Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Droopy »

Jopet wrote: 16 Oct 2021 09:20
zappa wrote: 15 Oct 2021 23:17
... Eeklo. Wel daar zijn ze een pak minder kleinpiemelig en vriendelijker ! Vanaf nu liever 15 km verder dan ergernis.
... Toen ik op een auto een trekhaak liet plaatsen en moest keuren heb ik dan ook besloten eens naar Eeklo te rijden, dit was mij zo goed bevallen dat ik nooit meer naar Brugge ga waar je altijd ellendig lang staat aan te schuiven (ook op afspraak tijdens de Corona tijden zijn die wachtrijen even lang)....
Is voor mij ook 15 km verder maar heb het er voor over.
Mijn eerste afspraak in coronatijden in Brugge was nog met een wachttijd van één uur en wat minuten, wat is het nut dan van op afspraak te werken. :roll:
Met de auto's van de gasten ga ik ook naar de keuring en nu weet ik al dat de gemiddelde wachttijd toch een twintigtal minuten is.
Nu zijn ze daar aan het werken aan een lijn dus de wachttijden zijn weer langer en voor een afspraak moet je al een kleine drie weken verder kijken.
Er zitten daar, zoals overal, sympathieke en minder sympathieke controleurs tussen maar er zijn er toch een paar waarvan je weet dat die altijd iets vinden.... :?

Met jullie ervaringen te horen zal ik toch ook eens moeten overwegen om de volgende afspraak in Eeklo te maken, da's volgens google maps acht minuutjes langer rijden voor mij dus dat valt nog mee. :)

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Marsman »

vroeger, in 't begin dat ik nog in de garage werkte, dan ging ik minstens 4 keer per week, ja, soms zelfs 2 per dag naar de keuring. Dat was toen nog in Vilvoorde. Ik heb daar door ervaring al snel geleerd dat AL die gasten die daar rondlopen gepatenteerde luieriken zijn, de ene al suffer dan de andere. Allemaal te tam om ze ne ferme stamp tegen hun dikke lamme kloten te geven. Breek me de bek niet open, want de stoten die ik dààr gezien heb, die grenzen aan het ongelooflijke en ik heb daar zeker enkele pittige anekdotes aan overgehouden. Als ge dus jong zijt en ge wilt ergens gaan werken zonder dat ge ooit één enkele keer nat in 't zweet moet staan, dàn zit ge gebeiteld bij de technische controle. Zorg dan wel voor goed schoeisel met veel lood erin zodat ge kunt meedoen aan het wereldkampioenschap "slefferen*". Dat is een absolute vereiste want wie te snel vooruit gaat wordt gesanctionneerd.

Echter kreeg ik de laatste jaren steeds meer werk zodat er geen tijd meer was om naar die georganiseerde diefstal te gaan. Een andere oplossing moest dus gezocht worden en die werd gevonden in de vorm van een oudere, doch zeer vitale dame die vroeger zelf een garage had gehad met haar man.
Toen ik met pensioen ging hebben ze mij gevraagd of ik dat niet wou overnemen en ik heb daar zeer resoluut op geantwoord dat ik niet van plan was om daar mijn tijd te gaan verschijten.



*slefferen: vooruitkomen zonder uw voeten op te heffen zodat de zolen van uw schoenen sneller verslijten.
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
den Bullet
Posts: 1484
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by den Bullet »

Dan heb ik al (corona)jaren publieke-vrouwen-chance in Halle! Nooit langer dan 10 minuutjes moeten wachten!
Voor corona heb ik wel moeten aanschuiven, maar dat was zonder afspraak en dus kwestie van mijn beurt af te wachten.

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Marsman »

den Bullet wrote: 16 Oct 2021 14:26 Dan heb ik al (corona)jaren publieke-vrouwen-chance in Halle! Nooit langer dan 10 minuutjes moeten wachten!
Voor corona heb ik wel moeten aanschuiven, maar dat was zonder afspraak en dus kwestie van mijn beurt af te wachten.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Raketman
Posts: 1265
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Raketman »

Ik heb bij wijze van overgangsjob ook een maand of 9 in de keuring gewerkt (begin van corona)...als ge wilt weten hoe het voelt om uw hersencellen dagelijks te zien deserteren dan is dat de geknipte plaats. Moet ge idd ne speciale voor zijn om dat daar uit te houden.
Nil volentibus arduum

