Maar allez jong, ge zou azo veel leute kunnen hebben met het koeieneren van al die koekblikken!
Een JUICHtopic exclusief voor iedereen
Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen
We zijn hier precies méér aant bleiten dan aant juichen, maar ivm files is dit gewoon een FEIT : in al de jaren dat we (meestal niet op de superdrukke momenten) vanuit de Kempen naar St-Niklaas reden, verwonderden wij ons telkens over de file vóór de Kennedy-tunnel vanuit Gent (dikwijls al van even voorbij Haasdonk).
Sinds ze ook aan deze kant de snelheid in de tunnel beperkt hebben staan we dus nu ook stil op de Ring ...
Waar zou dát dan aan kunnen liggen
Sinds ze ook aan deze kant de snelheid in de tunnel beperkt hebben staan we dus nu ook stil op de Ring ...
Waar zou dát dan aan kunnen liggen
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen
't iz waar ozzepa, bleiten is voor dien anderen topic
Valt er hier op 't moment nog iets te juichen? Ik had wel al gezegd dat mijn KTM 950 Adventure weer even goe bolt gelijk tien jaar geleden, dacht ik, maar dat mag nog eens herhaald worden. De vering is blijkbaar ook nog steeds top in 't kwadraat, want vorige donderdagavond zijn madam en ik op de BMW R1200RS honderd km gaan rijden langsheen alle mogelijke kronkelwegskes en Ronde Van Vlaanderen-collekes in de Vlaams Ardennen, bij ondergaande zon is 't ginder nog schoonder dan anders, en hoewel die geweldige BMW over een fameus ESA II semi-aktieve ophanging beschikt, zweert mijn madam dus bij hoog en bij laag dat dat een pak minder goed is dan de übervering van de KTM! Waarom staat dien BMW hier eigenlijk nog... Ewel, omdat dat eigenlijk ook een belachelijk goeie moto is. Zó krachtig en soepel, en eerlijk, voor de chauffeur van dienst is die ESA II toch ook wel bangelijk goed moet ik zeggen, ik rij daarmee over schandalig slechte wegen en nog ergere bochten gelijk het over glad asfalt gaat. De moto blijft zijn "composure" behouden ongeacht de smeerlapperij dat 'm onder de banden doorgeschoven krijgt. Toppie dus.
Valt er hier op 't moment nog iets te juichen? Ik had wel al gezegd dat mijn KTM 950 Adventure weer even goe bolt gelijk tien jaar geleden, dacht ik, maar dat mag nog eens herhaald worden. De vering is blijkbaar ook nog steeds top in 't kwadraat, want vorige donderdagavond zijn madam en ik op de BMW R1200RS honderd km gaan rijden langsheen alle mogelijke kronkelwegskes en Ronde Van Vlaanderen-collekes in de Vlaams Ardennen, bij ondergaande zon is 't ginder nog schoonder dan anders, en hoewel die geweldige BMW over een fameus ESA II semi-aktieve ophanging beschikt, zweert mijn madam dus bij hoog en bij laag dat dat een pak minder goed is dan de übervering van de KTM! Waarom staat dien BMW hier eigenlijk nog... Ewel, omdat dat eigenlijk ook een belachelijk goeie moto is. Zó krachtig en soepel, en eerlijk, voor de chauffeur van dienst is die ESA II toch ook wel bangelijk goed moet ik zeggen, ik rij daarmee over schandalig slechte wegen en nog ergere bochten gelijk het over glad asfalt gaat. De moto blijft zijn "composure" behouden ongeacht de smeerlapperij dat 'm onder de banden doorgeschoven krijgt. Toppie dus.
Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen
Oowla, hoort dat niet in de categorie van 'je moet zelf je vering kunnen instellen, al die vooruitgang betekent dat je het echte rijden aan het verleren bent ?'
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen
Al dat filevolk zit nu aan de zee Muug.
Hier kan je momenteel over de koppen lopen.
