Een bleittopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

Raketman wrote: 16 May 2021 15:29 Daar is nen uitleg voor...aangezien het nu eigenlijk vollenbak de beurt is aan de risicopatiënten hebben ze ergens het idee opgevat dat het niet goed zou zijn om die mensen te gaan stigmatiseren. Dus gaan ze een aantal jongere/gezonde (of hoe moet ge't noemen) mensen tussen die groep mengen om dat tegen te gaan. Tengevolge daarvan ziet ge nu dus mensen een uitnodiging krijgen die totaal niet begrijpen waarom ze nu al aan de beurt kunnen zijn.
Ik ben zo'n jongere die morgen om zijn vaccin mag gaan, neen, geen jongere natuurlijk maar wel een beetje risicopatiënt, alhoewel ik mezelf op de lijst moeten plaatsen heb met mijn obesitas, met een BMI van 45 ben ik dus eigenlijk wel een risicopatiënt.
Ook met mijn beroep als chauffeur vind ik dat ik mijn vaccin al veel eerder had moeten hebben, ik kom overal onder de mensen (zelfs steeds verschillende mensen), in binnen en buitenland. Ik probeer mij zoveel mogelijk aan de regels te houden, afstand, steeds mondmasker, zeer kleine bubbel, veel ontsmetten enz...
Wat mij vooral opvalt tijdens mijn werk is, hoe jonger, mannelijk en hoe meer gekleurd hoe minder ze zich van die regels aantrekken, de vrouwen die ik tegenkom houden zich eigenlijk overal aan de regels.
Hopelijk zijn we met z'n allen vlug gevaccineerd zodat iedereen zijn normale leven kan hervatten!
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Jopet wrote: 16 May 2021 19:15
Raketman wrote: 16 May 2021 15:29 ......
Hopelijk zijn we met z'n allen vlug gevaccineerd zodat iedereen zijn normale leven kan hervatten!
Dat zou misschien nog wel eens kunnen tegenvallen. 70% van de bevolking ? Voor kinderen sowiezo al onzinnig als het vaccin de overdracht niet drastisch verhindert, en de "jongvolwassenen" gaan ook niet zo gretig verlangen naar een spuitje, mijgedacht.
Maar die, en de "nog wat jongeren" kunnen evenwel misschien (makkelijk) overhaald worden met het vooruitzicht op "ongebrijdelde"festival-deelname :mrgreen:
Dat en het vooruitzicht van een derde prik en, who knows, volgend elk jaar opnieuw van dattum, wijst er toch op dat dit nog van langen duur gaat zijn eer we weer helemaal naar "gewoon" gaan gaan vrees ik. Marja, da's geen probleem, want we zijn het nieuwe "gewoon" toch al gewoon hé ;) :mrgreen: :lol: :lol: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Jopet wrote: 16 May 2021 19:15
Ik ben zo'n jongere die morgen om zijn vaccin mag gaan, neen, geen jongere natuurlijk maar wel een beetje risicopatiënt....
Hopelijk zijn we met z'n allen vlug gevaccineerd zodat iedereen zijn normale leven kan hervatten!
Waar je woont speelt ook een rol, bij ons is de gemiddelde (ja, gemiddelde) leeftijd 65 jaar en heeft de gemeente dus gas kunnen geven met de vaccinaties. :)
Zo zitten ze hier heel hoog qua percentage gevaccineerden en zijn er ook al heel wat jongeren in de zorg die al hun eerste of beide prikken hebben gekregen en gaat het vlot vooruit met de risico patiënten.
Nog een extra voordeel is dat de sportdienst hier mee helpt met de organisatie en die zijn het gewoon om massa evenementen op poten te zetten, het is uiteraard heel wat anders dan een zwitriathlon of een wedstrijd zeezwemmen organiseren maar het logistieke is vergelijkbaar.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Vandaag hoor ik zeggen dat er in Brussel helemaal geen controle was op je domicilie. Dus je kon zeggen dat je van Brussel was maar dat controleerden ze niet. En hop, weer tig aantal mensen die een vaccintje "te rap" hebben gekregen. Nu gaan ze blijkbaar wel controleren. :?

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

Muug wrote: 17 May 2021 16:11 Vandaag hoor ik zeggen dat er in Brussel helemaal geen controle was op je domicilie. Dus je kon zeggen dat je van Brussel was maar dat controleerden ze niet. En hop, weer tig aantal mensen die een vaccintje "te rap" hebben gekregen. Nu gaan ze blijkbaar wel controleren. :?
Misschien om de talloze dak- en papierlozen ook te kunnen vaccineren, want "Centraal Station" gaan ze waarschijnlijk niet accepteren als domicilie ... :?

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Dat er lomperikken bestaan ! :devil:

Vanmorgen iemand gebeld ivm een moto die te koop stond :mrgreen: en afgesproken dat ik vanavond zou gaan kijken. Met 99% zekerheid ging ik dat kopen. Een uur later een droge sms om te zeggen dat de moto al verkocht is. :devil: Niks geen uitleg, nougabollen, noppes. :furious3: :furious3: :furious3: Hij pakt ook niet meer op als ik bel. :rifle: OK OK, ik weet het, we leven in een vrijemarkt economie en we zijn quasi allemaal opportunisten, maar een béétje fatsoen zou niet misstaan!

Ah, ander en beter zeggen ze dan. :|

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Raketman »

Ook ooit meegemaakt...in mijn geval was het nog wat onbeschofter zelfs : alles was afgesproken wanneer ik met mijnen auto en remork de motor ging komen ophalen. Toen ik daar toekwam (ritje 160 km enkel naar de Limburg) was er niemand te zien. Telefoon werd niet opgenomen. Het schuurtje waar de motor instond voor de foto was leeg, dus ik zag de bui al hangen. Koppigaard als ik ben, ben ik in't midden van de oprit blijven staan en heb gewacht tot meneer en madam een dik uur later thuiskwamen van een ritje met hunne nieuwe moto. Ik denk dat die vent in zijn broek gedaan heeft van't verschieten dat ik daar nog stond om uitleg te krijgen. Maar meer dan wat gestamel/verontschuldigingen en vooral ver op afstand blijven is er toen niet gebeurd.

Er zijn toch boeren op de wereld zenne :roll:
Nil volentibus arduum

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Anderzijds verkocht ik een paar maand terug de auto van de dochter. Er ging er de zondag ene met 100% zekerheid hem komen halen voor de afgesproken prijs. Ondertussen kwamen er nog 2 langs die hem direct wilden meenemen, maar fatsoenlijk als ik ben vertel ik hen dat iemand hem komt ophalen.

Wie is niet komen opdagen, denk je ?

Alle medailles hebben 2 zijden.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Nog een andere zijde
Muug wrote: 19 May 2021 14:45 Met 99% zekerheid ging ik dat kopen.
Wanuweer ? :wall:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

F M wrote: 19 May 2021 19:02 Nog een andere zijde
Muug wrote: 19 May 2021 14:45 Met 99% zekerheid ging ik dat kopen.
Wanuweer ? :wall:
:laugh3:
Willen we wachten tot ik er effectief ene heb ja?

Trouwens, jouw verhaal is ook sneu. :thumbsdown:

Raket, ook weer typisch voor u eh, om er op te staan wachten. :laugh3: Pas op, ik heb die verkoper zijn adres dus ik zou er ook verhaal kunnen gaan halen. Maar hey, het is maar een moto he zeg. :roll:
Last edited by Muug on 19 May 2021 21:45, edited 1 time in total.

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

F M wrote: 19 May 2021 19:00 Er ging er de zondag ene met 100% zekerheid hem komen halen voor de afgesproken prijs.
Nope, dat is nooit jamais vanzeleven zekerheid. Pas al de moto weg is ben je zeker. :(

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Stefke wrote: 19 May 2021 20:46
F M wrote: 19 May 2021 19:00 Er ging er de zondag ene met 100% zekerheid hem komen halen voor de afgesproken prijs.
Nope, dat is nooit jamais vanzeleven zekerheid. Pas al de moto weg is ben je zeker. :(
:?
Dus pas als mijne moto weg is ben ik zeker dat mijn auto verkocht is? :shock: :w00t:

:laugh3:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

F M wrote: 19 May 2021 23:03
Stefke wrote: 19 May 2021 20:46
Nope, dat is nooit jamais vanzeleven zekerheid. Pas al de moto weg is ben je zeker. :(
:?
Dus pas als mijne moto weg is ben ik zeker dat mijn auto verkocht is? :shock: :w00t:

:laugh3:
Ja, ik ben er ook hielegans confused door, Frans ;) :grin: :lol: :Oscar:
Maar ik weet wel iets.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Ik vind dat onze EFFEM de laatste tijd meer confused is dan vroeger.
:peepwall:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

F M wrote: 19 May 2021 19:02 Wanuweer ? :wall:
Awel, ik gok ne moto.... :peepwall: :laugh3:

Muug wrote: 19 May 2021 14:45 Vanmorgen iemand gebeld ivm een moto die te koop stond :mrgreen: en afgesproken dat ik vanavond zou gaan kijken. Met 99% zekerheid ging ik dat kopen.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Muug wrote: 20 May 2021 07:52 Ik vind dat onze EFFEM de laatste tijd meer confused is dan vroeger.
:peepwall:
Stefke toch ook, denk ik. :?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

F M wrote: 19 May 2021 23:03
Stefke wrote: 19 May 2021 20:46
Nope, dat is nooit jamais vanzeleven zekerheid. Pas al de moto weg is ben je zeker. :(
:?
Dus pas als mijne moto weg is ben ik zeker dat mijn auto verkocht is? :shock: :w00t:

:laugh3:
:laugh3: :laugh3: :laugh3: :laugh3: :laugh3: :laugh3: :wall: :wall:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

bende zotte druiven :laugh3:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Tom Thumper »

Ik snap het probleem niet goed Muug. Je maakt een afspraak om naar een moto te gaan kijken. Ondertussen is de moto verkocht en laat de verkoper netjes weten dat de moto verkocht is zodat je niet voor niets naar die afspraak moet komen. Wat verwacht is nog meer van een verkoper? Welke verplichtingen heeft die mens verder nog naar jou toe? De moto is verkocht en daarmee is alles toch afgehandeld? :dontknow:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Tom Thumper wrote: 21 May 2021 10:16 Ik snap het probleem niet goed Muug. Je maakt een afspraak om naar een moto te gaan kijken. Ondertussen is de moto verkocht en laat de verkoper netjes weten dat de moto verkocht is zodat je niet voor niets naar die afspraak moet komen. Wat verwacht is nog meer van een verkoper? Welke verplichtingen heeft die mens verder nog naar jou toe? De moto is verkocht en daarmee is alles toch afgehandeld? :dontknow:
Dattem da spel van 2dehands haalt in plaats van het er vandaag opnieuw op te zetten :dontknow: :?: ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Locked