Dagtripfoto.

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Locked
User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

F M wrote: 25 May 2023 19:29 Natuurlijk. Dat kunnen moderne action cams allemaal.
Nope ik denk het niet voor zover ik dat begrepen heb. Gopro neemt op en je kunt wel taggen maar dan heb je een heel filmpje waar tags inzitten. Met zo een Drift neem je ook op maar die bewaart alleen de stukken die je getagd hebt. Dus 1minuut voor en een minuut na afdrukken. Al de rest staat er niet op. Dus op een Gopro zal je een filmpje hebben van een uur met 10 tags in. Bij Drift zal je 10 filmpjes hebben van 2 minuten.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagtripfoto.

Post by F M »

Neen, looping werkt anders bij een gopro. Je bepaalt hoe lang een clip moet duren (5, 20, 60 of 120 minuten. de Gopro zal co,tinu opnemen. Wanneer je op stop duwt, bewaart hij de laatste aantal minuten die je ingesteld hebt.

Dat is wel inderdaad minder handig dan bij de Drift. Want nadat je iets opgenomen hebt, moet je die loop mode opnieuw starten. Gat meen ik begrepen te hebben uit de handleiding. Zelf heb ik geen Gopro.

In beide gevallen vreet het batterij, want je action cam neemt continu op.
Last edited by F M on 25 May 2023 23:50, edited 1 time in total.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dagtripfoto.

Post by OzzePaa »

Da's inderdaad niet zo'n handige manier ...
Bij de Ghost kan je instellen hoelang hij moet vast leggen. Ik dacht echter, in tegenstelling tot Stefke, dat bij een druk op de remote de "huidige" minuut/halve minuut/15sec ... vastlegt, de vorige even grote tijdspanne en de volgende. In mijn geval telkens 30sec, dus telkens filmkes van 1,5min.
Je filmt m.a.w. alleen wat je intressant vind en zelfs wat al efkes voorbij was.
Via die remote kun je trouwens schakelen tussen video, foto, burst-foto of een foto elke X sec./min. Superhandig :!: 8-)
Helaas wordt de Ghost niet meer verkocht :roll: :(
Soms wel goeie 2de hands voor een prikje :arrow: https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... ion-camera

De opvolgers : X, XL, XL-Pro hebben ook nog een remote, maar die is lang niet zo handig en moet apart gekocht worden. Tevens zijn ze ook niet makkelijk te vinden. Bij BOL.com de XL bv nog wel.
Bij de 4K en 4K+ heeft Drift onbegrijpelijkerwijs de remote geschrapt en moet je dus (ook voor de tagging-functie) zitten friemelen naar een, OK wel grote, knop.

FM moet er zo geen meer want hij wil absoluut beeldstabilisatie en dat heeft de Ghost niet. Accu-duur valt mee : dikke 2 uur in tagging-mode en ik heb een vijftal extra accuutjes mee, dus een ganse dag alle "momentjes" vast leggen lukt aardig ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Dagtripfoto.

Post by den Bullet »

TuttoTerreno wrote: 25 May 2023 14:48
den Bullet wrote: 25 May 2023 12:10
Nooit een probleem gehad met het switchen tussen de twee 8-)
want die stonden toch heel de tijd in panne? :mrgreen: :peepwall:
Toch niet; eerste kick en draaien maar! :ricky:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

Image

Stoffel
Posts: 464
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Dagtripfoto.

Post by Stoffel »

Schone AT :mrgreen:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dagtripfoto.

Post by Koeno »

Vandaag de nieuwen eens uitgelaten.
Khad niet superveel tijd, pas om 9u30 vertrokken.
En om 16h al terug thuis staan.

Maar toch een plezierig dagje gehad.

Image

Image

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Dagtripfoto.

Post by TuttoTerreno »

Image
Image
Image
Image

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Dagtripfoto.

Post by Jopet »

Honda dealer Joris Sport houdt nog steeds zijn woord, 2de weekend dat ik hun Honda NT1100 heb mogen gebruiken om een rit met enkele collega's te rijden :ricky:
Dit was ook een gelegenheid om de nieuwe Rewaco van mijn collega te bewonderen, wat een uit de kluiten gewassen machine is me dat :o
Deze keer een deel van de Vlaamse kust afgereden, daarna door de Franse moeren om zo door het hart van West-Vlaanderen richting Brugge te eindigen....

Image

Image

Image
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

Image

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Prachtige autootje! Vooral aangenaam op strakke wegen, zoals in de Eifel bvb. :thumbsup:
Hier te lande leg je beter een kussentje in de zetel :? .

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

Muug wrote: 20 Jun 2023 11:01 Prachtige autootje! Vooral aangenaam
... om naar te kijken... 8-) Verder een echt kreng om mee te rijden. Beenhard, met de speciale sportuitlaat een onwaarschijnlijke brulboei en nulkommanul comfort of bagagemogelijkheden. Het Toyota blok met 195pk is mij ook te hoogtoerig. In en uitstappen is een expeditie op zich... 8-)
Maar wel een lust voor het oog...
Image

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Een neef van me had zoiets. :thumbsup: Ik denk niet dat hij die nu nog heeft. Zijn buik zal in de weg zitten voor het in- en uitstappen. 8-)

Een andere neef heeft dit geërfd van zijn vader. :thumbsup: Ook niet evident om mee te rijden, vanwege geen servo's. Sindsdien weet ik waarom de chauffeur in zo'n wagen lederen handschoenen draagt (tegen de blaren).

Image

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Dagtripfoto.

Post by Mario »

Stefke wrote: 18 Jun 2023 14:52 Image
liefde kan toch schoon zijn :lol:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

Image

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Dagtripfoto.

Post by den Bullet »

Mazy ...

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

Image

Image

Image

Image

Stoffel
Posts: 464
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Dagtripfoto.

Post by Stoffel »

Waar waren die laatste 2 foto’s?
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

Ik denk Luxemburg of Duitsland. In elke geval de route van de 20ste "1000bochtenrit". 8-)

Stoffel
Posts: 464
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Dagtripfoto.

Post by Stoffel »

Heb je dat in 1 dag kunnen afhaspelen tegen een normaal tempo?
Dan zie ik dat ook nog wel zitten :ricky:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Locked