Norden

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Norden

Post by Muug »

Wat over gelezen gisteren.
Voor wie 't interessert:
- zadelhoogte zit tussen de 890 en de 890R.
- zadel is bréder dan bij de 890-reeks, dus toch weer een "hoog" gevoel
- vering is softer/comfortabeler dan bij de 890 reeks
- ABS modes waren niet gekoppeld aan de engine modes. Dus je moet bij offroad gaan de twéé aanpassen, maar ook bij terug op asfalt gaan mag je zeker niet vergeten van het ABS terug te activeren.
- de journalist had op 't eind van de introductie echt geen "wow"-gevoel

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Norden

Post by Droopy »

Muug wrote: 21 Dec 2021 09:31 Wat over gelezen gisteren.
...
- de journalist had op 't eind van de introductie echt geen "wow"-gevoel
Wat over gelezen eergisteren.
-KTM890 Adv als basis maar de insteek is anders
-een echte reisenduro
-veelzijdig
-goed reagerend blok en opvallend trillingsarm
-zadel is smal vooraan en breed achteraan en biedt veel comfort
-als dit de motor is die het profiel moet bepalen van de toekomstige Husqvarna wegmodellen, dan zit het snor
-deze (Nieuwsblad) journalist is dus razend enthousiast

Met andere woorden Muug : testritje :grin: :ricky:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Norden

Post by Muug »

Een krant-journalist. :?

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Norden

Post by F M »

Zoals bij alle modellen zijn er mensen die voor of tegen zijn. Dus ook journalisten. Het hangt allemaal af van wat je belangrijk vindt bij een model.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Norden

Post by Muug »

Ik heb krantenjournalisten die over motorfietsen schrijven nog nooit iets negatiefs weten schrijven.

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Norden

Post by Jopet »

Ideaal voor mensen die in het Norden van Zweden wonen :mrgreen:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Norden

Post by TRooPER »

zonder testrit en na het zien en lezen van testen mijn idee over deze:
moderne goed uitziende en meer gepowerde versie en geupdate AT

heb een poskitt eens gevraagd naar een vergelijk met de 950, maar hij heeft mijn vraag niet durven beantwoorden tijdens zijn 'promotour norden'
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Norden

Post by Muug »

lol
de vering is behoorlijk op comfort gericht, en zal dus ongetwijfeld heel gemakkelijk doorslaan bij het ruigere werk.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Norden

Post by F M »

Yep. Ik denk dat het voor mij een goede keuze zou zijn. Remember, ik vond het prototype bloedmooi. Het productiemodel vind ik gewoon mooi.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Norden

Post by Muug »

F M wrote: 23 Dec 2021 13:30 Yep. Ik denk dat het voor mij een goede keuze zou zijn. Remember, ik vond het prototype bloedmooi. Het productiemodel vind ik gewoon mooi.
en het zadel is naar het schijnt ook zeer goed :thumbsup:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Norden

Post by Muug »

In de laatste Motoplus (een boekske dat ik stilaan als wc-papier begin te gebruiken) stond een vergelijk van de KTM 890, de 890 R en de Norden.
O wat waren de conclusies wonderlijk. :roll:
De 890 is de betere straatmachine, met strakkere vering, en dus de slechtere offroader, en ook het laagste zadel
De 890 R is de betere offroader, met instelbare vering, dus de "slechtere" straatmachine, en ook het hoogste zadel
De Norden is de perfecte mix van de twee. Béter comfort (zadel én vering) dan de 890, béter offroad zolang het niet te wild wordt, zadel en veerwegen zitten quasi perfect in 't midden van de de 890 en de 890 R.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Norden

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 11 Feb 2022 09:24 In de laatste Motoplus ....
... hetzelfde gelezen. Toch helder, niet :?: ;)
P.S. heb maar het "promo-abbo", dus heel lang zal ik het niet op Muug's wijze meer kunnen gebruiken :mrgreen: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Norden

Post by F M »

Muug wrote: 11 Feb 2022 09:24 O wat waren de conclusies wonderlijk. :roll:
De 890 is de betere straatmachine, met strakkere vering, en dus de slechtere offroader, en ook het laagste zadel
De 890 R is de betere offroader, met instelbare vering, dus de "slechtere" straatmachine, en ook het hoogste zadel
De Norden is de perfecte mix van de twee. Béter comfort (zadel én vering) dan de 890, béter offroad zolang het niet te wild wordt, zadel en veerwegen zitten quasi perfect in 't midden van de de 890 en de 890 R.
Kijk, dat zeggen nu eens alle journalisten over die 3 motoren. Zou het waar zijn? :whistling:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Norden

Post by Muug »

F M wrote: 11 Feb 2022 11:25
Muug wrote: 11 Feb 2022 09:24 O wat waren de conclusies wonderlijk. :roll:
De 890 is de betere straatmachine, met strakkere vering, en dus de slechtere offroader, en ook het laagste zadel
De 890 R is de betere offroader, met instelbare vering, dus de "slechtere" straatmachine, en ook het hoogste zadel
De Norden is de perfecte mix van de twee. Béter comfort (zadel én vering) dan de 890, béter offroad zolang het niet te wild wordt, zadel en veerwegen zitten quasi perfect in 't midden van de de 890 en de 890 R.
Kijk, dat zeggen nu eens alle journalisten over die 3 motoren. Zou het waar zijn? :whistling:
Nee nee nee, da's massamanipulatie. Nu men door heeft hoe men de mensheid kan belazeren door een hele hoop fake news over virussen rond te sturen, en ondertussen bij iedereen nanobots in te planten, worden ook de journalisten gemanipuleerd.
:peepwall:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Norden

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 11 Feb 2022 12:50 worden ook de journalisten gemanipuleerd.
Journalisten hoeven niet gemanipuleerd te worden. Die hebben gewoon geen tijd om aan journalistiek te doen. Dus nemen ze gewoon de press-releases, husselen de woorden wat om en dumpen dat bij hun eind- en hoofdredactie die evenmin de tijd hebben om dat allemaal grondig na te kijken. Dat is in de journalistiek echt niet anders dan in vele andere sectoren binnen onze "moderne economie".
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Norden

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 11 Feb 2022 15:33
Muug wrote: 11 Feb 2022 12:50 worden ook de journalisten gemanipuleerd.
Journalisten hoeven niet gemanipuleerd te worden. Die hebben gewoon geen tijd om aan journalistiek te doen. Dus nemen ze gewoon de press-releases, husselen de woorden wat om en dumpen dat bij hun eind- en hoofdredactie die evenmin de tijd hebben om dat allemaal grondig na te kijken. Dat is in de journalistiek echt niet anders dan in vele andere sectoren binnen onze "moderne economie".
Sssssssssst! :shock:
Let op, want de leading man van MaxxMoto is extreem allergisch aan zulke vorm van kortzichtige veralgemening. :whistling: Ik peis dat 'm nog steeds op mij furieus is omdat ik het in één zinneke over iet of wat partijdigheid had. :| Spijtig trouwens, dat hij zo fulmineerde, want anders had ik wel nog wat meer testritjes voor hem willen doen. 8-) Maar kijk, daar had ik alweer mijn eigen ruiten ingesmeten. :ugeek:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Norden

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 11 Feb 2022 16:10 Let op, want de leading man van MaxxMoto is extreem allergisch aan zulke vorm van kortzichtige veralgemening.
veralgemeningen zijn per definitie kortzichtig en niet van toepassing op bepaalde subgroepen.

Deze veralgemening is vooral van toepassing op de grotere boiten waar de inhoud ondertussen meer bepaald wordt op basis van een kosten/batenanalyse en hoeveel dividenden er gaan uitgekeerd kunnen worden.

Bij de kleinere operaties speelt dat iets minder en ligt de afweging integriteit vs inkomsten nog dichter bij de werkvloer. Voordeel: de persoon die beslist over het geld en de persoon met de beroepstrots zijn dezelfde, dus valt de beslissing als eens gemakkelijker richting de integriteit. Nadeel: als er dan toch eens voor de uitverkoop gekozen wordt is er ook niemand om u achter te verschuilen. :mrgreen:

voor alle duidelijkheid, dit is opnieuw een veralgemening en niet noodzakelijk van toepassing op uw voorbeeld
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Norden

Post by Muug »

Vandaag ene in het echt gezien, aan de Moto Retro Wieze. Schoooon machien!!!!!

Post Reply