Kruising tussen ne gezinsauto en nen bestelwagen gezocht

Memmen, zagen, kreften en andere onderhoudende discussies over van die blikken dozen met teveel wielen
User avatar
den Bullet
Posts: 1478
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Kruising tussen ne gezinsauto en nen bestelwagen gezocht

Post by den Bullet »

(Luxemburgs) Artikel over de laadkosten (in 't Frans en voor de rekenknobbels):

https://paperjam.lu/article/combien-cou ... electrique

Online
User avatar
F M
Posts: 5063
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Kruising tussen ne gezinsauto en nen bestelwagen gezocht

Post by F M »

F M wrote: 21 Jan 2021 14:18
F M wrote: 27 Aug 2019 11:35 Awel, onze Berlingo gaat binnen afzienbare tijd over naar de dochter, wier Mazda 2 nogal klein is voor haar en haar vriend en haar hond.

Wij willen dan ook een kruising tussen een gezinswagen en een bestelwagen kopen. Bij ons moet het echter nog meer naar bestelwagen neigen, want onze vereiste is dat we 2 fietsen gemakkelijk in de koffer moeten kunnen laden, waarvan minstens 1 elektrische, maar liefst 2.

Onze Berlingo is daartoe net in staat, maar we moeten wel altijd de tweezitsbank eruit halen. Eruit halen kan ik alleen, maar voor het terugplaatsen moet je met 2 zijn (omdat ik niet sterk genoeg ben).

Gezien mijn ervaringen met auto's, bv geen of nauwelijks problemen met de Fiat en de Citroens, maar wel met de Hyundai en de Toyota, ben ik niet meer zo gefocused op 'betrouwbare' merken. Ik hoop gewoon geluk te hebben. 8-)

Eigenlijk zou ik graag weer een Ford Transit heb. Of een VW Transporter, Renault Traffic of Mercedes Vito...
Héhé, dit dateert dus al van de zomer van 2019. Eindelijk is het zo ver. De Berlingo wordt in orde gezet door de dealer, hij gaat naar keuring voor verkoop, en dochter neemt hem over. Ze kan de grotere laadruimte nu ook gebruiken voor haar nakende verhuis naar hun nieuw gekocht huis.

En wij hebben een Ford Transit van 2017 gekocht. Neen, mis, een Ford Tourneo Custom. Ik haal de dubbele zetel van de 3e zetelrij er permanent uit, en ik kan 2 elektrische fietsen gemakkelijk inladen.
Het wordt meer een topic voor de grote ergernissen...

Volgens onze Ford dealer is de motor aan het 'gripperen'. Vastlopen dus. Waarschijnlijk moet er een nieuwe motor in. In principe valt dat onder de garantie, maar hij is gekocht bij een kleinere dealer van tweedehandswagens in Genk. En die krijg ik voor het moment niet vast.

In elk geval een kostelijke zaak en een tijd buiten gebruik. En we gingen er net volgende week mee naar Polen, met de fietsen ingeladen.

Als noodoplossing dus maar onze Berlingo die de dochter heeft overgekocht een week lenen...

:twisted: :twisted: :twisted:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1233
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Kruising tussen ne gezinsauto en nen bestelwagen gezocht

Post by TuttoTerreno »

slecht nieuws idd. Ik heb ook nen Tourneo, doch de facelift met (naar 't schijnt) een nieuwe motor (185PK, model 2019). Hout vasthouden. Totnogtoe had de motor nog geen last van de beruchte olieverdunning, zou me ook verbazen gezien ie bijna uitsluitend voor (heel) lange ritten wordt ingezet.

Online
User avatar
F M
Posts: 5063
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Kruising tussen ne gezinsauto en nen bestelwagen gezocht

Post by F M »

Update hierover.

Ongeveer 8.000 euro kosten (nieuwe motor en turbo). Verkoper had aan de telefoon gezegd dat ik hem mocht laten maken bij de Ford-dealer, want zijn vader de mecanicien was ziek, en ze konden geen reparaties uitvoeren. Daarna bestekken doorgemaild, factuur doorgemaild, ondertussen proberen te bellen (nam nooit meer op). Uiteindelijk per aangetekende brief alles op een rijtje gezet en terugbetaling gevraagd. Na meer dan een maand later reactie van de advocaat van de verkoper: noppes, geen toestemming gegeven.

Dan via de rechtsbijstand van de verzekering een advocaat toegewezen gekregen die niets anders gedaan heeft dan argumenten voor de tegenpartij op te sommen en met andere woorden nul komma nul voor ons gedaan heeft.

Nu proberen we een andere advocaat toegewezen te krijgen. Maar het ziet er niet goed uit om nog iets van onze centen terug te zien.
:cry: :evil:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2922
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Kruising tussen ne gezinsauto en nen bestelwagen gezocht

Post by Stefke »

omg, wat een doffe ellende zeg... :? :cry:

User avatar
den Bullet
Posts: 1478
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Kruising tussen ne gezinsauto en nen bestelwagen gezocht

Post by den Bullet »

F M wrote: 24 Mar 2022 12:20
...

Nu proberen we een andere advocaat toegewezen te krijgen. Maar het ziet er niet goed uit om nog iets van onze centen terug te zien.
:cry: :evil:
De rechtsbijstand betaald ook de advocaat van uw keuze, hoor; die moet ge niet toegewezen krijgen!

Online
User avatar
F M
Posts: 5063
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Kruising tussen ne gezinsauto en nen bestelwagen gezocht

Post by F M »

I know, maar ik ken geen advocaten, dus lieten we er één kiezen door de rechtsbijstand. Ik ga ervan uit dat ze die betalen. Maar kan ik achteraf nog een andere kiezen, die ze dan ook moeten betalen? Ik betwijfel het. :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11799
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Kruising tussen ne gezinsauto en nen bestelwagen gezocht

Post by Muug »

sjonge jonge :(

ikke blij dat wij in 2016 onze Yeti als MyWay-wagen gekocht hebben bij één van de grootste garagisten van 't land, De Beer (nu autonatie), in Antwerpen. Want onze wagen bleek een oliezuiper te zijn, vanwege een productiefout. In garantie nieuwe set drijfstangen en zuigers gekregen. Al 100.000km verder en nog steeds geen misérie. :thumbsup:

User avatar
den Bullet
Posts: 1478
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Kruising tussen ne gezinsauto en nen bestelwagen gezocht

Post by den Bullet »

F M wrote: 24 Mar 2022 15:07 I know, maar ik ken geen advocaten, dus lieten we er één kiezen door de rechtsbijstand. Ik ga ervan uit dat ze die betalen. Maar kan ik achteraf nog een andere kiezen, die ze dan ook moeten betalen? Ik betwijfel het. :dontknow:
Ik zou dan toch op zoek gaan naar een advocaat; eventueel es rondvragen bij vrienden/kenissen, zelfs familie.

Ik zou absoluut geen vertrouwen hebben in eentje die u zomaar wordt toegewezen.

Post Reply