Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Jopet wrote: 30 Jul 2023 15:02 Zaterdagmorgen telefoontje gehad van de dealer dat de NT1100 bij hen afgeleverd is.... :rayof:
Nu nog alle accessoires dat ik bijbesteld heb erop en hopelijk zaterdag of desnoods de week erop om de moto gaan.
Maar vooral : dat betekend dat we dus in september met de moto op reis kunnen gaan :ricky:
Op hun smoelboekpagina staat een foto van meerdere NT's die klaar staan om te worden afgeleverd. :thumbsup:
Ik vroeg me al af of die van jou daartussen staat. :dontknow:

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

Droopy wrote: 03 Aug 2023 20:21
Jopet wrote: 30 Jul 2023 15:02 Zaterdagmorgen telefoontje gehad van de dealer dat de NT1100 bij hen afgeleverd is.... :rayof:
Nu nog alle accessoires dat ik bijbesteld heb erop en hopelijk zaterdag of desnoods de week erop om de moto gaan.
Maar vooral : dat betekend dat we dus in september met de moto op reis kunnen gaan :ricky:
Op hun smoelboekpagina staat een foto van meerdere NT's die klaar staan om te worden afgeleverd. :thumbsup:
Ik vroeg me al af of die van jou daartussen staat. :dontknow:
Ja inderdaad Droopy, ik veronderstel dat de rechtse witte de mijne zal zijn (enige met valbeugels), is enkel nog wachten op de GPS, ik heb gevraagd om ook een Garmin Zumo XT2 erop te plaatsen ;-)
Waarschijnlijk woensdag er dan om gaan :ricky:

Image
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Stoffel »

Mooi! En het mooi weer gaat ook beginnen :ricky:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Bij »

Stoffel wrote: 03 Aug 2023 20:36 Mooi! En het mooi weer gaat ook beginnen :ricky:
Vandaag was het hier nog zo slecht niet. Deze morgen en daarstraks een droge WW rit gehad met de Guzzi :mrgreen: :mrgreen:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Jopet wrote: 03 Aug 2023 20:33 Ja inderdaad Droopy, ik veronderstel dat de rechtse witte de mijne zal zijn (enige met valbeugels), is enkel nog wachten op de GPS, ik heb gevraagd om ook een Garmin Zumo XT2 erop te plaatsen ;-)
Waarschijnlijk woensdag er dan om gaan :ricky:

Image
Ik vind die wel een mooi 'bakkes' hebben.
Geniet ervan !
I am confused. Oh no, maybe not!

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

F M wrote: 04 Aug 2023 10:52 Ik vind die wel een mooi 'bakkes' hebben.
Geniet ervan !
Ja vind ik ook :thumbsup: , valt wel mee heel die lijn, maar het is een typische Honda stijl, mooi, braaf (lees niet imposant zoals bvb een GSa) en niet gewaagd zoals bvb een KTM, sommigen noemen het wat saai, maar ik vind hem wel mooi.
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Tja, ik zit met die 'gewaagde' - lees 'afschuwelijke' voorpartij van mijn KTM. Gelukkig moet ik daar zelf niet op zitten kijken. ;)
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3445
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

F M wrote: 04 Aug 2023 16:33 Tja, ik zit met die 'gewaagde' - lees 'afschuwelijke' voorpartij van mijn KTM. Gelukkig moet ik daar zelf niet op zitten kijken. ;)
Komaan Frans, je weet dat je het wil: https://www.radegarage.com/parts/ktm-790-fairing/. :peepwall:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Ja, Bert. Maar er is zo veel wat ik wil, en het kost allemaal geld. En binnenkort komt er maandelijks waarschijnlijk minder geld binnen, en de vrouw is aan de spaarzame kant. :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Stoffel »

Alles kost tegenwoordig geld, en die vrouwen maken het er ook niet gemakkelijker op :peepwall: .
Zo een nieuwe kopkuip is wel zeldzaam.. en dat kilootje dat die lichter weegt moet jij al niet afvallen :devil:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

F M wrote: 05 Aug 2023 16:23 Ja, Bert. Maar er is zo veel wat ik wil, en het kost allemaal geld. En binnenkort komt er maandelijks waarschijnlijk minder geld binnen, en de vrouw is aan de spaarzame kant. :dontknow:
Minder geld! :yikes: Zeg uw vrouw dat ze een bij-job zoekt eh zeg!