Morgen nog een drukke dag en dan is het aftellen naar het vuurwerkfestival.
Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen
Mja, het zat er op toen ik de moto kocht. En het is ergens toch zielig dat er miljoenen dollars aan ontwikkeling aan besteed zijn terwijl analoge schokbrekers nog steeds beter zijn.
Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen
En we juichen want de KTM brandt weer vooruit als nooit tevoren.
Enkele sproeiers bleken sterk verstopt te zijn met resten van de nochthans uiterst spaarzaam gebruikte dichtingspasta waarmee ik de dichting van het vlotterkamerdeksel op zijn plaats had "geplakt". Dé fout die ik achteraf gemaakt heb, is dat ik die dichtingspasta niet een tijd heb laten drogen aan de lucht. Nee, van zodra de dichting op zijn plaats zat heb ik dat deksel gemonteerd. Dus de pasta kon niet uitdrogen. En de benzine heeft de niet-geharde overschot weggespoeld en gelijk cholesterol afgezet in de sproeiers. Met vernauwing en dichtslibben van de sproeiers. 't is er echt mee te vergeiljken.
Enkele sproeiers bleken sterk verstopt te zijn met resten van de nochthans uiterst spaarzaam gebruikte dichtingspasta waarmee ik de dichting van het vlotterkamerdeksel op zijn plaats had "geplakt". Dé fout die ik achteraf gemaakt heb, is dat ik die dichtingspasta niet een tijd heb laten drogen aan de lucht. Nee, van zodra de dichting op zijn plaats zat heb ik dat deksel gemonteerd. Dus de pasta kon niet uitdrogen. En de benzine heeft de niet-geharde overschot weggespoeld en gelijk cholesterol afgezet in de sproeiers. Met vernauwing en dichtslibben van de sproeiers. 't is er echt mee te vergeiljken.
- den Bullet
- Posts: 1477
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen
Pasta gebruiken om een dichting te plaatsen? Is die dichting alleen niet voldoende?Muug wrote: ↑17 Aug 2023 08:09
... Dé fout die ik achteraf gemaakt heb, is dat ik die dichtingspasta niet een tijd heb laten drogen aan de lucht. Nee, van zodra de dichting op zijn plaats zat heb ik dat deksel gemonteerd. Dus de pasta kon niet uitdrogen. En de benzine heeft de niet-geharde overschot weggespoeld en gelijk cholesterol afgezet in de sproeiers. Met vernauwing en dichtslibben van de sproeiers. 't is er echt mee te vergelijken.
Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen
Je vergeet dit stuk zin: "waarmee ik de dichting van het vlotterkamerdeksel op zijn plaats had "geplakt" ". In het deksel van de vlotterkamer zit nl. een héél ondiepe maar vrij ruime groef. Daarin moet die rubberen veelhoek die de dichting is. Die rubberen veelhoek wilt niet van zichzelf in die ondiepe te ruime groef blijven zitten. Dus de pasta was enkel op die dichting op haar plaats te houden. Eergisteren heeft iemand op het lc8-forum mij een procedure gegeven die ik een volgende keer zeker zal toepassen: Gebruik wat pasta om je vingertoppen mee in te wrijven zodat ze wat "vettig" zijn. Wrijf dan de dichting in zodat die ook vettig is. Leg de dichting in de groef en zet ze vast met wat plakband of zo. Laat de boel aan de lucht uitharden. Monteer dan pas het deksel.den Bullet wrote: ↑17 Aug 2023 08:39Pasta gebruiken om een dichting te plaatsen? Is die dichting alleen niet voldoende?Muug wrote: ↑17 Aug 2023 08:09
... Dé fout die ik achteraf gemaakt heb, is dat ik die dichtingspasta niet een tijd heb laten drogen aan de lucht. Nee, van zodra de dichting op zijn plaats zat heb ik dat deksel gemonteerd. Dus de pasta kon niet uitdrogen. En de benzine heeft de niet-geharde overschot weggespoeld en gelijk cholesterol afgezet in de sproeiers. Met vernauwing en dichtslibben van de sproeiers. 't is er echt mee te vergelijken.
