Droneliefhebbers in de zaal?

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Droneliefhebbers in de zaal?

Post by F M »

Muug wrote: 17 May 2021 16:47
F M wrote: 17 May 2021 16:27 Zo een goedkoop ding dat met wat wind de hort op gaat, daar heb ik niets aan. :mrgreen:
Maar 't was eerder tegen Koeno dan tegen jou.
Ook bedankt :evil: :evil:
:mrgreen:
Muug wrote: 17 May 2021 16:47 Ik weet wel beter: het ziet er allemaal wel cool uit, en voor ferme foto's van een waterval bvb of een meer of bvb aan de Preikestolen zou ik dat nog durven gebruiken, maar niet voor filmpjes. Sorry nee dank u. Te bewerkelijk.
Dat is voor mij geen bezwaar. Heb al vele filmpjes gemaakt en plan dat te blijven doen.

Maar ja, Skydio wordt enkel in USA en Canada verkocht. Ze kunnen niet volgen.
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Droneliefhebbers in de zaal?

Post by bompa »

Voor je een vergunning hebt om met een drone te mogen vliegen kost wel veel euro's (lessen volgen en zo)voor een van ne kilo en zwaarder, dan mag je nog niet over al de gebieden vliegen die je zelf wil ,en met een tot 250 g mag je op je privé maar tot tien meter hoog , een ingewikkelde materie dat drone vliegen.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Droneliefhebbers in de zaal?

Post by Muug »

bompa wrote: 17 May 2021 20:28 met een tot 250 g mag je op je privé maar tot tien meter hoog , een ingewikkelde materie dat drone vliegen.
Vandaar de DJI Mini 2 :thumbsup:

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Droneliefhebbers in de zaal?

Post by den Bullet »

Ik heb er aan gedacht om me ook zoiets aan te schaffen, ook omdat in mijn buurt een modelvliegtuig piste is. Maar ik heb al opposanten bezig gezien die niet wilden dat er in de buurt werd gedroned en er de politie bij haalden ...
No, thanks 😕

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Droneliefhebbers in de zaal?

Post by Muug »

Dan zoek je toch een plekje waar geen volk is?

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Droneliefhebbers in de zaal?

Post by den Bullet »

Tjah, er is overal wel een Boze Buur te vinden, zeker?
Kijk maar naar de intolerante 'buren' van een snelheids- of crosscircuit.
Onlangs ook meegemaakt op een pas aangelegd industriepark in Tubize: daar worden ook rondjes gereden door motards en toen de Fé zijn quickshifter wilde afstellen kwam daar ook een ontdane dame haar beklag maken. Waar haar huis stond? Ah, mais d'ici elle n'est pas visible ...

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Droneliefhebbers in de zaal?

Post by bompa »

Al een paar keer voorgehad dat er eentje vloog zo 4 x heen en weer over onze tuin ,bleef elke keer stil hangen achter in de tuin en dan terug boven ons huis , en zo weer hetzelfde over de hoven en huizen bij ons in de straat ,dan over de winkel achter onze tuin ook 4 of 5 x heen en weer ,toen heb ik toch inlichtingen genomen bij de politie , ik dacht misschien komt die vannacht terug en was het voor te kijken of hij niks kon komen stelen, ik hield wel in het oog welke richting hij uitvloog, ik met de mtb er achteraan en op een gegeven moment was hij uit het zicht, anders had ik toch wel is achter zijn bedoelingen gevraagd .

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Droneliefhebbers in de zaal?

Post by F M »

bompa wrote: 17 May 2021 20:28 Voor je een vergunning hebt om met een drone te mogen vliegen kost wel veel euro's (lessen volgen en zo)voor een van ne kilo en zwaarder, dan mag je nog niet over al de gebieden vliegen die je zelf wil ,en met een tot 250 g mag je op je privé maar tot tien meter hoog , een ingewikkelde materie dat drone vliegen.
Dat was de Belgische wetgeving. Nu geldt de Europese. Zie de link in een vorige post.
I am confused. Oh no, maybe not!

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Droneliefhebbers in de zaal?

Post by Tom Thumper »

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik ook niet erg gelukkig was in de periode dat een buurman veel met een drone vloog. Zo op vlak van privacy voelde dat niet echt prettig. Gelukkig was die hobby snel gedaan. Maar nog minder gelukkig ben ik met de hobby van een andere buur die zo met grasmachine aan een parachute rondvliegt. Die hang bijna elke mooie zomeravond een uur boven onze tuin met dat ding dat dan nog eens een héél irritant lawaai maakt.

