Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Stefke wrote: 14 Aug 2023 14:23 Nee zo camionrijden zou niks voor mij zijn. :roll:
Maar allez jong, ge zou azo veel leute kunnen hebben met het koeieneren van al die koekblikken! :mrgreen:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

We zijn hier precies méér aant bleiten dan aant juichen, maar ivm files is dit gewoon een FEIT : in al de jaren dat we (meestal niet op de superdrukke momenten) vanuit de Kempen naar St-Niklaas reden, verwonderden wij ons telkens over de file vóór de Kennedy-tunnel vanuit Gent (dikwijls al van even voorbij Haasdonk).
Sinds ze ook aan deze kant de snelheid in de tunnel beperkt hebben staan we dus nu ook stil op de Ring ... :roll:
Waar zou dát dan aan kunnen liggen ;) :whistling: :pillepalle:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

't iz waar ozzepa, bleiten is voor dien anderen topic :lol:

Valt er hier op 't moment nog iets te juichen? Ik had wel al gezegd dat mijn KTM 950 Adventure weer even goe bolt gelijk tien jaar geleden, dacht ik, maar dat mag nog eens herhaald worden. :thumbsup: De vering is blijkbaar ook nog steeds top in 't kwadraat, want vorige donderdagavond zijn madam en ik op de BMW R1200RS honderd km gaan rijden langsheen alle mogelijke kronkelwegskes en Ronde Van Vlaanderen-collekes in de Vlaams Ardennen, bij ondergaande zon is 't ginder nog schoonder dan anders, en hoewel die geweldige BMW over een fameus ESA II semi-aktieve ophanging beschikt, zweert mijn madam dus bij hoog en bij laag dat dat een pak minder goed is dan de übervering van de KTM! :rayof: Waarom staat dien BMW hier eigenlijk nog... :whip: Ewel, omdat dat eigenlijk ook een belachelijk goeie moto is. Zó krachtig en soepel, en eerlijk, voor de chauffeur van dienst is die ESA II toch ook wel bangelijk goed moet ik zeggen, ik rij daarmee over schandalig slechte wegen en nog ergere bochten gelijk het over glad asfalt gaat. De moto blijft zijn "composure" behouden ongeacht de smeerlapperij dat 'm onder de banden doorgeschoven krijgt. Toppie dus. :thumbsup:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Muug wrote: 14 Aug 2023 16:24 en eerlijk, voor de chauffeur van dienst is die ESA II toch ook wel bangelijk goed moet ik zeggen, ik rij daarmee over schandalig slechte wegen en nog ergere bochten gelijk het over glad asfalt gaat.
Oowla, hoort dat niet in de categorie van 'je moet zelf je vering kunnen instellen, al die vooruitgang betekent dat je het echte rijden aan het verleren bent ?' :lipsrsealed2:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Droopy »

Muug wrote: 14 Aug 2023 10:30 Vandaag was het fijn rijden op de autostrade, wegens geen files, en zelfs in Brussel Centrum waren er maar weinig katten. Hierdoor was ik op een half uur op ons kantoor. Was het altijd maar zo. :thumbsup:
Al dat filevolk zit nu aan de zee Muug. 8-)
Hier kan je momenteel over de koppen lopen. :o
Morgen nog een drukke dag en dan is het aftellen naar het vuurwerkfestival. :lurker: :)

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

F M wrote: 14 Aug 2023 19:14
Muug wrote: 14 Aug 2023 16:24 en eerlijk, voor de chauffeur van dienst is die ESA II toch ook wel bangelijk goed moet ik zeggen, ik rij daarmee over schandalig slechte wegen en nog ergere bochten gelijk het over glad asfalt gaat.
Oowla, hoort dat niet in de categorie van 'je moet zelf je vering kunnen instellen, al die vooruitgang betekent dat je het echte rijden aan het verleren bent ?' :lipsrsealed2:
Mja, het zat er op toen ik de moto kocht. En het is ergens toch zielig dat er miljoenen dollars aan ontwikkeling aan besteed zijn terwijl analoge schokbrekers nog steeds beter zijn. :wall:

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

En we juichen want de KTM brandt weer vooruit als nooit tevoren. :thumbsup:

Enkele sproeiers bleken sterk verstopt te zijn met resten van de nochthans uiterst spaarzaam gebruikte dichtingspasta waarmee ik de dichting van het vlotterkamerdeksel op zijn plaats had "geplakt". Dé fout die ik achteraf gemaakt heb, is dat ik die dichtingspasta niet een tijd heb laten drogen aan de lucht. Nee, van zodra de dichting op zijn plaats zat heb ik dat deksel gemonteerd. Dus de pasta kon niet uitdrogen. En de benzine heeft de niet-geharde overschot weggespoeld en gelijk cholesterol afgezet in de sproeiers. Met vernauwing en dichtslibben van de sproeiers. 't is er echt mee te vergeiljken.

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

Muug wrote: 17 Aug 2023 08:09
... Dé fout die ik achteraf gemaakt heb, is dat ik die dichtingspasta niet een tijd heb laten drogen aan de lucht. Nee, van zodra de dichting op zijn plaats zat heb ik dat deksel gemonteerd. Dus de pasta kon niet uitdrogen. En de benzine heeft de niet-geharde overschot weggespoeld en gelijk cholesterol afgezet in de sproeiers. Met vernauwing en dichtslibben van de sproeiers. 't is er echt mee te vergelijken.
Pasta gebruiken om een dichting te plaatsen? Is die dichting alleen niet voldoende?
:dontknow: :krabje:

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

den Bullet wrote: 17 Aug 2023 08:39
Muug wrote: 17 Aug 2023 08:09
... Dé fout die ik achteraf gemaakt heb, is dat ik die dichtingspasta niet een tijd heb laten drogen aan de lucht. Nee, van zodra de dichting op zijn plaats zat heb ik dat deksel gemonteerd. Dus de pasta kon niet uitdrogen. En de benzine heeft de niet-geharde overschot weggespoeld en gelijk cholesterol afgezet in de sproeiers. Met vernauwing en dichtslibben van de sproeiers. 't is er echt mee te vergelijken.
Pasta gebruiken om een dichting te plaatsen? Is die dichting alleen niet voldoende?
:dontknow: :krabje:
Je vergeet dit stuk zin: "waarmee ik de dichting van het vlotterkamerdeksel op zijn plaats had "geplakt" ". In het deksel van de vlotterkamer zit nl. een héél ondiepe maar vrij ruime groef. Daarin moet die rubberen veelhoek die de dichting is. Die rubberen veelhoek wilt niet van zichzelf in die ondiepe te ruime groef blijven zitten. Dus de pasta was enkel op die dichting op haar plaats te houden. Eergisteren heeft iemand op het lc8-forum mij een procedure gegeven die ik een volgende keer zeker zal toepassen: Gebruik wat pasta om je vingertoppen mee in te wrijven zodat ze wat "vettig" zijn. Wrijf dan de dichting in zodat die ook vettig is. Leg de dichting in de groef en zet ze vast met wat plakband of zo. Laat de boel aan de lucht uitharden. Monteer dan pas het deksel. :thumbsup:

Tekeningetje en wat foto's : https://qualityservicemanual.com/sites/ ... 20Duke.pdf

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

Muug wrote: 17 Aug 2023 08:51 Je vergeet dit stuk zin: "waarmee ik de dichting van het vlotterkamerdeksel op zijn plaats had "geplakt" ". In het deksel van de vlotterkamer zit nl. een héél ondiepe maar vrij ruime groef. Daarin moet die rubberen veelhoek die de dichting is. Die rubberen veelhoek wilt niet van zichzelf in die ondiepe te ruime groef blijven zitten. Dus de pasta was enkel op die dichting op haar plaats te houden. Eergisteren heeft iemand op het lc8-forum mij een procedure gegeven die ik een volgende keer zeker zal toepassen: Gebruik wat pasta om je vingertoppen mee in te wrijven zodat ze wat "vettig" zijn. Wrijf dan de dichting in zodat die ook vettig is. Leg de dichting in de groef en zet ze vast met wat plakband of zo. Laat de boel aan de lucht uitharden. Monteer dan pas het deksel. :thumbsup:

