Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by OzzePaa »

:w00t: Da's :furious3: :furious3: :furious3: inderdaad wel ne super-stomme eigenlijk-feitelijk :wall:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Stefke wrote: 22 May 2023 21:00 Een pv-ke kunnen scoren... 126 euro. :furious3: :furious3: :furious3:

KB 01.12.1975 Art. 30.1.1°.c) De overtreding op de hierna vermelde bepalingen wordt beschouwd als overtreding van 2de graad
krachtens artikel 2.a).22° van KB 30-09-2005 :Art. 30.1.1°.c). De grootlichten moeten [...] gedoofd en door de dimlichten vervangen
worden: wanneer hetvoertuigeenandervoertuigop minder dan50 meter afstand volgt,behalve wanneer het inhaalt.
Ze zouden dat moeten aanrekenen aan al die motorkwibussen waarvan de extra gemonteerde grootlichten véél te hoog staan afgesteld. Idem met de fietsers die tegenwoordig ook met een verblindend grootilcht rondrijden.

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stefke »

OzzePaa wrote: 22 May 2023 21:15 :w00t: Da's :furious3: :furious3: :furious3: inderdaad wel ne super-stomme eigenlijk-feitelijk :wall:
Kunnen scoren op de brusselse buitenring.
1. Ik wil dan wel eens weten op hoeveel meter ik exact reed.
2. Wie zegt dat mijn grootlicht opstond?
3. Een gewoon dimlicht dat niet goed afgesteld staat kan ook verblinden.
:dontknow:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Nog erger, ze hebben u dus niet eens tegengehouden???

Kunt ge daarvan geen foto opvragen? :dontknow:

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stefke »

Muug wrote: 23 May 2023 15:55 Nog erger, ze hebben u dus niet eens tegengehouden???

Kunt ge daarvan geen foto opvragen? :dontknow:
misschien zal dat wel ergens op een smartphone staan denk ik dan... :dontknow:

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by petervdc »

Muug wrote: 23 May 2023 15:55 Nog erger, ze hebben u dus niet eens tegengehouden???

Kunt ge daarvan geen foto opvragen? :dontknow:
"ze" hebben véél geld nodig, de boeten zijn enorm verhoogd

afgezien daarvan, een bewijs moet je toch kunnen opvragen ? Of kost dat ook geld tegenwoordig
Keep going

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Koeno »

Nog nooit gedacht aan emigreren?
Het voelt echt wel aan dat jij in België niet meer op graag woont/leeft.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Koeno, moest ge weten hoeveel kilomters Stefke jaarlijks bij elkaar rijdt, en hoeveel daarvan in en rond het Brusselse zijn, ge zou ook stilaan dépri worden. ;)
Ik ga ook al een tijd niet meer per moto naar het werk, vanwege de vele toestanden die ik eerder al heb aangehaald.
Dat gezegd zijnde: ik zou ook wel willen migreren naar Wales of Schotland of zo. 8-) Maar dat mag ook ergens aan de Oostzijde van de Alpen zijn. 8-) 8-)

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Koeno »

mijn reactie was eerder naar Peter toe ;-)

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Koeno wrote: 24 May 2023 13:03 mijn reactie was eerder naar Peter toe ;-)
:oops:

:mrgreen:

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by petervdc »

Koeno wrote: 24 May 2023 12:16 Nog nooit gedacht aan emigreren?
Het voelt echt wel aan dat jij in België niet meer op graag woont/leeft.
ja binnen 9 jaar op pensioen, dan ben ik weg ja
Keep going

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Marsman »

Muug wrote: 24 May 2023 13:02 Koeno, moest ge weten hoeveel kilomters Stefke jaarlijks bij elkaar rijdt, en hoeveel daarvan in en rond het Brusselse zijn, ge zou ook stilaan dépri worden. ;)
Ik ga ook al een tijd niet meer per moto naar het werk, vanwege de vele toestanden die ik eerder al heb aangehaald.
Dat gezegd zijnde: ik zou ook wel willen migreren naar Wales of Schotland of zo. 8-) Maar dat mag ook ergens aan de Oostzijde van de Alpen zijn. 8-) 8-)
really? Meent ge dat nu???

Wij zitten in Cornwall en in het naar hier rijden geen 2 kilometer gereden zonder waarschuwing voor flitsbakken. Het is hier echt niet beter dan in den belziek, alleen wordt je hier wel verwittigd
:whip: :whip: :whip:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Ge kunt daar machtig mooi wandelen, fietsen en, vergeet het greenlanen niet. Daarin is the UK onovertroffen. :thumbsup:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by F M »

Marsman wrote: 24 May 2023 22:35
Muug wrote: 24 May 2023 13:02 Koeno, moest ge weten hoeveel kilomters Stefke jaarlijks bij elkaar rijdt, en hoeveel daarvan in en rond het Brusselse zijn, ge zou ook stilaan dépri worden. ;)
Ik ga ook al een tijd niet meer per moto naar het werk, vanwege de vele toestanden die ik eerder al heb aangehaald.
Dat gezegd zijnde: ik zou ook wel willen migreren naar Wales of Schotland of zo. 8-) Maar dat mag ook ergens aan de Oostzijde van de Alpen zijn. 8-) 8-)
really? Meent ge dat nu???

Wij zitten in Cornwall en in het naar hier rijden geen 2 kilometer gereden zonder waarschuwing voor flitsbakken. Het is hier echt niet beter dan in den belziek, alleen wordt je hier wel verwittigd
:whip: :whip: :whip:
In the UK veel waarschuwingen wel ja, maar weinig effectieve flitspalen. En daarbij, snelheidslimiet van 96 km/u, daar moet je toch weinig problemen mee hebben, zo snel rijd jij niet :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Jopet »

Tegenwoordig moet ge bijna wiskunde genie zijn om je facturen van Engie te verstaan.... :pillepalle:

Ik krijg een paar dikke enveloppen in de bus van Engie... doe die open, bekijk die, herbekijk die, en herbekijk die nogmaals en begin in mijn haar (allé in het weinige haar dat ik nog heb) te scharten :dontknow:

Conclusie van wat ik begreep : eind april zijn ze toch het besef gekomen dat ik zonnepanelen heb (hoewel in oktober mooi netjes aangegeven) en wordt de eindafrekening van februari herzien

Maar dan begint het:

1. Annulatiefactuur € 551,78 (was het bedrag van mijn teruggave van de afrekening in februari)
2. Nieuwe afrekening Gas € - 234,25 (zou volgens factuur terug betaald worden tegen 18/5)
3. Nieuwe afrekening Elektriciteit € - 352,33 (zou volgens factuur terug betaald worden tegen 18/5)
4. Tussentijdse factuur periode mei € 275 te betalen voor 25/5
5. Aanpassing van mijn afrekening : geannuleerde afrekening - aangepaste nieuwe afrekening = 199,54 te betalen, dit bedrag dien ik te betalen via de klantenzone :?
6. In klantenzone is dit bedrag niet terug te vinden maar wel een te betalen afrekening van 240,29 te betalen voor 25/5
7. In de klantenzone ook een afrekening van € 43,64 maar zonder betaalopdracht (van waar dit bedrag komt?????)

Dus omdat er 1 betaalopdracht in mijn klantenzone staat de afrekening € 240,29 en 1 thuis op papier liggen heb, de tussentijdse factuur € 275, vraag ik aan mijn vrouw ze beide te betalen daar ik heel de week weg was voor het werk en ze betaald moesten zijn voor 25/5. Blijkt achteraf dat beide betalingen dezelfde gestructureerde mededeling hebben... eeuuhh dat kan toch normaal gezien niet denk ik, bij Engie is elke factuur een andere gestructureerde mededeling.

Vandaag kom ik thuis en bekijk mijn klantenzone en wat zie ik daar :wall:

8. De te betalen afrekening van € 240,29 is verdwenen (maar heb ik wel betaald)
9. Tussentijdse factuur mei € 275 staat als betaald
9. Annulatiefactuur € -43,64 (dus weet ik nog altijd niet wat dit bedrag is of was)
10. Je saldo bedraagt op dit moment € -275 in je voordeel

Dan begin ik alweer te denken, als ik 275 en 240,29 betaald heb en er staat effectief 275 betaald maar ook nog eens 275 te goed, hoe komen ze daar nu bij?

en toen viel mijn frank.... allé euro

Probeer mij te volgen hé

Hoe komen ze aan die 2de 275 om terug te betalen ipv 240,29 want dat is 34,71 euro verschil, hebben jullie dit bedrag al tegengekomen, ewel ik ook niet, nergens nie

Maar punt 1 - punt 3 = punt 5
551,87 - 352,33 = 199,54 dat ik moet betalen
Maar ik krijg ook nog gas op punt 2 terug, dus punt 5 - punt 2 = het ontbrekende bedrag
199,54 - 234.25 = 34,71 eureka

En zo komen ze dus bij die teveel betaalde 275

Conclusie van heel dit gedoe is dat ik voor de nieuwe afrekening van gas en elektriciteit eigenlijk nog 34,71 had moeten terugkrijgen en voor mijn tussentijdse factuur dus eigenlijk 240,29 had moeten betalen.

Maar blijkbaar was dit te simpel geweest om dit zo te schrijven.
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Schussboelie »

Motards, twee keer, ik telkens in de auto.

Gisteren terwijl ik naar huis reed op de E313 richting Lummen ene met ne naked KTM die ik kort voordien ingehaald had.
Het was nogal druk, snelheid daalt naar zo'n 90 à 100km/u, beide rijstroken vol.
Ik rijd op de linkse van twee rijstroken, helemaal aan de linkerkant, klaar om motards tussendoor te laten en om de befaamde reddingstrook (ik ben precies de enige die die nog kent) vrij te houden als de snelheid nog zou zakken.
Kerel komt op 0,5m van mijn rechterachterwiel rijden, laat 5m afstand vallen, komt weer korter en zo de hele tijd tot hij uiteindelijk kortbij blijft plakken.
Ik ben één van die chauffeurs die zijn spiegels nog gebruikt en zo ne pipo aan de elastiek is gevaarlijk en leidt enorm af, nog los van de passieve agressiviteit die van dat jojo-bumperkleven uitgaat...
Kom er langs of hou een ietwat normale afstand.

Vanochtend, weer op de E313, richting Antwerpen deze keer.
Ne maxiscooter die zelfs met 300m tussenafstand mijn spiegels verblindt.
Echt waar, ik krijg het schijt van motards die permanent met hun grootlicht of te hoog afgestelde verstralers rondrijden.
Onder het mom van vermeende veiligheid maken zij het voor iedereen, zichzelf incluis, onveiliger.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stefke »

Schussboelie wrote: 01 Jun 2023 13:36 Motards, twee keer, ik telkens in de auto.
bwa, 100000 keer bedoel je. elastiek blijven spelen, die ergerlijke baksteenformatie komen rijden, liefst volledig in de dode hoek, inhalen over de pechstrook (en fietspad, trottoir....). Hooligangewijs filefilteren, plaats genoeg hebben maar toch iedereen uitkafferen (terwijl ge er met een Boeing tussenkunt... 8-) ) In't weekend achter ons groepje van 3 blijven hangen, dan toch beginnen inhalen hangen en dan met 4 man tussen onze laatste 2 man komen hangen. Zo blijven rijden ipv verder in te halen. Uiteindelijk doen ze dat toch om dan 300 meter te remmen en te twijfelen of het nu naar rechts moeten of niet... Volledig in de dode hoek achter een busje of camion blijven rijden... en ga zo maar door... :dontknow:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Koeno »

Stefke wrote: 01 Jun 2023 14:47 die ergerlijke baksteenformatie komen rijden,
Oei wat is er mis met baksteenformatie?
als't saai rechtdoor is, doe ik dat ook altijd in ons groepke?

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Koeno wrote: 01 Jun 2023 15:02
Stefke wrote: 01 Jun 2023 14:47 die ergerlijke baksteenformatie komen rijden,
Oei wat is er mis met baksteenformatie?
als't saai rechtdoor is, doe ik dat ook altijd in ons groepke?
Er zijn diverse dingen mis met de baksteenformatie. 8-) Maar het zit zo verschrikkelijk diep ingebakken in de genen van de motards dat "zij die het weten" er gewoon mee gestopt zijn om het te proberen uitleggen. :lol:

Kort samengevat: ge rijdt gewoon véél te dicht op elkaar. Daardoor is er RUIM onvoldoende remweg/uitwijkmogelijkheid. Wetende dat ge aan 36km/u 10 meter per seconde aflegt, en dus vanaf 72km/u 20m/s, en wetende dat de reactietijd van een onoplettend persoon gemakkelijk méér dan twee seconden is, kunt ge begrijpen dat motards vér uit elkaar moeten rijden om niet op elkaar te knotsen als er iets fout gaat.
Maar bon, quasi alle autos en vrachtwagens rijden volgens die theorie ook veel te kort op elkaar. :lipsrsealed2: :whip:

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Koeno »

dat punt snap ik wel, maar baksteen formatie is voor mij niet dicht op elkaar rijden.
Zoals ik op 2fast weekend uitgelegd heb (weet niet of jij er toen bij zat) ik probeer altijd 2 seconden tussen mij een voorligger te houden.
Dat is voor mij een noodzakelijk minimum.

maar 2seconden lijkt qua ruimte héél veel.
Op 2fast weekend waren er daardoor mensen die dachten: Koeno kan niet mee, en ze gaan dan tussen mij en voorligger rijden.
Gevolg? ik bol weer wat uit en houd opnieuw 2 seconden afstand van de nieuwe voorligger.

Als ik op zo'n tempo mensen op minder als 2 seconden zie rijden, dan denk ik soms: als die gloednieuwe S1000R met betere remmen & abs keihard remt, dan gaat die ouwere motor die in't gat plakt er los op vliegen.

Soms waren we daar aan't rijden en dacht ik: verdekke ik laat weer veel ruimte... tot ik begin te tellen: één en Twéé en vlam: 't zit goed ingebakken dat het onbewust gaat blijkbaar...

Die afstand is bij baksteen ook van toepassing op de persoon recht voor mij.
Maar inderdaad niet tot de persoon die aan de andere kant van formatie rijdt.
Op dat vlak snap ik de hekel wel.

Locked