Maar ja, liever dat dan motards met een open uitlaat of mensen die zagen over de hobby's van anderen. ;)
Me gusta la moto, me gustas tu.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Droneliefhebbers in de zaal?

Post by bompa »

F M wrote: 18 May 2021 00:01
bompa wrote: 17 May 2021 20:28 Voor je een vergunning hebt om met een drone te mogen vliegen kost wel veel euro's (lessen volgen en zo)voor een van ne kilo en zwaarder, dan mag je nog niet over al de gebieden vliegen die je zelf wil ,en met een tot 250 g mag je op je privé maar tot tien meter hoog , een ingewikkelde materie dat drone vliegen.
Dat was de Belgische wetgeving. Nu geldt de Europese. Zie de link in een vorige post.
Lessen moet je volgen voor een vliegbrevet en die gelden voor drones van een kg en meer , een vliegbrevet heb je daar voor nodig , ik heb verleden week nog de Europese wetgeving aan het lezen geweest, de nieuwe van 2021 Blijkbaar moet je nog toestemmingen aanvragen om op bepaalde plaatsen te mogen vliegen. Ik heb nu alles niet gelezen, maar ik heb dat gelezen omdat er hierboven onze straat en onze tuin er zo nu en dan eentje komt vliegen , ik dacht nog een mooie kleiduif :mrgreen: ,maar heb het maar zo gelaten , 'k zou er meer zever mee gehad hebben dan de prutsen waard zouden zijn.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Droneliefhebbers in de zaal?

Post by F M »

Daarom dat je beter gaat voor een drone van minder dan een kilo zwaar, dan heb je die brevetten niet nodig. ;)
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Droneliefhebbers in de zaal?

Post by bompa »

Ik heb me er ooit zo een kleintje aangeschaft , moest hem nog regelen dat hij niet afweek ,toen heb ik zo ook is informatie opgezocht en gelezen over het gebruik over wat mocht en niet mocht en ,( was toen nog de Belgische wetgeving) en heb hem maar ergens in mijn garage in de kast gelegd omdat er nog niet teveel mee mocht, 'k zou hem nog is moeten opladen en nog is uitproberen hier op dat terrein waar de zagerij gestaan heeft, mag wel niet zonder toestemming van de eigenaar.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Droneliefhebbers in de zaal?

Post by Muug »

bompa wrote: 18 May 2021 16:33 Ik heb me er ooit zo een kleintje aangeschaft , moest hem nog regelen dat hij niet afweek ,toen heb ik zo ook is informatie opgezocht en gelezen over het gebruik over wat mocht en niet mocht en ,( was toen nog de Belgische wetgeving) en heb hem maar ergens in mijn garage in de kast gelegd omdat er nog niet teveel mee mocht, 'k zou hem nog is moeten opladen en nog is uitproberen hier op dat terrein waar de zagerij gestaan heeft, mag wel niet zonder toestemming van de eigenaar.
Ah bompa, ge moet dat op dezelfde manier behandelen als de snelheidsbeperkingen: ge veegt er uw voeten aan zolang ge anderen daarmee niet te zwaar stoort of in gevaar brengt. :?
Dus stof dat af, laadt dat op en ziet dat ge er uw plezier mee hebt :-) :thumbsup:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Droneliefhebbers in de zaal?

Post by bompa »

Muug wrote: 18 May 2021 16:38
bompa wrote: 18 May 2021 16:33
Ah bompa, ge moet dat op dezelfde manier behandelen als de snelheidsbeperkingen: ge veegt er uw voeten aan zolang ge anderen daarmee niet te zwaar stoort of in gevaar brengt. :?
Dus stof dat af, laadt dat op en ziet dat ge er uw plezier mee hebt :-) :thumbsup:
:mrgreen: Ik ga die is meenemen tot ergens aan de kleine nete tussen de verschillende weides ,daar kan ik hem is laten vliegen zonder iemand te storen , zou hij te ver vliegen zou hij gewoon uit zijn eigen moeten terug keren, maar dat zou allemaal moeten ingesteld worden, dat zal nog eventjes in mijn haar krabben worden :mrgreen:

Post Reply