Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Waterstof is, net als batterijen best wel OK ... voor sommige mobiliteitstoepassingen (respectievelijk bussen en stadsottokes bv)
Maar of, zoals de grote groene gedachtengang dat wil, al wat rijdt (en vaart en vliegt ) daarmee van propulsie te voorzien, is onrealistisch.
Wat all-lectrisch betreft begint het stilaan te dagen dat daar nog wel, en vooral snel als ze graag hebben dat hun ideaal bewaarheid wordt, één en ander "geregeld" moet worden.
Grootschalig waterstofgebruik heeft z'n eigen horden te nemen : productie is energie-veeleisend en opslag/distributie zijn niet echt evident.
Ooit al eens een waterstof"tankstation" gezien bv.
Voor gecentraliceerd tanken (bussen, transport) nog te doen, maar overal waar nu een naftpomp staat
In het groter plaatje zijn kerncentrales die hun random "overschot" kunnen/mogen versassen naar waterstofplants lijkt me qua productie niet verkeerd, want die zou toch ook "groen" moeten zijn.
Maar of, zoals de grote groene gedachtengang dat wil, al wat rijdt (en vaart en vliegt ) daarmee van propulsie te voorzien, is onrealistisch.
Wat all-lectrisch betreft begint het stilaan te dagen dat daar nog wel, en vooral snel als ze graag hebben dat hun ideaal bewaarheid wordt, één en ander "geregeld" moet worden.
Grootschalig waterstofgebruik heeft z'n eigen horden te nemen : productie is energie-veeleisend en opslag/distributie zijn niet echt evident.
Ooit al eens een waterstof"tankstation" gezien bv.
Voor gecentraliceerd tanken (bussen, transport) nog te doen, maar overal waar nu een naftpomp staat
In het groter plaatje zijn kerncentrales die hun random "overschot" kunnen/mogen versassen naar waterstofplants lijkt me qua productie niet verkeerd, want die zou toch ook "groen" moeten zijn.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
- den Bullet
- Posts: 1485
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Ik heb de oplossing. Voertuigen op kernafval. Daar is genoeg va.
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Dankjewel voor de foto, Jopet ... maar dat is exact wat ik bedoel : hoeveel wagens kunnen daar bv. (gelijktijdig) tanken ?
Voorlopig trouwens ook nog een gigantisch probleem voor het "batterij-tanken" mochten er op korte tijd wat veel EV's bijkomen. Ik zie de files al staan
Afgebakende plaats(en) bij een infrastructuur die niet zoals een brandstofpomp quasi overal mag neergepoot worden. Als je de resultaten van een afbeeldings-Google-search bekijkt zie je deze stations overal op een wat "afgelegen" plek staan. Dat en de opslag en opbouw van zo'n station bedoel ik met "niet evident".
De veiligheidseisen zijn super stringent.
Veel van deze exemplaren zoals op de foto zijn er dan inderdaad ook nog niet : https://www.waterstofnet.eu/nl/overzich ... ns-benelux
Maar de plannen zijn wel groots : https://allesoverwaterstof.nl/elke-200k ... nkstation/
Ook kwa productie : de capaciteit volstaat vandaag maar net om de industrie te voorzien, maar ook daar :
https://www.waterstofnet.eu/nl/nieuws/c ... -terneuzen
https://www.bnr.nl/nieuws/duurzaamheid/ ... e-op-komst
.... en dit zijn slechts enkele van de grootse maar allemaal nog met geen steen gerealiseerde plannen.
Ik zag niet zo lang geleden een docu op Nederlandse TV over dit item en daar kwamen praktijkmensen en wetenschappers toch ook tot conclusie dat het wel kán, maar niet evident zal zijn de brandstofcellen van het volledige Nederlandse (personen)wagenpark van peut te voorzien.
Onafgezien daarvan blijft "nen echte moteur in den otto" toch mijn voorkeur wegdragen en is het wel-of-niet-alles-op-waterstof-verhaal mij niet direct mijn probleem
Voorlopig trouwens ook nog een gigantisch probleem voor het "batterij-tanken" mochten er op korte tijd wat veel EV's bijkomen. Ik zie de files al staan
Afgebakende plaats(en) bij een infrastructuur die niet zoals een brandstofpomp quasi overal mag neergepoot worden. Als je de resultaten van een afbeeldings-Google-search bekijkt zie je deze stations overal op een wat "afgelegen" plek staan. Dat en de opslag en opbouw van zo'n station bedoel ik met "niet evident".
De veiligheidseisen zijn super stringent.
Veel van deze exemplaren zoals op de foto zijn er dan inderdaad ook nog niet : https://www.waterstofnet.eu/nl/overzich ... ns-benelux
Maar de plannen zijn wel groots : https://allesoverwaterstof.nl/elke-200k ... nkstation/
Ook kwa productie : de capaciteit volstaat vandaag maar net om de industrie te voorzien, maar ook daar :
https://www.waterstofnet.eu/nl/nieuws/c ... -terneuzen
https://www.bnr.nl/nieuws/duurzaamheid/ ... e-op-komst
.... en dit zijn slechts enkele van de grootse maar allemaal nog met geen steen gerealiseerde plannen.
Ik zag niet zo lang geleden een docu op Nederlandse TV over dit item en daar kwamen praktijkmensen en wetenschappers toch ook tot conclusie dat het wel kán, maar niet evident zal zijn de brandstofcellen van het volledige Nederlandse (personen)wagenpark van peut te voorzien.
Onafgezien daarvan blijft "nen echte moteur in den otto" toch mijn voorkeur wegdragen en is het wel-of-niet-alles-op-waterstof-verhaal mij niet direct mijn probleem
Last edited by OzzePaa on 14 May 2023 13:08, edited 1 time in total.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Één voetballeke per centrale per jaar
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
12 opeen volgende dagen niet per moto gereden. en dat eigenlijk ook geen seconde gemist hebben.
vandaag noodgedwongen toch weer in het zadel en dan gelijk in de avondspits naar Molenbeek gereden. slecht plan eigenlijk, dat verkeer is echt...
vandaag noodgedwongen toch weer in het zadel en dan gelijk in de avondspits naar Molenbeek gereden. slecht plan eigenlijk, dat verkeer is echt...
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
je ne te le fais pas dire...
ik probeer dat echt zoveel mogelijk te vermijden, zeker tijdens weekdagen
tip: op zaterdag- en zondagochtend, tot zowat 10 of 11u, dan is't nog te doen
daar is echt niks plezant meer aan in (hartje) Brussel met de auto rondrijden en zelfs met de moto niet
maar pas op, de patsers en pubers in de buurt vinden het wel nog plezant; wat komen optrekken in smalle en/of drukke straten
met een compleet verkeerd afgestelde (te rijk, te arm?) en praktisch met open uitlaat uitgeruste crossmoto wat rondrijden en enorm veel kabaal maken dat je ettelijke straten verder hoort
dat dan weer wel
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Sinds de Industrielaan tot één laan gehalveerd is, door fake busstroken van 50 meter, door groene plastieken paalkes, door een rotonde waarvan één vak weggearceerd is, doordat diezelfde laan tussen de spoorwegbrug en het Zuid-treinstation omgevormd is tot een éénrichtingstraat (naar het station toe), doordat de rijvakken van de tunnen onder het station verneukt zijn.... kom ik nog hoogstens één keer per kwartaal per moto naar het werk. Het is klote klote klote.
De enige manier om als motard niet zoals de wagens minstens twintig minuten tijd te verliezen vanaf afrit 17 (de cocacolafabriek) tot aan 't station, is het aaneenrijgen van diverse zware overtredingen: rijden over gearceerde vakken, langs rechts inhalen, filfilteren waar het niet mag, over de busstrook rijden, aan de lichten op 't vak van de fietsers gaan staan, over het fietspad rijden onder de tunnel, over het voetpad rijden zelfs als het moet. You get the picture.
De enige manier om als motard niet zoals de wagens minstens twintig minuten tijd te verliezen vanaf afrit 17 (de cocacolafabriek) tot aan 't station, is het aaneenrijgen van diverse zware overtredingen: rijden over gearceerde vakken, langs rechts inhalen, filfilteren waar het niet mag, over de busstrook rijden, aan de lichten op 't vak van de fietsers gaan staan, over het fietspad rijden onder de tunnel, over het voetpad rijden zelfs als het moet. You get the picture.
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Gisteren zijn we in een vergadering met onze nieuwe consultant-chef allemaal uitgekafferd geweest. Heel fijne ervaring. De kerel is een narcist, een dictator, een onbetrouwbaar sujet van de ergste soort. We zijn niks voor hem, we zijn al vijf maand met zijn voeten aan het rammelen, apen staan nog hoger op de ladder. Na afloop ben ik klacht gaan indienen bij HR. Dit is een uitermate beangstigende ervaring.
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Zo'n mensen zijn het levende bewijs dat Teamlead zijn niet voor iedereen weggelegd is.
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Jammajah ... ge zult maar ne goedwillende en -bedoelende baas zijn die op een wat assertieve manier zijn stinkende best doet om een clubje aanéénhangende gevestigde luiaards iets van hun job te laten doen ....
Maar inderdaad : het omgekeerde scenario is in real life ongetwijfeld ig keer meer plausibel. Shitty situation, zoiets
Maar inderdaad : het omgekeerde scenario is in real life ongetwijfeld ig keer meer plausibel. Shitty situation, zoiets
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Met z'n allen een schone brief naar HR, vakbond, vertrouwenspersoon, whatever.
Als er niks verbetert: raam open en buiten kieperen.
Als er niks verbetert: raam open en buiten kieperen.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Nou, dat zou toch een mooie verzameling boetes geweest zijn
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Die mogen ze van mij wel eens aan de kant zetten ja. Maar vroeg of laat lost dat ongemak zich zelf op... die stuiven hier voor mijn deur (zone 30)ook dikwijls tegen +-100 per uur over een blinde voorrang aan rechts...
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Inderdaad, mijn dochter is dit ook zo'n beetje op haar werk, ze heeft nogal de neiging het niet altijd op de meest diplomatische manier iets uit te leggen aan haar collega's hoe en wat er moet gebeuren, wat zei als vanzelfsprekend vind is niet altijd zo voor een andere werknemer, met een neerbuigende houding tot gevolg wat ik haar al een paar keer gezegd heb dat dit niet ok is. Soms gaat ze dan zelfs in discussie met mij van hoe zij vind dat de mensen rond haar moeten werken, dan probeer ik haar te sussen en ik geef haar dan mijn vader als voorbeeld, dat was een diensthoofd zoals ze moeten zijn, correct, duidelijk, ook heel rechtuit maar steeds met veel respect voor zijn personeel, één van de resultaten daarvan was bvb een heel laag absenteïsme en weinig personeelsverloop in zijn dienst terwijl de gelijkaardige dienst in Oostende met een heel hoog absenteïsme zat en heel veel personeelsverloop.
Zoals je zegt teamleader is vooral een kunst van de juiste dingen te zeggen op de juiste manier en zo gedaan te krijgen wat er moet gebeuren en dat is maar weinigen gegeven....
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023
Een Duitse GS heeft als een bowling bal mijn geparkeerde RS omver gekegeld.