Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2921
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by duibhce Kaelann »

Koeno wrote: 24 Jun 2021 14:48 Op dit moment wel ne stijven... arm wel te verstaan.
Dat moet zowat de meestgemaakte mop van 2021 zijn :lol:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Koeno
Posts: 3211
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Koeno »

Dat geloof ik niet :lipsrsealed2:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by F M »

duibhce Kaelann wrote: 24 Jun 2021 15:28
Koeno wrote: 24 Jun 2021 14:48 Op dit moment wel ne stijven... arm wel te verstaan.
Dat moet zowat de meestgemaakte mop van 2021 zijn :lol:
Bwa, er zijn er ook veel die het consequent over 5G hebben... :whistling:
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3211
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Koeno »

F M wrote: 24 Jun 2021 15:38
duibhce Kaelann wrote: 24 Jun 2021 15:28

Dat moet zowat de meestgemaakte mop van 2021 zijn :lol:
Bwa, er zijn er ook veel die het consequent over 5G hebben... :whistling:
't is niks, ik wacht nog steeds op mijn magnetische krachten :peepwall:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2921
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by duibhce Kaelann »

Koeno wrote: 24 Jun 2021 15:41 't is niks, ik wacht nog steeds op mijn magnetische krachten :peepwall:
Dude, ik was zo teleurgesteld toen ik geen chick magnet werd... Misschien had ik toch Pfizer moeten krijgen. Kon ik ook mopjes maken over stijf worden. Dat had zéker gewerkt! :lol:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Raketman
Posts: 1259
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Raketman »

Gisteren tweede prik Pfizer. 's Avonds nen dikke klop van den hamer, lichte koorts. Vanmorgen wonderwel alles in orde :grin: . Geen pijn in de arm.
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Muug »

De vraag is nu: werkt dat vaccin eigenlijk? Wie gaat efkes ne zieken bezoeken en knuffelen om dat uit te testen? :dontknow:
:peepwall:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by F M »

Je kan ook gewoon de wetenschappelijke studies geloven.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Muug »

:(
F M wrote: 27 Jun 2021 16:57 Je kan ook gewoon de wetenschappelijke studies geloven.
:mrgreen: :mrgreen: Ik wou gewoon even een knuppel in het hoenderhok gooien.
Al die ontsmettende spuiterkes overal, wie zegt dat dat echt werkt??? :dontknow:
Last edited by Muug on 27 Jun 2021 21:23, edited 1 time in total.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by F M »

Tja, wie zegt dat de aarde rond is?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Schussboelie
Posts: 486
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Schussboelie »

Vrijdag eerste shot Pfizer, niks van geweten.
Geen pijn, niks stijfheid, nul koortsig...
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Muug »

F M wrote: 27 Jun 2021 20:35 Tja, wie zegt dat de aarde rond is?
Ah, wie zegt dat gij leeft? :dontknow:
Misschien leven we wel virtueel, net zoals in de film The Matrix. :lipsrsealed2:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by bompa »

Muug wrote: 27 Jun 2021 20:03 :(
F M wrote: 27 Jun 2021 16:57 Je kan ook gewoon de wetenschappelijke studies geloven.
:mrgreen: :mrgreen: Ik wou gewoon even een knuppel in het hoenderhok gooien.
Al die ontsmettende spuiterkes overal, wie zegt dat dat echt werkt??? :dontknow:
Werkt wel volgens mij, geen valling of griep gehad zolang ik mijn handen overal ontsmette , 'k ga dat blijven doen. :mrgreen:

Koeno
Posts: 3211
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Koeno »

bompa wrote: 28 Jun 2021 12:21 Werkt wel volgens mij, geen valling of griep gehad zolang ik mijn handen overal ontsmette , 'k ga dat blijven doen. :mrgreen:
Wat dan onmiddellijk de vraag meebrengt: zijn we op die manier onze eigen weerstand niet aan't afbreken...

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by OzzePaa »

Koeno wrote: 28 Jun 2021 13:11
bompa wrote: 28 Jun 2021 12:21 Werkt wel volgens mij, geen valling of griep gehad zolang ik mijn handen overal ontsmette , 'k ga dat blijven doen. :mrgreen:
Wat dan onmiddellijk de vraag meebrengt: zijn we op die manier onze eigen weerstand niet aan't afbreken...
Da's idd altijd "de andere kant van de medaille" ... "de kerk int midden houden" is wat mij betreft, zoals met alles, de enige goeie keuze. Zomaar elken dag een half uur douchen (zonder dagge echt stinkt hé :!: :mrgreen: ) met dan nog allerlei soupy products, crèmekes en conditioners allerlei leidt er volgens mij toe dat het minste vies beestje dat vat op je krijgt, met veel meer moeite door uw lijf weer uit/van uw lijf te krijgen is ... ;)

LET op :!: :!: :arrow: Grote dikke knuppel in het hoenderhok :whistling:
Vaccins zijn onomstotelijk een zeer belangrijk wapen in het bestrijden van virale infecties en er zijn genoeg ziekten die daardoor succesvol zijn uitgeband (tenminste in "het westen") ... maar iets als Covid gaat daarmee niet uit de wereld. Zie ook "griep". Iets dat muteert krijg je daar nooit mee klein.
Als het dan uiteindelijk ook nog een IFR blijkt te hebben die nauwelijks in de buurt komt van echte killers, dan heb ik er voor gekozen de wetenschap zoals ze tot nu toe gehanteerd en dus verbood om eendert welke geneesmiddelen en vaccins op de markt te brengen alvorens er een uitgebreide en verplichte langdurige Fase3 werd doorlopen, te volgen. Daarom volledig legitiem bedankt om mee te doen aan het grootschalig experiment.
Over de effecten van hoe je je voelt zonder prik weet ik dus alles ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by F M »

