestal het schoolvoorbeeld van iemand die zegt: ik heb dat nog nooit gedaan, dus wss kan ik het ook niet...
(als ook het schoolvoorbeeld van iemand die dan té dom is en het dan toch is probeert tot scha en schande)

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

Komt erop neer dat, tot het tegendeel bewezen is, ze ervan uitgaat dat het zeker wel zal lukken.
Met een moto van 250kg op halve straatbanden de wei induiken geeft toch een beetje dat gevoel. Ooit, toen ik nog wat haar had vanboven, met een Varadero op, geloof ik, Anakees, hetzelfde gedaan. Ging goed, tot de gravel zand werd.

Allez, ik ben u niet aan 't dissen, heel die uitleg eigenlijk gewoon om te zeggen dat het 'leren' veel sneller zal gaan op iets lichter en meer offroad gericht en ge bijgevolg met meer vertrouwen en plezier ook met die Beemer van de harde weg afgaat.
Tenzij uw motokot de eigenschappen heeft van de kast in Narnia, moete dan kiezen. Ik versta ook dat dat niet simpel is. Succes. ;)
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

Blackbert wrote: 10 Mar 2021 18:24 Allez, ik ben u niet aan 't dissen, heel die uitleg eigenlijk gewoon om te zeggen dat het 'leren' veel sneller zal gaan op iets lichter
Ach, doe geen moeite, ik probeer al de helft van mijn leven de mensen wijs te maken dat een lichte wendbare 500cc veel interessanter is om te leren dan de S1000r of Superduke 1290. Dat ze ooit leren fietsen hebben met een kleine fiets en steunwielen, en elke pakweg 2 jaar erna met wat grotere wielen zonder steunwielen zijn ze wel allemaal vergeten....

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

Stefke wrote: 10 Mar 2021 21:33 Ach, doe geen moeite,
Thanks! 't Gebeurd niet vaak dat iemand letterlijk zegt dat ik het niet waard ben of toch niet luister...
Moest ik u zijn, 'k zou nen andere job zoeken... 't Is vrij duidelijk dat ge er meer frustratie uit haalt...

'K zal hier toch maar wa minder posten precies, want dit is niet den eerste keer dat er zo'n flauwe afkooksels van deadliners gelanceerd worden...

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Koeno,
Volgens mij reageert ge nu toch wat overgevoelig op stefke's reactie. Me dunkt dat hij dat helemaal niet kwetsend bedoeld heeft. Hij reageert gewoon op hetgeen Blackbert schrijft. Hij citeert 'm zelfs. Ik zie geen reden om dat als een persoonlijke aanval te zien. :thumbsup:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Tom Thumper »

Koeno wrote: 10 Mar 2021 22:39 Thanks! 't Gebeurd niet vaak dat iemand letterlijk zegt dat ik het niet waard ben of toch niet luister...
Moest ik u zijn, 'k zou nen andere job zoeken... 't Is vrij duidelijk dat ge er meer frustratie uit haalt...

'K zal hier toch maar wa minder posten precies, want dit is niet den eerste keer dat er zo'n flauwe afkooksels van deadliners gelanceerd worden...
Blijven ademen Koeno en lees nog eens rustig wat Zwetten Beire schrijft.

We hebben allemaal heel enthousiaste mensen gezien die ervan overtuigd zijn dat je met een GS heel veel kunt maar we hebben bijna evenveel mensen gezien die later toch op hun stappen terugkomen. Hier lopen meer ervaringsdeskundigen rond die ooit dachten dat ze kunnen leren off-road rijden met een KTM 950/990, een machien met veel betere offroad kwaliteiten dan een GS, maar die ook op hun stappen moesten terugkeren (kijk nog eens naar rijtje van motoren dat Bert post). Ikzelf heb met mijn Ténéré, de Rudy, geen onaardige dingen off-road gedaan, ik wist me wel best goed uit de slag te trekken. Reizen met +200 km offroad per dag met een moto vol bagage, dat soort dingen. Maar geen haar op mijn kop dat er aan denkt om met mijn Tiger Explorer XC, the Awsome Big Machine Named Camouflage, het veld te gaan induiken. Een occasionele gravelweg, ok, dat lukt nog als het droog is maar meer dan dat? Nee, dank je.

Misschien tijd om de Rudy nog eens te reanimeren... :sweetheart:
Me gusta la moto, me gustas tu.

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

Nu, ik reageer ook niet op wat BlackBert zegt, die informatie probeer ik goed te verwerken (nog ne moto kopen? :mrgreen: )
't Gaat eerder over hoe Stef reageert, dat komt nogal bot over (en to be blunt: ook alweer niet den eerste keer he)

Ik ben de allerlaatste om ervaringsdeskundigen gaan tegen te spreken.
Maar 'k ga ook niet plots stoppen met de GSa een veldbaan in te sturen waar die misschien niet thuis hoort;
't is moeilijk neer te pennen wat ik dan eigenlijk wel aan't doen ben.

Maar naar mijn kop laten zwieren dat "het geen zin heeft" om mij advies te geven, dat is enkele bruggen te ver.
Als die ingesteldheid ook overgezet word naar toekomstige motards, dan vind ik dat vrij deprimerend.
En ja dan kan ik wel eens even stoppen met ademen.... :peepwall:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Koeno,
"Dat het geen enkele zin heeft om ..." Is niet meer en niet minder dan een algemene verzuchting van een ervaren persoon die al zijn half leven motorrijles geeft, en bijgevolg een goed algemeen zicht heeft op de gedragingen van de gemiddelde motorrijder.
Al uw conclusies lijken mij gebaseerd op verkeerde extrapolaties.
Ik zou het zelfs sterker formuleren: hij tracht al zijn half leven de toekomstige motorrijders tot bepaalde inzichten te brengen zodat ze met een voorsprong aan hun carrière kunnen beginnen, ipv eerst tien jaar aan te modderen om dan pas tot het inzicht te komen.
Niks mis mee, dacht ik zo.
Maar bon.

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

Koeno wrote: 11 Mar 2021 09:36 Nu, ik reageer ook niet op wat BlackBert zegt, die informatie probeer ik goed te verwerken (nog ne moto kopen? :mrgreen: )
Nee, ne moto ruilen. :mrgreen:
Maar 'k ga ook niet plots stoppen met de GSa een veldbaan in te sturen waar die misschien niet thuis hoort;
Hoeft ook niet. Maar geef toe dat er telkens iets een beetje krimpt in uwen buik: 'ik hoop dat ik sebiet niet vast zit of omkantel'
't is moeilijk neer te pennen wat ik dan eigenlijk wel aan't doen ben.
Aan het twijfelen. Je pense donc je suis. Een existentiële crisis als het ware. Tot hier het sofamomentje.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

Blackbert wrote: 11 Mar 2021 13:51
...
Hoeft ook niet. Maar geef toe dat er telkens iets een beetje krimpt in uwen buik: 'ik hoop dat ik sebiet niet vast zit of omkantel'
...
Zelden voorgehad tijdens mijn GS-periode.
En amper ne meter 68 en 60 kilo-uitgelekt-gewicht helpt nu ook ni direct om zo 'n ding door smalle veldbaantjes te sturen.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Ach Koeno,
als jij met die GSA een veldbaantje indraait, dan denk ik: "wat een zot"
als jij weer aan een sleutelproject begint, dan denk ik: "wat een zot"
Als jij weer een andere motor bijkoopt, dan denk ik: "wat een zot"

Maar anderzijds, who cares wat ik denk. Ik ben een ouwe angsthaas en bekijk dat vanuit mijn perspectief. Jij mag dan van mij ook denken wat je wil. Iedereen doet toch wat hem het beste/leukste lijkt (zolang je daarmee niemand anders benadeelt natuurlijk). Als je er maar plezier aan beleeft.



Maar Stefke heeft wel dikwijls gelijk...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by TuttoTerreno »

Stefke wrote: 10 Mar 2021 21:33
Blackbert wrote: 10 Mar 2021 18:24 Allez, ik ben u niet aan 't dissen, heel die uitleg eigenlijk gewoon om te zeggen dat het 'leren' veel sneller zal gaan op iets lichter
Ach, doe geen moeite, ik probeer al de helft van mijn leven de mensen wijs te maken dat een lichte wendbare 500cc veel interessanter is om te leren dan de S1000r of Superduke 1290. Dat ze ooit leren fietsen hebben met een kleine fiets en steunwielen, en elke pakweg 2 jaar erna met wat grotere wielen zonder steunwielen zijn ze wel allemaal vergeten....
zoals ik onlangs op een forum las: "jammer dat Honda de CR500 (2T, 500cc) niet meer aanbiedt, die zou veel MX beginnersproblemen "oplossen"" :devil:

:peepwall:

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Mario »

ik heb de voorbije weken ook relatief grote uitgaven gedaan, want mediummaten beginnen serieus te klein uit te vallen...

dus een nieuwe leren broek bij een Duitse winkel : fc-moto.
die hebben een ongelooflijk aanbod ; had er graag eens naartoe gereden maar ja, dat mag niet (zelfde voor Termaat in Nijmegen)
heb uiteindelijk een leren Berik-broek gekocht ( https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/nl ... -Pant-0036 )
waarom ? het design stond me wel aan en de prijs was erg interessant
een relatief minder gekend merk ; een paar jaar geleden reed Capirossi nog met uitrusting van dat merk rond in de MotoGP, dus brol kan dat niet zijn dacht ik
ben er redelijk tevreden over al heb ik er nog maar 1 rit mee gereden ; hij glijd wel erg, da's minder, zeker op een moto als de mijne, waarvan het zadel toch redelijk wat scheef staat
is ongetwijfeld minder geraffineerd dan topmerken als Spidi, Dainese of Alpinestars maar maakt me niet zoveel uit ; ik kan er best mee leven (tot nu toe, we zullen zien wat langer gebruik geeft)

