Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Het blijft verbazen hoe inventief men is bij het bedenken van zulke mobiliteitsflaters. Misschien is het een emotieloze AI dit zoiets bedenkt? En dat de beleidsmensen (dat zijn toch ook maar mensen van vlees en bloed, zoals u en ik?) de dure argumenten en drogredenen slikken als zoete koek is ook uitermate verbijsterend.
Er zal op een dag echt eens een moment of een kantelpunt komen waarbij de nationale productiviteit in het gedrang gaat komen om de simpele reden dat de werkmensen niet meer binnen een redelijke termijn op het werk geraken.
Er zal op een dag echt eens een moment of een kantelpunt komen waarbij de nationale productiviteit in het gedrang gaat komen om de simpele reden dat de werkmensen niet meer binnen een redelijke termijn op het werk geraken.
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Zowaar een uur te vroeg op het werk. Dat heb je dan met een planning die je niet meer van thuis uit kan raadplegen... Kutsysteem...
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Kunt ge dat uur aan mij geven?
Zonet 1uur in de wagen gezeten om van Haaltert naar Wieze te rijden.
Voor een afstand van 15km...
't is dat ik sebiet 2 zakken zand & 1 zak waterontkalkerzoutdinges moet halen...
mijlaaaarrrrr
Zonet 1uur in de wagen gezeten om van Haaltert naar Wieze te rijden.
Voor een afstand van 15km...
't is dat ik sebiet 2 zakken zand & 1 zak waterontkalkerzoutdinges moet halen...
mijlaaaarrrrr
- den Bullet
- Posts: 1481
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
15km is de route die ik rijd.
13km zou de kortste route zijn, maar dan sta ik nog langer in't verkeer.
normaal zou ik fiets of motor nemen (want dan kan ik in't naar huis rijden detourke doen want zo kort rijden is niet goed voor motortje) maar moet straks té veel materiaal gaan halen.
echt, links been wordt stevig getraind qua koppelen/ontkoppelen.
13km zou de kortste route zijn, maar dan sta ik nog langer in't verkeer.
normaal zou ik fiets of motor nemen (want dan kan ik in't naar huis rijden detourke doen want zo kort rijden is niet goed voor motortje) maar moet straks té veel materiaal gaan halen.
echt, links been wordt stevig getraind qua koppelen/ontkoppelen.
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Hoezo het verkeer conflict vrij maken tussen fietser en auto's, neen we gaan er voor zorgen dat er net nog meer conflicten ontstaan zodat we de auto's/moto's nog wat verder kunnen wegpesten.
Het gaat hem vooral om die ene zin "voor hun veiligheid, op de weg fietsen".
Dat doet mij denken aan die ene uitzondering die fietsers krijgen bij het afslaan "elke bestuurder moet verandering van richting aangeven" maar voor fietsers staat er bij "behalve behalve wanneer dit niet mogelijk is" en wat is het resultaat daarvan dat de meeste fietsers zeggen, wij zijn "niet verplicht" dus doen we het niet meer, eeuuuhhh niet verplicht, ja toch wel verplicht "behalve als"..... Want eerlijk hoeveel fietsers steken nog effectief elke keer hun arm uit om een richting aan te geven? Inderdaad een heel kleine minderheid...
Dus als ze morgen niet meer verplicht zijn op het fietspad te rijden dan is het hek van de dam en zullen ze altijd een reden hebben waarom ze niet meer op het fietspad moeten rijden, of dit de veiligheid van de fietsers zal bevorderen dat betwijfel ik...
Wielertoeristen mogen binnenkort vaker op de rijbaan rijden na ophef over boetes
Mobiliteitsminister Georges Gilkinet (Ecolo) legt de laatste hand aan een aanpassing van de wegcode die het wielertoeristen moet toelaten om vaker op de rijbaan te rijden. Dit weekend werden nog 65 wielertoeristen op de bon gegooid in het Hageland omdat ze op de rijbaan reden, terwijl ze eigenlijk het fietspad hadden moeten gebruiken.
Momenteel mag je als groep fietsers alleen op de rijweg als je met vijftien bent of meer, óf als het fietspad niet begaanbaar is. Dat ondervond onder meer een groep van elf wielertoeristen die zondag in het centrum van Kortenaken op de rijbaan reed. Ze kregen allemaal een boete van 58 euro.