User avatar
Stefke
Posts: 2942
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

Van sommige dingen valt geen hol te begrijpen toch?... :dontknow:

Jopet
Posts: 836
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Jopet »

.
Last edited by Jopet on 18 Oct 2021 22:08, edited 1 time in total.
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Jopet
Posts: 836
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Jopet »

Stefke wrote: 17 Oct 2021 11:45 Van sommige dingen valt geen hol te begrijpen toch?... :dontknow:
Mo how zeg.... en op bandjes, achtertandwiel en stuur van een Mobylette.... welk moteurke zou daar onder zitten? en 10 of 20 meter achter die andere motoren vertrekken :o
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Stefke
Posts: 2942
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

Jopet wrote: 18 Oct 2021 22:07 Mo how zeg.... en op bandjes, achtertandwiel en stuur van een Mobylette.... welk moteurke zou daar onder zitten? en 10 of 20 meter achter die andere motoren vertrekken :o
Blijkbaar iets van Suzuki..
https://www.southbayriders.com/forums/threads/154416/

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1259
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

het stuur is wel custom made voor de race op een ovaal :idea:

User avatar
Stefke
Posts: 2942
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

TuttoTerreno wrote: 19 Oct 2021 07:57 het stuur is wel custom made voor de race op een ovaal :idea:
yep, toch als men die linksom neemt... :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11866
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

raar dat het zadel niet "scheef" staat. :whistling:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1259
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

mijn Italiaanse vrienden blijven mijn Facebook Timeline volbaggeren met actuele fotos van hun motortrips: vandaag is dus er ene in de Monti Sibillini onderweg op gravel... :roll:

De andere doet 300 a 400km (en ca. 20fotos) per dag in Trento/Veneto/Friuli.
Wil dit jaar nog de 40k km volmaken en dat gaat lukken.

User avatar
F M
Posts: 5100
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by F M »

En mijne moto staat stil in de garage sinds ik terug ben van vakantie... :(
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by OzzePaa »

F M wrote: 30 Oct 2021 17:29 En mijne moto staat stil in de garage sinds ik terug ben van vakantie... :(
Ah maar das heel normaal hé Frans dat een moto stilstaat.
Van z'n eigen gaat die niet van plek : dat beweegt enkel as gij er mee rijdt. ;) :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11866
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 30 Oct 2021 16:41 mijn Italiaanse vrienden blijven mijn Facebook Timeline volbaggeren met actuele fotos van hun motortrips: vandaag is dus er ene in de Monti Sibillini onderweg op gravel... :roll:

De andere doet 300 a 400km (en ca. 20fotos) per dag in Trento/Veneto/Friuli.
Wil dit jaar nog de 40k km volmaken en dat gaat lukken.
Jawadde maat! Azoveel vrije tijd dat gij hebt!
Gij precies op prepensioen?! :shock: :laughing:
Of hebben ze thuis graag dat ge weg zijt? :lipsrsealed2:

Afin, moest ik zo kort bij die bergen wonen dan zou ik ook minder thuis zijn. :mrgreen:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1259
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

niet ik, de ge-pre-pensioneerde Italianen...

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by OzzePaa »

TuttoTerreno wrote: 31 Oct 2021 16:00 niet ik, de ge-pre-pensioneerde Italianen...
Zo had ik het ook begrepen. Muug zijne zeren duim tast duidelijk z'n deductievermogen aan ;) :mrgreen: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Droopy
Posts: 1066
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Droopy »

Woensdagavond heb ik nog eens voor de open/gesloten brug op de A11 gestaan. :(

Het duurt al bij niet zo lang maar het blijft toch een vreemd gegeven om op een snelweg voor een brug stil te staan. :dontknow:

Die paar keer dat ik het met de moto heb voorgehad hadden wel het voordeel dat ik dan de eerste in de rij kon gaan staan en zo bij groen licht de baan vrij had. :grin:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1259
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

de Italiaanse overheid heeft per wet het mountainbiken en Enduro en 4x4 rijden op boswegeltjes (smaller dan 2,5m) verboden.


héél theater natuurlijk.

nu heeft het ministerie dat de wet liet stemmen laten weten dat ze het zo niet bedoeld hadden en dat het eigenlijk hun bevoegdheid niet is en dat de wet eigenlijk niks verandert.

:whistling:

Locked