toerlaarzen gekocht van Alpinestars die bij RAD in promotie stonden
m'n andere/vorige laarzen waren sport/tourlaarzen van Sidi en die zaten heel goed/strak maar mijn grote tenen begonnen toch wat pijn te doen als ik ze meerdere uren aan had
dus nu eerder een tourmodel gekozen ; zitten heel comfortabel
gaat om dit model : https://www.rad.eu/nl/c/p/57440-alpines ... -zwart.htm
ook nog maar 1 ritje mee gedaan (zelfde als met de broek) en het is wennen omdat het leer een stuk dikker lijkt dan in m'n Sidi-laars en dus minder gevoelig
ik moet een stuk meer moeite doen om de laars onder de schakelpedaal te krijgen en voel ook minder goed dat er geschakeld wordt (1 of 2 versnellingen)
enfin, dus nog wat wennen

en vandaag voor het eerst eens naar EKO gereden in Kontich, waar ik een textielvest van Bering heb gekocht die in solden was : https://www.eko-motorwear.com/nl/motork ... /guardian/
fijne winkel en had hun website al eens goed bestudeerd ; dan vandaag naar daar gereden om te zien hoe de vest zat (L ipv medium eerder) en dat viel best mee
verre van hun topmodel maar voor die 4 of 5 keer dat ik nog eens per jaar met de moto buitenkom, nam ik maar het risico om geen 'zware' (dure) toervest te kopen
de Rev'it-vesten maakten ook een een positieve indruk maar uiteindelijk stond het design van deze vest me wat meer aan

mogelijk komt er in de loop van de komende weken/maanden nog wat in huis, dat zien we dan wel weer want Dainese heeft toch ook enkele yummie vesten in zijn gamma :roll:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by TuttoTerreno »

hier zijn de winkels nog toe. dus geen mogelijkheid om een en ander te gaan passen.

Ik heb wel de gok gewaagd om botten online te kopen van Sidi, een stuk goedkoper dan normaal. En ze passen, oef.

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

Koeno wrote: 10 Mar 2021 22:39 Thanks! 't Gebeurd niet vaak dat iemand letterlijk zegt dat ik het niet waard ben of toch niet luister...
Moest ik u zijn, 'k zou nen andere job zoeken... 't Is vrij duidelijk dat ge er meer frustratie uit haalt...
Serieus...????? :mrgreen:
Koeno wrote: 11 Mar 2021 09:36 Nu, ik reageer ook niet op wat BlackBert zegt, die informatie probeer ik goed te verwerken (nog ne moto kopen? :mrgreen: )
't Gaat eerder over hoe Stef reageert, dat komt nogal bot over (en to be blunt: ook alweer niet den eerste keer he)
tja mijn informatie wordt duidelijk niet goed verwekt... 8-)

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Mario »

Stefke wrote: 14 Mar 2021 19:32
Koeno wrote: 11 Mar 2021 09:36 Nu, ik reageer ook niet op wat BlackBert zegt, die informatie probeer ik goed te verwerken (nog ne moto kopen? :mrgreen: )
't Gaat eerder over hoe Stef reageert, dat komt nogal bot over (en to be blunt: ook alweer niet den eerste keer he)
tja mijn informatie wordt duidelijk niet goed verwekt... 8-)
:shock: :mrgreen:

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

Mario wrote: 14 Mar 2021 19:55
Stefke wrote: 14 Mar 2021 19:32


tja mijn informatie wordt duidelijk niet goed verwekt... 8-)
:shock: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: verweRRRRRRkt natuurlijk :wall:

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Schussboelie »

Ik ben toch eerder met Koeno.
Stefke reageert met "doe geen moeite" op een bericht persoonlijk gericht aan Koeno.
Zelfs al gaat het om een uiting van globale frustratie of ergernis, ze is wel degelijk rechtstreeks aan Koeno gericht.


On-topic:
Vooralsnog lijkt Paris-Dunkerque eind april nog door te gaan!! :ricky:
(al vrees ik dat dat nog wel zal veranderen...)
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by TuttoTerreno »

ik heb nogmaals de gok gewaagd en online nen MX helm besteld :unsure:

En hij past.

Maar het geweldige is een luchtbalg/pomp in het kinstuk om de wangkussentjes op te blazen (of alleszins meer in richting wang te bewegen) :w00t:

en eens ge de logica van dit principe inziet, vraagt ne mens zich af waarom niet meer merken zo'n variabel systeem gebruiken om een en ander beter te doen passen. Scorpion VX 16 Air


En dat alles eergisteren op amazon tegengekomen aan 80Euro, nu opnieuw 148Euro.

Locked