Een bleittopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Raketman »

En al deze prachtige proza is dus de reden waarom ik het bovengemiddeld haat om moto's te verkopen aan particulieren. En te kopen ook, for that matter. Tenzij die particulieren kennissen zijn waar ik een meer dan gemiddeld goeie band mee heb, en die ook weten dat ik ze nadien niet ga komen lastigvallen over de staat van de moto's.

De enige die ik ooit particulier verkocht heb is mijne Montesa. Daar stonden ze voor te vechten, maar ik heb droogweg de volgorde van bellen nageleefd. Er zaten er daar ook tussen die begonnen met opbieden om vroeger te kunnen komen maar daar doe ik dus niet aan mee. Mijn boodschap was altijd duidelijk : als het met de vorige niet doorgaat dan bel ik u terug. Interesseert het u ondertussen niet meer geen probleem, dan is't de beurt aan diegene die na u gebeld heeft.

Al mijn andere moto's die vertrokken zijn heb ik gewoon bij nen dealer afgezet. Klaar, geen gezeur en geneut. Particulier kunt ge misschien wat meer uit de kan schrapen maar al de kak die daarbij kan komen interesseert mij niet. Dan met plezier tot een paar honderd euro minder...
Nil volentibus arduum

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Raketman »

Toch nog eentje om te bleiten (allez ja) : ze zijn hier op't dorp met langverwachte werken begonnen. En ondanks dat mijn straat NIET (!) in de omleiding vervat zit blijken hele vele GPS'sen het dus noodzakelijk te vinden om de hele planeet door ons smalle straatje te jagen, in een poging om een kortere weg door de omleiding te vinden. Niet dus.

Er dondert hier dus elke 15min ne camion door aan hoge snelheid, die soms zo zwaar moeten beladen zijn dat het huis beweegt. Letterlijk. Diepteladers die zich de ene na de andere vastrijden in de scherpe 120° bocht op't einde van de straat. Daar is ondertussen al zowat elke afsluiting geraakt. Die van de spoorweg incluis.
Daarjuist stonden er hier 3 op elkaar te schelden voor mijn oprit (alles vastgereden met de ouders die hier rechtover in de kinderopvang hunne kleine komen halen en het gewoon zijn om zomaar den auto ergens te dumpen). Absurd tot en met.
Nil volentibus arduum

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Slotsom: kopen en verkopen is een dikke miserie. Bedriegen en bedrogen worden.
je zou dus verwachten dat Muug geen zeker geen moto's meer gaat kopen. :laugh3: :laugh3: :laugh3: :mrgreen: :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Raketman wrote: 21 May 2021 18:10 Er dondert hier dus elke 15min ne camion door aan hoge snelheid, die soms zo zwaar moeten beladen zijn dat het huis beweegt. Letterlijk.
Dat zijn wij al bijna twintig jaar gewend, wij hebben dan ook een flexhuis. :thumbsup:

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

Raketman wrote: 21 May 2021 18:10 Toch nog eentje om te bleiten (allez ja) : ze zijn hier op't dorp met langverwachte werken begonnen. En ondanks dat mijn straat NIET (!) in de omleiding vervat zit blijken hele vele GPS'sen het dus noodzakelijk te vinden om de hele planeet door ons smalle straatje te jagen, in een poging om een kortere weg door de omleiding te vinden. Niet dus.

Er dondert hier dus elke 15min ne camion door aan hoge snelheid, die soms zo zwaar moeten beladen zijn dat het huis beweegt. Letterlijk. Diepteladers die zich de ene na de andere vastrijden in de scherpe 120° bocht op't einde van de straat. Daar is ondertussen al zowat elke afsluiting geraakt. Die van de spoorweg incluis.
Daarjuist stonden er hier 3 op elkaar te schelden voor mijn oprit (alles vastgereden met de ouders die hier rechtover in de kinderopvang hunne kleine komen halen en het gewoon zijn om zomaar den auto ergens te dumpen). Absurd tot en met.
GPS'en zijn nu éénmaal ingeburgerd, iedereen gebruikt het en de meesten volgen het klakkeloos, omleidingen staan soms slecht aangeduid en de uitvoerder/gemeente zou eventueel kunnen rekening gehouden hebben met het feit dat ze jullie straat als sluikweg zouden willen gebruiken, dat ze voor jullie straat nog een extra bord zetten omleiding + een bord "GPS doorstreept" dan weten er al velen dat ze best om één of andere reden er niet door moeten rijden. Er zullen er wel altijd zijn die het negeren maar de meeste truckchauffeurs zullen er hun dan toch niet aan wagen.
Iedereen vloekt altijd als er zwaar verkeer door hun straat rijdt maar er is dus echt geen enkele vrachtwagenchauffeur die denkt, ik ga bijvoorbeeld "de Raketman" eens pesten en opzettelijk door zijn straat te gaan rijden....

I.v.m. dat auto dumpen, daar kan ik alles van, wij hebben hier op de 3 hoeken een beenhouwerij, een krantenwinkel en tandartsenpraktijk, onze garage is dus voor sommigen hun privé parkeerplaats, hoewel er 3 bordjes verboden parkeren en onze nummerplaten aanhangen parkeren de mensen om de haverklap voor onze poort, dubbel parkeren hoewel er 20 meter verder parkeerplaats is, in tegengestelde richting parkeren, in de zijstraat op het trottoir parkeren, auto half in een parkeerplaat rijden en dan of met de neus op het voetpad staat en hun gat over de baan laten hangen en dat allemaal omdat ze geen X aantal meter verder zouden moeten lopen....
Moest ik boetes mogen uitschrijven voor al die verkeerd parkeerders hier en dan zou ik daarvan heel heel rijkelijk kunnen leven, ik zou kunnen stoppen met werken, zou mij zeker elk jaar een nieuwe GSa of dergelijke kunnen permitteren en 3 X per jaar op reis gaan :rayof:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

Jopet wrote: 22 May 2021 12:30 en 3 X per jaar op reis gaan :rayof:
jamaar dat zijn dan wel minder inkomsten van de gemiste foutparkeerders... :mrgreen:

Op reis gaan lijkt mij wel een plan, zo waar de zon schijnt en het 20 graden is en ge heerlijk kunt motorrijden... :roll:
Ik ben het klimaat hier nu efkes beu... :furious3:

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

Jopet wrote: 22 May 2021 12:30
GPS'en zijn nu éénmaal ingeburgerd, iedereen gebruikt het en de meesten volgen het klakkeloos, ...
Toch niet, noch met de moto noch met de wagen.

In de Trafic is er wel eentje, maar ik zou begot niet weten hoe dat ding te gebruiken.

De Dokker is niet gesofistikeerd genoeg daarvoor ...

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

den Bullet wrote: 22 May 2021 13:26
Jopet wrote: 22 May 2021 12:30
GPS'en zijn nu éénmaal ingeburgerd, iedereen gebruikt het en de meesten volgen het klakkeloos, ...
Toch niet, noch met de moto noch met de wagen.

In de Trafic is er wel eentje, maar ik zou begot niet weten hoe dat ding te gebruiken.

De Dokker is niet gesofistikeerd genoeg daarvoor ...
GPS'en zijn nu éénmaal ingeburgerd, "bijna" iedereen gebruikt het en de meesten volgen het klakkeloos...

Maar de meesten kunnen de dag van vandaag toch niet meer zonder, wij oudere generatie hebben nog leren werken met een kaart en gebruiken ons visueel geheugen om iets terug te vinden, de jeugd daarentegen rijden 10 X ergens naar toe met hun GPS en de volgende dag werkt hun GPS niet en vinden ze het niet meer terug want ze kijken enkel voor hun en naar hun GPS, die zien bvb geen kerktoren meer waarna ze moeten afslaan....
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Excuseer, ik ben geen jeugd - meer - en ik volg ook overal de gps. :lipsrsealed2:

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

Tuurlijk Jopet :P

Ja, ik rij inderdaad met een kaart en op geheugen en ervaring. Een specifiek adres in een plaats die ik niet ken, zoek ik eerst op en verstuur de locatie naar mijn gsm.

