Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Muug wrote: 11 Sep 2023 17:03 Ge rijdt te weinig 8-)

Mensen die te weinig rijden hebben typisch méér regen dan een veelrijder, en ook meer bijna-accidenten.
:P
Veelrijders hebben typisch méér kilometers dan mensen die te weinig rijden, en ook meer echte accidenten. :whistling:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

OzzePaa wrote: 11 Sep 2023 17:09 Hoe was het tenandere, Frans : heb je nog een setje sneeuwkettingen kunnen scoren en eindelijk kunnen staan juichen op een zonovergoten Grossglockner :?: ...
Deze 'licht' sarcastische opmerking had ik eigenlijk van Jopet verwacht :laughing:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Raketman »

Toen ne collega mijnen AT omvergekegeld had, wou den expert zelfs niet eens langskomen. Ik kreeg een lijst van aanzichten die ik van de moto moest trekken en dan een detail van elk schadegebied. Dus ik heb die mens zijn werk eigenlijk voor hem gedaan. Misschien had het iets te maken met het feit dat ik ook de officiële garagist was die de schade ging herstellen...In ieder geval is alles goedgekeurd zonder discussie.
Nil volentibus arduum

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

F M wrote: 11 Sep 2023 20:47
OzzePaa wrote: 11 Sep 2023 17:09 Hoe was het tenandere, Frans : heb je nog een setje sneeuwkettingen kunnen scoren en eindelijk kunnen staan juichen op een zonovergoten Grossglockner :?: ...
Deze 'licht' sarcastische opmerking had ik eigenlijk van Jopet verwacht :laughing:
Ach sorry Frans, maar maandag had ik geen tijd om sarcastische opmerkingen te maken omdat ik op een zon overgoten Passo Gavia zat en aan het genieten was van de prachtige droge asfalt zonder over de weg draaiende automobilisten.....

Image

Image
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by petervdc »

Ah die heb ik ook gedaan een paar weken terug, de Stelvio ook
Keep going

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

petervdc wrote: 18 Sep 2023 08:55 Ah die heb ik ook gedaan een paar weken terug, de Stelvio ook
Wij niet ondanks 2 pogingen, eerst was het de bedoeling om via Livigno de Munt La Schera tunnel te nemen naar de 28 om dan via de Umbrail pass naar de Stelvio te rijden maar toen bleek de tunnel afgesloten....
Maar vond dit niet erg want een paar dagen later zouden we dan vanuit Davos vertrekken en zo de via de Umbrail pass naar de Stelvio te rijden maar toen bleek de Umbrail pas gesloten....
Het eerste dat ik toen dacht, dit is Frans die mij aan het jinxen is.... :mrgreen:
Maar ik vond dit allemaal zo erg niet omdat we een paar jaar geleden (2019) ook al de Umbrail en Stelvio passen in goede weersomstandigheden gereden hadden, en nu tijdens het omrijden hebben we ook een paar toffe baantjes bereden :ricky:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

F M wrote: 11 Sep 2023 20:47
OzzePaa wrote: 11 Sep 2023 17:09 Hoe was het tenandere, Frans : heb je nog een setje sneeuwkettingen kunnen scoren en eindelijk kunnen staan juichen op een zonovergoten Grossglockner :?: ...
Deze 'licht' sarcastische opmerking had ik eigenlijk van Jopet verwacht :laughing:
Ach, elke keer zeg ik dat dit de laatste poging geweest is.
Maar voor volgend jaar juni heb ik ondertussen van één rit toch weer een alternatief gemaakt over de GG. Wie weet... :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Jopet wrote: 18 Sep 2023 11:47
petervdc wrote: 18 Sep 2023 08:55 Ah die heb ik ook gedaan een paar weken terug, de Stelvio ook
Wij niet ondanks 2 pogingen, eerst was het de bedoeling om via Livigno de Munt La Schera tunnel te nemen naar de 28 om dan via de Umbrail pass naar de Stelvio te rijden maar toen bleek de tunnel afgesloten....
Maar vond dit niet erg want een paar dagen later zouden we dan vanuit Davos vertrekken en zo de via de Umbrail pass naar de Stelvio te rijden maar toen bleek de Umbrail pas gesloten....
Het eerste dat ik toen dacht, dit is Frans die mij aan het jinxen is.... :mrgreen:
Maar ik vond dit allemaal zo erg niet omdat we een paar jaar geleden (2019) ook al de Umbrail en Stelvio passen in goede weersomstandigheden gereden hadden, en nu tijdens het omrijden hebben we ook een paar toffe baantjes bereden :ricky:
De Fraele langs de Torri naar Lago di Cancano Jo :?: Schitterend wegske in juni gedaan tot over de dam maar Ristoro Solena was helaas chiuso zodat we maar gepick-nicked hebben op een bankske met fenomenaal uitzicht 8-) ;)

Image

Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

OzzePaa wrote: 19 Sep 2023 17:51
De Fraele langs de Torri naar Lago di Cancano Jo :?: Schitterend wegske in juni gedaan tot over de dam maar Ristoro Solena was helaas chiuso zodat we maar gepick-nicked hebben op een bankske met fenomenaal uitzicht 8-) ;)
Op jullie aanraden inderdaad ook deze passo Fraele via de Torri di Fraele naar Lago di Cancano gereden, wel maar tot op de dam gereden, wist niet dat we verder mochten tot op het punt waar jullie gestaan hebben, niettemin ook kunnen genieten van al dat mooi daar en dan iets gaan drinken in de Rifugio Ristoro Monte Scale Valdidentro

Image

Image
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

petervdc
Posts: 3460
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by petervdc »

wawwwwwww ik ga terug moeten gaan volgend jaar, kheb dees gemist !!!
Keep going

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Jopet wrote: 20 Sep 2023 21:29 ......................

Image
Jullie hadden blauwer lucht, amaai ... en méér water in die plas .... maar wij nog sneeuw op de toppen :!: ;) :lol:

In dit verband iets van toch heel andere aard : de Alpenmeister-2023 is gewonnen door de Suzuki V-Strom 800DE :!:
Alpentourer en de ervan afgeleide MotoPlus kiezen elk jaar de "beste" moto om in de Alpen (lees berggebieden) rond te reizen en paskes te pakken. "Reizen" is hier belangrijk omdat dat facet erg meespeelt in de beoordeling.
De Multistrada kon z'n titel van de voorbije 2 jaar dus niet verlengen, en ook het deelnemende KTM en GS-geweld moest onderdoen voor de bescheiden Soes die in de voetstappen treed van z'n opa, V-Strom 650 die in 2005 en 2006 die prijs ook al eens op zijn naam schreef 8-)

De testdagen vonden dit jaar plaats op en rondom de Stelvio/Umbrail/Gavia.
En als toetje zat dus ook de Passo Fraele in het testparcours. Nu vermeldt men in dat artikel dat dit een tolweg is.

Hebben jullie daar je ritje omhoog betaald, Jopet :?:
Wij vonden er wel een soortement "betaalpalen" maar die werkten van geen kanten, en vermits we niet direct camera's opmerkten dus zomaar naar boven gereden.
Was medio juni en vandaag toch nog niks van van gehoord ... veel brengt dat daar niet op vrees ik ;)

In tegenstelling tot de wildgroei van locale gemeentelijke trajectcontroles, hoor ik net op het middagnieuws :shock: :pillepalle: :furious3:
.... maar dat is dus iets voor dat andere emo-topic ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

OzzePaa wrote: 21 Sep 2023 17:03
Jullie hadden blauwer lucht, amaai ... en méér water in die plas .... maar wij nog sneeuw op de toppen :!: ;) :lol:
Bedoeling was ook om in juni te gaan (en dus meer sneeuwtopppen te zien) maar de Jopet moest zo nodig weer eens een nieuwe moto hebben en daardoor hebben we de reis uitgesteld tot september.....
OzzePaa wrote: 21 Sep 2023 17:03 De Alpenmeister-2023 is gewonnen door de Suzuki V-Strom 800DE :!:
Verwonderd mij niet, je hoeft helemaal geen zwaar pk monster te hebben om daar fun te hebben, ik kom van een FJR met 143 pk, een KTM 1190 Adv met 150 pk, een GSa met 126 pk en nu de NT1100 met slechts 102 pk, heb ik vermogen te kort gekomen, neen absoluut niet, heb ik fun gehad, jazeker, reuze fun (zie foto van mijn achterband), die 102 pktjes hebben meer dan hun best gedaan ondanks dat ik vrij corpulent ben en dan nog eens het vrouwtje erbij en dus zelfs boven het max gewicht kom.

Image
OzzePaa wrote: 21 Sep 2023 17:03
En als toetje zat dus ook de Passo Fraele in het testparcours. Nu vermeldt men in dat artikel dat dit een tolweg is.

Hebben jullie daar je ritje omhoog betaald, Jopet :?:
Wij vonden er wel een soortement "betaalpalen" maar die werkten van geen kanten, en vermits we niet direct camera's opmerkten dus zomaar naar boven gereden.
Was medio juni en vandaag toch nog niks van van gehoord ... veel brengt dat daar niet op vrees ik ;)
Eeuuhhh.... helemaal niets gezien :dontknow:
Als die er stonden dan heb ik er totaal niet op gelet en ben ik er zo voorbij gevlogen, misschien niet dezelfde weg genomen?

Image
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

OzzePaa wrote: 21 Sep 2023 17:03 In dit verband iets van toch heel andere aard : de Alpenmeister-2023 is gewonnen door de Suzuki V-Strom 800DE :!:
Alpentourer en de ervan afgeleide MotoPlus kiezen elk jaar de "beste" moto om in de Alpen (lees berggebieden) rond te reizen en paskes te pakken. "Reizen" is hier belangrijk omdat dat facet erg meespeelt in de beoordeling.
De Multistrada kon z'n titel van de voorbije 2 jaar dus niet verlengen, en ook het deelnemende KTM en GS-geweld moest onderdoen voor de bescheiden Soes die in de voetstappen treed van z'n opa, V-Strom 650 die in 2005 en 2006 die prijs ook al eens op zijn naam schreef 8-)
Dat kan goed zijn maar het is echt wel een heel lelijk hok die 800DE. 8-) Less is more vond Ludwig Mies van der Rohe maar dat ging over architectuur. Ik zie hier op een dag ook nog wel eens een Tenere 700 in de garage staan. Maar om bepakt en bezakt te reizen zou ik een berg koppel onderin wel missen vrees ik. Dus doe ik nog efkes verder met 85pk, 98Nm bij 5000tpm en ergens 240kg droog... 8-) Dat laatste begint mij wel wat tegen te steken :roll:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Muug »

De nieuwste V-strom is geen V meer, trouwens, maar een P. In Engelse media vinden ze dus dat de V-strom een P-strom zou moeten heten. :mrgreen:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

Stefke wrote: 22 Sep 2023 11:13 Dat kan goed zijn maar het is echt wel een heel lelijk hok die 800DE. 8-) :
Dat vind ik nu niet. Ik loop er niet warm van, maar ik vind hem zeker niet lelijk.
I am confused. Oh no, maybe not!

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Jopet »

Muug wrote: 22 Sep 2023 12:21 De nieuwste V-strom is geen V meer, trouwens, maar een P. In Engelse media vinden ze dus dat de V-strom een P-strom zou moeten heten. :mrgreen:
Inderdaad de 800 is nu een Parallelle tweecilindermotor, trouwens diezelfde motor hebben ze nu ook in de nieuwe GSX-8S gestoken maar die wel 28kg lichter dan de P-Strom 800 DE :ricky:
F M wrote: 22 Sep 2023 15:44
Stefke wrote: 22 Sep 2023 11:13 Dat kan goed zijn maar het is echt wel een heel lelijk hok die 800DE. 8-) :
Dat vind ik nu niet. Ik loop er niet warm van, maar ik vind hem zeker niet lelijk.
Hier deel ik mijn mening van Frans, daarentegen vind ik zijn grote broer de V-Strom 1050 XT in de World Adventure uitvoering één van de mooiste All-Roads van het moment :thumbsup:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Jopet wrote: 21 Sep 2023 21:07 ..............
Als die er stonden dan heb ik er totaal niet op gelet en ben ik er zo voorbij gevlogen, misschien niet dezelfde weg genomen?
In Pedenosso misschien een paar ander straatjes (ik herinner me er een zeer smal, zeer steil, superscherp, ultrakrap rechtse bochtje ;) ) maar voor de rest identiek met als extra dus het stukje gravel tot het kerkje en het gesloten Ristoro.

Maar de betaalpalen stonden er wel degelijk ... tamelijk prominent aangeduid ook, zelfs int Engels ;)
Als je een kwartier geklungel wil bekijken om te proberen er een ticketje uit te krijgen : :arrow: https://we.tl/t-5xz80pyB9w

Jullie konden helaas de Umbrail niet op , maar wij hadden, zoals de borden bij die tolpalen op het filmke aangeven, wel geluk die week : alle passen in de buurt gedaan net op momenten dat ze omwille van dit evenement :arrow: https://www.valtellina.it/it/eventi/bor ... llina-2023 niet "chiuso" waren :ricky:

Misschien hoort het eveneens beter thuis in het "andere" emo-topic, maar vorige jaren tijdens onze vakanties in bergachtige streken meer en meer van die sluitingen ten behoeve van Keizer-Vélo tegengekomen ... o.a. twee keer de Grand Colombier moeten skippen omdat de zelfverklaarde wielergoden die exclusief voor hen opgeëist hadden :roll: :cry: :furious3:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by OzzePaa »

Stefke wrote: 22 Sep 2023 11:13 Dat kan goed zijn maar het is echt wel een heel lelijk hok die 800DE. 8-) Less is more vond Ludwig Mies van der Rohe maar dat ging over architectuur. Ik zie hier op een dag ook nog wel eens een Tenere 700 in de garage staan. Maar om bepakt en bezakt te reizen zou ik een berg koppel onderin wel missen vrees ik. Dus doe ik nog efkes verder met 85pk, 98Nm bij 5000tpm en ergens 240kg droog... 8-) Dat laatste begint mij wel wat tegen te steken :roll:
Allez :!: :shock: Kanner nog iets lelijker zijn dan ne GS Stefke :?: ;) :lol:
Met slechts één PK maar ook 10Nm méér steek ik daar inderdaad toch ook net omwille daarvan liever Gertruud of de Rudolf onder mijnen derrière ... al moet er bij 230kg nog 30 liter peut in ;) :thumbsup:
Den deze staat nu wel helemaal compleet en origineel, maar ze zijn tegenwoordig precies van goud gemaakt :arrow: https://www.mabbe.be/bike.php?id=69730 :!: :shock: :o :pillepalle:

@Jopet : de 8S deed ook mee in bovenvermelde "competitie" maar lag er al vroeger uit omwille van de "beperkte" reiscapaciteiten :roll:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by F M »

OzzePaa wrote: 22 Sep 2023 16:09 Als je een kwartier geklungel wil bekijken om te proberen er een ticketje uit te krijgen : :arrow: https://we.tl/t-5xz80pyB9w
Het deed me spontaan denken aan een heel oud TV-programma: Echo. Ik verwachte daar een tweeling met een ladder te zien voorbijkomen :laughing:

Maar serieus, ik zou er ook niet aan uit geraken. Jullie zijn dus naar boven gereden zonder betalen?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een JUICHtopic exclusief voor iedereen

Post by Stefke »

OzzePaa wrote: 22 Sep 2023 16:25 Allez :!: :shock: Kanner nog iets lelijker zijn dan ne GS Stefke :?: ;) :lol:
:mrgreen: :mrgreen: les gouts et les couleurs... De GS1150 vond ik al vanaf dag 1 een robuust-elegante verschijning, véél beter dan de GS1100. Eerder toevallig stond er 5 jaar later ineens eentje in mijn garage... :ricky:
OzzePaa wrote: 22 Sep 2023 16:25 @Jopet : de 8S deed ook mee
die 8S ziet er dan weer echt gelikt uit, afgezien van het afschuwelijke kleurschema... 8-)

Locked