Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
Stefke
Posts: 2915
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

Heb mij weer wat staan vergapen aan een Norton blokske, CB en Kawablokskes. Maar ook aan deze atmosferische 8400cc. Moet van 600pk naar 700pk getuned worden... :shock: Er valt met de bijhorende auto naar 't schijnt nauwelijks te rijden op droog wegdek... :shock: :shock:
Toch allemaal fijn en boeiend die mechaniekskes! Ik zie het niet zo direct bij electrisch spul...

Image

Koeno
Posts: 3210
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Koeno »

Dodge Viper blok?

User avatar
Stefke
Posts: 2915
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

Koeno wrote: 17 Dec 2021 15:53 Dodge Viper blok?
Yep. :thumbsup:

Koeno
Posts: 3210
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Koeno »

Ik dacht al dat ik dat blok herkende.
Zo eentje staat hier ook in de garage.... euhm ik bedoel, in mijn kast

Altijd al zot geweest van die auto, prachtige lijnen....
Image

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by den Bullet »

In B. meestal ingebouwd in zo 'n monster 4X4

Image

Op de binnenparking van 't parlement staan er dikwijls zo 'n twee, waarvan eentje met een niet standaard uitlaat :o
(En nee, niet van verkozenen des volks, maar van een onderneming die verbouwingen doet aan het dak)

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

Stefke wrote: 17 Dec 2021 15:49 Heb mij weer wat staan vergapen aan een Norton blokske, CB en Kawablokskes. Maar ook aan deze atmosferische 8400cc. Moet van 600pk naar 700pk getuned worden... :shock:

Image
Tuning oplossing ligt voor de hand: 2 cylinders toevoegen! :mrgreen:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by F M »

Koeno wrote: 17 Dec 2021 17:03 Ik dacht al dat ik dat blok herkende.
Zo eentje staat hier ook in de garage.... euhm ik bedoel, in mijn kast

Image
Hier is er nog eentje die zo iets inzijn garage (of tuin) heeft staan:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2915
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

Dat er nog mensen zijn met wansmakelijk veel geld... Maar het gelukkig goed besteden... :?
Image

User avatar
Droopy
Posts: 1061
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Droopy »

Stefke wrote: 26 Dec 2021 16:54 Dat er nog mensen zijn met wansmakelijk veel geld... Maar het gelukkig goed besteden... :?
Image
Zijn die cijfertjes op zijn nummerplaat toeval of is dat een subtiele hint naar zijn dagelijkse wagen :?:

Da's trouwens een Toyota die ik niet ken, eerst dacht ik dat het een Renault Alpine was. :oops:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by OzzePaa »

Droopy wrote: 29 Dec 2021 10:40
Stefke wrote: 26 Dec 2021 16:54 Dat er nog mensen zijn met wansmakelijk veel geld... Maar het gelukkig goed besteden... :?
Image
Zijn die cijfertjes op zijn nummerplaat toeval of is dat een subtiele hint naar zijn dagelijkse wagen :?:

Da's trouwens een Toyota die ik niet ken, eerst dacht ik dat het een Renault Alpine was. :oops:
De Alpine's waren ook yammie, ja. Maar deze iconische Toyota is bovendien inderdaad een beetje prijziger tegenwoordig :sweetheart: :sweetheart:
Ik had er destijds de off-top "007-You only live twice"-versie van .....op schaal 1/24 ;) 8-)
Zelfs een "maquette" van de bevallige chauffeuze "Aki" was daarbij, naar ik me herrinner.
Op ware grootte werden ze trouwens onder contract door Yamaha in mekaar gefoefeld.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Stefke
Posts: 2915
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

OzzePaa wrote: 30 Dec 2021 14:31 Ik had er destijds de off-top "007-You only live twice"-versie van .....op schaal 1/24 ;) 8-)
een/de echte off-top is ook in Belgische handen...
OzzePaa wrote: 30 Dec 2021 14:31 Op ware grootte werden ze trouwens onder contract door Yamaha in mekaar gefoefeld.
zoals de Toyota-motorblokken die van yamaha zijn... 8-)

User avatar
Raketman
Posts: 1258
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Raketman »

Eindelijk vorderingen in de werkplaats. Raam, poort en deur blijken toch op het normale tijdstip in productie gegaan te zijn. Binnen 10 dagen de vloertegels erin. Vandaag de volledige persluchtinstallatie. Houten wanden liggen klaar, offertes voor de scheidingswanden liggen klaar, buitenmuur afwerking komt ook binnenkort én iemand gevonden die zeer snel kan beginnen aan de afwerking van de klinkers.