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by zappa »

Blackbert wrote: 05 Aug 2023 06:46
F M wrote: 04 Aug 2023 16:33 Tja, ik zit met die 'gewaagde' - lees 'afschuwelijke' voorpartij van mijn KTM. Gelukkig moet ik daar zelf niet op zitten kijken. ;)
Komaan Frans, je weet dat je het wil: https://www.radegarage.com/parts/ktm-790-fairing/. :peepwall:
:w00t: zo van die conservenblikken waar er een lamp uit kan schijnen :puke: ik vind dat origineel lichtding knap, 't enige dat ik afschuwelijk vind is dat gat tussen dat voorwiel en de koplamp, ik denk steeds aan een bidsprinkhaan :| Maar zoals Frans zegt, ik zie dat niet als ik er op zit. En toen ik in Frankrijk was kon ik niet stoppen of ze kwamen naar mijn Tuurke kijken, zelfs na dat ik mijn helm had afgedaan :mrgreen:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Vandaag was het fijn rijden op de autostrade, wegens geen files, en zelfs in Brussel Centrum waren er maar weinig katten. Hierdoor was ik op een half uur op ons kantoor. Was het altijd maar zo. :thumbsup:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Op de trap van de slaapkamer naar de living was er ook geen file. Ik ben ook op tijd beginnen werken.
I am confused. Oh no, maybe not!

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

Muug wrote: 14 Aug 2023 10:30 Vandaag was het fijn rijden op de autostrade, wegens geen files, en zelfs in Brussel Centrum waren er maar weinig katten. Hierdoor was ik op een half uur op ons kantoor. Was het altijd maar zo. :thumbsup:
En dat sommige kwatongen blijven beweren dat de grootste schuld van de files de vrachtwagens zijn.... nu zijn er misschien wel iets minder trucks op de baan want er zijn er ook wel in congé, maar het is toch vooral het aantal auto's die bepalen of er files zijn of niet. Remember de lock downs....

Maar rekening rijden tijdens de spits zal de oplossing bieden :pillepalle: , ze vergeten alleen dat vrachtwagens zullen blijven rijden tijdens de spitsuren want firma's zullen blijven eisen dat de vrachtwagens om bvb 8u leveren, ze vergeten ook dat ongeveer 60% van de mensen met personenwagens die in de file staat een firmawagen hebben, die zullen het hun ook niet aantrekken. Het zal dus vooral weer de kleine man zonder firma wagen en de transporteurs die de dupe zouden zijn mochten ze rekening rijden invoeren. Transporteurs betalen nu al voor zware trucks 18,3 cent per kilometer en zouden dan eventueel tijdens de spituren nog meer moeten betalen.
Voorlopig is het rekening rijden weer even op de lange baan geschoven maar vrees dat het er toch zal komen. De auto is immers de melkkoe bij uitstek voor de staat.... :dontknow:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Koeno »

Jopet wrote: 14 Aug 2023 11:33 En dat sommige kwatongen blijven beweren dat de grootste schuld van de files de vrachtwagens zijn.... nu zijn er misschien wel iets minder trucks op de baan want er zijn er ook wel in congé, maar het is toch vooral het aantal auto's die bepalen of er files zijn of niet. Remember de lock downs....
Enkel als ze elkaar inhalen met 0,01km/u verschil kan ik mij ergeren aan vrachtwagens... anders heb ik weinig last van die cowboys op wielen :peepwall:
(ben maar aan't moppen, niet te serieus nemen ;-) )

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

Koeno wrote: 14 Aug 2023 11:37 Enkel als ze elkaar inhalen met 0,01km/u verschil kan ik mij ergeren aan vrachtwagens... anders heb ik weinig last van die cowboys op wielen :peepwall:
(ben maar aan't moppen, niet te serieus nemen ;-) )
Koeno geloof mij, ik erger mij daar ook enorm aan, ik zeg ook dikwijls bij mezelf dat zo'n mensen langs de kant mogen gezet worden door de politie om eens een deftige babbel mee te doen...
Ikzelf rij meestal 80, en als ik wat meer haast heb 87, zelden doe ik 90, wanneer ik wat trager rij heb ik steeds wat speling om iemand vlot voorbij te gaan....
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Koeno wrote: 14 Aug 2023 11:37 Enkel als ze elkaar inhalen met 0,01km/u verschil kan ik mij ergeren aan vrachtwagens..
Jah, ewel, per moto durf ik veel, maar één ding waar ik mij nooit aan ga wagen is om daartussen te gaan rijden (als ze pakt 80km/u rijden) om er voorbij te geraken. :pillepalle:

Een paar dagen geleden was er ergens nog een artikel over files. Ze zijn blijkbaar weer even lang als voor de corona, toen er nog nauwelijks telewerk was. Maar dees jaren zit zeker de helft thuis te werken, dus wat is nu de verklaring van die ellenlange files? :dontknow:

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Schussboelie »

Jopet wrote: 14 Aug 2023 11:33En dat sommige kwatongen blijven beweren dat de grootste schuld van de files de vrachtwagens zijn.... nu zijn er misschien wel iets minder trucks op de baan want er zijn er ook wel in congé, maar het is toch vooral het aantal auto's die bepalen of er files zijn of niet. Remember de lock downs....

Maar rekening rijden tijdens de spits zal de oplossing bieden :pillepalle: , ze vergeten alleen dat vrachtwagens zullen blijven rijden tijdens de spitsuren want firma's zullen blijven eisen dat de vrachtwagens om bvb 8u leveren, ze vergeten ook dat ongeveer 60% van de mensen met personenwagens die in de file staat een firmawagen hebben, die zullen het hun ook niet aantrekken. Het zal dus vooral weer de kleine man zonder firma wagen en de transporteurs die de dupe zouden zijn mochten ze rekening rijden invoeren. Transporteurs betalen nu al voor zware trucks 18,3 cent per kilometer en zouden dan eventueel tijdens de spituren nog meer moeten betalen.
Voorlopig is het rekening rijden weer even op de lange baan geschoven maar vrees dat het er toch zal komen. De auto is immers de melkkoe bij uitstek voor de staat.... :dontknow:
Klopt niet helemaal he Jopet.
Tijdens de lockdowns was er minder woon-werkverkeer en quasi gene recreatief verkeer maar daarnaast óók veel minder vrachtverkeer.
Er waren zelfs amper schepen in de havens!
Dat vrachtwagens dus geen deel van het probleem zijn is niet juist, je ontkracht dat overigens zelf in je betoog tegen de kilometerheffing.

Een recente studie van het Vlaams Verkeerscentrum toont zelfs aan dat, ondanks het feit dat de filedruk al terug hoger is dan voor corona, er nog altijd structureel minder woon-werkverkeer is door het toegenomen thuiswerk.
Waar het dan wel aan ligt @Muug? Volgens dat artikel (in De Standaard) aan een aantal externe factoren zoals slecht weer, ongevallen en wegenwerken maar in eerste door het toegenomen vrachtverkeer.
Daarvan is er meer dan voor corona en dat komt ook overeen met wat ik dagelijks zie op de E313 naar en van Antwerpen.


Wat het rekeningrijden betreft, dat zal op zich misschien de zaligmakende oplossing zijn.
Dat wil echter niet zeggen dat ze helemaal geen bijdrage kan leveren.
De negatieve impact van de filedruk op ons milieu, onze economie en onze levens is zo groot dat elk beetje hulp welkom is.
Als een kilometerheffing een gedragsverandering bij een deel van de bestuurders kan teweeg brengen is dat al winst.
Uiteindelijk is een kilometerheffing ook een eerlijker maatregel, zeker als die zoals in het originele plan, budgetneutraal ingevoerd wordt. De vervuiler/gebruiker betaalt.
Ik rijd elk jaar tussen de 40.000 en 50.000 km maar ik betaal maar evenveel verkeersbelasting dan mijn ouders die nog niet aan 10.000 komen.

Je mag daarbij ook niet zomaar de firmawagenrijders buiten beschouwing laten.
Als de kost al niet aan hen doorgerekend wordt, dan komt die op het conto van de werkgever (iemand zal immers betalen).
Daar zullen er zeker een deel bij zijn die gaan proberen om die kost te mitigeren door bijvoorbeeld het aanpassen van werk- of kantooruren, thuiswerk nog meer te stimuleren/faciliteren of andere maatregelen.

Ik ben eigenlijk voor een kilometerheffing als die inderdaad (grotendeels) budgetneutraal wordt ingevoerd en ook voor buitenlanders geldt.
Die betalen nu immers niets en de laatste weken denk ik dat er bijna evenveel Nederlanders en Duisters op onze snelwegen rijden dan Belgen.
Voorbeelden in het buitenland tonen verder trouwens ook aan dat het werkt. :thumbsup:
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

Koeno wrote: 14 Aug 2023 11:37 Enkel als ze elkaar inhalen met 0,01km/u verschil kan ik mij ergeren aan vrachtwagens... anders heb ik weinig last van die cowboys op wielen :peepwall:
(ben maar aan't moppen, niet te serieus nemen ;-) )
Zeker op een baan met 2 rijstroken. Of zoals eens op de A12, over drie rijstroken :shock: En er zijn nog wel een paar ergerniskes, zoals geen afstand houden waardoor ge niet eens op veilige manier de afrit kunt nemen. Tenzij ge al kilometers vooraf ook rechts gaat hangen tegen 90. Of bij wegversmallingen al 500 meter vooraf over twee rijstroken gaan staan zodat ritsen op het einde eigenlijk niet mogelijk is. Of toch vertrekken zodat je echt serieus moet afremmen, terwijl er voor of achter mij niks te zien is... Dus 3 seconden wachten om te kunnen vertrekken zonder ook maar iemand te hinderen kon niet of wat...? :furious3: Er zitten helaas toch nog een paar cowboys tussen, zoals in elke categorie bestuurders natuurlijk. :? Maar nog erger zijn de autobestuurders die overal in de weg van zo'n camions gaan rijden... :wall: Nee zo camionrijden zou niks voor mij zijn. :roll:

Locked