Een bleittopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Hier geen gebleit voorlopig. Omdat de zon keihard kan binnen schijnen doorheen de dag wordt het lekker warm binnen. Enkel 's ochtends is een giléke nodig. Zal natuurlijk veranderen een keer de temparaturen naar het vriespunt zullen gaan. Maar we hebben al ondervonden dat onze houtkachel in staat is om ons hele huis op te warmen, dus dat komt wel snor. :thumbsup:

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

Blackbert wrote: 20 Oct 2022 07:14 Efkes advocaat van de duivel zijn: Op de site van Goca staat dat duidelijk uitgelegd.
Al +10 jaar gespeeld en gewonnen ... ;)
Niks spelen. Hij is in dat station van lichte vracht naar camper gekeurd 10 jaar geleden. En daarna nooit nog iets aan verandert...
Die keuringen zijn gewoon willekeur, al sinds ik naar de keuring ga... :furious3:
Blackbert wrote: 20 Oct 2022 07:14 'k Vraag mij dan af, de VW Transporter Rockton van 10 jaar terug, extreem dure offroad camper indien voorzien van de modulaire inrichting die er op een uurke weer uit is, hoe kan je dat inschrijven?
Geen idee, heb daar laatst iets van zien passeren om zo'n Rockton gekeurd te krijgen in België. Ik dacht op het VW weetjewel forum...

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Stefke wrote: 20 Oct 2022 16:07 het VW weetjewel forum...
Ha, ik zit daar ook tegenwoordig. :mrgreen:

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Muug wrote: 20 Oct 2022 13:03 Hier geen gebleit voorlopig. Omdat de zon keihard kan binnen schijnen doorheen de dag wordt het lekker warm binnen. Enkel 's ochtends is een giléke nodig..... :thumbsup:
Idem ....maar... vorige week heb ik preventief even de verwarming getest en... nope :? ... het tandwiel van de waterpomp zat vast. :o
gelukkig heb ik nog een hulplijn en viel het op te lossen met wat draaien aan het tandwiel en WD40 zodat alles weer soepel draait. :)

Tip van de dag is dus om toch maar je verwarming even te testen voor het echt koud begint te worden. ;)

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

Ik denk er aan om de motohandschoenen definitief op de Brusselse ring te werpen. Meer dan drie jaar al dat ik fysiek niet meer in staat ben om met een bescheiden en comfortabel 125'tje te rijden.
Binnenkort wordt ik - hopelijk - geopereerd aan de rug en dan zou ik na revalidatie terug in staat moeten kunnen zijn om te bollen. Theoretisch.
Maar na zoveel jaar inactief te zijn op twee wielen, na de ervaring van het toegenomen kl°teverkeer, na vele overpeinzingen ...
Neje ... :cry: :cry: :cry:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Ge woont ook niet echt op de schoonste plek van de wereld eh. Maar toch ook niet ver van mooie regio's. Bekijk het gewoon even? First things first. Eerst de rug, dan revalideren, dan weer bekijken of lichaam en geest er klaar voor kunnen zijn.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 14 Nov 2022 20:07 Ge woont ook niet echt op de schoonste plek van de wereld eh. Maar toch ook niet ver van mooie regio's. Bekijk het gewoon even? First things first. Eerst de rug, dan revalideren, dan weer bekijken of lichaam en geest er klaar voor kunnen zijn.
:stupid:
Als het éne keer int koppeke kruipt om omwille van eendert welke reden(en) met iets (of iemand) te stoppen, is dat natuurlijk idd niet zomaar terug gedraaid ... maar ik zou toch ook nog efkes wachten uw handschoenkes te grabbel gooien, Bullett.

