GO ...............somewhere

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

GO ...............somewhere

Post by Muug »

GO
Somewhere
>>WHY GO?
Go for an ice cream, go for a bun, go to check on the height of the tide, the colour of the sand or wheter the heather is in bloom.
Go because you've never been there, or because you liked it last time you went.
Go because you can.
Go because it may not be there next time.
Go because the sun is shining or because it's a Tuesday.
Go from Devon to Yorkshire to fill a flagon.
Go to Eccles for a cake or Melton Mowbray for a pork pie.
There's a great fish and chip shop in Ullapool.

>>WHEN AND HOW?
Go now, go tomorrow, go in five minutes.
Go next Wednesday or go on 15 July.
Go at every possible opportunity, or go on a special occasion.

>>GETTING THERE
Thake he high road, take the low road, thake the long way, take the fast way, take a short cut, take a detour.
Whatever you do, go by motorcycle.
This pandemic has been interminable, so let's just get out and ride.
HW

Bovenstaande stukje poëzie - neergepend door Hugo Wilson, hoofdredacteur - heb ik integraal overgenomen uit een vorig jaar verschenen exemplaar van het Britse motormagazine BIKE.
(enige aanpassing: woordje "lockdown" heb ik vervangen door "pandemic".)

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: GO ...............somewhere

Post by Stefke »

Muug wrote: 26 Jan 2022 09:36 Whatever you do, go by motorcycle.
(enige aanpassing: woordje "lockdown" heb ik vervangen door "pandemic".)
Wel ja zoiets. Naar de Gamma en andere dhz-zaken, naar den doktoor, kiné en kliniek, komiskes, doen in den Delhaize en mij dood ergeren aan de koffers die weer te vol zitten, naar een expo gaan zien, Gent, Brussel, Antwerpen... naar de avondles of gewoon eens tot bij ons ma of een weekendje weg, en binnenkort nog eens wat volk gaan ambeteren, gewoon mee gaan werken en...of... 8-)
Gewoon, samen met de fiets mijn meest gebruikte vervoermiddel... 8-) Doen! :thumbsup:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: GO ...............somewhere

Post by Muug »

Zeggen dat ik dat vroeger effectief ook deed. :?
Naar de cinema, naar trouwfeesten, naar familie, naar de winkel.... 't is ferm geminderd, de goesting om mij altijd weer in al mijn motorkleren te wikkelen. :( Ik zit al enkele jaren met het rare idee dat ik vroeger (véle jaren geleden) toch veel minder "werk" had om mijn motorkleren aan te doen. :dontknow:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: GO ...............somewhere

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 26 Jan 2022 12:05 Zeggen dat ik dat vroeger effectief ook deed. :?
Naar de cinema, naar trouwfeesten, naar familie, naar de winkel.... 't is ferm geminderd, de goesting om mij altijd weer in al mijn motorkleren te wikkelen. :( Ik zit al enkele jaren met het rare idee dat ik vroeger (véle jaren geleden) toch veel minder "werk" had om mijn motorkleren aan te doen. :dontknow:
Yup ... been there, done that ... van 1972 tot 1980 :grin:
Dat was vroeger ook niet moeilijk ... in de tijd van de Yam100 (identiek aan deze dus :arrow: https://marblesmotors.com/content/uploa ... 2LS201.jpg) en de Soes 380GT van het "nostalgisch" fotootje hier elders gepost (identiek deze dus :arrow: https://en.suzukiclub.cz/graphics/galle ... thumb1.jpg) paste een vierwieler niet in het budget en waren al die bestemmingen hierboven op twee wielen aan te doen.
Het jasje aan het stuur op de vernoemde foto is tekenend : een korte jekker of jeans-jasje, ditto broek en "cowboy"-laarzen waarin je ook gewoon de rest van de dag kon rondlopen waren goe genoeg destijds. "Echte" motohandschoenen en een AGV op de kop was wel al ingeburgerd :whistling:
En alst echt "slecht" was (dikwijls dus :whistling: ) ne "goeien annorak" erover :lol:
Maar, hoe schoon de poëzie ook, ben vandaag toch niet rouwig om het feit dat de jaarlijkse 15000 tweewielige km's enkel, of toch meestal, in aangename weersomstandigheden afgehaspeld worden ;) 8-)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: GO ...............somewhere

Post by TRooPER »

:headbang: :headbang: :headbang:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: GO ...............somewhere

Post by petervdc »

Muug wrote: 26 Jan 2022 12:05 't is ferm geminderd, de goesting om mij altijd weer in al mijn motorkleren te wikkelen. :( Ik zit al enkele jaren met het rare idee dat ik vroeger (véle jaren geleden) toch veel minder "werk" had om mijn motorkleren aan te doen. :dontknow:
Ja idem eigenlijk.
Zin in een week motoreis wel !
Keep going

Post Reply