Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Stoffel »

Kan je geen plug steken? Dan kunde voorlopig toch verder :ricky:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

Stoffel wrote: 05 Feb 2022 11:01 Kan je geen plug steken? Dan kunde voorlopig toch verder :ricky:
De jeugd van tegenwoordig :mrgreen:

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Stoffel »

:whistling:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Droopy »

Stoffel wrote: 05 Feb 2022 19:37:whistling:
De eerste keer is het even schrikken omdat je dat gat in de band nog groter moet maken maar eigenlijk is zo'n herstelling best zelf te doen. ;)
Voor de prijs moet je het niet laten : https://www.rad.eu/nl/c/p/41323-thumbs- ... -basic.htm

Deze kit heb ik zelf bij voor onderweg : https://www.rad.eu/nl/c/p/34221-thumbs- ... banden.htm

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Stoffel »

Klopt, die steekt in de wagen. De AT heeft binnenbanden….dan is het werken geblazen :oops:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by OzzePaa »

Stoffel wrote: 06 Feb 2022 16:45 Klopt, die steekt in de wagen. De AT heeft binnenbanden….dan is het werken geblazen :oops:
Weet niet of het betrouwbaar is, maar met een :idea: "kleine investering" :idea: annex wat knutselen, moete blijkbaar nie zo hard meer blazen ;) :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

Maar of het werkt....

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Stoffel »

Her en der al gelezen dat het na een aantal jaren zijn luchtdichtheid verliest..
Ik heb altijd een compressortje waarmee ik wel kan thuisgeraken, en anders is het pechbijstand..of als ik veel zin en tijd heb: zelf sleutelen :devil:
Alles heeft zijn voor- en nadelen ;)
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Koeno »

propje zal precies niet nodig zijn... blijft sinds gisteren gewoon op druk...
ben nu aan't twijfelen of ik wel goed gemeten had gisteren...
(ps, ik dacht dat zo'n propje of parapluutje in BE zelfs niet 'legaal' was? )

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by OzzePaa »

Koeno wrote: 06 Feb 2022 18:54 propje zal precies niet nodig zijn... blijft sinds gisteren gewoon op druk...
ben nu aan't twijfelen of ik wel goed gemeten had gisteren...
(ps, ik dacht dat zo'n propje of parapluutje in BE zelfs niet 'legaal' was? )
Als bv Touring het zelf doet, en reclame maakt voor zo'n setjes, denk ik niet "dass es Verboten ist" ;)
Heb wel ergens zien voorbijkomen dat het enkel mag in het "groene" gedeelte van de band, dat er vooraf niet "plat" mag mee verder gereden zijn, werkt niet bij winkelhaken of scheurtjes en maximaal 3 reparaties per band die telkens minstens 4cm uit elkaar moeten liggen ...
Heel soms lekt het rubber "op de zjant" ... Eén keer gehad op de GSA met een Heidi Scout. Dacht een moment : dat rijdt precies wat raar vandaag, en in de eerste bocht band liep de band gewoon van de velg ... foutje bij de bandenboer. Dan ist eraf halen, rim proper maken en opnieuw optrekken.
Tenzij je velg zelf natuurlijk niet lek (scheurtje) of krom is :dan helpt dat ook niet ;)
En ja, uiteindelijk verliest dat na lange tijd ook vanzelf wat druk :whistling:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

Men wil tegenwoordig heiliger dan de paus zijn. Bandenboeren doen aan jobprotectie. Zo'n plug mag en kan perfect. Ze maken je bang voor klapbanden maar je kan er gerust nog mee rijden tot je band versleten is. Je leest allerlei theorieën over het karkas dat lokaal zou oververhitten enzomeer, maar ik geloof er geen snars van.

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Koeno »

ja ik moet ook fout geweest zijn, ff zitten zoeken maar vind nergens iets dat zoiets nog maar vermeld...
zal het gedroomd hebben zeker? Net zoals de platte band :D :peepwall:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Tom Thumper »

Aan mijn moto? Niks, weeral niks. En het was nochtans schoon weer en ik moest niet werken...

Maar ik ben wel langs de Honda dealer gepasseerd. En die Africa Twin is wel een vet machien. Ja, ik weet het, nen Honda. Dat is degelijk. Ze geven 5 jaar garantie. En 5 jaar pechverhelping. En ze hebben nog echte boekskes met geile foto's en tabellen om te vergelijken enzo. En de Africa Twin heeft een G-switch, met de G van Geenideewatdatis. Cool.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by OzzePaa »

Nu komt 'em hier noggis iets zeggen, om te zeggen dattem niks gedaan heeft :roll: ;) :lol: :lol: :mrgreen:
En zitten lonken naar een slick ding van een AT 8-) Wat zegt uwe "Awfull Big Marine" daar van :?: :sweeet:

Over de G-spot zullen we het maar in een ander topic hebben :mrgreen: maar de G-switch is volgens een rap-rap-gegoegel. het zou u ook in staat moeten stellen om met dergelijk apparaat een wheelie te trekken :book2: :rayof:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Stoffel »

Als ik G-spot Google krijg ik toch andere dingen :mrgreen:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by OzzePaa »

Mijn namiddag was productiever wat frommelen-aan-den-brommer betreft : Gertruud haar voorpoten eronder uit gehaald en voorzien van verse keerringen, stofkapkes en propere olie.
Niet dat dat bij een GS zoooooooveel uitmaakt : de telelever zorgt voor de demping/vering ... de voorvork dient puur om het wiel vast te houden, en de olie erin om de zaak wat "gesmeerd" op-en-neer te laten bewegen.
Maar en-passant gemerkt dat de voorste Wilbers-shock nu toch wel teveel vocht verliest : hoog tijd voor een reviesietje bij TRP in St-Truiden 8-)

Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Blackbert »

Tom Thumper wrote: 09 Feb 2022 16:59 Aan mijn moto? Niks, weeral niks. En het was nochtans schoon weer en ik moest niet werken...

Maar ik ben wel langs de Honda dealer gepasseerd. En die Africa Twin is wel een vet machien. Ja, ik weet het, nen Honda. Dat is degelijk. Ze geven 5 jaar garantie. En 5 jaar pechverhelping. En ze hebben nog echte boekskes met geile foto's en tabellen om te vergelijken enzo. En de Africa Twin heeft een G-switch, met de G van Geenideewatdatis. Cool.
Wat denkt Tom Triple daarvan eigenlijk?
past dat een beetje van hoogte, zo'n Honda?
Wanneer komt Tom Twin op de proppen? :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Tom Thumper »

Blackbert wrote: 09 Feb 2022 19:22
Tom Thumper wrote: 09 Feb 2022 16:59 Aan mijn moto? Niks, weeral niks. En het was nochtans schoon weer en ik moest niet werken...

Maar ik ben wel langs de Honda dealer gepasseerd. En die Africa Twin is wel een vet machien. Ja, ik weet het, nen Honda. Dat is degelijk. Ze geven 5 jaar garantie. En 5 jaar pechverhelping. En ze hebben nog echte boekskes met geile foto's en tabellen om te vergelijken enzo. En de Africa Twin heeft een G-switch, met de G van Geenideewatdatis. Cool.
Wat denkt Tom Triple daarvan eigenlijk?
past dat een beetje van hoogte, zo'n Honda?
Wanneer komt Tom Twin op de proppen? :mrgreen:
Wel, zithouding valt goed mee, met een hoger zadel en stuur zijn alle problemen opgelost en er is natuurlijk de G-switch die veel goed maakt :smitten:

Maar nu al direct op Tom Twin te gaan roepen is toch wat voorbarig...
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Marsman »

OzzePaa wrote: 09 Feb 2022 18:35 Over de G-spot zullen we het maar in een ander topic hebben :mrgreen: maar de G-switch is volgens een rap-rap-gegoegel. het zou u ook in staat moeten stellen om met dergelijk apparaat een wheelie te trekken :book2: :rayof:
tuttut, ge kent er justekes niks van.
Dat G-toppeke dient om de G-krachten op uw lijf een beetje in toom te houden als ge aan het gashendel draait waarna een supersonische acceleratie volgt bij die overheerlijke AT. Gewone stervelingen kunnen die verbazingwekkende G-krachten helemaal niet aan en daarom moet één en ander via elektronische weg bijgestuurd worden. :whistling:

Bestuurders van een logge (gummi)-koe hebben uiteraard geen weet van die dingen want die hebben heel veel vrienden nodig om hun vehikel al duwend aan de waggel te brengen (en te houden). :whip:








:peepwall:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by OzzePaa »

Marsman wrote: 09 Feb 2022 20:09
OzzePaa wrote: 09 Feb 2022 18:35 Over de G-spot zullen we het maar in een ander topic hebben :mrgreen: maar de G-switch is volgens een rap-rap-gegoegel. het zou u ook in staat moeten stellen om met dergelijk apparaat een wheelie te trekken :book2: :rayof:
.....................
Bestuurders van een logge (gummi)-koe hebben uiteraard geen weet van die dingen want die hebben heel veel vrienden nodig om hun vehikel al duwend aan de waggel te brengen (en te houden). :whip:

:peepwall:
Héla-héla ... the (G)Force may dan wel be with you op uwen Afrikaansen Tweeling 8-) , maar ge zijt zelve totaal in het ongewisse over hoe zo'n gepokt en gemazzelde gummi-koe een uiterst flexibel, elastisch en soepel instrument is dat zich uitstekend leent to boldly go where no-one has gone before en met een Warp-factor 4 vanuit kelderkrochten ins Weltall zu katapultieren en dan in elke bocht ijzerschrapend te blijven gaan, en gaan, en gaan ... :Pyndn:
Het bijzonder sympathiek voorkomen van deze hemelse machine :sweetheart: maakt dan ook noggis dat er inderdaad een schare van bewonderaars en sociaal bewogen aanhang bestaat die bij de minste tekenen van enige onraad, massaal klaar staat haar status in ere te houden. :ugeek: :blbl:



:jester: :mad:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Locked