IST4 - zondag 7 mei

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Marsman »

Muug wrote: 16 Apr 2023 19:17 Godsdienst? Waar dient dat voor? Wat kunt ge daarmee doen behalve het als excuus te gebruiken om oorlogen mee te houden?
...en om te weten wanneer er ijsheiligen uit de lucht komen vallen...
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Muug »

Marsman wrote: 16 Apr 2023 20:23
Muug wrote: 16 Apr 2023 19:17 Godsdienst? Waar dient dat voor? Wat kunt ge daarmee doen behalve het als excuus te gebruiken om oorlogen mee te houden?
...en om te weten wanneer er ijsheiligen uit de lucht komen vallen...
Zonder godsdienst geen ijsheiligen. 8-)

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by F M »

Staat in mijn agenda. IST4 bedoel, met ijsheiligen heb ik geen zaken.

A propos, de versie van IST4 die ik in mijn lijst heb staan start in Spontin. Maar dat kan zijn omdat ik die ooit aangepast heb om daar te starten. Ze loopt ook door Celles, en ik herinner me dat daar dikwijls werd afgesproken. Dus, afspreken in Spontin of in Celles?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by duibhce Kaelann »

Heb 'm ook genoteerd. Laatste weekend dat ik in het land ben voor een tijdje, dus ik kijk ernaar uit! :ricky:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 17 Apr 2023 08:44 Heb 'm ook genoteerd. Laatste weekend dat ik in het land ben voor een tijdje, dus ik kijk ernaar uit! :ricky:
Mooi :thumbsup:
Ga je een beetje digitale nomade spelen in Bulgarije? :thumbsup:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 17 Apr 2023 10:59 Mooi :thumbsup:
Ga je een beetje digitale nomade spelen in Bulgarije? :thumbsup:
Inderdaad. Begint een jaarlijkse gewoonte te worden. Heel fijn om te kunnen thuiswerken vanuit zo'n omgeving. :thumbsup:
Extra bonus: het uurverschil komt mijn not-a-morning-person-at-all persoonlijkheid heel goed uit 8-)
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by OzzePaa »

F M wrote: 16 Apr 2023 22:17 Staat in mijn agenda. IST4 bedoel, met ijsheiligen heb ik geen zaken.

A propos, de versie van IST4 die ik in mijn lijst heb staan start in Spontin. Maar dat kan zijn omdat ik die ooit aangepast heb om daar te starten. Ze loopt ook door Celles, en ik herinner me dat daar dikwijls werd afgesproken. Dus, afspreken in Spontin of in Celles?
FYI : Den 23ste oktober 2010 vertrokken we om 10u59 in Spontin aan de "Comptoir de Famille" en waren daar terug (allez, ikke alleszinds ;) :mrgreen: ) om 16u20 8-)

Sindsdien dat toerke nog een keer of vijf gereden, meestal "lichtjes" aangepast met her en der een détourke (o.a. het ommetje langs Houyet om de Spaghetti mee te pakkenen ipv langs de kaarsrechte N94 is trouwens een must :ugeek: ) .... ook een paar keer in de tegenovergestelde richting. Die "inverse" versie is trouwens even subliem als de regular direction ;) :thumbsup: :ricky:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Stoffel »

Ik moet voor 7 mei verstek laten gaan, feestje van de Chiro van de kids.
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by F M »

OzzePaa wrote: 18 Apr 2023 12:40 Sindsdien dat toerke nog een keer of vijf gereden, meestal "lichtjes" aangepast met her en der een détourke (o.a. het ommetje langs Houyet om de Spaghetti mee te pakkenen ipv langs de kaarsrechte N94 is trouwens een must :ugeek: )
OzzePaa en zijn détourkes, brrrrr...
Maar deze keer 100% akkoord. Ik zou ook de spaghetti kiezen, dus voorbij Ciergnon even links op de N94; dan rechts door Wanlin en Hour naar Houyet.

By the way, net voor de spoorweg in Leignon moet je nu linksaf ipv de spoorweg over te steken. Een nieuw stukje weg dat de smalle brug onder de spoorweg vervangt.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Muug »

F M wrote: 18 Apr 2023 16:06
OzzePaa wrote: 18 Apr 2023 12:40 Sindsdien dat toerke nog een keer of vijf gereden, meestal "lichtjes" aangepast met her en der een détourke (o.a. het ommetje langs Houyet om de Spaghetti mee te pakkenen ipv langs de kaarsrechte N94 is trouwens een must :ugeek: )
OzzePaa en zijn détourkes, brrrrr...
Maar deze keer 100% akkoord. Ik zou ook de spaghetti kiezen, dus voorbij Ciergnon even links op de N94; dan rechts door Wanlin en Hour naar Houyet.

By the way, net voor de spoorweg in Leignon moet je nu linksaf ipv de spoorweg over te steken. Een nieuw stukje weg dat de smalle brug onder de spoorweg vervangt.
ehm, gastjes, :|
uw versie is dan ongetwijfeld véél meer up to date dan de mijne 8-)
Smijt ze hier dan eens in attachment? Of mail ze mij?

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by F M »

Ik heb ze naar je gemaild.
I am confused. Oh no, maybe not!

Wannes
Posts: 19
Joined: 25 Apr 2015 08:16

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Wannes »

Als ik in het verleden al eens iets op dit forum postte, was dat; ik rijd ook mee.
Ik vrees dat dit definitief verleden tijd is.

Drie jaar geleden, 2 dagen voordat Corona alles dicht deed, heeft de MUG mij met een herseninfarct naar het ziekenhuis gedaan.
Omdat mijn nieren toen al niet zo goed meer waren, hebben ze niet de standaard medicatie kunnen geven, waardoor de fijne motoriek in mijn linkerhand voor een groot deel weg is.
Gelukkig mag en kan ik nog motorrijden, maar een hele dag rijden gaat niet meer.
Ondertussen gaat mijn nierfunctie ook heel snel naar beneden wat maakt dat ik me in de komende weken/maanden moet voorbereiden op niertransplantatie en in afwachting daarvan waarschijnlijk dialyse (dialyse is sowieso 1 of 2 maanden rijverbod).

Daarom, amuseer u allemaal.

Wannes

PS: Misschien daag ik wel op aan het eindpunt met auto of heel heel misschien de moto.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Muug »

Wannes! :yikes:
't is goed om te horen dat het dan toch nog zo goed met je gaat! :shock:
Prachtig dat je toch nog mag genieten van je hobby. :ricky:
Dank voor je bericht. :thumbsup:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by Muug »

OzzePaa wrote: 18 Apr 2023 12:40
F M wrote: 16 Apr 2023 22:17 Staat in mijn agenda. IST4 bedoel, met ijsheiligen heb ik geen zaken.

A propos, de versie van IST4 die ik in mijn lijst heb staan start in Spontin. Maar dat kan zijn omdat ik die ooit aangepast heb om daar te starten. Ze loopt ook door Celles, en ik herinner me dat daar dikwijls werd afgesproken. Dus, afspreken in Spontin of in Celles?
FYI : Den 23ste oktober 2010 vertrokken we om 10u59 in Spontin aan de "Comptoir de Famille" en waren daar terug (allez, ikke alleszinds ;) :mrgreen: ) om 16u20 8-)
:thumbsup: Spontin it is, then.
Die Comptoir de Famille lijkt wel te zijn veranderd, blijkbaar.

@Ozzepa: gij doet daar dus vijf uur over, maar da's dan gewoon zonder pauze, dus rijden rijden rijden. Right? Kwestie van te weten of we ginder best om 10u of om 11u afspreken.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by F M »

Spreek maar 10 uur af, want we zijn toch nooit direct weg.

@Wannes: dju jong, wat een miserie allemaal. Het ziet er naar uit dat je nooit meer zal helpen mijn moto op te rapen. Hopelijk komt het allemaal goed.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by OzzePaa »

Wannes wrote: 19 Apr 2023 19:15 .....................
Gelukkig mag en kan ik nog motorrijden, maar een hele dag rijden gaat niet meer.
Ondertussen gaat mijn nierfunctie ook heel snel naar beneden wat maakt dat ik me in de komende weken/maanden moet voorbereiden op niertransplantatie en in afwachting daarvan waarschijnlijk dialyse (dialyse is sowieso 1 of 2 maanden rijverbod).
...................................
Verdorie, Wannes ... dat schildert minder leuke vooruitzichten :shock: :| ... maar mocht je er zin in hebben, en het ziet zitten om, voordat je aan die vervelende periode moet beginnen, binnenkort nog eens een toerke te doen zoals we dat begin vorig jaar samen uitprobeerden : you know who to call hé :idea: :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 20 Apr 2023 08:49
OzzePaa wrote: 18 Apr 2023 12:40

FYI : Den 23ste oktober 2010 vertrokken we om 10u59 in Spontin aan de "Comptoir de Famille" en waren daar terug (allez, ikke alleszinds ;) :mrgreen: ) om 16u20 8-)
:thumbsup: Spontin it is, then.
Die Comptoir de Famille lijkt wel te zijn veranderd, blijkbaar.

