Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
Jopet
Posts: 831
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Jopet »

Muug wrote: 11 Jun 2023 23:08 Allez, ge hebt een moderne manager gekregen, ik hoor het al. Raar toch, dat al die mannen hetzelfde zijn. Waar kweken ze dat soort persoonlijkheden??? En geen paniek, die planning zal ook wel vakkundig om zeep geholpen worden.

Blackbert heeft ook wel wat verhalen over modern management.

En bij de rijschool waar Stefke werkt, hebben ze tijdens een besparingsronde de soepjes eens afgeschaft. Maar de decapotable Mercedes sportkar van de personeelsdirecteur mocht blijven.

Etc
Etc
Blijkbaar hebben die moderne managers vooral een bruine tong van het .... bij de baas. Ze doen er alles aan om goed te staan bij de bazen en compenseren dit door de werksfeer van de andere werknemers te verkloten...
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Muug »

Jopet wrote: 13 Jun 2023 18:23 Blijkbaar hebben die moderne managers vooral een bruine tong van het .... bij de baas.
Goh. Ik durf te stellen dat de meeste moderne managers daar zelfs niet mee bezig zijn. Neen, ze staan door hun theoretische studies simpelweg zó ver van de dagelijkse gang van zaken dat ze niet weten welke rampen ze veroorzaken. En meestal komen ze er mee weg omdat de mensen op de werkvloer zich in alle bochten wringen om het werk toch maar goed te doen.

petervdc
Posts: 3477
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by petervdc »

Na het groot onderhoud & elektriek opkuis nwe banden besteld, tkc70, 5e set of zo
Keep going

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2926
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by duibhce Kaelann »

Jopet wrote: 13 Jun 2023 18:23 Blijkbaar hebben die moderne managers vooral een bruine tong van het .... bij de baas.
Muug wrote: 14 Jun 2023 08:30 Neen, ze staan door hun theoretische studies simpelweg zó ver van de dagelijkse gang van zaken dat ze niet weten welke rampen ze veroorzaken.
Ik voel mij enigszins geviseerd als "moderne manager", maar herken me niet meteen in deze uitspraken. In tegendeel, ben net aangenomen omdat uit mijn assessment een "gezond gebrek aan respect voor hiërarchie" bleek. Maw ik hou me niet in om (beleefd) mijn bek open te trekken als ik vind dat een directeur of zelfs de CEO de bal mis slagen volgens mij. En ik ben wel degelijk ook nog zeer nauw betrokken bij de dagelijkse werking. Te veel vaak volgens mijn baas :mrgreen:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

petervdc
Posts: 3477
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by petervdc »

duibhce Kaelann wrote: 14 Jun 2023 17:28 Ik voel mij enigszins geviseerd als "moderne manager", maar herken me niet meteen in deze uitspraken. In tegendeel, ben net aangenomen omdat uit mijn assessment een "gezond gebrek aan respect voor hiërarchie" bleek. Maw ik hou me niet in om (beleefd) mijn bek open te trekken als ik vind dat een directeur of zelfs de CEO de bal mis slagen volgens mij. :mrgreen:
Oh heerlijk !!
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5080
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by F M »

duibhce Kaelann wrote: 14 Jun 2023 17:28
Jopet wrote: 13 Jun 2023 18:23 Blijkbaar hebben die moderne managers vooral een bruine tong van het .... bij de baas.
Muug wrote: 14 Jun 2023 08:30 Neen, ze staan door hun theoretische studies simpelweg zó ver van de dagelijkse gang van zaken dat ze niet weten welke rampen ze veroorzaken.

Ik voel mij enigszins geviseerd als "moderne manager", maar herken me niet meteen in deze uitspraken. In tegendeel, ben net aangenomen omdat uit mijn assessment een "gezond gebrek aan respect voor hiërarchie" bleek. Maw ik hou me niet in om (beleefd) mijn bek open te trekken als ik vind dat een directeur of zelfs de CEO de bal mis slagen volgens mij. En ik ben wel degelijk ook nog zeer nauw betrokken bij de dagelijkse werking. Te veel vaak volgens mijn baas :mrgreen:
Pas maar op, mijn manager is ontslagen omdat hij te veel zijn bek open trok tegen diezelfde directie. Wel niet zo beleefd dikwijls...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 14 Jun 2023 17:28
Jopet wrote: 13 Jun 2023 18:23 Blijkbaar hebben die moderne managers vooral een bruine tong van het .... bij de baas.
Muug wrote: 14 Jun 2023 08:30 Neen, ze staan door hun theoretische studies simpelweg zó ver van de dagelijkse gang van zaken dat ze niet weten welke rampen ze veroorzaken.
Ik voel mij enigszins geviseerd als "moderne manager", maar herken me niet meteen in deze uitspraken. In tegendeel, ben net aangenomen omdat uit mijn assessment een "gezond gebrek aan respect voor hiërarchie" bleek. Maw ik hou me niet in om (beleefd) mijn bek open te trekken als ik vind dat een directeur of zelfs de CEO de bal mis slagen volgens mij. En ik ben wel degelijk ook nog zeer nauw betrokken bij de dagelijkse werking. Te veel vaak volgens mijn baas :mrgreen:
Ok, ik kom voor u werken. :thumbsup:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2926
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 14 Jun 2023 18:19 Ok, ik kom voor u werken. :thumbsup:
Ik ben toevallig op zoek naar een analist met interesse voor loonberekening en sociaal statuut. :mrgreen:
Wel regelmatig op locatie in Leuven en Wilrijk. ;)
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2926
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by duibhce Kaelann »

F M wrote: 14 Jun 2023 18:02 Pas maar op, mijn manager is ontslagen omdat hij te veel zijn bek open trok tegen diezelfde directie. Wel niet zo beleefd dikwijls...
Andere business unit, dus ook andere directeurs. Ik ben best wel blij met die van ons. En ik blijf totnogtoe ook wel beleefd :lol:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11816
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 14 Jun 2023 17:28
Jopet wrote: 13 Jun 2023 18:23 Blijkbaar hebben die moderne managers vooral een bruine tong van het .... bij de baas.
Muug wrote: 14 Jun 2023 08:30 Neen, ze staan door hun theoretische studies simpelweg zó ver van de dagelijkse gang van zaken dat ze niet weten welke rampen ze veroorzaken.
Ik voel mij enigszins geviseerd als "moderne manager", maar herken me niet meteen in deze uitspraken.
Nogal wiedes, volgens mijn definitie ben je ook geen moderne manager. Want je bent op de werkvloer begonnen en hebt gestaag opgeklommen dankzij je expertise. Dus je bent nu een manager geworden op een natuurlijke wijze. Dat zijn de beste. Maar de gasten die van de Vlerickschool komen en de boel eens gaan beginnen leiden adhv van hun boeken, dat zijn de ergste. En dat soort noem ik de "moderne" manager. :thumbsup:

petervdc
Posts: 3477
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by petervdc »

Muug wrote: 14 Jun 2023 20:16gaan beginnen leiden adhv van hun boeken, dat zijn de ergste. En dat soort noem ik de "moderne" manager. :thumbsup:
en zo hebben we er veel te veel bij ons euh internet telefoonbedrijf.. meer dan werkmieren op de vloer... heerlijk die statistiekjes elke dag ! Bah...
Keep going

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Koeno »

Onlangs wat demontage werken...
CB1000R heeft een vermageringskuur ondergaan:
- bagagerek verwijderd
- gps mount & voeding weggehaald
- laadkabel voor batterij weggehaald
- gopro-mount weggehaald

KTM die staat nog steeds te zweven, straks eens naar MTM bellen.
misschien toch vragen of hij de poten kan opsturen... ergens kijk ik er tegenop om weer zo lang naar daar te moeten rijden.
Voor de ktm heb ik ook nieuwe remblokken besteld achteraan was hun beste tijd ook weer voorbij...

En onlangs met de sevenfifty enkele toerkes in de tuin gereden.
daar heb ik gemerkt dat ik de koppeling moet afstellen, want zelfs met koppeling ingetrokken blijft de ketting wat trekken...

kortom, als het in mijn tuinhuis weer wat houdbaar is qua temperatuur heb ik weer wat motorwerk...
(nen airco zetten in een houten tuinhuis zonder isolatie is wat gek zeker? )

User avatar
F M
Posts: 5080
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by F M »

Koeno wrote: 16 Jun 2023 09:00 (nen airco zetten in een houten tuinhuis zonder isolatie is wat gek zeker? )
Bwa, in Vietnam zetten ze airco op de dakterrassen...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3471
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Blackbert »

Koeno wrote: 16 Jun 2023 09:00 Onlangs wat demontage werken...

kortom, als het in mijn tuinhuis weer wat houdbaar is qua temperatuur heb ik weer wat motorwerk...
(nen airco zetten in een houten tuinhuis zonder isolatie is wat gek zeker? )
Begint al eens met isolatie onder uw dak te plakken...
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3471
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Blackbert »

Koeno wrote: 16 Jun 2023 09:00 Onlangs wat demontage werken...

kortom, als het in mijn tuinhuis weer wat houdbaar is qua temperatuur heb ik weer wat motorwerk...
(nen airco zetten in een houten tuinhuis zonder isolatie is wat gek zeker? )
Begint al eens met isolatie onder uw dak te plakken...
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Koeno »

Wel, ik heb bovenop het oude dak balken van 6 a 8cm gelegd om het nieuwe dak te kunnen plaatsen dit de uitbreiding wat moest verhogen.
ik twijfel om tussen die spanten isolatie te proberen krijgen, maar zou dat. veel helpen dat te isoleren?
zo'n houten tuinhuis houdt toch altijd vrij veel warmte vast?

Stoffel
Posts: 490
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Stoffel »

Isolatie tegen warmte helpt maar een paar dagen tegen de warmte, eens die binnenzit blijft het vrij warm. Kan je geen tegenoverstaande verluchtingsroosters plaatsen? Eventueel met een ventilator erin, in den oude tijd zetten ze dat in de badkamer/ keuken, dat waren er ook die je in de winter kon dicht zetten.
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Blackbert
Posts: 3471
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Blackbert »

Wel ik heb ooit een tuinhuis gebouwd, soort houtskelet met een golfplaten dak. In het dak en de muren isomoplaten van 4 of 5 cm.
Buitenkant planken, binnenkant gerecupereerde vezelplaat met afwerkingsfolie.
Ja, warm in de zomer en koud in de winter, maar nooit onaangenaam heet of vriezen.

Vergeleken met Pir of Pur platen is de isolatiewaarde van isomo laag. Maar 't was het goedkoopst.
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3233
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Koeno »

ik denk nog eens verder na.

Vandaag nog. euhm, een motor eens doen blinken...
Image

Stoffel
Posts: 490
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Heb ik onlangs gedaan aan mijn moto - 2023

Post by Stoffel »

Eeuhm…ik heb ergens iets gemist, had jij een XR? :whistling:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Locked