Tekeningetje en wat foto's : https://qualityservicemanual.com/sites/ ... 20Duke.pdf
Zo had ik het ook wel verstaan ;)
Zelf gebruik in zo 'n gevallen wat vet om die dingen in het gareel te houden; pasta houd ik ver weg van benzine 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Het was mijn eerste keer, en bij een eerste keer gaat er altijd wel wat fout eh 8-)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Morregevroeg zetten we aan voor 9 dagen speelplaats op en rond de Grossglockner ... dat is toch ook een beetje om te juichen mijgedacht ;) :rayof: :ricky: :Pyndn: :pom: :blob1: :wav:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Stefke
Posts: 2914
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

Image

I like the smell of 2stroke in the morning...
8-)

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 18 Aug 2023 08:26
...

I like the smell of 2stroke in the morning...
8-)
Ricinusolie ... 8-)

Versnellingsbak toch ineengestoken?

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

Mooi!

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

Stefke wrote: 18 Aug 2023 08:26 I like the smell of 2stroke in the morning...
8-)
Jup er gaat niets boven "the smell of 2stroke in the morning... " :ricky:

En dan denk ik bij mezelf, ocharme die motokes als ik daar zou mee rijden..... :shock:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Schussboelie
Posts: 486
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Schussboelie »

OzzePaa wrote: 17 Aug 2023 22:18 Morregevroeg zetten we aan voor 9 dagen speelplaats op en rond de Grossglockner ... dat is toch ook een beetje om te juichen mijgedacht ;) :rayof: :ricky: :Pyndn: :pom: :blob1: :wav:
Amai nog nie!! Jaloers!!
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Muug
Posts: 11779
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

OzzePaa wrote: 17 Aug 2023 22:18 Morregevroeg zetten we aan voor 9 dagen speelplaats op en rond de Grossglockner ... dat is toch ook een beetje om te juichen mijgedacht ;) :rayof: :ricky: :Pyndn: :pom: :blob1: :wav:
Ga je daar door de tunnel proberen rijden? :dontknow: :laughing:

User avatar
Blackbert
Posts: 3448
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Blackbert »

OzzePaa wrote: 17 Aug 2023 22:18 Morregevroeg zetten we aan voor 9 dagen speelplaats op en rond de Grossglockner ... dat is toch ook een beetje om te juichen mijgedacht ;) :rayof: :ricky: :Pyndn: :pom: :blob1: :wav:
Past op eh, daar is ergens een point de vu waar ge op een kasseibaantje-met-haarspelden naartoe kan.
Uw liefde voor bodemonderzoek indachtig ... :peepwall:
Veel plezier in alle geval.
grease up your baby for a ball on the hill

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Stoffel »

den Bullet wrote: 17 Aug 2023 09:13
Muug wrote: 17 Aug 2023 08:51 Je vergeet dit stuk zin: "waarmee ik de dichting van het vlotterkamerdeksel op zijn plaats had "geplakt" ". In het deksel van de vlotterkamer zit nl. een héél ondiepe maar vrij ruime groef. Daarin moet die rubberen veelhoek die de dichting is. Die rubberen veelhoek wilt niet van zichzelf in die ondiepe te ruime groef blijven zitten. Dus de pasta was enkel op die dichting op haar plaats te houden. Eergisteren heeft iemand op het lc8-forum mij een procedure gegeven die ik een volgende keer zeker zal toepassen: Gebruik wat pasta om je vingertoppen mee in te wrijven zodat ze wat "vettig" zijn. Wrijf dan de dichting in zodat die ook vettig is. Leg de dichting in de groef en zet ze vast met wat plakband of zo. Laat de boel aan de lucht uitharden. Monteer dan pas het deksel. :thumbsup:

Tekeningetje en wat foto's : https://qualityservicemanual.com/sites/ ... 20Duke.pdf
Zo had ik het ook wel verstaan ;)
Zelf gebruik in zo 'n gevallen wat vet om die dingen in het gareel te houden; pasta houd ik ver weg van benzine 8-)

Jep, hier hield ik dergelijke dingen vroeger ook met een beetje vet op hun plaats, nooit geen problemen met gehad ;)
Last edited by Stoffel on 18 Aug 2023 19:49, edited 1 time in total.
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

Locked