En gewone plezierritjes zijn die die mijn neus mij toont (Young motorcyclists choose a destination, old ones choose a direction ;) )

Toen ik de GS gekocht had, heb ik een tweedehandse Garmin gekocht, maar die heb ik alleen gebruikt om te weten waar ik overal gereden had.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

den Bullet wrote: 22 May 2021 15:38 Young motorcyclists choose a destination, old ones choose a direction ;) )
Kijk hier, Bullet noemt mij een jonge gast ! :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Mario »

Jopet wrote: 22 May 2021 12:30 GPS'en zijn nu éénmaal ingeburgerd, iedereen gebruikt het en de meesten volgen het klakkeloos, omleidingen staan soms slecht aangeduid en de uitvoerder/gemeente zou eventueel kunnen rekening gehouden hebben met het feit dat ze jullie straat als sluikweg zouden willen gebruiken, dat ze voor jullie straat nog een extra bord zetten omleiding + een bord "GPS doorstreept" dan weten er al velen dat ze best om één of andere reden er niet door moeten rijden. Er zullen er wel altijd zijn die het negeren maar de meeste truckchauffeurs zullen er hun dan toch niet aan wagen.
Iedereen vloekt altijd als er zwaar verkeer door hun straat rijdt maar er is dus echt geen enkele vrachtwagenchauffeur die denkt, ik ga bijvoorbeeld "de Raketman" eens pesten en opzettelijk door zijn straat te gaan rijden....
ik heb me gisteren nog eens laten vangen door mijn gps of door een miscommunicatie/misverstand tussen mezelf en de gps...

moest van Turnhout naar Ennevelin net over de Franse grens en had dat eens rap op de kaart bekeken.
Heenreis was rap beslist : via Brussel en Doornik naar ginder en dat ging vrij probleemloos (al is de kwaliteit van het asfalt rond Halle, Edingen gewoon kut, om nog te zwijgen van de wegenwerken) ipv via Antwerpen - Gent - Rijsel

op de terugreis dacht ik : laat ik de gps maar eens volgen.
slecht idee want die nam als beste route via Rijsel, waar nu wegenwerken bezig zijn
gevolg : praktisch een uur stilgestaan
toppunt : toen ik vertrok, zegt de gps me dat er vertraging is op het geplande traject (via Rijsel) en dat hij een alternatieve route voorstelt. Ik aanvaard dat om eens te zien wat dat wordt en wat doet die : leidt me recht die file in...
had gewoon moeten naar huis rijden langs waar ik gekomen was, zou me tijd en ergernis bespaard hebben

een kaart bij hebben én raadplegen, is altijd een goed idee

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

Mario wrote: 23 May 2021 09:25
ik heb me gisteren nog eens laten vangen door mijn gps of door een miscommunicatie/misverstand tussen mezelf en de gps...

moest van Turnhout naar Ennevelin net over de Franse grens en had dat eens rap op de kaart bekeken.
Heenreis was rap beslist : via Brussel en Doornik naar ginder en dat ging vrij probleemloos (al is de kwaliteit van het asfalt rond Halle, Edingen gewoon kut, om nog te zwijgen van de wegenwerken) ipv via Antwerpen - Gent - Rijsel

op de terugreis dacht ik : laat ik de gps maar eens volgen.
slecht idee want die nam als beste route via Rijsel, waar nu wegenwerken bezig zijn
gevolg : praktisch een uur stilgestaan
toppunt : toen ik vertrok, zegt de gps me dat er vertraging is op het geplande traject (via Rijsel) en dat hij een alternatieve route voorstelt. Ik aanvaard dat om eens te zien wat dat wordt en wat doet die : leidt me recht die file in...
had gewoon moeten naar huis rijden langs waar ik gekomen was, zou me tijd en ergernis bespaard hebben

een kaart bij hebben én raadplegen, is altijd een goed idee
Tjah Mario, dat zijn dingen die wij constant tegenkomen, schuld van GPS? Neen, het is gewoon het verkeer dat zo snel veranderd dat op enkele minuten alles kan veranderen.
Heb dat vrijdag zelf nog ondervonden.
Toen ik vrijdagmorgen uit Wissous (even ten zuiden van Parijs nabij Orly) wilde vertrekken bekijk ik of ik over de Boulevard Périphérique of A86 zou rijden, een beetje geel op de BP en hier en daar rood op A86 en zo beslis ik om via de BP te rijden, dus ik vertrek kom net voorbij de afslag van de A86 en sta in file tot een eind op de BP, resultaat 45 minuten verloren, mijn collega vertrokken op het zelfde moment vanuit Chartres en zo een uur achter mij reed had op hetzelfde traject geen file en zat zo op de A1 een kwartier achter mij. Ik stap in Phalempin nabij Rijsel om een koffie te drinken, mijn collega was wat eerder ook even gestopt, ik vertrek van op de parking en sta in file tot aan de splitsingen in Rijsel, mijn collega die een minuut of 20 later daar aan kwam had dan weer geen file, resultaat was dat we op de E17 op 5 minuten van elkaar reden....
Dus op net hetzelfde traject wint hij zo maar eventjes 55 minuten omdat hij er wat later over reed dan ik.....
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

