Een bleittopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3445
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

Duibke, ge kunt het altijd in zo'n propere woorden formuleren.

Net zoals die heren het kunnen presenteren voor het publiek.
Terwijl het in de boardroom eenvoudiger is: fuck them anyway we can.

No offence to you.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Blackbert wrote: 29 Jul 2022 13:35 Oh ja, als ge u eens echt kwaad wil voelen worden: Big Oil vs The World.
Gisteren deel 1 gezien op BBC. Volgende week deel 2, maar ik heb nu al mijn conclusie klaar: Iemand moet die bedrijven aanpakken: de vervuiler betaald. En tegelijk die CEO's voor het Hof in Den Haag: misdaden tegen de mensheid. :cry: :evil:
Wat ik al vele jaren zeg: Pak de bedrijven aan, dat levert sneller meer op dan de eindgebruikers verbieden van bvb een vuurtje te stoken, te rap te rijden, te verplichten om te sorteren, etc etc

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 29 Jul 2022 14:46 ik lees toch vooral dat de huizen (ver) boven de vraagprijs vertikt worden: 1 kijkdag, bam, de biedingen boven de vraagprijs stromen binnen.
In de krant stond dat, zelfs de inflatie meegerekend, de huizen verdriedubbeld zijn in waarde sinds 1973.
"Sinds 1973 zijn de woningen in België vijftien keer duurder geworden. Rekening houdend met de inflatie zijn de reële prijzen verdrievoudigd."

https://m.standaard.be/cnt/dmf20220727_97398879

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stoffel »

Muug wrote: 29 Jul 2022 17:21
Blackbert wrote: 29 Jul 2022 13:35 Oh ja, als ge u eens echt kwaad wil voelen worden: Big Oil vs The World.
Gisteren deel 1 gezien op BBC. Volgende week deel 2, maar ik heb nu al mijn conclusie klaar: Iemand moet die bedrijven aanpakken: de vervuiler betaald. En tegelijk die CEO's voor het Hof in Den Haag: misdaden tegen de mensheid. :cry: :evil:
Wat ik al vele jaren zeg: Pak de bedrijven aan, dat levert sneller meer op dan de eindgebruikers verbieden van bvb een vuurtje te stoken, te rap te rijden, te verplichten om te sorteren, etc etc
Dat gaan ze nooit doen…in veel van die bestuursraden zitten politiekers…en die gaan niet in hun eigen voet schieten…
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Wipr »

Sinds 2018 en 2 campers later, de tweede camper nog in ons bezit is dat echt een verademing.

Ik ben heeel vaak weg met de camper om tal van redenen. De voornaamste reden is het tot rust komen en fysiek genezen en dat mag je letterlijk nemen.

En daar mijn vrouw en ik tegen een stront praten, aanhoor je veel verhalen.

Wat ons opvalt.....vele mensen wonen simpelweg fulltime in hun camper en rijden rond in Frankrijk en Spanje.

Om een voorbeeld van een maandelijkse kost te geven.

Als je elke dag overnacht op een plek van een bepaalde camping car instantie dan ben je aan staanplaats voor 30 nachten ongeveer een 350-400€ kwijt. Dan heb je elke dag water naar believen en stroom (6A). Als je daadwerkelijk in je camper woont dan trek je minder rond dus met een 200€ kom je toe, afhankelijk van je verbruik natuurlijk. Je kan 1dag overnachten op een betalende parking en in de zomer kan je, mits een goed zonnepaneel een week vrij staan, dus in die kosten kan je besparen.

Rijtaks voor een camper, ingeschreven in België zal €132 bedragen. Tel daar dan nog een jaarlijkse keuring bij en je zit aan een kleine €200 per jaar.je hoeft niet jaarlijks naar België terug te keren voor een keuring. Je mag je voertuig laten keuren in een ander lid van de EU en het vervangt de keuring in België niet maar je krijgt geen extra boete als je bij terugkomst in België naar de keuring gaat.

Eten en drinken daar heb ik minder kosten als ik op weg ben. Ik eet maar mee als het eten gereed staat voor die veelvraten van inwonende pubers. Anders ben ik daar zuinig op en dit zonder problemen.

Ben verscheidene koppels tegengekomen die alles hebben verkocht en in de camper wonen. Adres staat dan bij een familielid. Je kan ook kiezen om dit door een externe firma te laten doen en dan kost je dit een €70 per maand om je briefwisseling en alles in orde te houden.

Je betaalt geen kadastraal inkomen meer, geen verzekeringen voor huis en inboedel enz enz.

Het leven is beduidend goedkoper op die manier.

Wij hebben een camper zoals er 13 in een dozijn van rondrijden en droom ervan een echte camion of bus om te bouwen naar een camper maar dat kost wellicht evenveel of zelfs duurder dan een kant en klare rijdende kartonnen/plastiek doos te kopen.

Echter de voornaamste reden dat ik er nog niet aan begonnen ben is simpelweg het gebrek aan plaats om een groot gevaarte te stallen.



En om terug te komen om datgene BB en Muug al aanhaalden, een beweging afstoppen. Ik vergelijk het altijd graag met een gigantisch containerschip.eens het op cruissnelheid is dan is het niet zomaar af te stoppen, integendeel. Het klimaat idem.

Ale, ik hoor dat er een rush is achter brandhout. Morgen maar eens bellen naar de houtboer.

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

Koeno wrote: 29 Jul 2022 09:45 Ik kan u in contact brengen met iemand die overtuigd is dat een huis kopen het domste is wat je kan doen in uw leven.
Zelf ben ik daar niet slim genoeg voor, maar 't is ene héél verhaal en een volledig andere levensstijl.
Ik denk dat het wel verstandig is (of misschien moet ik zeggen was met de huidige prijzen), ik zal misschien 35 jaar hypotheken betaald hebben voor ik in pensioen ga, maar éénmaal in pensioen dan heb ik geen maandelijkse huurkosten meer.
Ik heb misschien ook meer betaald aan hypotheek dan aan huur maar dat was enkel de eerste jaren zo en niet over heel de termijn en dan nog ik kom uit een periode dat we de hypotheek fiscaal konden inbrengen, dat maakte het verschil tss hypotheek ten opzichte van huren al goed.
Oké je hebt bepaalde kosten die je als huurder niet moet betalen, maar aan de andere kant wordt je huis steeds meer waard en je hypotheek blijft hetzelfde. Door inflatie betaal je ook steeds minder t.o.v. je loon maar een huurprijs gaat steeds mee met de index. Zeker met de huidige inflatie zullen vele huurders aardig verschieten wanneer ze hun indexaanpassing zullen krijgen.

Net even de huurindexatie calculator van Statbel gebruikt: stel dat je vorig jaar een huis huurde aan 1000€ dan mag de huisbaas vandaag de huurprijs aanpassen naar 1090.66!

Toepassing wettelijke formule:
Nieuwe huurprijs (augustus 2022) = Basishuurprijs (juli 2021) * GI [2013] juli 2022 / GI [2013] juli 2021
Dit geeft in cijfers:
1.090,66 EUR = 1.000,00 EUR * 122,35/ 112,18 : deze nieuwe huurprijs is geldig vanaf augustus 2022

Een ander voorbeeld, stel je betaalde in 2002 1000€ hypotheek op 20 jaar en een gelijkwaardige woning kostte bvb op de huurmarkt 800€, dan stoppen vandaag je hypotheekkosten maar betaal je wel al 1221,62 aan huurkosten. M.a.w. je huurkosten zijn op 20 jaar met 50% gestegen. Terwijl het huis misschien wel het dubbel waard is van wat het gekost heeft....

Toepassing wettelijke formule:
Nieuwe huurprijs (augustus 2022) = Basishuurprijs (juli 2002) * GI [1996] juli 2022 / GI [1996] juni 2002
Dit geeft in cijfers:
1.221,62 EUR = 800,00 EUR * 168,11/ 110,09 : deze nieuwe huurprijs is geldig vanaf augustus 2022

Als je heel lang in hetzelfde huurhuis woont dan valt dat redelijk mee qua prijsstijging, als je om de 5 of 10 jaar verhuisd stijgen de huurprijzen ook mee.
Ook als je bvb 15 jaar in een huurhuis woont zul je ook niet moeten vragen aan je huisbaas om eens een nieuwe keuken of badkamer te steken als die niet echt versleten is en alleen maar gedateerd is, geen enkele huisbaas zal dit zomaar doen tenzij hij de huur mag aanpassen.

De jeugd zal het steeds moeilijker krijgen om een huis te kopen maar mensen zoals ik zullen zeker winst gemaakt hebben t.o.v. huurders...
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Schussboelie »

Stoffel wrote: 29 Jul 2022 21:18
Muug wrote: 29 Jul 2022 17:21
Wat ik al vele jaren zeg: Pak de bedrijven aan, dat levert sneller meer op dan de eindgebruikers verbieden van bvb een vuurtje te stoken, te rap te rijden, te verplichten om te sorteren, etc etc
Dat gaan ze nooit doen…in veel van die bestuursraden zitten politiekers…en die gaan niet in hun eigen voet schieten…
Ook die bestuurders en CEO's doen maar wat de financiële markten van hen verwachten.
Iedereen die centen op de beurs heeft en vooral zij die aandelen hebben van oliemaatschappijen of in fondsen zitten die daar in beleggen (en dat zijn er veel, héél veel!) heeft boter op het hoofd.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

Vandaag mijn oudere broer verloren.

Smerige kanker ...

Image

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

Sterkte bullit!

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

:cry:
Sterkte.
I am confused. Oh no, maybe not!

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Mario »

Veel sterkte...

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stoffel »

Sterkte …’
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Bij »

Veel sterkte
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

Sterkte bullit! :sad:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Wipr »

den Bullet wrote: 07 Aug 2022 18:22 Vandaag mijn oudere broer verloren.

Smerige kanker ...

Image
Veel sterkte voor jou en familie

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by red_zebra »

Sterkte
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

Tom Twin
Posts: 101
Joined: 28 Feb 2022 16:36

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Tom Twin »

Veel sterkte!
Me gusta la moto, me gustas tú.

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3445
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

:(
Slecht nieuws, sorry om het te horen.
Hou vooral de goeie herinneringen bij.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Veel sterke Bullet.

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

Allen dank voor de steun.

Het was een heftige periode: half mei had hij het verdict gekregen, zonder noemenswaardige klachten te hebben gehad: uitgezaaide nierkanker die bovendien uiterst zeldzaam bleek te zijn. Wereldwijd was hij het achtste gekende geval.

Twee chemobehandelingen bleken nutteloos te zijn geweest; integendeel: de metastase was nog vergroot.

Er werd nog een poging gewaagd om een immuuntherapie op te starten maar dat kwam te laat.

Vermits zowat de hele oncologiewereld dit opvolgde, komt er (nog) geen begrafenis omdat hij zijn lichaam aan de wetenschap heeft geschonken.

RIP Norton-man!

Locked