Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
Hier misschien?
http://www.robbysmotorservice.be/
Boxer- specialist en Koeno is daar zeer tevreden over.
http://www.robbysmotorservice.be/
Boxer- specialist en Koeno is daar zeer tevreden over.
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
Het vuil van de afgelopen weken er ne keer afgewassen.
Staat nu weer te blinken in de garage
Staat nu weer te blinken in de garage
Oldtimer BMW fanaat
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
Verenwinkel terug op standaardinstellingen gezet. Sinds de nieuwe vorkdichtingen reed hij toch niet meer zoals ik dat gewoon was...
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
Vandaag een db meter besteld , om nu echt is te weten hoe mijne moto echt klinkt, niet echt hard maar ik wil het toch is meten
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
Allez, Bompa Had dat dan gezegd : ik zou graag efkes tot bij u gekomen zijn om is te luisteren hoe uwen Engelsman klinkt hé
Maar bon, met zo'n officiëel meetinstrument zijde dan wel gerust dat ge overal binnen moogt en al klaar voor de ophanden zijnde keuring
Hier zijn vandaag de remschijven van Tante Louise toegekomen. Die zitten nu dus stevig aan Gertruud haar voorwiel (met nagesneden propere bouten en schroefdraad en een streepje Loctite 234). Not done volgens de puristen, maar de sinter-pads heb ik niet mee vervangen. Ondertussen zijn ze al "aangepast" na een testritje met talloze noodstops en fading-meters.
Gisteren de "gematchte"1200- injecteurs van Tills in de ooit-bestelde-maar-nooit-gemonteerde niet-tikkende gasklephuizen geduwd die hier nog opt schap lagen, en dat geheel tussen cilinders en luchtkast gemikt.
Alle kabeltjes vanaf nul weer goedgesteld en basisafstelling van de ralenti gedaan. Dat viel verbazingwekkend goed mee : motor draait al mooi rond en veel rustiger in vrijloop. Het oppakken bij gasgeven is nog niet top.
Synchro-time dus
Omdat m'n broer slechts over een enkelvoudige vacuummeter beschikt die bedoeld is voor de auto-carurateurs van z'n oldtimers, en ik wat lui ben om zelf zo'n ding met darmen op een plank te maken, maar beslist om een kant-en-klaar exemplaar (TwinMaxx of CarbTune) aan te schaffen .
Bij BMW ben ik voor een synchro-sessie toch ook al rap 40Euro kwijt, dus na een paar jaar is dat terugverdiend. Zeker als ik met de Carbtune 4 dan ook den FJR zijn mengselfabriekjes kan gelijkstellen
Iemand ervaring met die apparaten
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
ik wilde deze te verwijderen en die hieronder in de plaats te zetten ,maar kreeg het er niet af.
Last edited by bompa on 18 May 2021 11:22, edited 3 times in total.
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
Ja ik wist niet dat jij een DB meter had, ik wilde eerst en db meter op mijne iPhone zetten maar dat moest ik dan ook betalen , dus heb er maar eentje besteld ,dan kan ik het is echt meten , en misschien moet ik nog een busje bij maken om in de uitlaat te steken , ik zal het wel zien . en anders zet ik zijne originele uitlaat er op, maar deze uitlaat vind ik mooier , en klinkt hij niet te luid laat ik hem er op staan voor de keuringOzzePaa wrote: ↑17 May 2021 23:42Allez, Bompa Had dat dan gezegd : ik zou graag efkes tot bij u gekomen zijn om is te luisteren hoe uwen Engelsman klinkt hé
Maar bon, met zo'n officiëel meetinstrument zijde dan wel gerust dat ge overal binnen moogt en al klaar voor de ophanden zijnde keuring
Hier zijn vandaag de remschijven van Tante Louise toegekomen. Die zitten nu dus stevig aan Gertruud haar voorwiel (met nagesneden propere bouten en schroefdraad en een streepje Loctite 234). Not done volgens de puristen, maar de sinter-pads heb ik niet mee vervangen. Ondertussen zijn ze al "aangepast" na een testritje met talloze noodstops en fading-meters.
Gisteren de "gematchte"1200- injecteurs van Tills in de ooit-bestelde-maar-nooit-gemonteerde niet-tikkende gasklephuizen geduwd die hier nog opt schap lagen, en dat geheel tussen cilinders en luchtkast gemikt.
Alle kabeltjes vanaf nul weer goedgesteld en basisafstelling van de ralenti gedaan. Dat viel verbazingwekkend goed mee : motor draait al mooi rond en veel rustiger in vrijloop. Het oppakken bij gasgeven is nog niet top.
Synchro-time dus
Omdat m'n broer slechts over een enkelvoudige vacuummeter beschikt die bedoeld is voor de auto-carurateurs van z'n oldtimers, en ik wat lui ben om zelf zo'n ding met darmen op een plank te maken, maar beslist om een kant-en-klaar exemplaar (TwinMaxx of CarbTune) aan te schaffen .
Bij BMW ben ik voor een synchro-sessie toch ook al rap 40Euro kwijt, dus na een paar jaar is dat terugverdiend. Zeker als ik met de Carbtune 4 dan ook den FJR zijn mengselfabriekjes kan gelijkstellen
Iemand ervaring met die apparaten
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
Ik heb de meter vanavond aangekregen , en al is gemeten, op ralenti 72 db choke helemaal op 85 db, halve gas 99 db, maar hoe meten ze de db eigenlijk , halve gas of vol gas, vol gas rijd men normaal toch niet, allee ik toch niet , maar ik denk dat ik toch nog een busje zal moeten bijsteken , tot half gas is het nu ok ,
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
Dat staat normaal op uwe motor hoeveel lawaai hij mag maken bij een bepaald toerental...
hangt af van model tot model.
Het meten is dan weer op bepaalde afstand van de uitlaat, bepaalde hoogte en bepaalde hoek...
héél wat variabelen spelen mee...
Als ik mij niet vergis is zelfs omgevingsgeluid van belang (teveel/teweinig wind)
hangt af van model tot model.
Het meten is dan weer op bepaalde afstand van de uitlaat, bepaalde hoogte en bepaalde hoek...
héél wat variabelen spelen mee...
Als ik mij niet vergis is zelfs omgevingsgeluid van belang (teveel/teweinig wind)
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
Ik heb nu al een paar dagen een Zero S zien vertrekken en ik vind dat toch geweldig. Muisstil starten en dan met lichte zoem wegschieten.
Een moto die minder lawaai maakt zie ik echt wel zitten.
Die Zero is van een klant die komt lessen voor een A-rijbewijs. Hij is de aktieradius van de Zero beu en wil met de vrienden wel eens een weekendje gaan bollen....dus...
Een moto die minder lawaai maakt zie ik echt wel zitten.
Die Zero is van een klant die komt lessen voor een A-rijbewijs. Hij is de aktieradius van de Zero beu en wil met de vrienden wel eens een weekendje gaan bollen....dus...
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
Bompa, gelijk Stefke zegt is die meetprocedure niet simpel. Maar voor u is dat minder belangrijk denk ik. Jij kan gewoon van elke uitlaat de db's meten - op eenzelfde manier natuurlijk - en zo uitmaken wat het luidst/stilst is.
- duibhce Kaelann
- Posts: 2921
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
't is inderdaad niet simpel. Want ik had gelezen dat uw klant een rijbewijs A wilt om met iets anders te kunnen rijden dan de Zero S die hij al heeft. Maar het lijkt me zeer straf dat ge met een Zero S zou mogen rijden zonder een volwaardige A. Dus ik heb dat precies niet goed gelezen...
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
Het zou ook den eerste keer niet zijn dat er ene komt lessen die al jaren zonder rijbewijs aan't rondrijden is...
Nil volentibus arduum
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
Voor BE vind ik het niet, maar in NL is dit blijkbaar de opstelling om te meten:Koeno wrote: ↑18 May 2021 20:03 Dat staat normaal op uwe motor hoeveel lawaai hij mag maken bij een bepaald toerental...
hangt af van model tot model.
Het meten is dan weer op bepaalde afstand van de uitlaat, bepaalde hoogte en bepaalde hoek...
héél wat variabelen spelen mee...
Als ik mij niet vergis is zelfs omgevingsgeluid van belang (teveel/teweinig wind)
https://www.motorrijdersactiegroep.nl/g ... eting.html
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
Cool, maar dat zal toch bepaalde Europese protocollen moeten volgen, toch? Anders zou het helemaal te gek zijn...Koeno wrote: ↑19 May 2021 08:53Voor BE vind ik het niet, maar in NL is dit blijkbaar de opstelling om te meten:Koeno wrote: ↑18 May 2021 20:03 Dat staat normaal op uwe motor hoeveel lawaai hij mag maken bij een bepaald toerental...
hangt af van model tot model.
Het meten is dan weer op bepaalde afstand van de uitlaat, bepaalde hoogte en bepaalde hoek...
héél wat variabelen spelen mee...
Als ik mij niet vergis is zelfs omgevingsgeluid van belang (teveel/teweinig wind)
https://www.motorrijdersactiegroep.nl/g ... eting.html
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
Ja maar ik ga het toch maar achter de moto meten , het is maar dat ik ongeveer een gedacht heb dat het niet te is , nu is het wel te doen , maar ik ga proberen hem toch nog wat stiller te krijgen met die uitlaat , en anders zet ik de originele uitlaat er op die ik me verledenjaar aangeschaft heb , in ieder geval bedankt voor de inlichtingenKoeno wrote: ↑19 May 2021 08:53Voor BE vind ik het niet, maar in NL is dit blijkbaar de opstelling om te meten:Koeno wrote: ↑18 May 2021 20:03 Dat staat normaal op uwe motor hoeveel lawaai hij mag maken bij een bepaald toerental...
hangt af van model tot model.
Het meten is dan weer op bepaalde afstand van de uitlaat, bepaalde hoogte en bepaalde hoek...
héél wat variabelen spelen mee...
Als ik mij niet vergis is zelfs omgevingsgeluid van belang (teveel/teweinig wind)
https://www.motorrijdersactiegroep.nl/g ... eting.html
Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021
mjah, als ge de tekening bekijkt, rondom de motor 3meter open ruimte (kwestie van geen galm te hebben).
En 50cm schuin achter de uitlaat op 30cm van de grond...
uiteindelijk, gaat niemand recht achter uw motor staan om te oordelen of hij luid is,
de meeste mensen passeert ge dus die horen dat ook anders...
maar goed plan... khad mij dat ook gekocht voor de CB1000R te vergelijken (origineel vs ixil)
maar na het 2e ritje was het duidelijk dat die ixil voor mij alleen al te luid was :p
En 50cm schuin achter de uitlaat op 30cm van de grond...
uiteindelijk, gaat niemand recht achter uw motor staan om te oordelen of hij luid is,
de meeste mensen passeert ge dus die horen dat ook anders...
maar goed plan... khad mij dat ook gekocht voor de CB1000R te vergelijken (origineel vs ixil)
maar na het 2e ritje was het duidelijk dat die ixil voor mij alleen al te luid was :p