Een bleittopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

7,26 Euro ... Aja : de bedoeling is toch om een VERTROUWENSRELATIE op te bouwen met UW bank hé :pillepalle: :mrgreen:

Zelfde verhaal voor wat aangegeven wordt als "uw" psychiater/psycholoog, "uw" notaris, "uw" supermarkt, "uw" kinezist, "uw" doktoor, "uw" garage, "uw" advocaat, "uw" internetprovider en "uwe" coiffeur. :lol:
Sjanz dat het land waarin ik woon niet "mijn land" is ... :? :? :?
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Jopet wrote: 13 May 2021 03:46
Daar waar ik bij Fortis vroeger nog gewoon Jo was en op koffie bij de bankdirecteur kon komen, ben ik dankzij het sluiten van al die kleine kantoren opeens Meneer Van Roy die pas na een telefonische afspraak (via callcenter natuurlijk) een afspraak krijg bij een bediende die ik nog van toeten of blazen ken....
Mijn vrouw werkt bij een bank. Zij is ven dezelfde mening als jij, maar de leiding van de bank niet. Die beweert dat de mensen liever on line werken, en daarom steeds minder naar een kantoor willen komen, en daardoor moet het kantorennet afgebouwd worden.

Wij denken eerder dat oorzaak en gevolg met opzet verwisseld worden...

Anderzijds is het op de spaarrekening parkeergedrag van de typische Belg (Vlaming ?) een groot probleem voor de banken in de huidige financiële en economische wereld. Investeren is nodig, en dat doen we niet genoeg. Dat is de reden waarom we geen rente meer krijgen op spaargeld, en er in onafzienbare tijd zal moeten betaald worden op je geld...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

F M wrote: 13 May 2021 14:39
Jopet wrote: 13 May 2021 03:46
Daar waar ik bij Fortis vroeger nog gewoon Jo was en op koffie bij de bankdirecteur kon komen, ben ik dankzij het sluiten van al die kleine kantoren opeens Meneer Van Roy die pas na een telefonische afspraak (via callcenter natuurlijk) een afspraak krijg bij een bediende die ik nog van toeten of blazen ken....
Mijn vrouw werkt bij een bank. Zij is ven dezelfde mening als jij, maar de leiding van de bank niet. Die beweert dat de mensen liever on line werken, en daarom steeds minder naar een kantoor willen komen, en daardoor moet het kantorennet afgebouwd worden.

Wij denken eerder dat oorzaak en gevolg met opzet verwisseld worden...

Anderzijds is het op de spaarrekening parkeergedrag van de typische Belg (Vlaming ?) een groot probleem voor de banken in de huidige financiële en economische wereld. Investeren is nodig, en dat doen we niet genoeg. Dat is de reden waarom we geen rente meer krijgen op spaargeld, en er in onafzienbare tijd zal moeten betaald worden op je geld...
Rente wordt kunstmatig laag gehouden, al heel lang. Wat de banken inkomsten kost (maar waardoor de overheid nu wel coronaleningen kon afsluiten waarvoor ze geld bijkrijgen). Weer zo'n trukske dat uiteindelijk de boel zal laten barsten. Al was het maar omdat die banken dan opnieuw/nog meer inkomsten zoeken in allerlei schimmige riskante financiële constructies.
Alleen nog kosten op uw rekening en geen rente meer, daar zijn we eigenlijk al. Officieel zal dat in in voege treden als het contant geld alleen nog in onze herinnering bestaat. Dan kan je helemaal geen kant meer op.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by duibhce Kaelann »

Blackbert wrote: 13 May 2021 18:16 Al was het maar omdat die banken dan opnieuw/nog meer inkomsten zoeken in allerlei schimmige riskante financiële constructies.
begin deze maand zijn de eerste Amerikaanse banken in bitcoin futures beginnen handelen :roll:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

Bedoel ik dus.
Het zal nooit gebeuren, maar als al die afgeleide foefels wereldwijd gebannen werden, zou het allemaal niet zo regelmatig gigantisch fout lopen. Spijtig voor de rijke stinkers, maar met enkele 100den miljoenen minder kom je ook rond. juichtopic voor ons, wij moeten de brokken niet meer betalen.

Mr Musk heeft het ook door trouwens (of iemand heeft het hem verteld): Een milieuvriendelijke Tesla betalen met Bitcoins zal toch niet doorgaan. Omdat het hele Bitcoinsysteem meer (vuile) energie verbruikt dan een klein land.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

duibhce Kaelann wrote: 13 May 2021 19:51
Blackbert wrote: 13 May 2021 18:16 Al was het maar omdat die banken dan opnieuw/nog meer inkomsten zoeken in allerlei schimmige riskante financiële constructies.
begin deze maand zijn de eerste Amerikaanse banken in bitcoin futures beginnen handelen :roll:
Ik versta geen kl*t*n van heel dat bitcoin en andere virtuele munten verhaal. :dontknow: :dontknow:
Het is virtueel maar heeft toch waarde, het zit in je pc en als je je paswoord kwijt bent dan ben je ook je bitcoins kwijt.
Het gaat spectaculair omhoog waardoor heel wat onwetende (jongeren) er massaal in investeren maar voor hetzelfde valt het morgen als een kaartenhuisje in mekaar en ben je al je virtueel geld kwijt. :shock:
Als je je virtueel geld wil opnemen en omruilen voor echt geld dan kan je er niet aan. :?
etc...

Dan nog liever bitter weinig interest op mijn spaarboekje en elke maand afbetalen voor mijn bakstenen huisje, ik zal er niet gelukkiger/ongelukkiger van door het leven dwarrelen. ;)

En for the record, mijn vader heeft heel zijn leven in een bank gewerkt.
Hij zei steeds dat dit geen liefdadigheidsinstellingen waren maar was op het laatst wel ongelukkig dat het menselijk contact meer en meer verdween. :cry:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Bankiers vinden het spijtig dat ze geen persoonlijk contact meer hebben met de mensen. Idem voor de postbodes die vroeger blij en vrolijk van mens naar mens fietsten. Een tandarts was gewoon op zijn eigen maar nu vormen ze bureaus waar je een nummer bent. Idem met huisartsen die bij elkaar kruipen in groepspraktijken maar 's avonds of in het weekend hebben ze geen tijd meer voor je. Ervaren, vriendelijke en efficiënte receptionistes en telefonistes zijn vervangen door menunummers en slechte muziekjes... de zeer ervaren tot directeur opgeklommen leerjongen werd vervangen door afstandelijke managers die recht van school komen en de boel verprutsen....
Zoek het patroon.

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

Muug wrote: 13 May 2021 22:46
Zoek het patroon.
geld...meer geld....nog meer geld.....nog veel meer geld.....nog heel veel meer geld.... :twisted:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by TuttoTerreno »

niet lang geleden boden hier zowat alle Internetbanken harde cash voor:
-openen v een rekening/kredietkaart
-aanbrengen v nieuwe klanten


ik heb daar toen honderden euro's aan verdiend (en sindsdien alles mooi gesloten wat me een cent zou gaan kosten).

soms ligt het geld gewoon op straat

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 14 May 2021 10:17 niet lang geleden boden hier zowat alle Internetbanken harde cash voor:
-openen v een rekening/kredietkaart
-aanbrengen v nieuwe klanten
ik heb daar toen honderden euro's aan verdiend (en sindsdien alles mooi gesloten wat me een cent zou gaan kosten).
soms ligt het geld gewoon op straat
:lol:
use the System to fool the System!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by duibhce Kaelann »

Droopy wrote: 13 May 2021 22:05 Ik versta geen kl*t*n van heel dat bitcoin en andere virtuele munten verhaal. :dontknow: :dontknow:
[...]
Dan nog liever bitter weinig interest op mijn spaarboekje en elke maand afbetalen voor mijn bakstenen huisje, ik zal er niet gelukkiger/ongelukkiger van door het leven dwarrelen. ;)
I hate to burst your bubble, maar het bedrag dat je op je internetbankieren en aan de bankautomaat ziet is ook virtueel. Dat is maar "echt" geld voor zover de bank op haar communiezieltje belooft dat ze dat geld (of iets met de tegenwaarde ervan) ook ergens liggen hebben. Met de bankencrisis is gebleken dat dit helemaal niet het geval is.
En die euro (of dollar) biljetjes in je portefeuille zijn ook helemaal niet zo "echt" als je zou denken. Er was een tijd dat uitgegeven briefjes vast hingen aan een "goudstandaard" en dat een overheid niet meer briefjes mocht maken dan waar ze een tegenwaarde aan goud voor in het bezit hadden. Maar ook dat vervelende beperkinkje hebben we al lang achter ons gelaten.

Uiteindelijk wordt de waarde van bitcoin bepaald door wat een ander ervoor wilt geven. Maar hetzelfde geldt uiteindelijk ook voor traditionele munteenheden. En zelfs voor goud. Goud is maar waardevol omdat we met z'n allen denken en blijven volhouden dat het waardevol is, maar als je het hebt kan je er uiteindelijk ook niet veel anders mee doen dan het ruilen voor zaken waar je wél iets aan hebt.

Het enige wat volgens mijn bescheiden mening "echte" en geen virtuele waarde heeft zijn de zaken die je nodig hebt om te overleven: propere lucht, water, voedsel, leefbare temperaturen en een niet toxische omgeving. En laat nu dát net zijn wat we met z'n allen in de naam van meer munten met een virtuele waarde aan het verknoeien zijn.
Last edited by duibhce Kaelann on 14 May 2021 17:45, edited 1 time in total.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Amen to that! :bowdown:

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

duibhce Kaelann wrote: 14 May 2021 13:06
Droopy wrote: 13 May 2021 22:05 Ik versta geen kl*t*n van heel dat bitcoin en andere virtuele munten verhaal. :dontknow: :dontknow:
[...]
Dan nog liever bitter weinig interest op mijn spaarboekje en elke maand afbetalen voor mijn bakstenen huisje, ik zal er niet gelukkiger/ongelukkiger van door het leven dwarrelen. ;)
I hate to burst your bubble, maar het bedrag dat je op je internetbankieren en aan de bankautomaat ziet is ook virtueel. Dat is maar "echt" geld voor zover de bank op haar communiezieltje beloofd dat ze dat geld (of iets met de tegenwaarde ervan) ook ergens liggen hebben. Met de bankencrisis is gebleken dat dit helemaal niet het geval is.
...
Het enige wat volgens mijn bescheiden mening "echte" en geen virtuele waarde heeft zijn de zaken die je nodig hebt om te overleven: propere lucht, water, voedsel, leefbare temperaturen en een niet toxische omgeving. En laat nu dát net zijn wat we met z'n allen in de naam van meer munten met een virtuele waarde aan het verknoeien zijn.
Wat ik alleszins geleerd heb in de bankencrisis is om onze zuur verdiende centjes te spreiden via enkele banken en niet alle zaken bij een bank te laten. toch ga ik ervan uit dat mijn bubbelidee misschien wel virtueel is maar toch stabieler is dan cryptomunten of aandelen. ;)

Verder kan ik je bescheiden mening over echte waarden alleen maar bijtreden. ;) :)

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by duibhce Kaelann »

Droopy wrote: 14 May 2021 17:42 Wat ik alleszins geleerd heb in de bankencrisis is om onze zuur verdiende centjes te spreiden via enkele banken en niet alle zaken bij een bank te laten.
ahja, de fameuze overheidsgarantie tot 100.000 euro per bank.
De fars daarvan is dat tijdens de bankencrisis de overheid de banken een hoop geld heeft toegestoken om het gat tussen het geld (ook uw geld) dat de banken zeiden dat ze hadden en het geld dat ze werkelijk hadden wat te dichten. Dat geld van de overheid dat is natuurlijk belastingsgeld, wederom uw geld. Als die bank nu straks failliet zou gaan gaat de overheid u het geld dat op uw rekening stond vergoeden. Met belastingsgeld uiteraard, dus eigenlijk opnieuw met uw eigen geld. Uiteindelijk heb je de bank dan 3x geld gegeven om het 1x terug te krijgen...
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Jopet wrote: 14 May 2021 02:41
Muug wrote: 13 May 2021 22:46
Zoek het patroon.
geld...meer geld....nog meer geld.....nog veel meer geld.....nog heel veel meer geld.... :twisted:
:stupid: Alles draait om geld en macht.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

Het vaccindebat volgens leeftijd blijkt toch niet geheel te kloppen. Een zestal vrienden die veel jonger zijn hebben al een spuit gekregen. Staan niet op reservelijst, hebben geen risicoberoep zijn noch risicopatient... 8-)

User avatar
julien
Posts: 63
Joined: 31 Dec 2012 05:42

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by julien »

Stefke wrote: 14 May 2021 18:43 Het vaccindebat volgens leeftijd blijkt toch niet geheel te kloppen. Een zestal vrienden die veel jonger zijn hebben al een spuit gekregen. Staan niet op reservelijst, hebben geen risicoberoep zijn noch risicopatient... 8-)
Hier van hetzelfde :dontknow:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

Hangt natuurlijk af welke leeftijd je bedoelt,
maar bv Tom Waes was ook gevaccineerd, geen risico/leeftijd/... maar gewoon om de groep van mensen mét een risico onherkenbaar te maken....
of dat 100% waarheid is zal natuurlijk nooit geweten zijn...

Je kan enkel content zijn voor uw vrienden zeker?

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Schussboelie »

Koeno wrote: 14 May 2021 23:06 Hangt natuurlijk af welke leeftijd je bedoelt,
maar bv Tom Waes was ook gevaccineerd, geen risico/leeftijd/... maar gewoon om de groep van mensen mét een risico onherkenbaar te maken....
of dat 100% waarheid is zal natuurlijk nooit geweten zijn...

Je kan enkel content zijn voor uw vrienden zeker?
:stupid:
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Raketman »

Daar is nen uitleg voor...aangezien het nu eigenlijk vollenbak de beurt is aan de risicopatiënten hebben ze ergens het idee opgevat dat het niet goed zou zijn om die mensen te gaan stigmatiseren. Dus gaan ze een aantal jongere/gezonde (of hoe moet ge't noemen) mensen tussen die groep mengen om dat tegen te gaan. Tengevolge daarvan ziet ge nu dus mensen een uitnodiging krijgen die totaal niet begrijpen waarom ze nu al aan de beurt kunnen zijn.
Nil volentibus arduum

Locked