Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by F M »

Maar als ik KoenO zijn verhaal lees, wil hij wel een motor waarmee hij ook gemakkelijk heel wat kilometers kan maken over de weg. Dus gewoon een off road capabele adventure bike, met minder kilo's dan zijn GSA.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

F M wrote: 03 Jan 2022 16:29 Maar als ik KoenO zijn verhaal lees, wil hij wel een motor waarmee hij ook gemakkelijk heel wat kilometers kan maken over de weg. Dus gewoon een off road capabele adventure bike, met minder kilo's dan zijn GSA.
Wel,
zo zijn er hééééééééééééééééél veel :mrgreen:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Alleh alleh alleh, was dadier nu weer...
Als ik mijne GSA niet voltank weegt die maar zoveel als nen ktm adventure volgetankt (denk ik) :peepwall:

ach ik wil iets dat allroad "makkelijker" is dan de GSa,
maar iets dat toch nog wat snelweg kan nemen...

ik wil wel compromissen sluiten, maar een crf250 of NX250 op snelweg lijkt mij een marteling (zelfs tegen 100 of 110km/u).
ga alleszins wat testritjes inplannen
T7, KTM 690, crf 250 Rally, KTM 950/990, dominator, transalp 600, xt 660, XT 660 tenere,.....

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

Ge gaat op een T7 uitkomen.

Is er nergens een site waar de specs van de nieuwere allroads naast elkaar staan?
Een soort Excelleke als het ware.
Horizontaal de modelnamen
vertikaal: de specs zoals nat gewicht, zadelhoogte(s), verbruik, onderhoudsintervallen, aankoopprijs nieuw,...
Last edited by Muug on 03 Jan 2022 17:48, edited 1 time in total.

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

grote kans, maar die zijn grootste nadeel is zijn 2dehands prijs natuurlijk...
'k moet nog beetje gierig blijven natuurlijk :D
komt wel goed, eerst wat testrijden :)

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Muug »

ok, snap ik.

Neem dan een kleine V-strom. Onverwoestbaar, en eigenlijk tot alles in staat.

Of de CB500X. Hop. Zelfs met RallyPro-kit is die niet zo duur.

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Stefke »

Koeno wrote: 03 Jan 2022 17:19 of NX250 op snelweg lijkt mij een marteling (zelfs tegen 100 of 110km/u).
Ik heb een NX250 gehad. Met voorsprong de tofste moto die ik gehad heb. Stressloos rijden. Dat kwam natuurlijk door de exuberante aankoopprijs van 300 euro. Maar zeker ook door het gewicht. Geen moeite om op te rapen. Ik heb mij daar altijd geweldig goed mee geamuseerd en altijd spijt gehad dat ik die heb verkocht. Grootste nadeel was de slappe vering en de CDI die wat streken had (gekend probleem) En misschien ook wel de wielmaten die de bandenkeuze wat beperkten. Maar bon, ik ben geen Geboers, noch Everts, dus dat ding volstond ruimschoots aan mijn eisen/kunnen. Op snelweg nergens last van gehad want dat deed ik er niet echt mee, is er niet voor gemaakt. Binnendoor des te meer plezier want altijd heerlijk op de limiet te rijden en toch nog min of meer sociaal aanvaardbaar... :rayof: Als ik nu al iets zou moeten kiezen voor off-road zou het een CRF250 rally zijn. Als de rest is overkill, wegens te duur, te krachtig, te zwaar.... 8-)
Maar kijk, ik heb daar allemaal geen tijd voor. Ik rij wel offroad met mijn 26" alu MTB. En soms met een heel deftige carbon 29-er die zoveel makkelijker rijdt maar wel 3500 euro kost. :roll:
Samengevat, kiezen is verliezen en het zal altijd en compromis zijn... 8-)

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

Blijkbaar was het vandaag ook kadooooootjes dag

Image

Image

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by OzzePaa »

Een bepakte en bezakte GSA is een lust voor het oog :!: 8-) ... Veel plezier met de aksesswares :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by F M »

Marsman had me nog gezegd dat ik de batterij moest loskoppelen in de winter omdat de motor stil staat. Koppig als ik ben, gooide ik die raad in de wind, want zoals elk jaar zal ik toch wel nog een paar keer met de motor gaan rijden, zeker?

Vorige zondag dus nog eens de beentjes over het zadel gooien, dat was het plan. Toch eerst maar eens de motor in gang zetten. Tja, een paar klikken van de batterij, dat was het. :oops:

Nu dus maar de optimate aan de batterij gehangen. Eens zien of ik ze terug aan de praat krijg. Chance dat ik al een KTM gehad heb, en dus ook een druppellader. :lipsrsealed2:
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by Koeno »

OzzePaa wrote: 03 Jan 2022 20:57 Een bepakte en bezakte GSA is een lust voor het oog :!: 8-) ... Veel plezier met de aksesswares :thumbsup:
Thx moet nog wat oplossingen zoeken voor de uitlaat-kant.
Maar ziet er toch al gelijk nen echten uit ;-)

Er staat normaal deze zomer een reis op de agenda die mij hopelijks meesleurt langs minder geasfalteerde banen.
En ik wil mijn schone koffers niet riskeren (en gewicht uitsparen).

@FM kheb dan geen ktm, maar mijn honda's smeken toch ook voor druppelladers...
De sevenfifty zijn batterij is alweer geheel plat... dat ding moet dringen gewassen en verkocht worden...
ik slijt meer batterij's dan naft bij die moto :(

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by TuttoTerreno »

tijd voor een 2022 draadje 8-)

User avatar
PraatAdmin
Site Admin
Posts: 40
Joined: 02 Feb 2016 16:26

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2021

Post by PraatAdmin »

TuttoTerreno wrote: 05 Jan 2022 15:48 tijd voor een 2022 draadje 8-)
Done :thumbsup:

Locked