Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Marsman »

den Bullet wrote: 05 Apr 2023 20:50 Maar daarmee hebt ge geen last van oxelvogt :mrgreen:

En er is werk aan: achterband verliest lucht langs de spaken :shock:
Nog nooit meegemaakt. Afin, jobke voor Glenn van de Bandenboetiek ;)
zolang ge hem daar maar geen buske prut laat inspuiten want dat helpt geen kloten. Been there, done that
:(
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by den Bullet »

Muug wrote: 05 Apr 2023 21:50 Ja, ik heb daar een Ducati gezien zonder plak!
Da's omdat mister Fé zijn papieren van beide Duc's kwijtgespeeld heeft en dus zijn WEK-plaat heeft moeten binnenleveren. De nieuwe (M.BGF.....) hangt er nog niet op omdat 'm ofwel met de Night Shift ofwel (meestal) met de comfy 308 GT Line rijdt. Is nu verkoper geworden op zijn werk en moet al es 'presentabel' bij zijn klanten komen ...

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by den Bullet »

Marsman wrote:
zolang ge hem daar maar geen buske prut laat inspuiten want dat helpt geen kloten. Been there, done that
:(
Zeker ni! Dikke kloterij. Dat hebben ze bij mijn broer zijne Commando in zijn achterband gespoten (achter zijne rug) toen die in Autoworld in expo stond :x
Miserie achteraf ...

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Stefke »

den Bullet wrote: 05 Apr 2023 23:17 Is nu verkoper geworden op zijn werk en moet al es 'presentabel' bij zijn klanten komen ...
tutut, presentabel toekomen en motorijden gaat wel zenne. 't wordt tijd dat ze dat cliché van de verkoper die in maatpak uit een doosje moet komen ook eens overboord gooien... :wall: niet gemakkelijk natuurlijk... :dontknow:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Muug »

Stefke wrote: 06 Apr 2023 09:13
den Bullet wrote: 05 Apr 2023 23:17 Is nu verkoper geworden op zijn werk en moet al es 'presentabel' bij zijn klanten komen ...
tutut, presentabel toekomen en motorijden gaat wel zenne. 't wordt tijd dat ze dat cliché van de verkoper die in maatpak uit een doosje moet komen ook eens overboord gooien... :wall: niet gemakkelijk natuurlijk... :dontknow:
't moet dan ook wel een presentabele moto zijn. :lipsrsealed2:

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Mario »

wat is de minimumlengte (van de armen?) om daar minstens een paar meter mee te kunnen rijden?
sommige dingen ontgaan mij toch volledig zenne (maar dat ligt ongetwijfeld aan mij), tenzij het is om dat spel in uwe living of man cave te placeren of gewoon om te lachen (wat de man op de foto dan ook doet :mrgreen: ) :peepwall:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Muug »

Gelijk ik al liet uitschijnen, Mario, da's om rechtstaand mee te rijden. :mrgreen:

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 06 Apr 2023 09:13 tutut, presentabel toekomen en motorijden gaat wel zenne. 't wordt tijd dat ze dat cliché van de verkoper die in maatpak uit een doosje moet komen ook eens overboord gooien... :wall: niet gemakkelijk natuurlijk... :dontknow:
Als 'm niks moet meepakken is da geen probleem, maar waar gaat ge zoiets op ne moto veilig vastmaken ... :mad:

Image

Bovendien is da gratis en voor niks 8-)

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Koeno »

gisteren mijzelf in verlegenheid gebracht met de KTM.
voor het eerst in zeer lange tijd nog is in groep gereden.

Normaal als ik ga tanken, dan tank ik hem vol (hééééél vol) en rijd direct weg.
Nu uit domme gewoonte terug té vol getankt, maar de rest van de groep moest nog een sigaret roken...
dus ktm op zijpikkel........ gevolg? Naft pissen...
Khad eerst schrik dat mijn recent sleutelwerk misgelopen was... maar de naft kwam van elder... conclusie was vlug getrokken...

verder best verschoten hoe goed die Tractionator Rallz het op de baan doet.
Enkel snelweg mag het niet té snel gaan, dan euhm, danst alles....
(jaja, dan spreken we van 140km/u op teller, getest op duitse snelweg natuurlijk).

J2FK
Posts: 138
Joined: 19 May 2015 17:28

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by J2FK »

Niet vandaag maar een weekje, ofzoiets , geleden het koelwater van de track-bike vervangen.... :o enkel de ballekes ontbraken nog :whistling: :whistling:
Voorzien van 2 nieuwe sloefen, nieuw remolie, motorolie en filter, luchtfilter.... maw ... the usual stuff ;)

Image


de yam laten voorzien van enkele potten om op elk circuit de dag te kunnen uitrijden zonder zwarte vlaggen. De schoonheidsprijs gaat ze niet meer halen , maar stilste gaat ze wel zijn. :ricky:
Werkje werd uitgevoerd door Mile Pajic van https://www.pajic.nl/

Image

Image


vandaag vooral de camionette ingeladen voor morgen, den eerste van 't jaar in zolder....... maar als ik het weerbericht raadpleeg, had ik er precies beter ne kano ingestoempt :(

Image

Image

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by duibhce Kaelann »

Vandaag eindelijk de nieuwe valbaren op de T7 geinstalleerd. De originele van Yamaha waren compleet vernield na het accident begin vorig jaar. En het niet zo overdachte design ervan hadden ook voor een deuk in de tank en wat schade aan het motorblok gezorgd.
Heb ze nu vervangen door HeavyDuties Adventure valbaren.

Geen foto's gemaakt, maar de installatie was simpel en vlot. Lasnaden en coating zagen er ook heel proper uit. :thumbsup:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Marsman »

J2FK wrote: 23 Apr 2023 19:53

vandaag vooral de camionette ingeladen voor morgen, den eerste van 't jaar in zolder....... maar als ik het weerbericht raadpleeg, had ik er precies beter ne kano ingestoempt :(

Image


vergeet uw bandenwarmers niet hé
;)
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Muug »

Marsman wrote: 23 Apr 2023 23:46
J2FK wrote: 23 Apr 2023 19:53 vandaag vooral de camionette ingeladen voor morgen, den eerste van 't jaar in zolder....... maar als ik het weerbericht raadpleeg, had ik er precies beter ne kano ingestoempt :(
Image
vergeet uw bandenwarmers niet hé
;)
Jommojanagommenegank. :|
Is da echt wel nodig? :dontknow: Die worden toch wel warm van te rijden? Mor allez.... :pillepalle:
:peepwall:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Muug »

Amai ik heb mij gisteren geforceerd zeg... want ik heb mijn RS eens gewassen!
Na een (zater)dag in de regen zag hij eruit alsof ik met de Koeno de velden was ingedoken.

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Koeno »

Ik heb die van mij ook gewassen...
en de batterij eruit gehaald... die heb ik dus kapot gekregen... werkelijk 1,5maand oud...
Thuis gekomen na mijn allereerste extra motoropleiding (op de baan) en motor afgezet met killswitch, maar niet meer contact afgezet.
Aan de lader gehangen maar die blijft foutmelding geven... dus kakkaaaaaa

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Muug »

aiaiai
Lang leve de gewone accu's. :thumbsup:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by OzzePaa »

Gisteren Gertruud haar gepoedercoate middenbok gaan afhalen en 'm vandaag terug onder geplakt.
Mocht de rest van het beestje er even goed uitzien, dan had ik ne nieve moto ;) :grin:

Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Stoffel »

Muug wrote: 24 Apr 2023 10:42 aiaiai
Lang leve de gewone accu's. :thumbsup:
Awel, gisteren bij RAD ook een nieuwe batterij gaan halen voor de AT, de oude is net 3 jaar geworden…
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Marsman »

Wa steekte gulle toch allemaal uit met ulle batterijen???
Die van de AT is nog steeds de originele (2016). De Pan daarvoor is tweedehands verkocht geweest met de originele batterij (7 jaar). Ik heb hier een VW Passat rijden met een batterij van 2012: nog steeds in optima forma. Onze tweede Bora heeft de originele batterij versleten na 8 jaar. De eerste Bora, net hetzelfde en de Jetta dààrvoor heeft het net geen 9 jaar uitgezongen...
Al moet ik toegeven dat de batterijen van de motorfietsen ALTIJD aan de druppellader hangen (hingen) als er niet mee gereden wordt (werd).
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Stoffel »

Voor den Africa twin is dit de 2de keer, de originele van 2016 is in 2020 vervangen en nu ga ik de nieuwe morgen steken. Ik hang die elke woensdag en zaterdag een paar uur aan de lader.
Welke lader gebruik jij? Ik heb niet zo een goed gevoel om die altijd aan te hangen, zeker niet als hier niemand thuis is. Je hoort veel van die huisbranden met zaken die aan een lader hangen….
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Locked