Ik gebruik wel regelmatig Waze om de knelpunten te bekijken, en ik vind dat die app behoorlijk goed werkt.
Bij ons in Halle hebben we maar zo'n drie mogelijkheden over (wegens wegenweken) om het centrum te verlaten en dan is het goed om weten waar het verkeer dichtslibt.

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Mario »

den Bullet wrote: 23 May 2021 19:23 Ik gebruik wel regelmatig Waze om de knelpunten te bekijken, en ik vind dat die app behoorlijk goed werkt.
Bij ons in Halle hebben we maar zo'n drie mogelijkheden over (wegens wegenweken) om het centrum te verlaten en dan is het goed om weten waar het verkeer dichtslibt.
ja, zo ver ben ik nog niet mee met de 'vooruitgang' ; ken dat wel van naam maar nog nooit geprobeerd...

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

den Bullet wrote: 23 May 2021 19:23 Bij ons in Halle hebben we maar zo'n drie mogelijkheden over (wegens wegenweken) om het centrum te verlaten en dan is het goed om weten waar het verkeer dichtslibt.
2 wielen Bullet, 2 wielen! 8-)

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 24 May 2021 11:26
den Bullet wrote: 23 May 2021 19:23 Bij ons in Halle hebben we maar zo'n drie mogelijkheden over (wegens wegenweken) om het centrum te verlaten en dan is het goed om weten waar het verkeer dichtslibt.
2 wielen Bullet, 2 wielen! 8-)
Wel niet legaal ...
En als ik de boodschappen moet meesleuren, moet ik weer minstens de 54L-Givi monteren op de VanVan (maar die staat nu op ne gele VFR) :o

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by pingu »

Blackbert wrote: 21 May 2021 17:24 Dan is nu uw moment aangebroken: smske "voor (huidige vraagprijs -1500)€ kom ik hem morgen halen".
Daarna relaxen in uw zetel.
Morgen kan je dan nog doen wat je wil. :twisted:

De nieuwe prijs zou ik zeker niet geven. Gij moet zijn leergeld niet betalen.
:stupid:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

De laatste jaren, voor Corona, is het onze gewoonte geworden een citytrip te plannen in een stad waar een groot sportevenement (met Belgische deelname) plaats vindt. Dan combineren we het bezoek aan die stad en omstreken en het bijwonen van de sportevents. Zo hebben we het WK volley in Krakow gevolgd, het WK volley in Firenze, het EK atletiek in Berlijn, het kwalificatietornooi van de Belgische basketvrouwen in Oostende. Ik geef toe, dat laatste was iets minder belovend qua locatie ;) .

Nu de vaccinaties verder vorderen, kwam er weer een gelegenheid. EK Volley voor de mannen, 1e week van september. Er zijn 4 steden waar de voorrondes plaats vinden. Tampere in Finland, Tallinn in Estland, Ostrava in Tsjechië, opnieuw Krakow in Polen. 3 kansen op 4 om een nieuwe stad te verkennen.

Vandaag de loting: de Belgen moeten natuurlijk weer naar Krakau... :wall:
I am confused. Oh no, maybe not!

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

F M wrote: 27 May 2021 18:53 Er zijn 4 steden waar de voorrondes plaats vinden. Tampere in Finland, Tallinn in Estland, Ostrava in Tsjechië, opnieuw Krakow in Polen. 3 kansen op 4 om een nieuwe stad te verkennen.

Vandaag de loting: de Belgen moeten natuurlijk weer naar Krakau... :wall:
Frans, je kunt het ook op een manier positief zien hé, gewoon een andere locatie dan Krakau kiezen en dan verken je niet enkel een nieuwe stad maar je kan dan ook een ploeg van een ander land leren kennen, 2 vliegen in één klap ;-)
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Locked