Een bleittopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by TuttoTerreno »

OzzePaa wrote: 21 May 2021 11:55
Tom Thumper wrote: 21 May 2021 10:16 Ik snap het probleem niet goed Muug. Je maakt een afspraak om naar een moto te gaan kijken. Ondertussen is de moto verkocht en laat de verkoper netjes weten dat de moto verkocht is zodat je niet voor niets naar die afspraak moet komen. Wat verwacht is nog meer van een verkoper? Welke verplichtingen heeft die mens verder nog naar jou toe? De moto is verkocht en daarmee is alles toch afgehandeld? :dontknow:
Dattem da spel van 2dehands haalt in plaats van het er vandaag opnieuw op te zetten :dontknow: :?: ;)
Staat de motor eigenlijk in the UK en moet ge op voorhand per Western Union betalen? :mrgreen:

:peepwall:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

Tom Thumper wrote: 21 May 2021 10:16 Ik snap het probleem niet goed Muug. Je maakt een afspraak om naar een moto te gaan kijken. Ondertussen is de moto verkocht en laat de verkoper netjes weten dat de moto verkocht is zodat je niet voor niets naar die afspraak moet komen. Wat verwacht is nog meer van een verkoper? Welke verplichtingen heeft die mens verder nog naar jou toe? De moto is verkocht en daarmee is alles toch afgehandeld? :dontknow:
Dus je maakt een afspraak voor iets en die andere persoon doet er zijn gedacht mee?
'k Dacht dat afspraken er waren om na te komen.... Blijkbaar fout gedacht van mij :shock:

Waarom nog afspraken maken, gewoon blindelings gedacht doe is goed genoeg :p

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

Koeno wrote: 21 May 2021 12:22
Tom Thumper wrote: 21 May 2021 10:16 Ik snap het probleem niet goed Muug. Je maakt een afspraak om naar een moto te gaan kijken. Ondertussen is de moto verkocht en laat de verkoper netjes weten dat de moto verkocht is zodat je niet voor niets naar die afspraak moet komen. Wat verwacht is nog meer van een verkoper? Welke verplichtingen heeft die mens verder nog naar jou toe? De moto is verkocht en daarmee is alles toch afgehandeld? :dontknow:
Dus je maakt een afspraak voor iets en die andere persoon doet er zijn gedacht mee?
'k Dacht dat afspraken er waren om na te komen.... Blijkbaar fout gedacht van mij :shock:

Waarom nog afspraken maken, gewoon blindelings gedacht doe is goed genoeg :p
Zoiets ja. Slechte communicatie is de moeder van all fuckups.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Tom Thumper wrote: 21 May 2021 10:16 Ik snap het probleem niet goed Muug. Je maakt een afspraak om naar een moto te gaan kijken. Ondertussen is de moto verkocht en laat de verkoper netjes weten dat de moto verkocht is zodat je niet voor niets naar die afspraak moet komen. Wat verwacht is nog meer van een verkoper? Welke verplichtingen heeft die mens verder nog naar jou toe? De moto is verkocht en daarmee is alles toch afgehandeld? :dontknow:
Tot als het nu ne keer zal overkomen. :roll:
Fatsoen, beste Tom, dat ontbreekt er stilaan meer en meer. Een middeleeuw begrip, dat wel, maar het heeft nog zijn waarde.
Afin, einde discussie.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Tom Thumper »

Ik begrijp de frustratie doordat je achter het net gevist hebt.

Maar jij vindt dat als er een akkoord is met een andere koper, dat jij dan nog moet kunnen komen kijken om dan ook diezelfde motor te kunnen kopen aan dezelfde condities als die andere die eerder heeft toegezegd de motor te kopen? Maar er is nu eenmaal maar één motor te verkopen. Als die verkoper dan de verschillende partijen tegen elkaar zou gaan uitspelen en op die manier de verkoopsvoorwaarden aangepast zouden worden, is dat dan beter?

Het lijkt mij heel beleefd en getuigen van goede manieren maar anderzijds ook echt wel de basis, dat die mens jou op tijd verwittigd heeft dat de afspraak niet kan doorgaan doordat de moto verkocht is. Op 2de hands sites is het volgens mij toch "first come first served"?
Me gusta la moto, me gustas tu.

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

waar kan jij uit afleiden dat de andere koper eerst was?

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Tom Thumper »

Koeno wrote: 21 May 2021 13:30 waar kan jij uit afleiden dat de andere koper eerst was?
waar kan jij uit afleiden dat de andere koper niet eerst was?

