Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
Boysnoize
Posts: 62
Joined: 11 Jun 2021 08:05
Location: Kluisbergen

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Boysnoize »

Ah maar mij was verteld dat trajectcontroles u voorste plak pakken, en daarom geen moto's kan controleren :dontknow:

Het straatjes inslaan ken ik maar al te goed.. wij mogen ons schoon aan 70 houden op een trajectcontrole voor de buurtbewoners.. en die halen u dan in aan 100+ omdat ze toch moeten inslaan :wall:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by OzzePaa »

Boysnoize wrote: 09 Feb 2022 18:29 Ah maar mij was verteld dat trajectcontroles u voorste plak pakken, en daarom geen moto's kan controleren :dontknow:

Het straatjes inslaan ken ik maar al te goed.. wij mogen ons schoon aan 70 houden op een trajectcontrole voor de buurtbewoners.. en die halen u dan in aan 100+ omdat ze toch moeten inslaan :wall:
Zo zit de wereld tegenwoordig in mekaar, ja ;) :lol:
Hier staan de ANPR's toch ook "in de rijrichting" hoor :geek:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Stoffel »

Volgens mijn nemen ze tegenwoordig ook de achterste plaat :thumbsdown:
Komt erbij dat ze nu overal de snelheid naar beneden halen, hier in de buurt is alles naar 50km gegaan. Vele wegen waren tot halfweg 2005-2007 nog 90km, daarna afgezwakt naar 70 en ongeveer 5 geleden, iets langer denk ik, is alles naar 50km gegaan :furious3:
Het volgende is naar 30km gaan zeker :pillepalle:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by OzzePaa »

Stoffel wrote: 09 Feb 2022 18:39 Volgens mijn nemen ze tegenwoordig ook de achterste plaat :thumbsdown:
Komt erbij dat ze nu overal de snelheid naar beneden halen, hier in de buurt is alles naar 50km gegaan. Vele wegen waren tot halfweg 2005-2007 nog 90km, daarna afgezwakt naar 70 en ongeveer 5 geleden, iets langer denk ik, is alles naar 50km gegaan :furious3:
Het volgende is naar 30km gaan zeker :pillepalle:
Aja-jammajaah ... je hebt de reclame toch al gehoord dat het een énoooorm verschil maakt als je ergens tegenaanbotst aan 30 ipv 50 per uur ...
Nogal evident ... dát had ik nu zelf ook nog niet uitgevlooid, zie ... :roll: :pillepalle:
Laten wij onze voertuigen allemaal gaan voortduwen à-la Fred Flintstone ... maar de manne met veel spieren moeten zich dan wel inhouden, anders gaan die nog te rap ;) :mrgreen: :laughing: :laughing:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Boysnoize
Posts: 62
Joined: 11 Jun 2021 08:05
Location: Kluisbergen

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Boysnoize »

Da's echt zot he..
En dan rijden wij hier 5 min verder naar het Waalse deel en daar mag je op de brakste banen 90 vlammen :whistling:
Dat ligt toch echt langs de andere kant vant spectrum :D

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Blackbert »

Ja maar de Vlaamsche Hertogen hebben zich als doel gesteld om tegen 2050 NUL (zero, 0) verkeersdoden te hebben.

Ten eerste valt het al op dat ze daar 30 jaar op voorhand mee beginnen. da's niet de gewoonte hier.
tenzij bij het aankondigen van een betonstop, zodat er voldoende tijd overblijft om die fucking lintbebouwing eindelijk helemaal te voltooien.
Ma kom, het is de enig mogelijke aanpak, alle 5 jaar 10 per uur eraf, zodat we eraan kunnen wennen. Het valt dan ook niet meer op dat we feitelijk stilstaan, ineens, terwijl met veel toeters en bellen aangekondigd wordt dan we ons doel bereikt hebben, eerder dan voorzien. :pillepalle: :mad:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Marsman »

haha, heel grappig (als ik me zo mag uitdrukken): NUL verkeersdoden in 2050. Tegen die tijd lig ik al lang permanent horizontaal, maar ik hou in afwachting toch mijn hart vast voor de maatregelen die ze nog allemaal uit hun mouw gaan schudden. Met die super intelligente beleidsmakers die we hier hebben weet ge immers nooit...

Echter, er zijn dit jaar al zo'n 2400 tabaksdoden gevallen. En we zijn nog niet eens de helft van februari gepasseerd. En wat doen ze daar aan??? Niks. Tja, die kunt ge niet flitsen hé
Behalve tabaksprodukten duurder maken zodat er nog meer inkomsten gegenereerd worden en lelijke prentjes op de verpakkingen zetten, wordt daar absoluut niets aan gedaan.


Elke dode is er eentje teveel uiteraard. Alleen is de ene dooie da andere niet... :roll:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by F M »

Stoffel wrote: 09 Feb 2022 18:39 Komt erbij dat ze nu overal de snelheid naar beneden halen, hier in de buurt is alles naar 50km gegaan. Vele wegen waren tot halfweg 2005-2007 nog 90km, daarna afgezwakt naar 70 en ongeveer 5 geleden, iets langer denk ik, is alles naar 50km gegaan :furious3:
Het volgende is naar 30km gaan zeker :pillepalle:
In het Leuvense zijn we blij als we op een straat terecht komen waar je 50 km/u mag rijden. Voor de rest op het hele grondgebied zone 30.

Echt zalig, 50 km/u :thumbsup: :ricky: :rayof:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by den Bullet »

F M wrote: 10 Feb 2022 08:56 In het Leuvense zijn we blij als we op een straat terecht komen waar je 50 km/u mag rijden. Voor de rest op het hele grondgebied zone 30.

Echt zalig, 50 km/u :thumbsup: :ricky: :rayof:
Idem dito in Halle (+ fietsstraten waar fietsers niet mogen worden voorbijgestoken).

Met de wagen heb ik daar absoluut geen probleem mee - zeker niet met een snelheidsbegrenzer en sneller rijden is amper te doen - maar met de moto is het bijna niet haalbaar :?

User avatar
Muug
Posts: 11785
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Boysnoize wrote: 09 Feb 2022 18:55 Da's echt zot he..
En dan rijden wij hier 5 min verder naar het Waalse deel en daar mag je op de brakste banen 90 vlammen :whistling:
Dat ligt toch echt langs de andere kant vant spectrum :D
Ik ging enkele jaren gelden zo eens een TRX850 kopen, ergens alover de taalgrens. Wat een blijdschap maakte zich van mijn hart meester toen ik de vrijheid herontdekte om zo rap te rijden als mogelijk was, niet meer lijdend onder het juk van de vele camera's die uw vooruitgang constant registeren. 't was gelijjk weer mogen vrijen met wie ge wilt en wanneer, zonder dat een loodzwaar schuldgevoel op uw gemoed rust. (wat, trouwens, niet per definitie wilt zeggen dat ik ontrouw geweest ben :whistling: )
Ma kom, het is de enig mogelijke aanpak, alle 5 jaar 10 per uur eraf, zodat we eraan kunnen wennen. Het valt dan ook niet meer op dat we feitelijk stilstaan, ineens, terwijl met veel toeters en bellen aangekondigd wordt dan we ons doel bereikt hebben, eerder dan voorzien. :pillepalle:
En tegen dan gaan we ook eindelijk gewend zijn aan dat telewerken. Ge ziet, dat virus is echt wel opzettelijk verspreid geweest, daar zit een fameus diepzinnig complot achter. :whip:

Koeno
Posts: 3210
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Koeno »

Muug wrote: 10 Feb 2022 10:52 En tegen dan gaan we ook eindelijk gewend zijn aan dat telewerken. Ge ziet, dat virus is echt wel opzettelijk verspreid geweest, daar zit een fameus diepzinnig complot achter. :whip:
Zwijgt, zwijgt... bijna 2 jaar fulltime thuis werk... ik weet niet of ik mijn baan naar kantoor nog zou vinden zonder gps :peepwall:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by OzzePaa »

'tHangtallemaalaanmekaarpesieshéMuug :? ;) :lol:
En 't strafste van al : het is gewoon officieel ...
We stevenen met z'n allen in volle vaart op naar het "zwijgen-of-ge-zijt-een-subversief-element"-gouvernement :whistling: :thumbsdown:
https://www.hln.be/binnenland/democracy ... k~a039f76b

