Een bleittopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

mo vent toh :shock:

Allez, ik wens u dan ook veel beterschap, en weinig nevenverschijnselen! :thumbsup:

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stoffel »

Koeno wrote: 05 Oct 2022 12:22 Nog eens merci Stoffel!
Als ik ooit eens voor jou iets kan doen!!

Qua beterschap, de medicatie doet goed voor de rug, maar veroorzaakt misselijkheid, draaierigheid en maagpijn...
dus hopen dat rug snel ok is en zonder medicatie verder kan...
Graag gedaan, hopelijk betert de rug snel ;)
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

Muug wrote: 05 Oct 2022 13:59 mo vent toh :shock:

Allez, ik wens u dan ook veel beterschap, en weinig nevenverschijnselen! :thumbsup:
Dat komt regelmatig wel eens terug, helaas... :roll:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Wipr »

Allez,

Ziekenhuis spoed opname nr 3 van dit jaar kunnen we afvinken.

Als ik een tip mag geven, hopelijk hoeft nooit niemand deze tip in acht te nemen en kom je niet in het ziekenhuis terecht en/of sterf je in de slaap, maar mocht je toch ooit ten prooi vallen van een zeer pijnlijke fysieke ervaring.....

Waarbij je zelfs de kracht niet hebt om te “bleiten” maar je niet liever wil dan sterven.

Wel, ik kan een pijnstillende cocktail van morfine en ketamine ten zeerste aanraden. :twisted:

Het ware junkie gevoel, een warmte onnatuurlijke maar heerlijke rush door je lichaam van zodra dit goedje de spuit heeft verlaten. Een arm optillen wordt een ware kunst, woorden vormen is letterlijk de letters aan elkaar plakken en de lippen proberen vorm te geven, alsook de stembanden swung te geven zodoende de kleur van de stem iets of wat aanvaardbaar is. Wie The Wolf of Wall Street heeft gezien waarbij Di Caprio zijn Lamborghini de prak in rijdt na het nemen van stokoude Quaaludes..... vergelijkbaar.

Maar de pijn is foetsie, alsook enig andere negatieve gedachten of gevoelens. Oogjes toe en snaveltjes dicht.

Trippen op kosten van de Staat. Het kan maar indien niet nodig, beter van niet.

Het mag duidelijk zijn dat ze in menig hospitaal de meest straffe spul hebben liggen die hun gelijke kennen van de straatvariant.

Het goede daarbij is dat je hartslag en ademhaling gemonitord wordt terwijl je knock-out ligt te “genieten”.

De keerzijde van dit alles is dat tramadol (contramal), codeïne en ocharme paracetamol de watjes zijn in painkilling-land en je dus na enkele dagen infuus verveeld geraakt en of naar huis wil of nog meer van dat wenst om zo de weggesmeten “lig in bed met sonde” dagen kan verteren.

Eens naar huis ben je vaak nog niet helemaal hersteld maar toch voldoende om geen ziekenhuisbed in beslag te nemen. (Als je bedenkt dat het overnachtingsprijzen zijn die vergelijkbaar zijn met hotels uit de betere klasse.

Dus een ziekenhuisopname hoeft geen hel te zijn. Vraag om comfort, benoem het niet als pijnstiller maar comfort in je miserie.

Het was vooral om te bleiten omdat het vorige week vrijdag een mooie zonnige dag was die uitnodigde tot een ritje met de motor. Zonde van die verloren tijd.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Wipr, blij dat je terug thuis bent! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :rayof: :rayof: :rayof:
Ik heb nog nooit drugs gepakt, maar Wolf of Wall Street is een goeie film inderdaad. :mrgreen:
Ik kan mij voorstellen dat het gevoel van die drugs zo zalig is dat ge die ook thuis wilt gaan gebruiken. :?

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Wipr wrote: 06 Oct 2022 01:41 Allez,

Ziekenhuis spoed opname nr 3 van dit jaar kunnen we afvinken.
...
Dus een ziekenhuisopname hoeft geen hel te zijn. Vraag om comfort, benoem het niet als pijnstiller maar comfort in je miserie.
....
Zonde van die verloren tijd.
:shock: Hopelijk ben je snel weer de oude en gelukkig bestaan die serieuze pijnstillers.
Die verloren tijd kan je misschien nog inhalen tijdens deze kleine Indian Summer.🙂

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

Goeie moed wipr!

Miljaar, ik lig al plat van tramadol...
Na de gebroken pols de fout gemaakt om dat eens te mengen met alcohol, dat doe ik geen 2e keer... :peepwall:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Wipr wrote: 06 Oct 2022 01:41 Allez,

Ziekenhuis spoed opname nr 3 van dit jaar kunnen we afvinken.

