Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Muug »

Gisteren heb ik nog gesproken met een spoedarts.
Ze had een verhaal over een jongedame, werkzaam in een creche, 't ziekenhuis ingebracht. Zo ziek als een hond. Niet-gevaccineerd. Al ettelijke dagen geen geur, geen smaak, spierpijn overal... gewoon staalhard blijven ontkennen dat het covid is. "Geen geur, dat zal zijn van die neusspray die de dokter mij gegeven heeft". Keihard blijven ontkennen. Dacht dat ze efkes op onderzoek kwam en dan weer naar huis mocht. Tarara zei de dokter: gij blijft hier, want ge zit op 't randje van té ziek. Voor die jongedame was het blijkbaar echt een schok om te moeten vernemen dat ze corona had. Ze kon het nauwelijks of niet aanvaarden.
Rare mensen, die ontkenners. :pillepalle:
(en god weet hoeveel anderen ze zo geïnfecteerd heeft)

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Muug »

Eergisterenmiddag boosterprik. Die dag nog ok. Gisteren de hele dag op het randje van koorts, koud hebben en zwak zijn. Vandaag was ik weer dik in orde. Toch maar niet gaan joggen of motorrijden.

edit: pijn in de geprikte bovenarm. Dat was ik vergeten melden. Zelfs drie dagen later doet het nog pijn.
Last edited by Muug on 10 Jan 2022 10:48, edited 1 time in total.

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Blackbert »

vorige dinsdag nr 3. zoals bij 1 en 2, paar dagen een blauwe plek gevoel waar hij binnenkwam. anders niks.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Schussboelie »

Woensdagochtend de booster gehad.
Wat pijn in de schouder (één nacht niet op kunnen liggen) en twee nachten koortsig.
Door de dag wel gewoon naar Oostenrijk gereden en donderdag goed kunnen skiën.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Marsman »

Muug wrote: 24 Dec 2021 11:52 Gisteren heb ik nog gesproken met een spoedarts.
Ze had een verhaal over een jongedame, werkzaam in een creche, 't ziekenhuis ingebracht. Zo ziek als een hond. Niet-gevaccineerd. Al ettelijke dagen geen geur, geen smaak, spierpijn overal... gewoon staalhard blijven ontkennen dat het covid is. "Geen geur, dat zal zijn van die neusspray die de dokter mij gegeven heeft". Keihard blijven ontkennen. Dacht dat ze efkes op onderzoek kwam en dan weer naar huis mocht. Tarara zei de dokter: gij blijft hier, want ge zit op 't randje van té ziek. Voor die jongedame was het blijkbaar echt een schok om te moeten vernemen dat ze corona had. Ze kon het nauwelijks of niet aanvaarden.
Rare mensen, die ontkenners. :pillepalle:
(en god weet hoeveel anderen ze zo geïnfecteerd heeft)
ik zou heel voorzichtig zijn met zulke uitspraken want 't is niet omdat ge al x aantal spuiten in uw lijf hebt laten steken, dat ge de ziekte niet meer kunt verspreiden. Blijkt dat er evengoed superverspreiders onder de gevaccineerden zitten, als bij de niet-gevaccineerden. Een vaccin dient in de eerste plaats om uw eigen te beschermen (cfr griepvaccin).
Er werd ons het einde van de tunnel beloofd als we ons met z'n allen massaal aan de spuit begaven, maar met een vaccinatiegraad van zogezegd meer dan 90% in Vlaanderen, lijkt mij dat einde verder weg dan vroeger.
De laatste tijd hoor je trouwens steeds meer discrepanties rondvliegen wat corona betreft. :krabje:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Muug »

Ja, ge hebt gelijk hoor.

Ik denk dat zo stilaan iedereen die in het bestaan van het virus gelooft, beseft dat het een blijverke is, en dat we geen prikken kunnen blijven krijgen tot in 't oneindige. Op een dag gaan we alles moeten aanvaarden gelijk het is. 't zal worden gelijk "de griep". Er zullen er zijn die nooit de griep krijgen, er zullen er zijn die een beetje ziek worden, enkelen zullen zwaar ziek worden en de zwakkeren onder ons gaan er aan sterven. Allez, hopelijk wórdt het iets gelijk de griep, want "long covid" (en long = engels voor "lang") wilt ge niet meemaken. We hebben een collega die al ver een jaar zwaar ziek is, en pas vorige week is de diagnose van long covid gesteld. :( We vragen ons af hoe lang het gaat duren eer die weer op volle kracht gaat zijn.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by F M »

Alleen komt met dat aanvaarden voorlopig nog de gezondheidszorg onder een veel te grote druk te staan. Want niemand zal aanvaarden dat je bij zware ziekte niet kan opgenomen worden in een ziekenhuis omdat daar simpelweg geen plaats is. En dan heb je de andere zieken, die ook terecht moeten kunnen. Zolang de ziekenzorg te hard belast wordt, moeten we alles inschakelen wat mogelijk is.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Blackbert »

Die nieuwste versie lijkt, naast superbesmettelijk, toch wat milder te zijn qua gevolgen. Wat een goeie zaak is voor de medische diensten.
Misschien speelt het mee dat de zwaksten er al tussenuit zijn. Zeker speelt het mee dat we spuitjes gekregen hebben.
Aan de andere kant, in absolute cijfers kan het ziekenhuis nog vol geraken als iedereen besmet wordt.

Wait and see. Als er binnen x maanden weer ergens een nieuwe mutatie opduikt die de slechte eigenschappen van de vorige combineert, is het hek van de dam. als het bij de laatste blijft dan komen we er wel uit.
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Koeno »

Ok, Ik denk dat ik mijn booster vrij goed verteerd heb...
De dag ervoor nog onder volledige narcose voor een darmonderzoek,
dus het weekend was wel wat "vermoeiend" omdat ik wat moest bekomen, maar eigenlijk had ik dus meer last van maag & darmen als van vaccinatie...
Arm heeft iets of wat stijf aangevoeld, maar niet noemenswaardig.

Vrouwlief daarentegen had een lamme vleugel.... Dat "sterke" geslacht toch :p

User avatar
PraatAdmin
Site Admin
Posts: 40
Joined: 02 Feb 2016 16:26

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by PraatAdmin »

Zo gezegd, zo gedaan. De discussie die peter gestart heeft heb ik afgesplitst.
Nogmaals: graag hier enkel bijdrages over je prikken. :thumbsup:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Raketman »

Vorige week vrijdag geboosterd. Zaterdag was de linkerarm redelijk onbruikbaar en was ik enorm vermoeid. Zondag zo goed nieuw, juist nog lichte pijn in de prikarm...
Nil volentibus arduum

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Stoffel »

2 weken terug een booster gehad, op de plaats van de prik 2 dagen het gevoel van een blauw plek gehad, verder geen last gehad, zelfde verhaal bij de vorige prikken.
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Droopy »

Even het stof van deze topic halen :

Dinsdagochtend heb ik vaccinatie nummer 4 gekregen, versie 2.0

Behalve het, inmiddels klassieke, gevoel van een blauwe plek op de inspuitplaats heb ik eigenlijk geen last gehad. 8-)

In het voorjaar heb ik corona gehad met een van die omicron versie's dus eigenlijk is dit vaccin nummer 5. ;)

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Muug »

Ik weet niet zenne, of ik voor een vierde prik ga....

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by TuttoTerreno »

heb net de tweede omicron besmetting achter de rug.

dat moet maar als prik tellen.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 09 Oct 2022 22:52 Ik weet niet zenne, of ik voor een vierde prik ga....
Voor deze vierde heb ik ook getwijfeld of er nog erg veel meerwaarde aan was. Maar uiteindelijk heb ik toch een afspraak gemaakt voor deze week.
Vziw 2 keer besmet geweest. Laatste keer deze zomer in Bulgarije toen heel het dorp positief getest heeft. Beide keren nauwelijks last van gehad. Beetje vermoeid, dagje zeurende hoofdpijn. Was voorbij na een goeie nachtrust.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Tom Twin
Posts: 101
Joined: 28 Feb 2022 16:36

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Tom Twin »

duibhce Kaelann wrote: 10 Oct 2022 08:48
Muug wrote: 09 Oct 2022 22:52 Ik weet niet zenne, of ik voor een vierde prik ga....
Voor deze vierde heb ik ook getwijfeld of er nog erg veel meerwaarde aan was. Maar uiteindelijk heb ik toch een afspraak gemaakt voor deze week.
Vziw 2 keer besmet geweest. Laatste keer deze zomer in Bulgarije toen heel het dorp positief getest heeft. Beide keren nauwelijks last van gehad. Beetje vermoeid, dagje zeurende hoofdpijn. Was voorbij na een goeie nachtrust.
Ik heb ook mijn 4de vaccinatie gehaald, na deze zomer een keer stevig ziek te zijn geweest en een vakantie in bed doorgebracht te hebben, was de motivatie groot.
Me gusta la moto, me gustas tú.

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Mario »

ik ben vorige dinsdag geweest ; gewoon een apotheek in het Brusselse binnengestapt, wat gewacht tot de reguliere klanten bediend waren en ik was aan de beurt
een dagje een wat zeurderig gevoel gehad aan de schouder, maar da's alles

ofwel ben ik asymptomatisch ofwel heb ik het nog niet gehad en dat worden precies stilletjesaan de uitzonderingen
maar ja, ik kom dan ook niet onder de mensen :grin:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by Raketman »

Ik zou overmorgen moeten gaan voor de 4de. Maar aangezien ik hier met mijn zoon een griepje aan het delen ben (geen covid :| ) zal ik dat maar best een weekje uitstellen zeker ?

Ondertussen heeft iedereen hier in huis al meerdere covid-besmettingen achter de rug. Behalve ikzelf : uit een recente bloedtest is gebleken dat ik het nog nooit gehad heb. En dat terwijl ik zelfs al de bedstede blijven delen ben met mijn madam toen ze het had in augustus. Begrijpen wie kan :roll: .
Nil volentibus arduum

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Uit nieuwsgierigheid : hoe verteer je je vaccinatie ?

Post by F M »

In de allerslimste mens gehoord: er goed uitziende mensen zijn meer immuun.

Zelf 3 weken geleden mijn 4e shot gehaald. Weer niet het minste gevoeld.
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply