BMW's

Memmen, zagen, kreften en andere onderhoudende discussies over van die blikken dozen met teveel wielen
Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

BMW's

Post by Mario »

vandaag achter een Ssangyong Rodius gereden, euh excuseer, een BMW X7

wat een mottige auto's maken die soms toch en de bestaansreden ontgaat me soms ook compleet tenzij het de expliciete bedoeling is ze in de markt te zetten als patserbak, als de-mijne-is-groter-dan-de-jouwe
meest flagrante voorbeeld wat dat betreft voor mij is toch de X6 ; nooit begrepen wat ze daarmee eigenlijk willen, buiten een variant op de X5 die er wat dynamischer moet uitzien
stommen en lilekken otto, wat mij betreft

zo'n X7 is ook zo'n bakbeest heb ik vandaag dan gezien, groter nog en zeker niet mooi
enfin, ze doen maar voort, die dingen verkopen blijkbaar relatief goed maar zeker niet aan mij besteed

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: BMW's

Post by F M »

Mijn schoonbroer rijdt met een Audi Q7, dat is van hetzelfde pak laken een broek.
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: BMW's

Post by Koeno »

Snap het topic niet goed, maar als het even was om BMW te dissen: Goed bezig :lol:

Moeten we nu elk ander merk opsommen dat een lelijke auto gemaakt heeft?

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: BMW's

Post by Muug »

Waarom niet? Maar dan wel in een andere topic :mrgreen:
Mario heeft gelijk, vind ik. Die X-auto's zijn precies ballons qua vorm. Opgeblazen. Testosteron-bollen.

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: BMW's

Post by Mario »

Koeno wrote: 20 Jul 2021 14:01 Snap het topic niet goed, maar als het even was om BMW te dissen: Goed bezig :lol:

Moeten we nu elk ander merk opsommen dat een lelijke auto gemaakt heeft?
is hier toch het subforum mbt auto's, niet ?
dit viel me vandaag op toen ik er zo een zag rijden
en ja, het was ook om op BMW te kappen :P , die zullen daar wel tegen kunnen gezien de verkoopcijfers
als je wil, kan ik ook nog wel de afzichtelijke grille vermelden van hun recentste modellen, getrouw het adagio 'hoe groter/opzichtiger, hoe beter'

merci Muug voor de morele steun :)

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: BMW's

Post by Koeno »

Vergeet dan vooral de fiat multipla, nissan cube, ford ka, Tesla Cybertruck,... niet
Veel succes nog met topics aanmaken!

Online
User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: BMW's

Post by den Bullet »

Ik heb niks met (huidige) vierwielers; een noodzakelijk kwaad dat op geen orgel meer trekt :?

Een camionette, tot daar aan toe; da's tenminste nog nuttig (daarom dat ik er twee heb).

En voor een schoon auto-exemplaar heb ik geen plaats; anders stond er hier allang (terug) ne Saab 96 (of nog liever 95).

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: BMW's

Post by Marsman »

ah, eindelijk nog eens een topic waarin we BMW's mogen bashen. :lol: :lol:
Goe bezig Mario :thumbsup: :thumbsup:
Al zijn ze lang niet meer de primus inter pares om mottige kweddelen op 't straat te dumpen want schone auto's rijden er de dag van vandaag niet meer rond. Eigenlijk zouden al die fabrikanten een megaboete moeten krijgen wegens het lozen van grof vuil :lol: :lol: :lol:

Enne, Mario, geef nu eerlijk toe: uwe Maserati was toch ook niet moeders mooiste hé?

:lol: :lol: :lol: :peepwall:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: BMW's

Post by Muug »

Ik vond en vind die eerste Tesla toch nog wel bloedmooi. En de F-type van Jaguar mag ook in mijn garage. :thumbsup: Aja, maar da's hier een topic om te bashen, niet om te bewonderen. :grin:

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: BMW's

Post by Mario »

Koeno wrote: 20 Jul 2021 16:14 Vergeet dan vooral de fiat multipla, nissan cube, ford ka, Tesla Cybertruck,... niet
Veel succes nog met topics aanmaken!
die eer laat ik aan u over, je hebt precies behoefte aan compensatie
ga gerust uw gang, misschien leer ik er iets van
Marsman wrote: 20 Jul 2021 19:47
Enne, Mario, geef nu eerlijk toe: uwe Maserati was toch ook niet moeders mooiste hé?

:lol: :lol: :lol: :peepwall:
neen, da's waar
straf dat jij dat (nog) weet ! :lol: en ik kan u geen ongelijk geven
een Ghibli I was een betere keuze geweest
een GranTurismo of zelfs een 3200 met bananenlichten heb ik me helaas nooit kunnen aanschaffen :cry:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: BMW's

Post by Muug »

ge kunt tenminste zeggen dat ge een Maserati gehad hebt. En nog een authentieke, niet zo'n anoniem gevormde met supp-streamline dat niks van grandeur uitstraalt. 8-)

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: BMW's

Post by TuttoTerreno »

maserati diesel is anders ook wel cult.

helaas geen trekhaak voor te vinden, dat zou het helemaal Cult maken.


Ooit koop ik ne porsche diesel met trekhaak, als enige overblijvend Cult alternatief.

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: BMW's

Post by Stefke »

Hmmm, BMW voituren... Er zijn wel een paar modellekes die in mijn garage mogen overnachten.... 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: BMW's

Post by Muug »

Stefke wrote: 21 Jul 2021 18:03 Hmmm, BMW voituren... Er zijn wel een paar modellekes die in mijn garage mogen overnachten.... 8-)
Jazeker! Bij mij ook. Maar sommige ook liever niet. 'k heb gisteren trouwens ewa fotokes genomen van een EMW 8-)

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: BMW's

Post by Jopet »

Koeno wrote: 20 Jul 2021 16:14 Vergeet dan vooral de fiat multipla.... niet
Helaba Koene, 't is niet de bedoeling om op mijne kap te zitten, alleen op die van de BMW rijders hé.... eeuuhhh de BMW "auto" rijders bedoel ik... :roll:

Kijk, we zijn het jaar 1999, rij ik met een prachtige Opel Calibra met 3 kids op de achterbank, om te ontdekken begin jaar 2000 dat vrouwlief opnieuw een kindje verwacht, 4 bengels achterin een Opel Cailbra? Neen dat lukt niet meer. Welk auto kun je anno 2000 kopen waar 6 personen in geraken, goed uitgerust is en toch betaalbaar blijft en vooral niet op een camionette gelijkt.. dan kwamen we uit bij de Multipla. Dat is zo'n auto, either you love it or you hate it.... Hij was voldoende ruim, zeer praktisch, heel goede motor en aangenaam rijden, toch 7 mooie jaren mee gehad, de oudsten was toen alleen gaan wonen en ik kon mezelf weer een deftige sedan kopen.
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: BMW's

Post by Stefke »

Jopet wrote: 21 Jul 2021 20:24
Koeno wrote: 20 Jul 2021 16:14 Vergeet dan vooral de fiat multipla.... niet
Helaba Koene, 't is niet de bedoeling om op mijne kap te zitten, alleen op die van de BMW rijders hé.... eeuuhhh de BMW "auto" rijders bedoel ik... :roll:
Bof, les goûts et les couleurs.... Er zijn minder elegante auto's gebouwd, sommigen plaatsen dat onder de noemer "een spuuglelijk hok". Wel lastig als ge daar een probleem mee hebt omdat ge zelf zo een auto gehad hebt... 8-) Maar het ging inderdaad om BMW's....

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: BMW's

Post by Mario »

Stefke wrote: 21 Jul 2021 18:03 Hmmm, BMW voituren... Er zijn wel een paar modellekes die in mijn garage mogen overnachten.... 8-)
oh, bij mij ook hoor ; een aantal modellen uit de jaren '60 (een 507 (cabrio)) bijvoorbeeld of ook de oer-M3 uit de tweede helft van de jaren '80 (zal wel met jeugdnostalgie te maken hebben)
de 5-reeks uit de jaren '70 is ook niet mis, of de opvolger ervan
en de 635csi, yummie (en mogelijk het toenmalig equivalent van wat ik hier afkeur, maar dat was ten minste een sierlijke auto)

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: BMW's

Post by Stefke »

Vandag een heel schone E30 coupé gezien. Strak in de lak, schone velgkes erop, tiptop verzorgt. Mét O-plaat. Helaas was die achterop een oplegger gereden... Pijnlijk zicht zo'n opgeplooide E30... :roll:

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: BMW's

Post by Droopy »

Mario wrote: 20 Jul 2021 11:43 vandaag achter een Ssangyong Rodius gereden, euh excuseer, een BMW X7

wat een mottige auto's maken die soms toch en de bestaansreden ontgaat me soms ook compleet tenzij het de expliciete bedoeling is ze in de markt te zetten als patserbak, als de-mijne-is-groter-dan-de-jouwe
meest flagrante voorbeeld wat dat betreft voor mij is toch de X6 ; nooit begrepen wat ze daarmee eigenlijk willen, buiten een variant op de X5 die er wat dynamischer moet uitzien
...
Van mij mag je de Bentley Bentayga ook vermelden, hier rijden er een paar rond en lijkt mij toch een van de duurste en tegelijk mottigste jeeps die ooit is uitgebracht. :?

Ergens kan ik het wel begrijpen dat die constructeurs zo'n reuzejeeps maken, Porsche is ooit tot de conclusie gekomen dat zowat elke eigenaar van een 911 nog een twee grote wagen in de garage staan had en dat die tweede wagen meestal een jeep was, daarom zijn ze ooit begonnen met de Cayenne omdat ze liever hadden dat die wagen ook een Porsche zou zijn, dubbel winst. ;)

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: BMW's

Post by Tom Thumper »

Mario wrote: 20 Jul 2021 11:43 meest flagrante voorbeeld wat dat betreft voor mij is toch de X6 ; nooit begrepen wat ze daarmee eigenlijk willen, buiten een variant op de X5 die er wat dynamischer moet uitzien
Alweer een referentie naar SsangYong, die X6, de legendarische Actyon. De designers van Ssangyong hadden een coupé SUV bedacht die spuuglelijk was een geen kat mee wou rijden en wat doen die van BMW? Ja, correct, die kopieren dat lelijk onding en maken zelf een coupé SUV. En om de een of andere reden slaat dat aan en kopen mensen dat. :dontknow:

Recent hebben ze dat nog eens overgedaan met die worstvormige achterlichten. Ik weet niet meer welk stylloos Korieaans merk dat het deze keer was waar de designers dachten: "Ja, worsten als achterlichten? Cool" En designers bij BMW zijn het gaan kopieren. Met succes, meer succes trouwens als die Koreaanse designers. Vreemd, hangt er een BMW badge op en er zijn mensen die ervoor vallen.

Nog zo een ding. Vroeger was het toch een voorrecht voor BMW rijders om geen pinkers te moeten gebruiken? Waarschijnlijk was er een illustere Koreaans voorganger waarbij het ook niet moest maar dan zonder veel succes. En nu moet dat voor niemand meer. Gewoon links afslaan zonder pinker? Doe maar, zelfs zonder BMW badge. Waar gaan we naartoe tegenwoordig?
Me gusta la moto, me gustas tu.

Post Reply