Als ik een tip mag geven, hopelijk hoeft nooit niemand deze tip in acht te nemen en kom je niet in het ziekenhuis terecht en/of sterf je in de slaap, maar mocht je toch ooit ten prooi vallen van een zeer pijnlijke fysieke ervaring.
...........................
How zekers, Wim ... :o Al drie keer op één jaar :shock: Al gedacht aan een abonnement te nemen daar ;) :mrgreen:
Maar blij dat je er door geraakt bent :!: :thumbsup: Goede recuperatie gewenst :!: En denk maar : er komen nog wel zonnige zondagen ...
Vorig jaar niercrisis (steentjes) mogen meemaken ... ook geen walk in the park. Of het detzelfde cocktail was in die spuit, weet ik niet, maar de pijn was ook direct foetsie en blijkbaar bedankte ik de "zuster" nog met "amaaj ... daz pezies zstraavzpul" alvorens het heerlijke niets intrad.

@KoenO : van een "slechte rug" en over wat je daar allemaal kunt mee meemaken, kan ik niet meeklappen, maar ook voor jou de beste beterschap gewenst ... en inderdaad ist misschien 't verstandigste dagge voorlopig nog efkes niet teveel op de moto kruipt dan ;) :|
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Bij »

Koeno,
Wat bij mij goed werkt als ik weer eens rugproblemen heb is fietsen geen te zware versnellng en soepel ronddraaien..
Mijn onderrug komt daar volledig me los. ;) . Misschien het proberen waart.

snel herstel gewenst
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Wipr »

En hupsakee. Afgelopen dinsdag, gisteren dus ziekenhuis opname nr 4, deze keer niet voor de darmen maar operatie aan de arm. De paterkes hadden het mis, je wordt niet blind van teveel te masturberen, je krijgt er een “tenniselleboog” van. :twisted:

Maar goe. Anesthesist zei, ah meneer u hebt een abonnement. Plaatselijke verdoving kan helaas niet omdat het te verwijderen deel aan de binnenkant blablablabla ligt. Dus zit u ermee in om onder gehele narcose te gaan. Yups doe maar op. Het infuus zit er toch al in. Veel mensen staan er niet bij stil maar de meeste pijnstillers en knock-out spul inspuiten geeft een zekere pijn alvorens de oogjes en snaveltjes toe gaan. Het warme gevoel kan branderig aanvoelen en de plaats waar het infuus steekt (99% hand of arm) wordt dan heel even lam, het gevoel al zou je een spierkramp krijgen of een “slapend” lichaamsdeel maar het is snel weer weg.

Enfin. Het is weer achter de rug. Het goede is, dat ik in het ziekenhuis tijd heb om mijn theoretisch examen “piloot paragliding) kan leren als het bij de tramadol en paracetamol blijft.

Zeg het nog aan diegene die een normale angst hebben van het ziekenhuis......het hoeft dus niet. Indien mogelijk probeer steeds een kamer alleen te krijgen. Dat geeft extra comfort en komt ten goede aan je herstel. En verder is het net DE place to be waar men je het best kan helpen in geval van ziekte en pijn. 🙏🏻

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Mario »

allee, hopelijk hoef je hierna een hele tijd het ziekenhuis niet meer van binnen te zien...
voorspoedig herstel !

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Van dat abonnement haddek beter gezwegen precies :?
Nuja : zolang je maar plezier beleefd hebt aan het "tennissen", maar 'k zou toch maar wat voorzichtig als ge para gaat gliden zenne Wipr ;) :mrgreen:
Een snel goed herstel en recuperatie gewenst :!:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

de autokeuring... :furious3:
dat is toch een bende randdebielen bijeen.
Mijn bus is ingeschreven als kampeerauto, gaat zo ook al 10 jaar probleemloos naar de keuring. Vandaag een mongool die mij laat weten dat het geen kampeerauto is omdat een vaste kookinstallatie, een bed en een zitplaats ontbreekt... Lichte verbazing bij mij want ik heb hem zo gekocht en is altijd zo gekeurd geweest zonder opmerking... :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3:
Dus afgekeurd... :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Stefke wrote: 14 Oct 2022 08:35 de autokeuring... :furious3:
dat is toch een bende randdebielen bijeen.
.......... want ik heb hem zo gekocht en is altijd zo gekeurd geweest zonder opmerking... :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3:
Dus afgekeurd... :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3:
Den A6 was ook al 3 keer probleemloos "erdoor", tot 2 jaar geleden een "randdebiel-in-opleiding" merkte dat de achterste Vossenvelgen 1,5 (u leest goed : één-een-halve) MILLIMETER buiten de kas steken.
Dezelfde argumentatie als Stef opperde werd door hoofddebiel, zijnde de stationchef, weggewuifd met "Dat betekent niks : de wagen wordt nú gekeurd en is nú niet in orde" .... ROOD dus :pillepalle:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Zoals mijn Berlingo al enkele jaren groen gekeurd was, tot er eentje opmerkte dat de trekhaak niet geïnstalleerd was. Trekhaak waarvan ik het bestaan niet afwist, want tweedehands gekocht zonder trekhaak (maar er zat een installatie op met verwijderbare trekhaak, die dus verwijderd was bij aankoop)
I am confused. Oh no, maybe not!