Na een weekske heel "koest" houden, is hier de goesting inallegeval toch weer trug, nadat de Rudolf vorige zaterdag besloot om de rechtse vóór Braibant wat nader te onderzoeken.
Hijzelf hield er slechts een licht aangeschuurde valbaar en een te vervangen cilinderbeschermer aan over, maar ik kan helaas nog een keer beamen dat een elleboog tussen ribbekast en wegdek ... euuhh... wél enig ongemak met zich meebrengt :mrgreen: :wall:
Met tijd en boterhammen is m'n eerste gedacht van : "nu kruip ik er nimmer op", toen ik zondag wakker werd, ondertussen dus alweer (bijna) vergeten ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Osmaa gaat weer een criseke gehad hebben zeker, toen ge thuis kwam? :laughing:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 19 Nov 2022 18:41 Osmaa gaat weer een criseke gehad hebben zeker, toen ge thuis kwam? :laughing:
:lol: Not really ; ze reageert ondertussen stillekesaan in den aard van als meneer doktoor zou zeggen : "Tjah, madammeke, allemaal niet zo graaf, maar... ge zult daar mee moeten leren leven :dontknow: "
De nieuwe extra verluchtingsgaatjes in m'n bij de Grijs-Blauwe assorti-passende RAD-pakje en krassen op de ditto IXS dual-sport blutsmuts scoorden met een "... en daddis just een nief pak en nen nieven helm :!: :smash: " wel geen goei punten ;) :mrgreen: :lol: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Als ik met Ozzepaa rijd, dan denk ik dikwijls "die gast rijdt zo vlot en gaat zo plat. Ik zou dat ook willen kunnen en durven."

Maar dan denk ik "maar hoe dikwijls heeft die al niet grondonderzoek gedaan?" :mrgreen:

Ik zal wel op mijn manier blijven doorsukkelen. :whistling:

Desalniettemin, veel beterschap, Marc.

En ook aan Bullet.

We zouden jullie hier hard missen. Blijven rijden.

Schuss ook, trouwens!
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

@ allen: bedankt voor de morele steun! :iloveyou:

Tjah, ik wacht in ieder geval de uitslag van de rugoperatie af (artrose, hernia en geknelde zenuwbanen; 't zelfde dus als vorig jaar met de nekwervels), daarna zien of we genoeg in staat zijn om de rug nog te "gebruiken" ...

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

F M wrote: 19 Nov 2022 23:35 ...
Desalniettemin, veel beterschap, Marc.

En ook aan Bullet.

We zouden jullie hier hard missen. Blijven rijden.

Schuss ook, trouwens!
:stupid:
Even op de pauzeknop drukken en jullie motogoesting zal zeker terugkomen. :)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Wipr »

den Bullet wrote: 20 Nov 2022 09:34 @ allen: bedankt voor de morele steun! :iloveyou:

Tjah, ik wacht in ieder geval de uitslag van de rugoperatie af (artrose, hernia en geknelde zenuwbanen; 't zelfde dus als vorig jaar met de nekwervels), daarna zien of we genoeg in staat zijn om de rug nog te "gebruiken" ...
Hopelijk werpt het toch z’n vruchten af.

En het hoeven geen lange ritten te zijn he. Ik heb op de km na dit jaar 1000km gereden met de Royal Enfield 350.

Het hadden er meer mogen zijn en hadden er wellicht ook meer geweest mocht hij uit rodage zijn geweest maar volgens Enfield moet daar nog 1000km bij. Dus een kort stukje 3-4km autostrade op de Antwerpse ring kan even maar dan nog. Ik denk niet dat ik nadien mezelf even de zoon zie bezoeken in Leuven met de motor.

Snel weer beter en dat het enige soelaas mag brengen je rugoperatie :thumbsup:

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

Wipr wrote: 05 Dec 2022 22:04
...

Snel weer beter en dat het enige soelaas mag brengen je rugoperatie :thumbsup:
Voorlopig geen operatie; de orthopedist staat er weigerachtig tegenover.

Wel kiné en serieuze pijnstillers (waar ik dan geen voorstander van ben).

Dus vrees ik dat er niet al te veel verbetering in zal zitten ... :(

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

Dat verkeer van tegenwoordig is gewoon vreselijk. Soms denk je dat je alles al gezien hebt ondertussen maar helaas...
Vandaag vanop de A12 richting Groot-Bijgaarden stilstaande file. Niet abnormaal hoewel toch erg vroeg zo om 15u.
Blijkt dat er op de ring een Mercedes slotvast staat geparkeerd op het linkervak, op de plaats van de Volvo op onderstaande foto.
Image
De wegpolitie staat er pas bij en kijkt er naar, nergens een bestuurder te bespeuren. Ik sukkel er uiteindelijk toch voorbij en wat verder zie ik op de afrit Wemmel een dame te voet afkomen met een bidonneke naft in de hand richting Mercedes... :wall: :wall: :wall:
En verder weer veel idioten met de ruiten ijsvrij gemaakt ter grootte van een gsm...
In de file stilgestaan en soms ook kunnen rijden dank zij een flinke klapper op de N16...
Een reddingstrook waar blijkbaar niemand iets vanaf weet... :dontknow: :roll:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

Vandaag van Haaltert naar Wieze. Recordtijd van 55minuten...
Dringend terug fiets in orde zetten, dit is niet meer normaal...

Ook de ingesteldheid van vele chauffeurs is niet meer te begrijpen.
Bumperkleven, op de voorsorteerstrook rechts staan om toch nog rechtdoor te vlammen en zo het volledige kruispunt te blokkeren.
FILMPJES kijken op de GSM die op voorruit hangt om dan niet te beseffen dat de baan voor zich volledig leeg gelopen is...

Ik kan niet meer tegen autorijden, moet dat regelmatig toegeven dat ik het geduld niet meer heb...
Op de motor allemaal minder last van.

Ondertussen ook grondig spijt dat mijn speedelec verkocht is....

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

Ben al lang content dat ik veel lokale kilometers doe en heel weinig verder van huis.
Vandaag toch maar naar Wuustwezel. Bewust na 9u vertrokken om toch al van de jeugd op de fiets af te zijn.
Maar in Oostmalle centrum ben je zomaar 10 min kwijt om van de ene N op de andere te kunnen draaien ... verdrop gevolgd door bompa/huisvrouw die voor de zekerheid overal aan 52km/u pruttelen. Ik slaag er nog in om in mijne Zen te blijven, maar gooi mij daar niet elke dag in.
Hopelijk komt van die eventuele sneeuw deze week niks in huis.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

Content dat ik alleen maar commiskes moet doen met de wagen(s); keuze tussen manuele Dokker en automatische 308.
Voor de rest beperken de ritjes zich tot een heen-en-weer naar Mariembourg of Couvin (zoontjes bij moeder).
De rest doe ik te voet, ten minste als 't op kruipafstand is 8-)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Stefke wrote: 12 Dec 2022 17:18 ...........
De wegpolitie staat er pas bij en kijkt er naar, nergens een bestuurder te bespeuren. Ik sukkel er uiteindelijk toch voorbij en wat verder zie ik op de afrit Wemmel een dame te voet afkomen met een bidonneke naft in de hand richting Mercedes... :wall: :wall: :wall:
....... :dontknow: :roll:
Jaja, maar dat kan tenminste gelukkig allemaal nog vandaag ;) :mrgreen: :grin: :lol: :lol: :lol:
Stel u voor dagge daar staat met ne platte ful-ellentrieke :lol:
Ze verkopen zo'n lange kabels niet he :pillepalle: :mad:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

misschien moet ik een aparte bleit-topic maken over verkeerssituaties en gelijksoortige toestanden? :laughing:

'k zit vandaag te telewerken en ik heb zicht op onze straat. Passeert op een gegeven moment een wagen aan 20-30km/u en ik zie dat de ruit van de chauffeur open staat. Beetje raar met dit weer. :dontknow: Dan zie ik dat de chauffeur zijn arm naar buiten steekt en al rijdend met een blauw spuiterke zijn ruit begint nat te spuiten. :shock: Die gast was dus al rijdend zijn voorruit aan 't besproeien met ontdooingsmiddel. :yikes: :yikes:
No time to waste zeker? :pillepalle: :pillepalle: :pillepalle:

Locked