Sebiet toch nog operationeel voor april :headbang: .
Nil volentibus arduum

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TuttoTerreno »

ACT Pyrenées track gedownload

Ge weet nooit of het eens van pas komt.

https://adventurecountrytracks.com/pyrenees/

User avatar
Droopy
Posts: 1061
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Droopy »

...
Last edited by Droopy on 25 Feb 2022 10:22, edited 1 time in total.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by TRooPER »

Raketman wrote: 31 Jan 2022 20:25 Eindelijk vorderingen in de werkplaats. Raam, poort en deur blijken toch op het normale tijdstip in productie gegaan te zijn. Binnen 10 dagen de vloertegels erin. Vandaag de volledige persluchtinstallatie. Houten wanden liggen klaar, offertes voor de scheidingswanden liggen klaar, buitenmuur afwerking komt ook binnenkort én iemand gevonden die zeer snel kan beginnen aan de afwerking van de klinkers.

Sebiet toch nog operationeel voor april :headbang: .
:thumbsup: :worthless:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Droopy
Posts: 1061
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Droopy »

De twee trajectcontroles op de A11 zijn sinds een dikke week ook actief (in beide richtingen). ;)

Op de locale facebookpagina staat het vol van mensen die een eerste boete in de bus hebben en die er nog verwachten, vooral op de controle op de brug, nu weet ik weer waarom ik me daar altijd braaf aan de snelheid hou. :)

User avatar
Stefke
Posts: 2915
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stefke »

Droopy wrote: 08 Feb 2022 11:41 De twee trajectcontroles op de A11 zijn sinds een dikke week ook actief (in beide richtingen). ;)

Op de locale facebookpagina staat het vol van mensen die een eerste boete in de bus hebben en die er nog verwachten, vooral op de controle op de brug, nu weet ik weer waarom ik me daar altijd braaf aan de snelheid hou. :)
Leest die de voorste nrplaat of de achterste? 8-)

User avatar
Droopy
Posts: 1061
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Droopy »

Stefke wrote: 09 Feb 2022 06:55
Droopy wrote: 08 Feb 2022 11:41 De twee trajectcontroles op de A11 zijn sinds een dikke week ook actief (in beide richtingen). ;)

Op de locale facebookpagina staat het vol van mensen die een eerste boete in de bus hebben en die er nog verwachten, vooral op de controle op de brug, nu weet ik weer waarom ik me daar altijd braaf aan de snelheid hou. :)
Leest die de voorste nrplaat of de achterste? 8-)
Aan de stand van de camera's te zien flitsen ze vooraan maar ik ga het niet uittesten met mijn moto. ;)

Boysnoize
Posts: 62
Joined: 11 Jun 2021 08:05
Location: Kluisbergen

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Boysnoize »

Is dat een fabeltje dat moto's niet gepakt worden op trajectcontroles?
Heb er mij ook ng niet aan gewaagd ze :whistling:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by OzzePaa »

Boysnoize wrote: 09 Feb 2022 14:07 Is dat een fabeltje dat moto's niet gepakt worden op trajectcontroles?
Heb er mij ook ng niet aan gewaagd ze :whistling:
Fabeltjes zoals niet geflitst worden door "tussen lussen doorrijden" bij "gewone" flitspalen is allis ge-debunked, dacht ik ... :roll: Een trajectcontrole werkt op basis van ANPR-camera's die nummerplaten registreren ... dat die plak op een moto of iets anders hangt heeft volgens mij niet veel invloed. De enige manier is voor dagge aan de tweede camera komt ergens een zijstraat insjezen ... tenzij het traject in stukken gekapt is met aan elk kruispunt een "nieuwe" camera natuurlijk.
Wat wel vast staat is dagge, net als bij een "gewone" kassa :mrgreen: 6km/u respijt krijgt. Vroeger werd dat allis bestwist, maar het geldt dus ook voor trajectcontroles.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Locked