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Wipr »

Stefke wrote: 14 Oct 2022 08:35 de autokeuring... :furious3:
dat is toch een bende randdebielen bijeen.
Mijn bus is ingeschreven als kampeerauto, gaat zo ook al 10 jaar probleemloos naar de keuring. Vandaag een mongool die mij laat weten dat het geen kampeerauto is omdat een vaste kookinstallatie, een bed en een zitplaats ontbreekt... Lichte verbazing bij mij want ik heb hem zo gekocht en is altijd zo gekeurd geweest zonder opmerking... :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3:
Dus afgekeurd... :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3:
Only in Belgium.

Op dergelijke momenten zou ik haast gaan twijfelen of dat nu een moment is om in te spelen op omkoperij. Situaties als deze zijn geen alleenstaande gevallen.

Of een streber die net van de schoolbanken komt, of iemand die elke dag zijn persoonlijk quota afgekeurde wagens wil behalen, of ene met echtelijke ruzie, u bent de kop van jut.

Als je al die jaren gekeurd was en nu afgekeurd en er scheelt verder niets........ minister aanschrijven, ombudsman en alle anderen die hier iets aan kunnen doen in je voordeel, aanschrijven.

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

Stefke wrote: 14 Oct 2022 08:35 de autokeuring... :furious3:
dat is toch een bende randdebielen bijeen.
Mijn bus is ingeschreven als kampeerauto, gaat zo ook al 10 jaar probleemloos naar de keuring. Vandaag een mongool die mij laat weten dat het geen kampeerauto is omdat een vaste kookinstallatie, een bed en een zitplaats ontbreekt... Lichte verbazing bij mij want ik heb hem zo gekocht en is altijd zo gekeurd geweest zonder opmerking... :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3:
Dus afgekeurd... :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3:
Efkes advocaat van de duivel zijn: Op de site van Goca staat dat duidelijk uitgelegd. Er staat natuurlijk niet bij sinds wanneer die regels gelden, maar eigenlijk deed die mongool zijn werk zoals het hoort en hebben de tien vorige mongolen een oogje dichtgeknepen of kenden ze hun vak niet voldoende.
Al +10 jaar gespeeld en gewonnen ... ;)

'k Vraag mij dan af, de VW Transporter Rockton van 10 jaar terug, extreem dure offroad camper indien voorzien van de modulaire inrichting die er op een uurke weer uit is, hoe kan je dat inschrijven?
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

ik blijf het herhalen: de keuring is en blijft te veel willekeur.
Mocht al wie er werkt zijn job serieus nemen en de regels volgen, dan zouden deze situaties niet gebeuren.
Maar omdat er sommige daar half hun gat werk leveren, krijg je deze verhalen...

Onze mercedes heeft 5 jaar lang opmerkingen op roest gehad.
Het laatste jaar was het zo erg dat je je vuist langs de bodemplaat naar binnen kon steken.
Dat jaar waren we dan wel weer blanco gekeurd.

Mijn ASX werd afgekeurd op versleten banden.
Koeno naar de garage en laat banden wisselen, keert terug naar keuring met gloednieuwe banden.
gekeurd met opmerking dat banden op slijtagelimiet zaten.

onze peugeot zou moeten afgekeurd worden vanwege een kras in de ruit in het zicht van de chauffeur.
Daar heb ik nog nooit een opmerking op gehad...

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Schussboelie »

Koeno wrote: 20 Oct 2022 08:01Mocht al wie er werkt zijn job serieus nemen en de regels volgen, dan zouden deze situaties niet gebeuren.
Ik vrees dat dat op andere werkplekken niet anders is...
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

Gisterenavond noodgedwongen bammekes moeten eten. Halfweg de pot water opwarmen was de gasbus leeg.
Dat was nog niet erg eigenlijk.
Net de lege bus gaan ruilen voor een volle (groot model). Toch een opleg van 125€.
Gelukkig kom ik daar lang mee toe. waarschijnlijk nog langer als ik een waterkoker aanschaf en die het voorspel laat doen. Met wat zonnepanelen en een vast contract sinds vorig jaar moet dat nog meevallen.
grease up your baby for a ball on the hill

Locked