Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Als ge u verveelt kunt ge daar een zaak van proberen maken. :grin:
Ge kunt ook zeggen : "Da's dan voor alle keren dat ik niet ben geflitst". :laughing:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by F M »

De vraag is dan: hoe ga je dat gps-bestand doorgeven? Een gpx-ke exporteren natuurlijk. En dan gaat die rechter zeggen: hoe gadegij bewijzen dat ge die cijfers niet aangepast hebt in dat bestand? Want ge kunt dat gewoon bewerken met kladblok...
:whistling:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Schussboelie »

Ik vrees dat het sowieso een lost cause is en ik snap ook niet wara je denkt een voordeel te vinden.

Tussen gecorrigeerd 51 en 60 betaal je het vast vaste bedrag van die € 63 en nog wat euro's.
Van die gemeten 58 hebben ze waarschijnlijk al 6 afgetrokken waardoor je nog altijd op 52 komt, té snel dus.
Dat is láger dan je eigen 56 op de GPS.
Eigenlijk krijg je nog een voordeel door de correctie ipv de werkelijke snelheid te hanteren.
Ze corrigeren uiteraard en terecht op de gemeten snelheid, niet op jouw gps-snelheid.

Ik zie dus het issue niet en reken de slaagkans niet op 0,005% maar gewoon op 0.
Last edited by Schussboelie on 07 Sep 2023 15:54, edited 1 time in total.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by OzzePaa »

F M wrote: 07 Sep 2023 15:42 De vraag is dan: hoe ga je dat gps-bestand doorgeven? Een gpx-ke exporteren natuurlijk. En dan gaat die rechter zeggen: hoe gadegij bewijzen dat ge die cijfers niet aangepast hebt in dat bestand? Want ge kunt dat gewoon bewerken met kladblok...
:whistling:
't Is eerst een parketmedewerker die daar overgaat natuurlijk, maar inderdaad, dat tegenargument had ik ook al aan gedacht :roll:
Alhoewel ... datum van aanmaak ... wijziging ... als eraan gechipoteerd is kan dat vastgesteld worden, toch ?
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Schussboelie »

OzzePaa wrote: 07 Sep 2023 15:52
F M wrote: 07 Sep 2023 15:42 De vraag is dan: hoe ga je dat gps-bestand doorgeven? Een gpx-ke exporteren natuurlijk. En dan gaat die rechter zeggen: hoe gadegij bewijzen dat ge die cijfers niet aangepast hebt in dat bestand? Want ge kunt dat gewoon bewerken met kladblok...
:whistling:
't Is eerst een parketmedewerker die daar overgaat natuurlijk, maar inderdaad, dat tegenargument had ik ook al aan gedacht :roll:
Alhoewel ... datum van aanmaak ... wijziging ... als eraan gechipoteerd is kan dat vastgesteld worden, toch ?
Je moet zelfs geen IT'er zijn om dat in de metadata makkelijk te omzeilen hoor.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by OzzePaa »

Schussboelie wrote: 07 Sep 2023 15:51 Ik vrees dat het sowieso een lost cause is.
Tussen gecorrigeerd 51 en 60 betaal je het vast vaste bedrag van die € 63 en nog wat euro's.
Van die 58 hebben ze waarschijnlijk al 6 afgetrokken waardoor je op 52 komt.
Dat is láger dan je eigen 56 op de GPS.
Ze corrigeren uiteraard en terecht op de gemeten snelheid, niet op jouw gps-snelheid.

Ik zie dus het issue niet en reken de slaagkans niet op 0,0005% maar gewoon op 0.
Very probably, indeed ... tenzij hun gemeten snelheid ietekes verkeerd is :devil: Maar of daar ook maar met een half oor naar geluisterd zou worden :dontknow: :toilet:
63,02€ voor een gecorrigeerde +2km tot be precise.
Men kan besluiten : vanaf nu beter een gecorrigeerde snelheid nastreven van 9km voor 't zelfde geld dan ;) :mrgreen: :laughing: :laughing:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by OzzePaa »

Schussboelie wrote: 07 Sep 2023 15:54
OzzePaa wrote: 07 Sep 2023 15:52
't Is eerst een parketmedewerker die daar overgaat natuurlijk, maar inderdaad, dat tegenargument had ik ook al aan gedacht :roll:
Alhoewel ... datum van aanmaak ... wijziging ... als eraan gechipoteerd is kan dat vastgesteld worden, toch ?
Je moet zelfs geen IT'er zijn om dat in de metadata makkelijk te omzeilen hoor.
Mnjah ... 35 jaar dat geweest zijnde was het ook maar a shot in the dark :roll: :tongue:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by OzzePaa »

On the other hand ... er zijn gevallen bekend van niet helemaal conform opgestelde flitsers (vooral Gatso's) die bv op autosnelweg "vaststellingen" deden aan bv 148 terwijl er werkelijk slechts een lichte overschreiding gebeurd was.
Maaar alla, zoals Muug al zei :arrow: : voor al die keren dat het erover was zonder gevolg : 'k zal hier eens rap de QR-code scannen en dat briefke bij 't oud papier klasseren zie :behead:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

baja
ik heb dat allang leren relativeren.
Elk jaar heb ik wel eens een boete.
Miraculeus genoeg is dat dan altijd minder dan tien te rap.
Hoerechance zeker. :dontknow:
Afin, toch al twee keer rijbewijs kwijt geweest, ne keer rond 2000 en ne keer 15 jaar of zo later. :whistling: Die laatste was redelijk kort nadat de norm van 90 naar 70 km/u was terug gebracht. 'k was rustig met de Fireblade aan het rijden, iets van een 83km/u of zo, tussen Wichelen en Appels ergens, en dan was ik plots een bordje bebouwde kom voorbij, en hop, ik reed dus plots meer dan dertig te rap. :furious3: Eigenlijk was het daar de fout van de lintbebouwing dus... in Nederland of Duitsland of Frankrijk gaat ge dat niet voor hebben. :whip:

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Jopet »

OzzePaa wrote: 07 Sep 2023 14:33
Toch maar eens wat dieper onderzocht, en wat blijkt : de GPS-track van de plaats-delict geeft echter max 56 aan op die plek, zoals hieronder te zien is.
Neen klopt niet, het enige dat je hier eventueel kunt aantonen is dat je 140m in 9 seconden hebt gereden aan een gemiddelde snelheid van 56 km, met andere woorden in die 140 meter kan je topsnelheid hoger liggen, als je in de eerste 4,5 sec 70m gemiddeld aan 50km/u rijdt en in de andere 4,5 sec 70m gemiddeld aan 62km/u is je gemiddelde snelheid over die 140m wel degelijk 56 zoals aangegeven in je gps maar is je topsnelheid in werkelijkheid 62.... en als daar dan net de flitspaal staat....

Dus kans op slagen bij verzet aantekenen 0% :thumbsdown:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stefke »

Stefke wrote: 27 Aug 2023 12:47 Dus ook vandaag sinds 11u ongeveer regelmatig agressief geblaf, ruziënde honden, roepende baasjes. Helaas niet alleen op zondag maar zowat elke dag. In de week meestal tussen 18u en 21 's avonds.
Ik wordt er knettergek van. :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3:
Mag ik dan nu de straat oversteken en er enkele doodknuppelen? :smash: :smash: :smash: :smash: :furious3: :furious3:

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stoffel »

Baasjes :devil:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Stefke wrote: 14 Sep 2023 18:43
Stefke wrote: 27 Aug 2023 12:47 Dus ook vandaag sinds 11u ongeveer regelmatig agressief geblaf, ruziënde honden, roepende baasjes. Helaas niet alleen op zondag maar zowat elke dag. In de week meestal tussen 18u en 21 's avonds.
Ik wordt er knettergek van. :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3:
Mag ik dan nu de straat oversteken en er enkele doodknuppelen? :smash: :smash: :smash: :smash: :furious3: :furious3:
Natuurlijk, niet vergeten van ze te villen en er vellen frakken van te maken 8-)

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by den Bullet »

Muug wrote: 15 Sep 2023 08:04
Stefke wrote: 14 Sep 2023 18:43

Mag ik dan nu de straat oversteken en er enkele doodknuppelen? :smash: :smash: :smash: :smash: :furious3: :furious3:
Natuurlijk, niet vergeten van ze te villen en er vellen frakken van te maken 8-)
En vergeet den overschot ni te verkopen aan de meeneemchinees!

Stoffel
Posts: 482
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stoffel »

Neenee, ze geven nog goed weer dit weekend, tijd om de barbecue nog effe buiten te halen :devil:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Nodig mij zeker uit, want ik ben reuzebenieuwd naar hoe baasjes smaken! :lol:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by F M »

Nog wat te bleiten: in Dardennen beginnen ze ook meer en meer snelheidsbeperkingen in te voeren.
De weg langs de Lienne, toch één van de leukste wegen: 70 km/u...
De N651 naar Bra, die de vorige weg kruist: 50 km/u...
:roll:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Ik heb afgelopen week toevallig al twee keer gehoord van mensen die elkaar niet kennen dat het in de Ardennen ook aan 't veranderen is. :(

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Jopet »

F M wrote: 18 Sep 2023 09:21
De weg langs de Lienne, toch één van de leukste wegen: 70 km/u...
Inderdaad, als ik in de buurt ben probeer ik die ook altijd mee te nemen, jammer dat ze daar nu ook al beginnen :cry:
Maar de Route de la Lienne brengt ook heel heel heel jeugdherinneringen met zich mee, Kasteel van Targnon was het vakantiekamp van de Bond Moyson en dus als kind diverse malen geweest, ook mijn 1ste vakantiejob en 2 X als leider....

Als je heel goed kijkt op de foto zie je boven mij nog het dak van het kasteel van Targnon, tegenwoordig beter bekend als het kasteel van Gert Verhulst en voor diegene met kleine (klein)kinderen van de K3 film Dierenhotel....

Image
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by F M »

En we blijven bleiten. De motorschade van onze 2dehands aangekochte Tourneo had als gevolg het moeten plaatsen van een nieuwe motor, ter waarde van ca 8.000 euro. Maar de herstelling gebeurde in de Ford-garage bij ons in de buurt, en niet bij de verkoper. Want daar was de mecanicien toen ziek, en ze konden de reparatie niet uitvoeren. En natuurlijk wilden ze achteraf niet betalen, garantie of niet.

Het zou voorkomen bij de rechtbank in 2025. Maar nu krijgen we te horen dat de verkoper de boeken heeft neergelegd. :(

Nu ja, ik had me er eigenlijk al bij neergelegd dat we niets meer zouden terugzien van onze centen.
I am confused. Oh no, maybe not!

Locked