misschien een stomme vraag, maar is dat een aspect van je rijtechniek die echt belangrijk is?
ik probeer daar soms op te letten, maar meer dan de helft van de tijd, ben ik daar eigenlijk totaal niet mee bezig...
maar misschien is dat toch wel iets echt nuttig?
Druk op de voetsteunen
- duibhce Kaelann
- Posts: 2928
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Druk op de voetsteunen
Bret Tkacs: Peg Weighting Doesn't Matter - Body Position is the Key
Brake Magazine: Bret Tkacs was wrong... Footpeg Weighting is CRUCIAL
Brake Magazine: Bret Tkacs was wrong... Footpeg Weighting is CRUCIAL
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Druk op de voetsteunen
Te druk op de voetsteunen vind ik ronduit vervelend! Zo meer dan 1 voet per steun is irritant. Maar meestal is het niet druk genoeg op mijn voetsteunen maar dat ligt gewoon aan mezelf, ik moet dan meer rijden.
Me gusta la moto, me gustas tú.
Re: Druk op de voetsteunen
Voor mij hangt dat af van het type moto waarmee je rijdt, en ook welke rijstijl je hanteert.
Op een sportmoto heeft het meer effect dan op een Adventure.
En rij je sportief dan kan het ook zijn nut hebben.
Op de binnensteun drukken doet sneller inkantelen. Op de buitensteun drukken kan meer stabiliteit opleveren wanneer de moto op hellingshoek is.
Op een sportmoto heeft het meer effect dan op een Adventure.
En rij je sportief dan kan het ook zijn nut hebben.
Op de binnensteun drukken doet sneller inkantelen. Op de buitensteun drukken kan meer stabiliteit opleveren wanneer de moto op hellingshoek is.