Een bleittopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Bugger :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by zappa »

Heel veel sterkte.
sig nature

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

den Bullet wrote: 07 Aug 2022 18:22 Image
Het rouwkaartje :|

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2921
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by duibhce Kaelann »

den Bullet wrote: 16 Aug 2022 10:02 Het rouwkaartje :|
Sterkte, Bullet! :(
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Droopy
Posts: 1064
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

den Bullet wrote: 16 Aug 2022 10:02
Het rouwkaartje :|
Toen ik in deze weekend editie van Het Nieuwsblad de in memoriam's bekeek heb ik zijn overlijdensbericht gezien.

Met je bericht hier vorige week had ik snel de link gelegd en je kan niet wegsteken dat jullie broers zijn. ;)

Heel knap van je broer dat hij zijn lichaam aan de wetenschap heeft geschonken, hij zal zo zeker andere mensen helpen.

Hou je goed Bullet.

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

Hartelijk dank aan iedereen voor de morele steun; dat kon ik goed gebruiken!

We hebben het na het afscheid met de familie en vrienden zaterdag een plaats kunnen geven, maar zijn gemis zal blijven knagen.

We waren dan ook in snelheid gepakt: amper de tijd om te beseffen hoe het ging verder lopen, amper geweten wat er precies aan de hand was ...

En dan een artikel in De Morgen moeten lezen over (deels) een doorbraak in het onderzoek hiernaar :cry:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2921
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by duibhce Kaelann »

Een steeds groter wordende frustratie... In april met de T7 een ongeval gehad tijdens een weekendje Normandië. Op een rechte baan in the middle of nowhere binnenland van Normandië staat een auto geparkeerd in de berm aan mijn kant van de baan. Ik kom aanrijden, zelfs significant trager dan de toegelaten snelheid op dat moment. Wanneer ik het voertuig nader zie ik die plots de baan op komen. Ik ben te kort bij om nog gestopt te geraken, maar er komen geen tegenliggers aan, dus ik wijk uit naar het andere vak met de bedoeling er gewoon langs te gaan. De Franse jongeman beslist echter om te keren en plots is er dus geen gat meer om naar uit te wijken. De motor pakt de auto recht op de voorflank...

Schade aan de motor: valbaar rechts compleet naar de &$"#$, knipperlicht kapot, remhendel kapot, deuk in de tank, plastic tankcover gebarsten, allerlei krassen op achterbrug, motorblok, handkap, plastics, achterbrug, bagagedrager, ... en zo bleek later ook een perforatie van het koppelingsdeksel.

Schade aan mezelf: ondanks de beschermende kledij toch stevige schaafwonden op arm en been, spierscheuren en kneuzingen aan ribben en schouder.

Aangifte ongeval samen ingevuld en uiteindelijk met wat moeite weer thuis geraakt. Mijn verzekering contacteert de verzekering van de tegenpartij, maar er komt geen reactie. Verzekering schakelt rechtsbijstand in, maar ook die krijgt geen gehoor bij de verzekering van de tegenpartij. Uiteindelijk wordt de verzekering van de tegenpartij in gebreke gesteld en komt er toch reactie: deze persoon is niet bij ons verzekerd :shock:
De verzekeringspapieren die hij heeft voorgelegd waren dus ofwel niet courant of vervalst.

Ondertussen is de tegenpartij dan hoofdelijk in gebreke gesteld. Maar eerlijk gezegd heb ik er erg weinig hoop op van die mens ooit geld te zien. :evil:

Deze week dan maar de dealer laten aan de reparaties starten, voorlopig dus op eigen kosten. :bash:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

aiaiaiaiaiaiai :shock: :shock: :shock:
Driedubbel blij zijn dat uw lichamelijke schade maar oppervlakkig was, hoewel 't wel ferm pijn gedaan zal hebben :| :| :|

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

Als al de mogelijkheden uitgeput zijn om centen te krijgen van de tegenpartij, is er nog zoiets als het motorwaarborgfonds.
Uw makelaar/maatschappij kent dat allemaal. Gewoon alle bewijs van schade en van reden waarom je niet "normaal" vergoed wordt bijhouden en binnen de gestelde termijn een dossier laten openen.
Het kan dan nog enige tijd duren en minder zijn dan gehoopt, maar beter dan helemaal niks.

Nerdadvies: bij ongeval met een buitenlander/in het buitenland: politie erbij. Als ze geen goesting hebben: 't vel van uw kleine vinger geschaafd is ook een letsel.
Last edited by Blackbert on 24 Aug 2022 14:05, edited 1 time in total.
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3211
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

Bah, trieste situatie natuurlijk...
Hopelijk komt het financiele toch nog in orde...

Maar jij bent wel volledig hersteld ondertussen?

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Mentaal komt dat nooit meer goed. :(

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2921
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by duibhce Kaelann »

Koeno wrote: 24 Aug 2022 13:29 Maar jij bent wel volledig hersteld ondertussen?
Ik ga er sowieso wat littekens aan overhouden. Maar de rest lijkt fysiek wel in orde te komen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 24 Aug 2022 13:48
Koeno wrote: 24 Aug 2022 13:29 Maar jij bent wel volledig hersteld ondertussen?
Ik ga er sowieso wat littekens aan overhouden. Maar de rest lijkt fysiek wel in orde te komen.
aja, 't is wat ik juist zei eh :lol:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2921
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 24 Aug 2022 13:44 Mentaal komt dat nooit meer goed. :(
Da's inderdaad een hardere noot om te kraken.
Een tijdje niet veel goesting meer gehad om op de motor te kruipen, maar uiteindelijk in Bulgarije met een kameraad (rij-instructeur) toch een gemixt (on/off-road) ritje gaan doen in de bergen. En dat heeft toch weer de nodige goesting gegeven. Daarna geen gelegenheid meer laten liggen om het land verder op de motor te verkennen. :ricky:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Mja, ik snap het wel.
"gewoon" vallen is niet hetzelfde als een ongeval hebben. In het laatste geval besef je pas goed dat je ook betrokken kan worden in andermans stommiteiten, met alle gevolgen van dien.
En 't is daarom goed dat je in een "leeg" land als Bulgarije opnieuw het plezier van het rijden hebt terug gevonden.
Het zou me trouwens verbazen mocht je hier in Vlaanderen/Wallonië evenveel plezier kunnen beleven.
De dag dat ik tot bij jullie in Bulgarije kom om ginder volop te genieten in een behoorlijk ongerept, nog niet verwend/decadent land, komt dichter en dichter. En ik heb bewust het aantal wielen achterwege gelaten. :thumbsup:

User avatar
Stefke
Posts: 2917
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

Gisteren nog eens brommerles gegeven. Eigenlijk is dat samen met fietsen nog gevaarlijker dan motorrijden. Dat is zo ongeveer bij elke rit dat je gehinderd wordt, gewoon zomaar sans gêne... Gewoon op het fietspad parkeren, laden/lossen terwijl er elders plaats genoeg is... :wall: Gewoon oprit op en af rijden zonder kijken... :veryangry: Zelf met zicht gewoon verder doen of blijven staan, brommers zullen wel wachten... :veryangry:
Fietspaden die breed genoeg zijn met een voetpad ernaast maar de wegbeheerder zet er dan toch een bord D9 naast, waardoor klasse B brommers toch de baan op moeten tussen vrachtverkeer, autobussen.... :pillepalle:
Gisteren ook maar gestopt om een vrachtwagen door te laten die rechts afsloeg. Ik zag via zijn spiegel dat die ons gewoon niet gezien had... :roll: Niet willen zien is misschien de betere uitdrukking... :twisted:
Om deze ellende te voorkomen hebben ze bij de verkeerslichten dan vierkant groen uitgevonden... :? Alle autoverkeer heeft rood, alle fietsers en voetgangers hebben groen in alle richtingen... :roll: Eenvoudig toch, je hebt groen, je rijdt over en aan de overkant komt op het fietspad een idioot van rechts die vol op snelheid door zijn groen licht fietst... :o Je kan die natuurlijk niet zien komen want die rijdt achter de vrachtwagens die voor het rode licht staan te wachten... Aardige poging dat vierkant groen maar dat geeft weer andere problemen...

Enfin, zo eens thuis werken, dat zou nog wel tof kunnen zijn. ;)

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Bij »

Zo herkenbaar...
Wordt er ook dagelijks mee geconfronteerd tijdens mijn 60 Km woonwerk ritje met de (brom)fiets categorie P :mrgreen: :mrgreen:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Bij »

.
Last edited by Bij on 01 Sep 2022 12:26, edited 1 time in total.
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Muug
Posts: 11787
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Stefke wrote: 01 Sep 2022 10:28 Gisteren nog eens brommerles gegeven. Eigenlijk is dat samen met fietsen nog gevaarlijker dan motorrijden. Dat is zo ongeveer bij elke rit dat je gehinderd wordt, gewoon zomaar sans gêne... Gewoon op het fietspad parkeren, laden/lossen terwijl er elders plaats genoeg is... :wall: Gewoon oprit op en af rijden zonder kijken... :veryangry: Zelf met zicht gewoon verder doen of blijven staan, brommers zullen wel wachten... :veryangry:
Fietspaden die breed genoeg zijn met een voetpad ernaast maar de wegbeheerder zet er dan toch een bord D9 naast, waardoor klasse B brommers toch de baan op moeten tussen vrachtverkeer, autobussen.... :pillepalle:
Gisteren ook maar gestopt om een vrachtwagen door te laten die rechts afsloeg. Ik zag via zijn spiegel dat die ons gewoon niet gezien had... :roll: Niet willen zien is misschien de betere uitdrukking... :twisted:
Om deze ellende te voorkomen hebben ze bij de verkeerslichten dan vierkant groen uitgevonden... :? Alle autoverkeer heeft rood, alle fietsers en voetgangers hebben groen in alle richtingen... :roll: Eenvoudig toch, je hebt groen, je rijdt over en aan de overkant komt op het fietspad een idioot van rechts die vol op snelheid door zijn groen licht fietst... :o Je kan die natuurlijk niet zien komen want die rijdt achter de vrachtwagens die voor het rode licht staan te wachten... Aardige poging dat vierkant groen maar dat geeft weer andere problemen...

Enfin, zo eens thuis werken, dat zou nog wel tof kunnen zijn. ;)
't is lang geleden dat ik u gezien heb. Hebt gij eigenlijk nog haar, ondertussen? :? Zoja, dan is het toch al helemaal grijs? :shock:

User avatar
Stefke
Posts: 2917
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

Muug wrote: 01 Sep 2022 13:17 Hebt gij eigenlijk nog haar, ondertussen? :? Zoja, dan is het toch al helemaal grijs? :shock:
jawel, en een heel klein beetje grijs maar...
en vandaag: een bankinstelling proberen bereiken... :roll: telefonisch haast onmogelijk en zeer frustrerend, uiteindelijk kan men mijn vraag niet beantwoorden... en verder via de app meneer.... :furious3:
nieuwe bankkaart aanvragen? via de app meneer... :furious3:
afspraak maken bij de autokeuring... mijn auto zit opgeslagen in het systeem, dus gewoon aanklikken denk je dan, nee datum eerste inschrijving moet er bij... :furious3: Waarom zit die dan in het systeem???? En dan eindelijk; ....zolang vooraf boeken gaat blijkbaar niet... :furious3:

Locked