Tekeningetje en wat foto's : https://qualityservicemanual.com/sites/ ... 20Duke.pdf
- den Bullet
- Posts: 1477
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen
Zo had ik het ook wel verstaanMuug wrote: ↑17 Aug 2023 08:51 Je vergeet dit stuk zin: "waarmee ik de dichting van het vlotterkamerdeksel op zijn plaats had "geplakt" ". In het deksel van de vlotterkamer zit nl. een héél ondiepe maar vrij ruime groef. Daarin moet die rubberen veelhoek die de dichting is. Die rubberen veelhoek wilt niet van zichzelf in die ondiepe te ruime groef blijven zitten. Dus de pasta was enkel op die dichting op haar plaats te houden. Eergisteren heeft iemand op het lc8-forum mij een procedure gegeven die ik een volgende keer zeker zal toepassen: Gebruik wat pasta om je vingertoppen mee in te wrijven zodat ze wat "vettig" zijn. Wrijf dan de dichting in zodat die ook vettig is. Leg de dichting in de groef en zet ze vast met wat plakband of zo. Laat de boel aan de lucht uitharden. Monteer dan pas het deksel.
Tekeningetje en wat foto's : https://qualityservicemanual.com/sites/ ... 20Duke.pdf
Zelf gebruik in zo 'n gevallen wat vet om die dingen in het gareel te houden; pasta houd ik ver weg van benzine
Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen
Het was mijn eerste keer, en bij een eerste keer gaat er altijd wel wat fout eh
Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen
Morregevroeg zetten we aan voor 9 dagen speelplaats op en rond de Grossglockner ... dat is toch ook een beetje om te juichen mijgedacht
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
- den Bullet
- Posts: 1477
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen
Jup er gaat niets boven "the smell of 2stroke in the morning... "
En dan denk ik bij mezelf, ocharme die motokes als ik daar zou mee rijden.....
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
- Schussboelie
- Posts: 486
- Joined: 17 Jan 2021 17:00
- Location: Lommel
Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen
Amai nog nie!! Jaloers!!
If you're not living on the edge, you're taking up too much space
Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen
Past op eh, daar is ergens een point de vu waar ge op een kasseibaantje-met-haarspelden naartoe kan.
Uw liefde voor bodemonderzoek indachtig ...
Veel plezier in alle geval.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen
den Bullet wrote: ↑17 Aug 2023 09:13Zo had ik het ook wel verstaanMuug wrote: ↑17 Aug 2023 08:51 Je vergeet dit stuk zin: "waarmee ik de dichting van het vlotterkamerdeksel op zijn plaats had "geplakt" ". In het deksel van de vlotterkamer zit nl. een héél ondiepe maar vrij ruime groef. Daarin moet die rubberen veelhoek die de dichting is. Die rubberen veelhoek wilt niet van zichzelf in die ondiepe te ruime groef blijven zitten. Dus de pasta was enkel op die dichting op haar plaats te houden. Eergisteren heeft iemand op het lc8-forum mij een procedure gegeven die ik een volgende keer zeker zal toepassen: Gebruik wat pasta om je vingertoppen mee in te wrijven zodat ze wat "vettig" zijn. Wrijf dan de dichting in zodat die ook vettig is. Leg de dichting in de groef en zet ze vast met wat plakband of zo. Laat de boel aan de lucht uitharden. Monteer dan pas het deksel.
Tekeningetje en wat foto's : https://qualityservicemanual.com/sites/ ... 20Duke.pdf
Zelf gebruik in zo 'n gevallen wat vet om die dingen in het gareel te houden; pasta houd ik ver weg van benzine
Jep, hier hield ik dergelijke dingen vroeger ook met een beetje vet op hun plaats, nooit geen problemen met gehad
Last edited by Stoffel on 18 Aug 2023 19:49, edited 1 time in total.
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.