.... of erger : https://alexberenson.substack.com/p/ext ... n/comments :o :shock:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11785
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

We evolueren dus naar een sedentair bestaan, waarbij er geen voertuigen meer gaan bestaan sneller dan 20km/u. We gaan ook niet meer winkelen, we gaan gewoon online shoppen, en een bepaalde arbeidersklasse gaat alles thuis brengen. Of drones misschien. Misschien gaan we in een volgende fase ook wel ondergrond wonen? Het gebeurt meer dan je denkt: https://en.wikipedia.org/wiki/Underground_city
Last edited by Muug on 10 Feb 2022 11:41, edited 1 time in total.

User avatar
Muug
Posts: 11785
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

OzzePaa wrote: 10 Feb 2022 11:27 'tHangtallemaalaanmekaarpesieshéMuug :? ;) :lol:

.... of erger : https://alexberenson.substack.com/p/ext ... n/comments :o :shock:
Téveel lezen is ook ongezond, eh Pa. :thumbsup:
Ik heb het al moeilijk genoeg om zelf een beetje gelukkig te zijn/worden, binnen de mij opgelegde grenzen (door het werk, door het gezin, door de familie...) . De rest van de wereldmisérie probeer ik aan mij te laten voorbijgaan, want ik wind mij daar teveel in op. :?

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by OzzePaa »

.... en we vinden het met z'n allen ook nog dik OK ook ... :cry:
Muug wrote: 10 Feb 2022 11:38 .....
Téveel lezen is ook ongezond, eh Pa. :thumbsup: ...
Ja, met m'n lichte vorm van aanleg tot hypertensie moetek oppassen, da's waar ;)
Maar je begrijpt wel dat ik ondertussen al op een lijstje sta bij de StaatsVeiligheid hé ;) :lol: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11785
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

OzzePaa wrote: 10 Feb 2022 11:42 Maar je begrijpt wel dat ik ondertussen al op een lijstje sta bij de StaatsVeiligheid hé ;) :lol: :lol:
Volgens mij staat er bij u al een paar jaar een auto in 't straat, surveillance. 8-)

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Blackbert »

België is al lang een particratie. De voorzitters dicteren wat er moet gebeuren, parlementaire controle en debat zijn een formaliteit.

Maar ook, als ge die Berenson ne keer googled is direct duidelijk in welke hoek dattem zit.
Iemand moet heel die hoek toch ne keer uitleggen dat er een verschil is tussen vrije meningsuiting en duidelijke leugens (onwaarheden) of fantasiekes.

heel zijn epistel focust in mijn ogen op de foute delen van de zinnen. Wat ook niet helemaal onverwacht is in een maatschappij waar geweld als reactie op alles dat ze niet goed snappen of wat een beetje buiten hun enge kader valt er redelijk ingebakken zit.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Schussboelie
Posts: 486
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Schussboelie »

OzzePaa wrote: 10 Feb 2022 11:27 'tHangtallemaalaanmekaarpesieshéMuug :? ;) :lol:
En 't strafste van al : het is gewoon officieel ...
We stevenen met z'n allen in volle vaart op naar het "zwijgen-of-ge-zijt-een-subversief-element"-gouvernement :whistling: :thumbsdown:
https://www.hln.be/binnenland/democracy ... k~a039f76b
AllezPaa, in dat artikel wordt nog geen begin gemaakt om uit te leggen waaróm België als een falende democratie beschouwd wordt.
Om van daaruit te concluderen dat iemand als subversief gekwalificeerd wordt als je kritisch bent, is wel héél erg de calimero muts opzetten en intellectueel gewoon compleet fout.

Dat soort fundamenteel en onterecht ongeloof in de systemen vormt op zich ook een ernstige bedreiging voor de democratie.
Zeker, er loopt vanalles fout maar er zaken bij sleuren die niet juist, of in het beste geval niet aangetoond zijn, is in die context eerder contraproductief.
Onder het mom van het verdedigen van de democratie, bereik je daarmee net het omgekeerde, dat is net hoe je autocraten ondersteunt en installeert.
Zowel Poetin, Erdogan en ook Trump zijn op die premisse aan de macht gekomen, als zogenaamde leiders die wél opkomen voor het "gewone volk" (wat/wie dat ook moge zijn) maar nadien het "gewone volk", en bij uitbreiding het hele democratische bestel, buitenspel zetten en ondermijnen.

Vrijheid van meningsuiting is overigens géén garantie op een hoge graad van democratie.
Het is ook geen bewijs van democratie.
De USA, een land waar malloten als Breitbart en Bannon alle vrijheid en platformen krijgen om halve waarheden en hele leugens te verspreiden, scoort in dezelfde categorie als België.
Met hun perverse systemen van gerrymandering en systematische onderdrukking van hele bevolkingsgroepen is het ook niet moeilijk om vast te stelen dat zij een democratie in verval zijn.

Misschien moet je het zelfs omdraaien.
Als je kijkt naar de landen die hoog scoren op die ranking, in Scandinavië maar ook Nieuw-Zeeland, dat zijn typisch landen met een sterk vertrouwen van de bevolking in de overheid en dienstbaarheid.
Landen waar hoge belastingen betaald worden en waar inwoners die bijdrage geheel bewust dragen.

En tot slot, doorgaans krijgt een volk wel degelijk de leiders die het verdient.
Als de Belgische democratie uitgehold wordt door de particratie (en dat is zo), dan is dat vooral omdat wij voor die partijleiders stemmen en niet voor andere politici.
Dan is dat omdat wij als bevolking te lui zijn om programma's te vergelijken, om individuele politici beter te leren kennen, en omdat we vooral stemmen op de partij van de burgemeester die voor ons in het dorp eens iets geregeld heeft.
Daar tegen ageren hoeft niet per sé met protesten, dat doe je best in het kieshokje.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Muug
Posts: 11785
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by Muug »

Schussboelie wrote: 11 Feb 2022 08:11 Als je kijkt naar de landen die hoog scoren op die ranking, in Scandinavië maar ook Nieuw-Zeeland, dat zijn typisch landen met een sterk vertrouwen van de bevolking in de overheid en dienstbaarheid.
Landen waar hoge belastingen betaald worden en waar inwoners die bijdrage geheel bewust dragen.

En tot slot, doorgaans krijgt een volk wel degelijk de leiders die het verdient.
Als de Belgische democratie uitgehold wordt door de particratie (en dat is zo), dan is dat vooral omdat wij voor die partijleiders stemmen en niet voor andere politici.
Dan is dat omdat wij als bevolking te lui zijn om programma's te vergelijken, om individuele politici beter te leren kennen, en omdat we vooral stemmen op de partij van de burgemeester die voor ons in het dorp eens iets geregeld heeft.
Daar tegen ageren hoeft niet per sé met protesten, dat doe je best in het kieshokje.
Wat de scandinavische landen betreft: moest ik als inwoner zien hoeveel het nationaal bestuur terug geeft aan zijn inwoners, dan zou ik daar ook wel veel vertrouwen in hebben.

Wat de tweede stelling hierboven (volk krijgt de leiders die het verdient) betreft: zeg mij eens hoe wij moeten stemmen om terug een federale kieskring te hebben zodat we - als we ene zien - op onze favoriete waalse politieker kunnen stemmen.

Wat betreft "programma's vergelijken": die worden door de betere kranten vergeleken, en de overlap bij de laatste verkiezingen was angstaanjagend groot. Zo groot zelfs dat je het gevoel kreeg dat er nauwelijks nog verschillende programma's waren.

petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Toogpraat - voor wie er zin in heeft

Post by petervdc »

Schussboelie wrote: 11 Feb 2022 08:11 En tot slot, doorgaans krijgt een volk wel degelijk de leiders die het verdient.

Daar tegen ageren hoeft niet per sé met protesten, dat doe je best in het kieshokje.
Vandenbroucke stond zelfs niet op een kieslijst.
Wat maakt het uit dan voor wie je stemt ??

Echte democratie is de partij met de meeste stemmen samen met de 2e meeste, enz tot er een meerderheid is, en dié een regeerakkoord laten maken.
Een premier van een schijtpartij van 7%, dat is géén democratie.
Punt.
Keep going

Locked