Tentjes topic

Op en bij de motor, zonder elektriek
User avatar
Muug
Posts: 11786
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Tentjes topic

Post by Muug »

Motorhoes???? Waarom dat???? Tegen de regen of wa? :shock:

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Tentjes topic

Post by Stoffel »

Aja :mrgreen: ik droog slapen, Beesteke ook droog slapen :ricky:
Verder ook om hem een beetje aan het zicht te onttrekken.
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Koeno
Posts: 3210
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Tentjes topic

Post by Koeno »

Ik heb een tent: Joehoe!
Die tent is eigenlijk best OK: Joehoe!

Maar toch ben ik niet 100% content met mijn tent: Ajnee...

Mijn tent is qua slaapcompartiment perfect voor mij met een beetje bagage.
Mijn tent is qua pakmaat perfect!

Image

Maar mijn tent heeft ook nadelen & dingen waar ik mixed feelings over heb.
Nadelen:
1. Quasi géén voortent: Als je pak natgeregend is heb je met moeite ruimte om dat ergens te leggen, tenzij in het slaapcompartiment, wat het comfort in de tent niet ten goede komt.
2. De tent kan niet zelfstandig staan, er moeten haringen gespannen worden om de boel rechtop te houden

Mixed feelings:
Binnentent kan vast gehangen worden aan de buitentent, de buitentent wordt aan de stokken vast gehangen.
Kortom: als het regent kan je de tent opzetten zonder dat de binnentent echt nat wordt.
Nadeel? als het regent en je ligt toch te zweten in de tent, dan is de buitentent langs beide kanten nat,
doordat de binnen & buitentent aan elkaar vasthangen, maak je de binnentent nat bij het opvouwen van de tent.

Ergens lijkt het mij beter een tent te hebben waar je eerst de buiten tent opzet, en daar de binnentent in hangt.
dan kan je de 2 tenten ook apart inpakken en heb je steeds een droge binnentent.

Rekening houdende met al het bovenstaande, weet iemand een tent die daar wel wat aan voldoet?
(oh en het fresh & black principe van quechua vind ik geniaaal!)

User avatar
Muug
Posts: 11786
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Tentjes topic

Post by Muug »

Zoveel tenten, zoveel smaken. 8-)

Big Agnes al eens bekeken?
MSR Hubba Hubba tenten zie ik wel regelmatig op motorcampings.
Robens is doorgaans ook zeer goede kwaliteit

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2921
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Tentjes topic

Post by duibhce Kaelann »

Koeno wrote: 30 Apr 2024 14:48 Mixed feelings:
Binnentent kan vast gehangen worden aan de buitentent, de buitentent wordt aan de stokken vast gehangen.
Kortom: als het regent kan je de tent opzetten zonder dat de binnentent echt nat wordt.
Nadeel? als het regent en je ligt toch te zweten in de tent, dan is de buitentent langs beide kanten nat,
doordat de binnen & buitentent aan elkaar vasthangen, maak je de binnentent nat bij het opvouwen van de tent.
Ik mis precies het probleem? De binnentent zit niet vast aan de buitentent en voor op te zetten hangt de buitentent aan de stokken?
situatie 1: je hebt de tent vorige keer droog opgevouwen met binnentent nog vast aan buitentent, nu regent het maar je zet de tent ineens met de buitentent op. --> binnentent wordt niet nat, Koeno happy 8-)
situatie 2: het regent bij het opvouwen van de tent, dus je haalt eerst de binnentent los van de buitentent en bergt die apart op, dit kan van in de afgesloten buitentent --> binnentent blijft droog en je kan volgende keer eerst de buitentent opzetten en dan de binnentent er droog inhaken vanin de afgesloten buitentent, Koeno Happy 8-)
Koeno wrote: 30 Apr 2024 14:48 1. Quasi géén voortent: Als je pak natgeregend is heb je met moeite ruimte om dat ergens te leggen, tenzij in het slaapcompartiment, wat het comfort in de tent niet ten goede komt.
2. De tent kan niet zelfstandig staan, er moeten haringen gespannen worden om de boel rechtop te houden
Dat zelfstandig staan is voor mij meestal wel een doorslaggevend criterium voor het kiezen van een tent. Voor solo kamperen gebruik ik een Ferrino Force 2. Vrijstaand, kan zowel buitentent eerst als buitentent met binnentent samen opgezet worden, voortent is niet super ruim, maar voldoende voor mij. Ik heb meestal ook nog een extra gondzeil bij dat ik bij slecht weer als tarp gebruik om de ruimte vóór de voortent droog te houden om te zitten en in/uit de tent te kruipen. Doet overdag onderweg ook dienst als picknick deken.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply