Offroad rijden in Wales - March Moon "Rally" maart 2023 - filmpje

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Offroad rijden in Wales - March Moon "Rally" maart 2023 - filmpje

Post by Muug »

Wetende dat ons land stilaan méér borden "plaatselijk verkeer" dan inwoners telt, is het des te pijnlijker om te zien hoeveel mooie routes er nog mogelijk zijn in andere landen. :( Tegelijk is het prachtig om zien hoeveel mooie routes er elders nog toegankelijk zijn. :smitten: Mits het geschikte voertuig natuurlijk. Mét geschikte bandjes. :thumbsup:
Dit filmpje werd vorige zondag geschoten, tijdens de veertiende editie van de March Moon Rally in Wales. Aan deze rally is niks competitiefs, het woord rally an sich is dus eigenlijk totaal verkeerd gekozen, maar het klinkt zo lekker. Gewoon een bende locals, waar eventueel buitenlanders ook welkom zijn, die twee dagen volop genieten van de schoonste modderbaantjes die Wales te bieden heeft.

Zet u, en geniet van dat schone land.


User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Offroad rijden in Wales - March Moon "Rally" maart 2023 - filmpje

Post by duibhce Kaelann »

Ah... March Moon! Leker baggeren overdag, pub food, een lekker lokaal biertje en veel craic 's avonds. Volgend jaar toch maar weer eens proberen om daar tijd voor te maken... :ricky: :beer:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Offroad rijden in Wales - March Moon "Rally" maart 2023 - filmpje

Post by F M »

Tja,

Ik hoop dat wij niet op die wegjes terecht komen in mei, of we zitten dik in de sh*t :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Offroad rijden in Wales - March Moon "Rally" maart 2023 - filmpje

Post by Muug »

F M wrote: 29 Mar 2023 08:50 Tja,

Ik hoop dat wij niet op die wegjes terecht komen in mei, of we zitten dik in de sh*t :mrgreen:
Heb je de Snowdonia 360 gepland?

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Offroad rijden in Wales - March Moon "Rally" maart 2023 - filmpje

Post by TRooPER »

duibhce Kaelann wrote: 29 Mar 2023 08:38 Ah... March Moon! Leker baggeren overdag, pub food, een lekker lokaal biertje en veel craic 's avonds. Volgend jaar toch maar weer eens proberen om daar tijd voor te maken... :ricky: :beer:
telkens als ik die media posts zie na MMR weekends, zeg ik dat ook.
maar idd, we moeten es terug, en eventueel paar dagen langer voor/na cruisen door Wales erbij nemen.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Offroad rijden in Wales - March Moon "Rally" maart 2023 - filmpje

Post by Muug »

TRooPER wrote: 29 Mar 2023 09:31 telkens als ik die media posts zie na MMR weekends, zeg ik dat ook.
maar idd, we moeten es terug, en eventueel paar dagen langer voor/na cruisen door Wales erbij nemen.
Allez dan zijn we al met drie 8-)
Morreh, dan moeten we elk twéé moto's meenemen? Of gaat ge de moddernoppen ginder ter plekke vervangen door straatbandjes? :grin:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Offroad rijden in Wales - March Moon "Rally" maart 2023 - filmpje

Post by TuttoTerreno »

Sommige stukken lijken ook/meer geschikt voor jetski's :mrgreen:

User avatar
Blackbert
Posts: 3445
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Offroad rijden in Wales - March Moon "Rally" maart 2023 - filmpje

Post by Blackbert »

als 't niet sneeuwt, I'm in.
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Offroad rijden in Wales - March Moon "Rally" maart 2023 - filmpje

Post by Koeno »

Elke groep heeft nen trage sukkel nodig: ik ga mij om de groep zijn verloren onderdelen op te rapen :peepwall:
(als er dan achteraf iemand mij kan oprapen en meenemen: ik dank u)

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Offroad rijden in Wales - March Moon "Rally" maart 2023 - filmpje

Post by Muug »

Koeno wrote: 29 Mar 2023 10:38 Elke groep heeft nen trage sukkel nodig: ik ga mij om de groep zijn verloren onderdelen op te rapen :peepwall:
(als er dan achteraf iemand mij kan oprapen en meenemen: ik dank u)
Er is altijd een tail rider. :thumbsup: Die dient om alles en iedereen op te rapen. Of om uw moto tot voorbij de hindernis te rijden, als gij incapabel zijt. :whip:
(been there, tried it, let someone else do it :oops: )

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Offroad rijden in Wales - March Moon "Rally" maart 2023 - filmpje

Post by Muug »

Blackbert wrote: 29 Mar 2023 10:29 als 't niet sneeuwt, I'm in.
Dat gebeurt niet veel, maar het gebeurt. :mrgreen:
Hier een paar van uw eigen foto's. :pillepalle:

Image

Image

Image

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Offroad rijden in Wales - March Moon "Rally" maart 2023 - filmpje

Post by Schussboelie »

Ik wil ook mee.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Offroad rijden in Wales - March Moon "Rally" maart 2023 - filmpje

Post by Koeno »

Muug wrote: 29 Mar 2023 11:37
Koeno wrote: 29 Mar 2023 10:38 Elke groep heeft nen trage sukkel nodig: ik ga mij om de groep zijn verloren onderdelen op te rapen :peepwall:
(als er dan achteraf iemand mij kan oprapen en meenemen: ik dank u)
Er is altijd een tail rider. :thumbsup: Die dient om alles en iedereen op te rapen. Of om uw moto tot voorbij de hindernis te rijden, als gij incapabel zijt. :whip:
(been there, tried it, let someone else do it :oops: )
en doet ge dat dan op nen ktm990 met groffe toepen op?
of op iets lichters met nog altijd groffe toepen op?

Image

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Offroad rijden in Wales - March Moon "Rally" maart 2023 - filmpje

Post by Muug »

Mannekes, we zijn wel exact drie dagen te laat... we zullen dus tot eind maart volgend jaar moeten wachten. Stuur rond Nieuwjaar efkes een herinneringske, ok?

En, als ge uw rug, uw schouders, uw enkels en al de rest graag nog enkele tientallen jaren wilt gebruiken zonder al te zware pijnstillers te slikken: koop dan een licht ding om daaraan mee te doen. Iets van 150kg zal al meer dan zwaar genoeg zijn. 100kg is nog beter natuurlijk. :thumbsup:

Vergeet zware KTMs. Afin, als er genoeg zijn, zullen ze wel iemand vinden om een route bij elkaar te steken die niet té zwaar is. Maar mja, tja, eigenlijk zijt ge ziek om dat daarmee te proberen.

@Bert: ik steel nog efkes enkele van uw foto's. :thumbsup: (die al dertien jaar oud zijn, en wij evenzoveel ouder en stijver :lipsrsealed2: )

Image

Image

Het kan ook wel eens een beetje misgaan.

Image

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Offroad rijden in Wales - March Moon "Rally" maart 2023 - filmpje

Post by Schussboelie »

Ik pak mijne 350 dan wel mee :grin:
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Blackbert
Posts: 3445
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Offroad rijden in Wales - March Moon "Rally" maart 2023 - filmpje

Post by Blackbert »

Muug wrote: 29 Mar 2023 13:22 Mannekes, we zijn wel exact drie dagen te laat... we zullen dus tot eind maart volgend jaar moeten wachten. Stuur rond Nieuwjaar efkes een herinneringske, ok?

En, als ge uw rug, uw schouders, uw enkels en al de rest graag nog enkele tientallen jaren wilt gebruiken zonder al te zware pijnstillers te slikken: koop dan een licht ding om daaraan mee te doen. Iets van 150kg zal al meer dan zwaar genoeg zijn. 100kg is nog beter natuurlijk. :thumbsup:

Vergeet zware KTMs. Afin, als er genoeg zijn, zullen ze wel iemand vinden om een route bij elkaar te steken die niet té zwaar is. Maar mja, tja, eigenlijk zijt ge ziek om dat daarmee te proberen.
Wel, in al de jaren dat ik daar was, heb ik vanalles zien rijden. 950 adv en se, gs, gsa, lc4, zelfs ne strom 650. Dat marcheerde allemaal, vooral doordat de rijders meer oefenen dan wij.
Als kneusje moet ik je wel bijtreden, met een husky van 140kg is het veel simpeler dan met een ta van 200+ kg.

Wachten tot 2024? Als 1 van jullie, fb-ridders, eens informeren of er in september niks te doen is in mid-Wales, zoals vroeger? Strata Florida is ook fijn, als het water niet te hoog staat.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Offroad rijden in Wales - March Moon "Rally" maart 2023 - filmpje

Post by duibhce Kaelann »

Koeno wrote: 29 Mar 2023 13:06 en doet ge dat dan op nen ktm990 met groffe toepen op?
of op iets lichters met nog altijd groffe toepen op?
Ik heb dat 1 jaar gedaan met de Tenere. Dat was stevig afzien en compleet uitgeput toekomen 's avonds, althans met mijn skills. De jaren daarna met de WR was dat een heel stuk aangenamer :mrgreen:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Offroad rijden in Wales - March Moon "Rally" maart 2023 - filmpje

Post by Koeno »

staat genoteerd: Koeno kan momenteel niet mee... :D No skills & véél zwaardere KTM 990. Ik zal wel supporteren volgend jaar :D

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Offroad rijden in Wales - March Moon "Rally" maart 2023 - filmpje

Post by Muug »

Ziet gij maar eerst dat die corona uit uw lijf is, zodat ge minstens twee trappen op kunt zonder u kapot te hijgen. :|

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Offroad rijden in Wales - March Moon "Rally" maart 2023 - filmpje

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 29 Mar 2023 08:25
Zet u, en geniet van dat schone land.

Mnja ... af en toe laat ik me ook wellis verleiden om zo eens her en der een stukje naast de biljartbanen te gaan smodderen, en 'k vind dat dan ook vree leutig, maar dees is toch way out of my league, kunde en vooral durf :peepwall:
Is dat filmke verrapt, of knallen die daar echt overal door pesies of ze zitten op circuit :?: :shock:
En die organisatie ; wacht met de organisatie van deze pret telkens tot het drie weken aan een stuk gegoten heeft ofwah ;) :mrgreen: :lol:
Daarbij : mijn koebeesten zijn, onafgezien van hun licht obese voorkomen, ook just allebei proper gekuist 8-)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Post Reply