Voordat ik iemand beschuldig van boertig gedrag, heb ik graag bewijzen of indicaties dat die niet ter goeder trouw gehandeld zou hebben. Dus in dit geval ga ik ervan uit dat de andere koper inderdaad eerst was vermits er ook nergens in het verhaal enige indicatie is dat die niet eerst geweest zou zijn.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

Again, omdat ik er van uit ga dat goeie communicatie basis is.
Ik heb vorige week contact gezocht voor een paar laarzen.
Verkoper liet mij weten dat er enkele uren voor mij nog iemand zou langskomen en dat hij mij op de hoogte ging houden.

2 uur voor onze afspraak krijg ik bericht: sorry de laarzen zijn verkocht.
Mijn atnwoord: Ok geen probleem, bedankt voor het berichtje...

toch volledig andere aanpak neen?
Ik was op de hoogte van alles en alles ging zoals afspraak...

Muug heeft een afspraak dus gaat er van uit dat hij wel aanspraak maakt op de motor.
als er niets gezegd wordt van u bent 2e of ik verkoop aan de eerste die opdaagt... dan zou ik mij ook "gepakt" voelen.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Tom Thumper »

Koeno wrote: 21 May 2021 14:04 Again, omdat ik er van uit ga dat goeie communicatie basis is.
Ik heb vorige week contact gezocht voor een paar laarzen.
Verkoper liet mij weten dat er enkele uren voor mij nog iemand zou langskomen en dat hij mij op de hoogte ging houden.

2 uur voor onze afspraak krijg ik bericht: sorry de laarzen zijn verkocht.
Mijn atnwoord: Ok geen probleem, bedankt voor het berichtje...

toch volledig andere aanpak neen?
Ik was op de hoogte van alles en alles ging zoals afspraak...

Muug heeft een afspraak dus gaat er van uit dat hij wel aanspraak maakt op de motor.
als er niets gezegd wordt van u bent 2e of ik verkoop aan de eerste die opdaagt... dan zou ik mij ook "gepakt" voelen.
En communicatie is ten aller tijden tweerichtingsverkeer. Dus slechte communicatie is steeds de verantwoordelijkheid van de twee partijen die communiceren.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Tom Thumper wrote: 21 May 2021 13:36
Koeno wrote: 21 May 2021 13:30 waar kan jij uit afleiden dat de andere koper eerst was?
waar kan jij uit afleiden dat de andere koper niet eerst was?

Voordat ik iemand beschuldig van boertig gedrag, heb ik graag bewijzen of indicaties dat die niet ter goeder trouw gehandeld zou hebben. Dus in dit geval ga ik ervan uit dat de andere koper inderdaad eerst was vermits er ook nergens in het verhaal enige indicatie is dat die niet eerst geweest zou zijn.
Whatever ... als dienen brommer vandaag opnieuw te koop staat, zallem wel niet verkocht zijn zeker :dontknow:
Het zou van fatsoen getuigen degene die zogezegd achter het net viste daar éérst van op de hoogte te brengen alvorens de advertentie opnieuw te plaatse, mijgedacht.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

Tom Thumper wrote: 21 May 2021 14:09 En communicatie is ten aller tijden tweerichtingsverkeer. Dus slechte communicatie is steeds de verantwoordelijkheid van de twee partijen die communiceren.
Je hebt gelijk.
Muug had moeten vragen: Ben ik de eerste die kan komen kijken.

Nevermind, 'k Heb het gevoel dat we elkaar ofwel niet kunnen ofwel niet willen begrijpen. :dontknow:
Either way is het pure waste of time, 't is droog en 'k heb vrij -> :ricky:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Tom Thumper »

OzzePaa wrote: 21 May 2021 14:11 Whatever ... als dienen brommer vandaag opnieuw te koop staat, zallem wel niet verkocht zijn zeker :dontknow:
Het zou van fatsoen getuigen degene die zogezegd achter het net viste daar éérst van op de hoogte te brengen alvorens de advertentie opnieuw te plaatse, mijgedacht.
Staat die dan opnieuw te koop? Dat staat toch niet in het verhaal van Muug?
Muug wrote: 19 May 2021 14:45 Dat er lomperikken bestaan ! :devil:

Vanmorgen iemand gebeld ivm een moto die te koop stond :mrgreen: en afgesproken dat ik vanavond zou gaan kijken. Met 99% zekerheid ging ik dat kopen. Een uur later een droge sms om te zeggen dat de moto al verkocht is. :devil: Niks geen uitleg, nougabollen, noppes. :furious3: :furious3: :furious3: Hij pakt ook niet meer op als ik bel. :rifle: OK OK, ik weet het, we leven in een vrijemarkt economie en we zijn quasi allemaal opportunisten, maar een béétje fatsoen zou niet misstaan!

Ah, ander en beter zeggen ze dan. :|
Me gusta la moto, me gustas tu.

Online
User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Misschien was Ozzepaa wel die verkoper, en weet hij daarom meer? :peepwall:


Nu, de info die voor ons ontbreekt, en die voor mij een verschil maakt: had Muug aan die verkoper verteld dat hij hem zeker zou kopen? Als hij enkel stelde dat hij kwam kijken, dan zou ik als verkoper ook eieren voor mijn geld kiezen, en verkopen aan degene die eerst komt. En dan is het voor mij ook voldoende om de tweede (Muug dus) te verwittigen dat hij niet meer moet komen kijken. :dontknow:
Last edited by F M on 21 May 2021 14:38, edited 1 time in total.
I am confused. Oh no, maybe not!

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Tom Thumper »

F M wrote: 21 May 2021 14:34 Misschien was Ozzepaa wel die verkoper, en weet hij daarom meer? :peepwall:
En Koeno is uiteindelijk met de moto aan de haal gegaan! ;) Of heb ik hem niet goed begrepen? :peepwall:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

:roll:

Neen de verkoper had niet gezegd dat er eventueel eerder nog mensen zouden komen kijken.
Ja die mens is zo vrij als een vogel om dat te verkopen aan wie dat wil en om daartegen te zeggen wat hij wil. Of te verzwijgen wat hij wil.
Neen ik had niet gevraagd of er nog anderen voor mij waren. Tot op heden hebben ze dat altijd al zelf gezegd.
Ja, het hoort zoals Koeno - en ikzelf - al ervaren heeft.
Ja communicatie gaat in twee richtingen. Maar ik kan toch niet elk uur bellen om te vragen of er misschien al iemand anders gekomen is om mij te overbieden of zo?
Neen, 't is simpel: als ik niet de eerste was toen ik om 10u 's ochtends belde, dan had hij dat eigenlijk wel spontaan mogen zeggen, gelijk er al zoveel voor hem zoiets spontaan gezegd hebben. En als ik wél de eerste was, en nadien kwam er een ander, dan had hij mij uit eenvoudig vriendelijk en eerlijk principe ook eerst mogen bellen vooraleer de moto toch rap aan die ander te verkopen. Of nog: tegen die ander zeggen of hij een dagske kon wachten, tot ik gepasseerd was. Dat is ook al gebeurd. Vriendelijke mensen onder elkaar hebben helemaal geen probleem om op dergelijke open manier met elkaar te communiceren.
En neen, toen ik hier op 't forum van mijn oren maakte stond die moto natuurlijk niet meer online en dus kon je dat uiteraard niet opmaken uit mijn eerste reactie. Die heeft twee dagen niet online gestaan en nu plots weer wel en 1000 euro duurder.

Tom, ik verschiet van u. Uw ideëen over wat gezonde communicatie is verbazen mij. Afin, ik hergebruik het woord "fatsoen". Dat gaat hand in hand met het woord "communicatie". :thumbsup:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by duibhce Kaelann »

F M wrote: 21 May 2021 14:34 Nu, de info die voor ons ontbreekt, en die voor mij een verschil maakt: had Muug aan die verkoper verteld dat hij hem zeker zou kopen? Als hij enkel stelde dat hij kwam kijken, dan zou ik als verkoper ook eieren voor mijn geld kiezen, en verkopen aan degene die eerst komt. En dan is het voor mij ook voldoende om de tweede (Muug dus) te verwittigen dat hij niet meer moet komen kijken. :dontknow:
:stupid:
Als er geen aankoopgarantie gegeven is krijgt bij mij ook steeds diegene voorrang die het eerst effectief aan de deur staat. Maakt daarbij niet uit ofdat die eerder was met contact opnemen of niet.

Als er iemand morgen naar een motor komt kijken en die wilt kopen ga ik ook niet zeggen "sorry, maar je gaat moeten wachten op die andere die pas maandag komt kijken en waarvan ik niet weet dat hij de motor gaat nemen." Verkocht is verkocht en als jouw afspraak later valt zal ik je uiteraard nog wel laten weten dat je niet meer de moeite moet nemen om langs te komen. Maar daar houdt het voor mij ook op.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Tom Thumper »

Muug wrote: 21 May 2021 16:06 :roll:

Tom, ik verschiet van u. Uw ideëen over wat gezonde communicatie is verbazen mij. Afin, ik hergebruik het woord "fatsoen". Dat gaat hand in hand met het woord "communicatie". :thumbsup:
Verduidelijk u eens? Wat is er mis met de stelling dat communicatie tweerichtingsverkeer is? Wat is er mis met de stelling dat in communicatie steeds beide partijen verantwoordelijkheid hebben? (nee, ik spreek me niet uit over schuld, enkel over verantwoordelijkheid!). En nee, ik heb nergens gezegd dat je elk uur moet bellen maar vooraf afspraken maken over wat voor jou belangrijk is, is natuurlijk wel gemakkelijk en het geeft minder kans op frustraties achteraf. Net zoals dat de verkoper er goed aan doet te vragen om te verwittigen als de koper waarmee hij of zij een afspraak heeft, als hij of zijn niet zou komen. Dat lijkt normaal maar al te vaak merk je dat er mensen zijn die dat minder normaal vinden, door dat expliciet te zeggen, vergroot de kans dat daar rekening mee gehouden wordt. Goede afspraken maken trouwens goede vrienden. En ja, fatsoen vult ieder voor zich in, vandaar dat het maken van goeie afspraken belangrijker is. Het fatsoen van tante non is niet mijn fatsoen en mijn fatsoen is niet het fatsoen van "de jeugd van tegenwoordig". Ieder heeft zijn eigen waarden en normenpatroon, met het expliciet maken van uw verwachtingen naar de andere is niets mis. Maar bon, ik heb nergens het woord "gezonde" communicatie gebruikt, laten we het op het minder geladen goede communicatie houden waar we gaan kijken naar wat het resultaat is van de manier van communiceren?
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 21 May 2021 16:23
F M wrote: 21 May 2021 14:34 Nu, de info die voor ons ontbreekt, en die voor mij een verschil maakt: had Muug aan die verkoper verteld dat hij hem zeker zou kopen? Als hij enkel stelde dat hij kwam kijken, dan zou ik als verkoper ook eieren voor mijn geld kiezen, en verkopen aan degene die eerst komt. En dan is het voor mij ook voldoende om de tweede (Muug dus) te verwittigen dat hij niet meer moet komen kijken. :dontknow:
Als er geen aankoopgarantie gegeven is krijgt bij mij ook steeds diegene voorrang die het eerst effectief aan de deur staat. Maakt daarbij niet uit ofdat die eerder was met contact opnemen of niet.
Jongens, wie koopt er nu een moto zonder hem te zien? :roll:
Had ik dat telkens gedaan, dan had ik al een koer vol afgeleefde moto's gehad. Zelfs een Londens geval. 8-)
Dus neen, ik zeg aan de telefoon niet dat ik hem koop. Ik zeg dat ik kom kijken.

Nieuws heet van de naald trouwens: de verkoper in kwestie is dus ook "langs achter" gepakt door een kandidaat-koper. Iemand had hem 's morgens gebeld en gegarandeerd dat hij hem zou kopen. Hij ging er 's avonds om komen. "Verwijder de advertentie maar al". Dus de verkoper doet dat en stuurt mij dan die SMS. Raadt eens wie er 's avonds niet op kwam dagen? :mrgreen:

@Tom: ik ga niet de fout maken van met u te blijven debatteren. Zulke discussies verlies ik toch, dat weet ik uit ervaring. En gij wint die, dat weet je uit ervaring. (niet dat we onze ervaring bij elkaar gehaald hebben, gelukkig.) Daarentegen ga ik mij in stilzwijgen hullen en er het mijne van denken. Even goeie vrienden trouwens.

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

Dan is nu uw moment aangebroken: smske "voor (huidige vraagprijs -1500)€ kom ik hem morgen halen".
Daarna relaxen in uw zetel.
Morgen kan je dan nog doen wat je wil. :twisted:

De nieuwe prijs zou ik zeker niet geven. Gij moet zijn leergeld niet betalen.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 21 May 2021 17:04 Jongens, wie koopt er nu een moto zonder hem te zien? :roll:
[...]
Dus neen, ik zeg aan de telefoon niet dat ik hem koop. Ik zeg dat ik kom kijken.
ik zeg ook niet dat je dat moet doen. Maar als er iemand eerder kan langs komen krijgt die gewoon voorrang.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Locked