Foto van de dag

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1230
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Foto van de dag

Post by TuttoTerreno »

tijd voor een selfie :

Image

User avatar
Stefke
Posts: 2921
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Foto van de dag

Post by Stefke »

tijdelijk op mijne werkvloer: staat wel wat in de weg maar bon 't maakt haast geen lawaai en het stinkt niet, dus toch iets :thumbsup:

Image

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Foto van de dag

Post by Raketman »

En redelijk nutteloos ook : deze week was er op de cursus toch ne slimme die ergens beredeneerd had dat, als je die op zijn max capaciteit gaat laden, hij toch nog een bereik van 55-60km zou hebben :lol: :lol: . Enkel goed om isomo of dozen pingpongballen mee te vervoeren. Of om in een haven rond te cruizen bvb...maar zelfs voor nationaal transport bijna niet bruikbaar.
Nil volentibus arduum

User avatar
Stefke
Posts: 2921
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Foto van de dag

Post by Stefke »

Image

Koeno
Posts: 3218
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Foto van de dag

Post by Koeno »

Raketman wrote: 14 Apr 2023 17:12 En redelijk nutteloos ook : deze week was er op de cursus toch ne slimme die ergens beredeneerd had dat, als je die op zijn max capaciteit gaat laden, hij toch nog een bereik van 55-60km zou hebben :lol: :lol: . Enkel goed om isomo of dozen pingpongballen mee te vervoeren. Of om in een haven rond te cruizen bvb...maar zelfs voor nationaal transport bijna niet bruikbaar.
Hoeveel bedrijven hebben vrachtwagens die enkel op het terrein rondrijden? (serieuze vraag)
Bij ons hebben ze van die vrachtwagens. Enkel op eigen terrein om trailers te verplaatsen.
als die vervangen worden door zo'n elektrisch wonder, dat zou ook al uitstoot besparen.
zoals je zelf zegt, voor in de haven.

zo'n inspanningen lonen juist wel volgens mij.
Natuurlijk niet om alle vrachtwagens te vervangen, daarvoor moet je de juiste vorm van realisme hebben.

Jopet
Posts: 829
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Foto van de dag

Post by Jopet »

Hier een fotoke van 1000 eurokes....

Mijn vroegere buurjongen had het idee om eens een paar schone foto's te maken aan het Tillegembos in Brugge St-Michiels.....

De duurste foto van zijn leven: motorrijder Bert (56) moet 1.000 euro betalen voor kiekje in Tillegembos

Image

Bron : Krant van West-Vlaanderen KW.be 21/04/23 Laurens Kindt

Hij was er zich terdege van bewust dat hij ergens inreed waar hij niet mocht maar dat een foto van zijn motor in het Tillegembos Bruggeling Bert W. een boete van 1.000 euro zou opleveren: dat had hij niet verwacht. “Overdreven veel, maar er zit wellicht niets anders op dan te betalen”, lacht Bert groen.
Het had een ontspannen motorritje moeten worden voor Bert, op zaterdag 8 oktober vorig jaar. Na een deugddoende toer besloot de Bruggeling even te pauzeren in Tillegembos. Bij een bankje aan het kasteel van Tillegem wou hij een foto maken van zijn motor, een zwart-gele BMW GS. “Ik reed een weggetje in dat leidde naar de parking van het Streekhuis, naast het kasteel. Er stond een verbodsbord, met de uitzondering voor die parking. Ik ging er dan ook van uit dat ik niets verkeerds deed, want daar moest ik zijn. Aan de parking liet ik mijn motor nog even uitbollen tot aan de eerste picknick-bank. Dat die paar meter niet mocht, dat wist ik ook wel, maar ik was niet meer echt aan het rijden”, zegt Bert.
Terwijl hij op het bankje even van de rust genoot, kreeg Bert controle van de bijzondere veldwachter. Die maakte hem er attent op dat hij in overtreding was. “Ik gaf ook dat ik in fout was en zei dat ik bereid was om een minnelijke schikking te betalen. Die man noteerde mijn gegevens en vertrok. Hij zei dat de boete kon oplopen tot een dikke honderd euro. Pech gehad, dacht ik, maar ik zou die zeker betalen”, zegt Bert.
Groot was zijn verbazing toen twee maanden later plots een wijkagent aan de deur belde voor een verhoor. “Ik heb die man opnieuw uitgelegd dat ik besefte dat ik in fout was en dat ik de boete wel zou betalen. Ik benadrukte dat ik niet aan het crossen was in het bos en mijn motorfiets gewoon heb laten uitbollen, met uitgeschakelde motor”, vertelt Bert.
Zo mogelijk nog groter was Berts verbazing toen een maand later de boete in de bus viel. Het parket bleek Berts foto-uitstapje niet te beschouwen als een verkeersinbreuk, maar als een inbreuk op artikel 12 van het bosdecreet. De tarieven daarvoor liggen een stuk hoger dan een simpele inbreuk op de verkeerswet. “Duizend euro. Te betalen binnen de maand. Ik heb me toch wel even in mijn koffie verslikt”, zegt Bert.
Hij ging ondertussen juridisch advies inwinnen, maar er blijkt weinig tegen in te brengen. “Jammer, want dat wetsartikel is eigenlijk bedoeld om te verhinderen dat motorcrossers zich in een bos begeven en de boel daar kapot rijden. Dat was in mijn geval absoluut niet de bedoeling. Ik heb helemaal niet met mijn motor in het bos gereden, er is geen takje, paadje of zelfs blaadje aangeraakt. Ik heb op een geasfalteerde weg en een grindpad gereden, het laatste stukje dan nog met zonder dat de motor draaide. Dit is al te absurd, maar ik vrees dat ik uiteindelijk niet anders zal kunnen dan de boete betalen”, besluit Bert.
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Raketman
Posts: 1260
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Foto van de dag

Post by Raketman »

Bij zoiets krijg ik maar 1 gevoel :

:puke:

Wraakroepend erg.
Nil volentibus arduum

Koeno
Posts: 3218
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Foto van de dag

Post by Koeno »

Trots moment van de dag, voor het eerst sinds de herinrichting van het tuinhuis een moto binnengereden.
En hoera! De setup 'klopt'.

Ik kan volledig rond de motor stappen, brug kan goed omhoog.
Super blij...

om dan nadien verder te klussen in de tuin.

Image

Jopet
Posts: 829
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Foto van de dag

Post by Jopet »

Koeno wrote: 29 Apr 2023 17:14 om dan nadien verder te klussen in de tuin.
en als ge gedaan hebt mag je verder doen bij ons :w00t:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Stoffel
Posts: 487
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Foto van de dag

Post by Stoffel »

Mooi ingericht ;)
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Koeno
Posts: 3218
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Foto van de dag

Post by Koeno »

Thx!

Enkel de elektriciteit/verlichting moet ik nog wat veranderen.
Maar in vergelijking met de vorige setup, is dit toch een verademing.

@Jopet, sorry.... heb hier nog iets té veel werk te verrichten..
en mijn vrouw wilt mij niet uitlenen vrees ik :p
Ge zult een ander slachtend offer moeten zoeken

Jopet
Posts: 829
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Foto van de dag

Post by Jopet »

Koeno wrote: 30 Apr 2023 10:22 en mijn vrouw wilt mij niet uitlenen vrees ik :p
Juist eens gebeld met je vrouw Koeno,'t is in orde voor haar :thumbsup:
Kheb haar gezegd dat het ok is om jouw bankkaarten bij te houden en dat ze in onze mooie Brugse binnenstad mag gaan shoppen terwijl da ge gij hier wat komt klussenieren in de tuin, geen paniek wij gaan niet in de weg lopen terwijl ge bezig zijt, want mijn vrouw en ik gaan mee met jouw vrouw om haar al die schone winkeltjes te tonen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

P.S. Als de tuin in orde is dan mag je m'n moto buiten zetten en hem eens een grondige kuisbeurt geven :thumbsup:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1230
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Foto van de dag

Post by TuttoTerreno »

Kortom, een unieke win-win-win-win-win situatie.
:w00t:

User avatar
Stefke
Posts: 2921
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Foto van de dag

Post by Stefke »

den Bullet wrote: 11 Apr 2023 07:37
Stefke wrote: 10 Apr 2023 17:11 Image
Tjah, als er geen mecenas naar voor komt om dat te redden ...

Voor Villa Servais was dat wel het geval, maar dat bouwwerk ligt een pak centraler en heeft nu ook een culturele functie. En dat ligt moeilijker voor een weggestoken kasteeltje in een uithoek ... :cry:
Image

Post Reply