Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by TuttoTerreno »

Motor uit de winterslaap gehaald.

Sprong meteen tot leven.


de grootste vraag nadien was dat ik nog in mijn motorkleren pas,
altijd een "spannend" momentje na de winter...

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by F M »

Mijn broek krimpt ook soms tijdens de winter...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Raketman
Posts: 1258
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Raketman »

Koeno wrote: 24 Mar 2022 22:14
Gas loslaten = stilvallen.
Gas constant houden =horten en stoten, soms plots in toeren schieten, soms inhouden...
tijdens het rijden regelmatig steekvlammen uit de uitlaat.

Ik dacht eerst aan vervuilde carbu, maar dat zou toch niet enkel mogen gebeuren bij warm blok?
Valse lucht zou volgens mij héél ander effect moeten geven (in toeren schieten?)
Klinkt als een ontstekingsprobleem.

But then again

- hoelang stilgestaan met welk benzine erin ?
- enig onderhoud op gedaan ?
Nil volentibus arduum

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Stefke »

Raketman wrote: 28 Mar 2022 18:21 Klinkt als een ontstekingsprobleem.
Zoals in: slechte bougie, vochtige bougiekabel maar als die warm staat moet dat opgelost zijn, losse bougiekop,....

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

De KTM gewassen! Hij blinkt nog! :shock:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 29 Mar 2022 08:18 De KTM gewassen! Hij blinkt nog! :shock:
Oef, wat een geluk dagger den blink niet afgewassen hebt dan :!: :thumbsup: ;) :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

OzzePaa wrote: 29 Mar 2022 12:16
Muug wrote: 29 Mar 2022 08:18 De KTM gewassen! Hij blinkt nog! :shock:
Oef, wat een geluk dagger den blink niet afgewassen hebt dan :!: :thumbsup: ;) :lol:
Neuh, ik ben gene frotter gelijk de Koeno. :grin:

petervdc
Posts: 3461
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by petervdc »

Getankt, 37 euro...
Keep going

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Smeerperikelen

Post by Werner »

Moto netjes gepoetst en ketting behandeld met Putoline Drytec Kettingspray Race, en dit voor de eerste maal met dit product.
Na x- jaren de klassieke kettingsprays te hebben gebruikt, enige tijd geleden overgeschakeld op de zgn dry lube kettingsprays, omdat ik het gewoon beu
werd telkenmale na het smeren achteraf al die rondspetterende smurrie op te kuisen.

Dus een jaar of wat geleden overgeschakeld op S100 Dry Lube en het moet gezegd,
dat viel behoorlijk mee: kleurloos product, ketting werd goed gesmeerd, en het rondspatten was tot een minimum herleid.
Eén nadeel echter: er moet iets vaker gesmeerd worden; en zelfs bij droge weersomstandigheden dringt een nieuwe smeerbeurt zich na 250-300km reeds op.

Om nu terug te komen op Putoline: een tijdje geleden las ik e.e.a. over dit product en het leek me niet slecht om eens te vergelijken, en zo geschiedde.
Na de eerste smeerbeurt valt het me echter op dat je moeilijk kunt zien waar of hoe de ketting gesmeerd werd, omdat het product totaal kleurloos is.
Afwachten dus tot na de volgende rit.
En oh ja, vooraf de ketting netjes met petroleum gereinigd en nadien met perslucht drooggeblazen:
smerig werkje en behoorlijk wat commentaar gekregen van mijn echtgenote …

Indien er forumleden daaromtrent betere, nuttiger (en nee, geen cardanvoorstellen) tips hebben, dan worden deze in dank aanvaard.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by TuttoTerreno »

petervdc wrote: 29 Mar 2022 14:06 Getankt, 37 euro...
Getankt, 30,13 euro


Guzzis verbruiken minder :thumbsup:

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Stefke »

Motorex Road chain lube is voor mij het beste smeermiddel. Nu hangt er iets op van S100, maar echt lang houdt dat niet stand. Gewone kettingzaagolie doet het eigenlijk ook wel zeer goed en goedkoop. Maar wel wat spatten. Maar schoonmaken doe ik nooit, nutteloos werk mijn gedacht.

En verder vandaag een nieuw remschijfje en remblokken gemonteerd, pistons ook schoongemaakt.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2920
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by duibhce Kaelann »

Stefke wrote: 29 Mar 2022 21:11Gewone kettingzaagolie doet het eigenlijk ook wel zeer goed en goedkoop. Maar wel wat spatten. Maar schoonmaken doe ik nooit, nutteloos werk mijn gedacht.
:stupid:
ik gebruik eigenlijk niets anders meer.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

Stefke wrote: 29 Mar 2022 21:11 Motorex Road chain lube is voor mij het beste smeermiddel. Nu hangt er iets op van S100, maar echt lang houdt dat niet stand. Gewone kettingzaagolie doet het eigenlijk ook wel zeer goed en goedkoop. Maar wel wat spatten. Maar schoonmaken doe ik nooit, nutteloos werk mijn gedacht.

En verder vandaag een nieuw remschijfje en remblokken gemonteerd, pistons ook schoongemaakt.
:mrgreen:
Zegt iemand die het inderdaad zelfs de moeite niet om de twee miljoen vliegelijkjes van zijn helm te vegen. 8-)

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Werner »

Muug wrote: 30 Mar 2022 08:45
Stefke wrote: 29 Mar 2022 21:11 Motorex Road chain lube is voor mij het beste smeermiddel. Nu hangt er iets op van S100, maar echt lang houdt dat niet stand. Gewone kettingzaagolie doet het eigenlijk ook wel zeer goed en goedkoop. Maar wel wat spatten. Maar schoonmaken doe ik nooit, nutteloos werk mijn gedacht.

En verder vandaag een nieuw remschijfje en remblokken gemonteerd, pistons ook schoongemaakt.
:mrgreen:
Zegt iemand die het inderdaad zelfs de moeite niet om de twee miljoen vliegelijkjes van zijn helm te vegen. 8-)
Ik durf het bijna niet te zeggen maar na elke rit, weze die nu lang of kort, wordt mijn moto van voor tot achter grondig gepoetst,
zodat hij omzeggens altijd in showroomstaat verkeert :oops:

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Bij »

Gelukkig is mijn garage gene showroom ;)
Moto is nu 2 jaar oud en is toch al 3 keer gewassen :mrgreen: :mrgreen:
Zolang dat ge op die moto zit dan zien ik niet dat die vuil is en is dat ook geen probleem :grin:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Stefke »

Werner wrote: 30 Mar 2022 10:31 Ik durf het bijna niet te zeggen maar na elke rit, weze die nu lang of kort, wordt mijn moto van voor tot achter grondig gepoetst,
zodat hij omzeggens altijd in showroomstaat verkeert :oops:
Top! En niks om verlegen over te zijn. Maar een ketting zal ik nooit schoonmaken. De moto zelf wel, af en toe... Maar dat heeft niet zoveel zin gezien ik die ongeveer alle dagen gebruik :ricky:
Een prentje uit de oude doos. 8-)
Image

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Werner »

Stefke wrote: 30 Mar 2022 22:19
Werner wrote: 30 Mar 2022 10:31 Ik durf het bijna niet te zeggen maar na elke rit, weze die nu lang of kort, wordt mijn moto van voor tot achter grondig gepoetst,
zodat hij omzeggens altijd in showroomstaat verkeert :oops:
Top! En niks om verlegen over te zijn. Maar een ketting zal ik nooit schoonmaken. De moto zelf wel, af en toe... Maar dat heeft niet zoveel zin gezien ik die ongeveer alle dagen gebruik :ricky:
Een prentje uit de oude doos. 8-)
Image
Zo heeft mijn Sprint er vroeger toch nooit uit gezien :o

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Muug »

lol
willen we een topic starten met foto's van onze moto als 'm vuil is? :mrgreen:
Grappig genoeg heb ik mijn ktm vorige week gekuist, dus daarvan kan ik geen foto's posten. :lol:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by OzzePaa »

Stefke wrote: 30 Mar 2022 22:19
Een prentje uit de oude doos. 8-)
Image
Jommo, Stef, ochottekes toch da machien ... dieje staat daar pesies zelfs te bleiten wegens gebrek aan wat TLC ;) :lol: :lol: :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2022

Post by Stefke »

OzzePaa wrote: 31 Mar 2022 14:51 Jommo, Stef, ochottekes toch da machien ... dieje staat daar pesies zelfs te bleiten wegens gebrek aan wat TLC ;) :lol: :lol: :mrgreen:
tututut... naft, olie, kettingsmeer, lucht in de banden, propere lampen en spiegels en rijden dedju! 8-)

Locked