@Ozzepa: gij doet daar dus vijf uur over, maar da's dan gewoon zonder pauze, dus rijden rijden rijden. Right? Kwestie van te weten of we ginder best om 10u of om 11u afspreken.
Als ge't héél precies wil weten :

Afspraakuur was 10u00 (ik was present om 10u13)
Vertrekken deden we om 10u59.
Tankstop efkes verder in Dorinne van 11u01 tot 11u13
Halfweg tussen Vonêche en Froidfontaine van 12u40 tot 12u50 allemaal ene Gorgash geassisteerd met 'k weet nie meer wat voor probleem(ke) aan z'n krel.
Twintig minuten later stond PH4 met familie ons even voorbij Daverdisse op te wachten langs de N857 voor een halfuurke heerlijke soep uit z'n Soepbus.
Noggis een halfuur later werden de magen verder gevuld "Au Bon Vivant" in Vesqueville : klein 40 minuten beentjes onder tafel.
Om 16u20 zoals gezegd trug in Spontin 8-)

Over de eerste helft van de route (120km) deden we dus 3u50' ... na den Bon Vivant was het nog 104km en 1u36 tot Spontin :ricky:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by F M »

OzzePaa wrote: 20 Apr 2023 19:28 Noggis een halfuur later werden de magen verder gevuld "Au Bon Vivant" in Vesqueville : klein 40 minuten beentjes onder tafel.
Die rit heb ik niet meegemaakt, maar ik meen me te herinneren daar ooit bij een andere rit te zijn gestopt. African was daar toen bij.

Maar Paa, gadenumeeofnie ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by OzzePaa »

F M wrote: 20 Apr 2023 20:05
OzzePaa wrote: 20 Apr 2023 19:28 Noggis een halfuur later werden de magen verder gevuld "Au Bon Vivant" in Vesqueville : klein 40 minuten beentjes onder tafel.
Die rit heb ik niet meegemaakt, maar ik meen me te herinneren daar ooit bij een andere rit te zijn gestopt. African was daar toen bij.

Maar Paa, gadenumeeofnie ?
Mag meeRIJDEN ook :?: ;) :lol: :lol: :lol:
Last edited by OzzePaa on 20 Apr 2023 20:11, edited 2 times in total.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: IST4 - zondag 7 mei

Post by OzzePaa »

F M wrote: 18 Apr 2023 16:06
OzzePaa wrote: 18 Apr 2023 12:40 Sindsdien dat toerke nog een keer of vijf gereden, meestal "lichtjes" aangepast met her en der een détourke (o.a. het ommetje langs Houyet om de Spaghetti mee te pakkenen ipv langs de kaarsrechte N94 is trouwens een must :ugeek: )
OzzePaa en zijn détourkes, brrrrr...
Maar deze keer 100% akkoord. Ik zou ook de spaghetti kiezen, dus voorbij Ciergnon even links op de N94; dan rechts door Wanlin en Hour naar Houyet.

By the way, net voor de spoorweg in Leignon moet je nu linksaf ipv de spoorweg over te steken. Een nieuw stukje weg dat de smalle brug onder de spoorweg vervangt.
Zit die aanpassing al in de laatste NTU ? ... Heb die nog niet geïnstalleerd, maar wel op OSM- en Maps gezien 8-)

Om de Spaghetti mee te pakken, is een stukje rond langs Villers-la-Ville ipv over Ciergnon eventueel een leuk alternatiefke ...
En de Rue Remy Himmer langs de Fonds de Lesse van Dinant via de Moulin de Lisogne richting Thynes is ook wel een zeer pittoresk slingerfestijn amoonavis ;)
Voorts durf ik tenslotte nog voorzichtig een ballonnetje oplaten om, nu de Soepbus hoogstwaarschijnlijk niet langs de N857 gaat staan (hoe zou het trouwens zijn met Paul-PH4 :dontknow: ) aan het kasteel van Sohier richting Daverdisse te duiken en via Redu langs de (daar ook best leuke) N40 weer noordwaarts te slingeren :?: :peepwall:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Post Reply