Dan ben ik blij als er niet te veel mensen zoals jij erover denken of de vaccinaties hebben geen zin.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by OzzePaa »

F M wrote: 28 Jun 2021 16:59 Dan ben ik blij als er niet te veel mensen zoals jij erover denken of de vaccinaties hebben geen zin.
Correct me if i'm wrong, maar je laat je vaccineren om ZELF niet meer (zwaar) ziek te worden door een virus ... althans o.a. volgens het "VacBlad" hier voor mijne neus. "Doe het voor de anderen/ouderen/zwakkeren/onmogelijk-te-vaccineren" is vooralsnog mooie marketing-praat. De vaccinatie staat immers de besmetting niet in de weg. De nog te volgen maatregelen en "versoepelingen alleen voor gevaccineerden" (mondmaskers en S.D. niemeer nodig als je enkel met "soortgenoten" bent) wijzen daar toch op :roll: Mocht het onomstotelijk vast komen staan dat je na (volledige) vaccinatie niet meer (in voldoende mate) besmet kunt worden en het virus dus kunt doorgeven, dan zal ik na verloop van een normale Fase3-looptijd en in de veronderstelling dat de IFR niet meer daalt zoals hij het voorbije jaar na de doomsday-scenarios heeft gedaan, eventueel wel een J&J, AZ of Pfizerke overwegen. Maar niet en meerdere mate dan dat ik dat nu elk jaar doe voor een griepprik.
Als, zoals tot nader order, de keuze bestaat, ze vrijwillig is en volkomen legitiem, dan is elke vorm van onderscheid in "behandeling" of "beoordeling" van mensen op basis van de door hen genomen beslissing in dezen, onwettig. We zijn echter goed op weg om hiermee volkomen de mist in te gaan.

Iedereen zou moet gevaccineerd worden :?: Wel, verplicht het dan gvd :!: :furious3: :furious3:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3211
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Koeno »

Nochtans zijn er andere onderzoeken die dan wel weer zeggen dat Pfizer & Moderna grotendeels verspreiding voorkomen...
Iets wat eerst niet gedacht was?

'k Zou juist denken dat daarom de cijfers zo wonderbaarlijk naar beneden terug gaan ondanks de vele versoepelingen?

'k Ben niet slim genoeg om dat allemaal te vatten en daarvoor vertrouw ik dan maar op wetenschap & dokters rondom mij om te zeggen of het slim is of niet...

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by den Bullet »

De jongste is daarnet - onverwacht - gevaccineerd (J&J).
't Was een (éénmalige?) vaccinatiesessie zonder registratie vooraf; first come, first served.

:rayof: :pom:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by F M »

OzzePaa wrote: 28 Jun 2021 17:20
F M wrote: 28 Jun 2021 16:59 Dan ben ik blij als er niet te veel mensen zoals jij erover denken of de vaccinaties hebben geen zin.
Correct me if i'm wrong, maar je laat je vaccineren om ZELF niet meer (zwaar) ziek te worden door een virus
Wel, ondertussen tonen de onderzoeken en statistieken aan dat wie gevaccineerd is niet alleen zelf beschermd wordt, maar ook bij besmetting veel minder zwaar besmettelijk is. In dat opzicht is het voor iedereen belangrijk dat er zo veel mogelijk mensen gevaccineerd zijn. Maar je mag natuurlijk altijd vasthouden aan wat maanden geleden geponeerd en gedacht werd. :roll:
OzzePaa wrote: 28 Jun 2021 17:20 na verloop van een normale Fase3-looptijd
Waarom duurt die fase 3 meestal zo lang? Je moet dan een grote poel van mensen samenstellen om de resultaten te evalueren op grote schaal. Bij de meeste ziekten is dat een probleem, omdat de ziekte niet genoeg verspreid is om een grote populatie te bekomen, waardoor het ook nog eens een dure zaak wordt. Hier zitten we echter met een grote pandemie, met automatisch een uitzonderlijk grote populatie om op te testen, en daarbij wordt door de overheden veel geld vrijgemaakt om alles veel sneller te kunnen laten verlopen. Met andere woorden, de fase 3 kon hierdoor gigantisch veel sneller doorlopen worden. Het staat je natuurlijk vrij om dit te ontkennen en het als een conspiracy aan te zien... :roll:
OzzePaa wrote: 28 Jun 2021 17:20 Als, zoals tot nader order, de keuze bestaat, ze vrijwillig is en volkomen legitiem, dan is elke vorm van onderscheid in "behandeling" of "beoordeling" van mensen op basis van de door hen genomen beslissing in dezen, onwettig.
Ach, daar komt weer het 'discriminatie-argument'. "Het staat mij vrij om te kiezen, en als ik er voor kies om geen vaccinatie te kiezen, dan mag je geen onderscheid maken met wie wel een vaccinatie wil". Dat is b*lls*t. We maken duizenden keuzes waar gevolgen aan hangen. Voor mij mogen hier ook serieuze consequenties aan vast hangen. Dat mag van mij veel geld kosten.
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply