OEM-banden

Op en bij de motor, zonder elektriek
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: OEM-banden

Post by F M »

Tja, hoe kom ik er op om zo een vraag te stellen terwijl ik vanzeleven nog nooit met OEM-banden gereden heb? :dontknow:

Ergens kan ik het me wel voorstellen, zo een mindere kwaliteit. Denk ook maar aan het printerverhaal. De eerste inktcartridges zijn maar gedeeltelijk gevuld. Het verhaal van Blackbert houdt ook steek.

Raket zijn banden trokken duidelijk op niks, maar wat zou het gegeven hebben als hij dezelfde band er weer onder gestoken had? Het meest steek houdende verhaal lijkt me dat van Marsman (dju, dat kwam moeilijk over mijn lippen :mrgreen: ). Hij heeft het blijkbaar meegemaakt op zijn Pan.

EDIT: ik was mis, niet Mars- maar Raketman heeft het voorgehad met een paar moto's. ;)
Last edited by F M on 31 Aug 2021 09:32, edited 1 time in total.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: OEM-banden

Post by F M »

F M wrote: 30 Aug 2021 20:41 terwijl ik vanzeleven nog nooit met OEM-banden gereden heb? :dontknow:
Ik moet mezelf misschien tegenspreken. Ik heb ooit een FJR gekocht met 4.000 km op de teller. Dat zouden wel eens OEM-banden kunnen geweest zijn. Maar ja, ik reed daar zo lamlendig mee, dat een schuiver heel onwaarschijnlijk was. Je moet daarvoor toch een beetje hellingshoek durven nemen...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: OEM-banden

Post by Stefke »

F M wrote: 30 Aug 2021 20:46 Maar ja, ik reed daar zo lamlendig mee, dat een schuiver heel onwaarschijnlijk was. Je moet daarvoor toch een beetje hellingshoek durven nemen...
Bof, die D220 op de Tracer waren niet echt compatibel met het temperament van de moto... Zelf rechtdoor vertrekken op natte baan zorgde voor tussenkomst van de tractiecontrole... :dontknow: En zeggen dat ik nogal gewoontjes vertrek... Te langen leste was ik het wel wat beu... :wall:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: OEM-banden

Post by Muug »

Schakelaars, printcartridges..... ewel, Ik heb ook zo'n verhaal. Onze elektroboer Hans adviseert ons ook van geen apparaten in de solden te kopen, vooral geen af- en wasmachines, omdat er in die solden- apparaten minderwaardig materiaal zit. Het kan natuurlijk ook zijn dat hij riekt dat we rijk zijn en dus niet op een dollar meer of minder moeten kijken. :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: OEM-banden

Post by Muug »

Raketman wrote: 29 Aug 2021 23:53 Hier moet ik natuurlijk op reageren :twisted: ...
De originele banden op de AT (die Dunlop brol)
Hier bevestigt vandaag een collega dat een vriend van hem met een nieuwe AT met Dunlop-banden exact dezelfde horrorverhalen heeft.

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: OEM-banden

Post by Jopet »

Ik begrijp het allemaal niet zo goed, ik heb toch al een 6 tal nieuwe motoren gekocht, o.a. ook de FJR in 2008, oem lagen er Bridgestone's BT020 of 21 op, op aanraden van enkele andere FJR rijders heb ik er Michelins Pilot Road 2 opgelegd, de Michelins gingen inderdaad langer mee maar duurde zo lang eer ze wat opgewarmd waren dat ik terug de dezelfde soort Bridgestone's BT020 of 21 er op gelegd heb, als je dezelfde band terug legt zal het wel zo slecht niet zijn zeker?
Noch met de Yamaha's noch met de Honda noch met de Suzuki noch met de KTM noch met de BMW heb ik ooit het gevoel gehad dat ik slechte OEM banden gehad heb.... ligt dat dan aan mij of zouden het misschien toch verhaaltjes zijn?
Dat er hier en daar eens een verkeerde keuze gemaakt wordt wil ik nog aannemen (zoals bvb bij de AT) maar dat fabrikanten bewust een slechte band zouden leggen omdat die wat goedkoper is geloof ik dus niet hé.
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

J2FK
Posts: 132
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: OEM-banden

Post by J2FK »

Muug wrote: 30 Aug 2021 15:40 Lol, had je dan niet beter bandenwarmers gekocht? :grin:
:lol: ik zei van de week nog tegen Marsman dat ik dit ook dacht te posten maar het wijselijk zo had gelaten.
"DOEN"...zei hij, maar nu is Muug me voor. 8-) :lol: :lol:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: OEM-banden

Post by Muug »

J2FK wrote: 31 Aug 2021 21:15
Muug wrote: 30 Aug 2021 15:40 Lol, had je dan niet beter bandenwarmers gekocht? :grin:
:lol: ik zei van de week nog tegen Marsman dat ik dit ook dacht te posten maar het wijselijk zo had gelaten.
"DOEN"...zei hij, maar nu is Muug me voor. 8-) :lol: :lol:
Graag gedaan! :grin:

Post Reply