Onterecht, zo vonden ze. “We reden met een snelheid van 28 kilometer per uur per twee naast elkaar. Op die manier veroorzaakten we geen problemen voor andere weggebruikers en brachten we onszelf niet in gevaar. Maar volgens de agenten moesten we op één rij rijden op het fietspad.”
Harde optreden
Ook de Fietsersbond en Cycling Vlaanderen betreurden het harde optreden van de overheid. Minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) verzekert echter dat de regels binnenkort worden aangepast.
Het zal mogelijk worden om al vanaf tien wielertoeristen op de rijbaan te rijden en ook de definitie van wat een onbegaanbaar fietspad is, wordt uitgebreid. “Het zal niet alleen gaan over gaten in de weg of een fietspad in erg slechte staat. Het kan ook gaan over dode bladeren of losse aarde op het fietspad. In dat geval kunnen fietsers, voor hun veiligheid, op de weg fietsen”, zegt hij in ‘Het Nieuwsblad’.
De aanpassing van de wegcode zou de komende maanden in werking moeten treden.
Bron HLN.be KVDS 26-04-23, 09:27 Laatste update: 09:52
Het gaat hem vooral om die ene zin "voor hun veiligheid, op de weg fietsen".
Dat doet mij denken aan die ene uitzondering die fietsers krijgen bij het afslaan "elke bestuurder moet verandering van richting aangeven" maar voor fietsers staat er bij "behalve behalve wanneer dit niet mogelijk is" en wat is het resultaat daarvan dat de meeste fietsers zeggen, wij zijn "niet verplicht" dus doen we het niet meer, eeuuuhhh niet verplicht, ja toch wel verplicht "behalve als"..... Want eerlijk hoeveel fietsers steken nog effectief elke keer hun arm uit om een richting aan te geven? Inderdaad een heel kleine minderheid...
Dus als ze morgen niet meer verplicht zijn op het fietspad te rijden dan is het hek van de dam en zullen ze altijd een reden hebben waarom ze niet meer op het fietspad moeten rijden, of dit de veiligheid van de fietsers zal bevorderen dat betwijfel ik...
Wielertoeristen mogen binnenkort vaker op de rijbaan rijden na ophef over boetes
Mobiliteitsminister Georges Gilkinet (Ecolo) legt de laatste hand aan een aanpassing van de wegcode die het wielertoeristen moet toelaten om vaker op de rijbaan te rijden. Dit weekend werden nog 65 wielertoeristen op de bon gegooid in het Hageland omdat ze op de rijbaan reden, terwijl ze eigenlijk het fietspad hadden moeten gebruiken.
Momenteel mag je als groep fietsers alleen op de rijweg als je met vijftien bent of meer, óf als het fietspad niet begaanbaar is. Dat ondervond onder meer een groep van elf wielertoeristen die zondag in het centrum van Kortenaken op de rijbaan reed. Ze kregen allemaal een boete van 58 euro.
Onterecht, zo vonden ze. “We reden met een snelheid van 28 kilometer per uur per twee naast elkaar. Op die manier veroorzaakten we geen problemen voor andere weggebruikers en brachten we onszelf niet in gevaar. Maar volgens de agenten moesten we op één rij rijden op het fietspad.”
Harde optreden
Ook de Fietsersbond en Cycling Vlaanderen betreurden het harde optreden van de overheid. Minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) verzekert echter dat de regels binnenkort worden aangepast.
Het zal mogelijk worden om al vanaf tien wielertoeristen op de rijbaan te rijden en ook de definitie van wat een onbegaanbaar fietspad is, wordt uitgebreid. “Het zal niet alleen gaan over gaten in de weg of een fietspad in erg slechte staat. Het kan ook gaan over dode bladeren of losse aarde op het fietspad. In dat geval kunnen fietsers, voor hun veiligheid, op de weg fietsen”, zegt hij in ‘Het Nieuwsblad’.
De aanpassing van de wegcode zou de komende maanden in werking moeten treden.
Bron HLN.be KVDS 26-04-23, 09:27 Laatste update: 09:52
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Ikke !
En rijd altijd met helm en geel fluo hesje. En op de fietspaden.
Want ik besef hoe gevaarlijk het is als fietser tussen het verkeer.
Als elke fietser dat nu eens zou beseffen. En elke andere weggebruiker.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Kijk,
dat vind ik altijd zo grappig aan de mensen met een fluo hesje. Afin, 't is een beetje triest tegelijk Ik verklaar me nader.
Gij, FM, hebt dus een fluovestje aan als ge fietst. De discussie erover omdat het enkel zichtbaar is als er echt licht op schijnt, laten we hier even achterwege.
Dus, gij, FM, steekt uw arm breed uit om uw richting aan te geven. Da's heel goed.
OK. Fiets je ook in de winter, tijdens de donkerste uren? Prachtig, ik ook.
Steek je dan ook je arm uit om je richting aan te geven? Denkend dat andere weggebruikers dat zien?
En, is die arm fluogeel? Of heb je dan een donkere winterjas aan waarvan we allemaal weten dat die in het donker quasi onzichtbaar is?
Snap je?
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
In de winter in het donker steek ik mijn arm uit en heb ik fluogele handschoenen aan.
En heb ik nog altijd een fluogeel hesje over mijn winterjas.
En kijk ik nog altijd goed uit wat de andere weggebruikers doen voor ik oversteek.
En ik snap helemaal niet wat daar grappig aan is.
En heb ik nog altijd een fluogeel hesje over mijn winterjas.
En kijk ik nog altijd goed uit wat de andere weggebruikers doen voor ik oversteek.
En ik snap helemaal niet wat daar grappig aan is.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Fluo gele handschoenen!
Hoed af, FM, super dat ge daar aan gedacht hebt. Ik heb nog NOOIT een fietser gezien die zo slim was om daar aan te denken.
De meesten kijken maar half, maximum!, steken dan hun arm uit, half, een donkere arm natuurlijk, die anderen niet tot nauwelijks zien, en zwaaien dan enthousiast hun fiets in de richting die ze uit moeten.
Ik zit dan meestal te gniffelen en me te ergeren tegelijk, om de domheid en kortzichtigheid van die fietser. Maar veel grappigs is daar niet aan, inderdaad.
Hoed af, FM, super dat ge daar aan gedacht hebt. Ik heb nog NOOIT een fietser gezien die zo slim was om daar aan te denken.
De meesten kijken maar half, maximum!, steken dan hun arm uit, half, een donkere arm natuurlijk, die anderen niet tot nauwelijks zien, en zwaaien dan enthousiast hun fiets in de richting die ze uit moeten.
Ik zit dan meestal te gniffelen en me te ergeren tegelijk, om de domheid en kortzichtigheid van die fietser. Maar veel grappigs is daar niet aan, inderdaad.
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Lachen of niet lachen maar moest iedereen zoals Frans rijden zou het verkeer veel veel veiliger worden.
Ik zit hele dagen op de baan en erger mij rot aan bijna onzichtbare fietsers die denken dat de baan van hun is en dus met niemand rekening houden.
Een mooi voorbeeld, deze winter rond 7u40 (dus nog pikkedonker) voer ik mijn vrouw naar één van haar werkplaatsen maar vergis mij van werkplaats en rij dus de verkeerde richting uit.
Het is daar een vrij donkere straat met zeer beperkte verlichting, zet mij op de zijkant, kijk goed voor en achter mij, zie geen verkeer en draai over de baan.
Daarop zegt mijn vrouw, ja dat scheelde ook niet veel of je had die fietser mee.... eeuuuhh fietser????? Dan kijk ik nog eens en zie een donker silhouette zonder lichten rijden. Aan het rode licht open ik mijn ruit en roep naar hem dat hij wel zijn verlichting mag aansteken dat ik hem dan zou zien, waarop ik een middelvinger krijg en hij door het rode licht rijdt en zijn weg vervolgt....
Maar stel dat ik die fietser zou aangereden hebben dan stonden de kranten weer vol met "automobilist draait de baan over en rijdt fietser omver"
Ik zit hele dagen op de baan en erger mij rot aan bijna onzichtbare fietsers die denken dat de baan van hun is en dus met niemand rekening houden.
Een mooi voorbeeld, deze winter rond 7u40 (dus nog pikkedonker) voer ik mijn vrouw naar één van haar werkplaatsen maar vergis mij van werkplaats en rij dus de verkeerde richting uit.
Het is daar een vrij donkere straat met zeer beperkte verlichting, zet mij op de zijkant, kijk goed voor en achter mij, zie geen verkeer en draai over de baan.
Daarop zegt mijn vrouw, ja dat scheelde ook niet veel of je had die fietser mee.... eeuuuhh fietser????? Dan kijk ik nog eens en zie een donker silhouette zonder lichten rijden. Aan het rode licht open ik mijn ruit en roep naar hem dat hij wel zijn verlichting mag aansteken dat ik hem dan zou zien, waarop ik een middelvinger krijg en hij door het rode licht rijdt en zijn weg vervolgt....
Maar stel dat ik die fietser zou aangereden hebben dan stonden de kranten weer vol met "automobilist draait de baan over en rijdt fietser omver"
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Ik sluit me aan bij jullie. Het is niet voor niets dat ik probeer zo hard mogelijk op te vallen. Ik heb bij mijn electrische fiets dan ook als optie betere lichten gekozen. Ook ik erger me aan fietsers en voetgangers die in het donker een volledige donkere uitrusting dragen en zo goed als onzichtbaar zijn, tot het te laat is. En overal oversteken alsof de weg van hen is.
Anderzijds rijd ik wel assertief. Op oversteekplaatsen waar ik als fietser voorrang heb, zal ik niet zo maar stil blijven staan tot de weg vrij is. Ik rijd door, wel erg goed in het oog houdend of de auto's/motorenbussen/vrachtwagens wel degelijk vertragen en voorrang geven. Met altijd wat meer voorzichtigheid bij de grotere weggebruikers omdat ik me bewust ben dat zij grotere dode hoeken hebben.
Anderzijds rijd ik wel assertief. Op oversteekplaatsen waar ik als fietser voorrang heb, zal ik niet zo maar stil blijven staan tot de weg vrij is. Ik rijd door, wel erg goed in het oog houdend of de auto's/motorenbussen/vrachtwagens wel degelijk vertragen en voorrang geven. Met altijd wat meer voorzichtigheid bij de grotere weggebruikers omdat ik me bewust ben dat zij grotere dode hoeken hebben.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Ik denk graag dat wij motorrijders doorgaans wat meer assertief zijn, en bewust van onze kwetsbaarheid, dan doorsnee autorijders/kinderen-die-nog-geen-rijbewijs-hebben. Want wij zijn ook kwetsbaar.
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Staat daar nu zo'n koplamp op die ervoor zorgt dat ik als tegenligger alleen nog een groot wit vlak zie en geen idee meer heb waar dat net vandaan komt of waar de zijkant van mijn en uw vak elkaar raken?
Soit, Als we dus nu, direct, massaal van ons oren gaan maken over zones 70 met trajectcontrole op een grote N-weg dwars door het bos, wordt dat dan volgende week ook afgeschaft?
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Ik weet niet, ik ben mezelf nog niet tegengekomen.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
En 't feit dat we niet door een bos mogen rijden, zou dat ook worden afgeschaft?Blackbert wrote: ↑26 Apr 2023 14:45Staat daar nu zo'n koplamp op die ervoor zorgt dat ik als tegenligger alleen nog een groot wit vlak zie en geen idee meer heb waar dat net vandaan komt of waar de zijkant van mijn en uw vak elkaar raken?
Soit, Als we dus nu, direct, massaal van ons oren gaan maken over zones 70 met trajectcontrole op een grote N-weg dwars door het bos, wordt dat dan volgende week ook afgeschaft?
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
That's the way to goF M wrote: ↑26 Apr 2023 14:00 Ik sluit me aan bij jullie. Het is niet voor niets dat ik probeer zo hard mogelijk op te vallen. Ik heb bij mijn electrische fiets dan ook als optie betere lichten gekozen. Ook ik erger me aan fietsers en voetgangers die in het donker een volledige donkere uitrusting dragen en zo goed als onzichtbaar zijn, tot het te laat is. En overal oversteken alsof de weg van hen is.
Anderzijds rijd ik wel assertief. Op oversteekplaatsen waar ik als fietser voorrang heb, zal ik niet zo maar stil blijven staan tot de weg vrij is. Ik rijd door, wel erg goed in het oog houdend of de auto's/motorenbussen/vrachtwagens wel degelijk vertragen en voorrang geven. Met altijd wat meer voorzichtigheid bij de grotere weggebruikers omdat ik me bewust ben dat zij grotere dode hoeken hebben.
Helaas worden inderdaad door veel te veel (de meest ) fietsers hun privileges in het verkeer gezien als een vrijgeleide om die met een wel héél ruime interpretatie in praktijk te brengen
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla