Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Raketman »

Dat gezegd zijnde, een voertuig proberen verkopen aan particulieren is één van de definities van de 2de cirkel van de hel. Strap yourself in for a load of bullshit :twisted:
Nil volentibus arduum

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stefke »

Raketman wrote: 18 Oct 2023 17:16 Strap yourself in for a load of bullshit :twisted:
is deze ng te koop? 1000 euro vndg kmn hln! 8-)

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Jopet »

Muug wrote: 18 Oct 2023 15:43
Stefke wrote: 18 Oct 2023 14:22 Laat mij stellen dat ik niet altijd de gedachtengang van andere mensen snap... :dontknow:
Niet proberen snappen. ;)
Gewoon gelijk Koeno doen: pilleke pakken en verder doen tot 'm verkocht is. :thumbsup:
Dit is de reden waarom ik mijn GSa niet proberen particulier te verkopen heb, ik kreeg via mijn Honda dealer een aanbod van zijn opkoper die 500 euro lager lag dan het geen ik eigenlijk als minimumbod voorzien had, dan heb ik ook tegen mijn vrouw gezegd dat dit heleboel zever zal uitsparen, een mens zijn gemoedsrust is me 500 € waard en bespaard wat uit op pillekes :rayof:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Raketman wrote: 18 Oct 2023 17:16 Dat gezegd zijnde, een voertuig proberen verkopen aan particulieren is één van de definities van de 2de cirkel van de hel. Strap yourself in for a load of bullshit :twisted:
Het is maar hoe je er zelf tegenover staat, me dunkt. Op 1 of 2 na heb ik prettige ervaringen. Procentueel gezien is dat dus peanuts. :mrgreen:

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stefke »

Ik verkoop 3 wielschijven voor een VW bus T4.
hallo, zeker voor T4?
ja
heb jij niet 4?
zucht
:roll: :wall:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by TuttoTerreno »

Omdat een aantal dingen niet meer in onze nieuwe, kleinere woning passen, heb ik heel wat meubels e.d. proberen gratis weg te geven.
Alles nog in heel goede staat.

Donatie aan soort v kringloop organisaties lukte niet. Geld doneren mocht wel, meubels niet.

Geadverteerd, gratis af te halen.
Sjongejonge, wat een miserie. Een massa onnozel vragen keurig beantwoord, geen avans.
mensen maken een afspraak, komen gewoon niet opdagen, enz enz.


Uiteindelijk hebben verscheidene buren de beste stukken nog in huis gehaald, al de rest:
in frut geslagen op het containerpark. Zonde, maar echt niks aan te doen.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by F M »

Dat is mij niet onbekend. Nadat mijn zus gestorven is, hebben we 3 meubels kunnen verkopen via Troc, zelf een beetje gehouden en de rest naar het containerpark. Goede meubelen, niemand geïnteresseerd. Of zogezegd geïnteresseerd maar niet komen opdagen. Wat heel vervelend is als je zelf 10 km moet rijden om daar te wachten en niemand te zien opdagen. :evil:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Het stond overlaatst nog in de gazet, een bejaarde columniste die hetzelfde ondervond. Willen verhuizen naar een klein appartement. Een huis vol meubilair en "interessante boeken". En geen kat die interesse heeft. Zelfs haar kinderen niet. Verbaasd dat ze eigenlijk nauwelijks iets kwijt raakt.

Ik heb mezelf al afgevraagd wat dat gaat geven als mijn ouders er niet meer zijn. Hun huis staat bomvol dure designer meubels, kunst, antiek en honderden boeken. Die boeken tot daar aan toe, maar de rest is echt nog een pak geld waard. Ze zouden bij wijze van spreken nu al dinges moeten beginnen verkopen of veilen. Anders zijn wij (ik en mijn broers) het die gezjost zijn. :?

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Jopet »

Als ons ma naar het rusthuis gegaan is hebben we ook gekeken wat de doen met de meubels, de eetplaats heeft mijn broer meegenomen en wij wat kleinigheden met o.a. de TV en zo, maar voor de rest van de meubels, beeldjes, boeken enz was er niemand van de familie of vrienden die interesse hadden. Zelf verkopen en er kweet niet hoe lang blijven mee zitten tot alles verkocht is zagen we ook niet zitten. Opkopers totaal geen interesse, uiteindelijk één opkoper die zei als jullie de container voor gemengd afval betalen dan halen we het huis volledig leeg en borstel gekuist. uiteindelijk was dit voor ons nog de beste oplossing maar toch veel mooie dingen die uiteindelijk gewoon weggegooid geweest zijn.
Jammer dat er zoveel mensen zijn die zeggen dat ze niet rond komen maar geen interesse tonen als het niet nieuw of hedendaags is.... :wall:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Bij »

Als je van boeken vanaf wil kan https://boekenbalie.nl/Boeken-wegdoen/Boeken-verkopen/ een oplossing zijn. Ze geven geen hoofdprijzen maar je bent er wel vanaf ;)
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Jopet wrote: 25 Oct 2023 20:19 Jammer dat er zoveel mensen zijn die zeggen dat ze niet rond komen maar geen interesse tonen als het niet nieuw of hedendaags is.... :wall:
Jep, heel raar. Welke conclusie moet men daar uit trekken?
Zijn de armen nog niet arm genoeg? Of zitten zij of wij op de verkeerde kanalen? :dontknow:

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Blackbert »

Ook arme mensen hebben dikwijls niet de zin of creativiteit om van een (gratis) lelijk oma-meubel iets mooiers te maken.
Een dag of 2 werk, een pak schuurpapier, een pot verf en wat deurknoppen zijn alles wat je nodig hebt, meestal.

Ooit eens een huis mogen leegmaken.
Stap 1: kringwinkel. Die mens komt eerst kijken. Ze zijn met een volle bus vertrokken, maar alles waar een vlekje of een krasje opzit blijft staan.
Het enige wat kringwinkels nog meenemen als het niet helemaal tiptop is: fietsen en witgoed (wasmachines en zo).
Zo ging er van een andere woning een volledige bleekleren salon de vuilbak in omdat de kleur iets anders was waar je handen de leuning raken.
Opkopers weten ook dat ze van een volledig interieur maar een deel verkocht krijgen en voor de rest (stevig) mogen betalen op 't containerpark. Maar je bent er dan wel vanaf.

Terwijl je tot 10 jaar terug in een kringwinkel nog interessante koopjes kon doen. Een kast voor 20€, in echt hout. Die is voor de helft uit elkaar geweest om alles weer recht en vastgelijmd te krijgen, maar nu is die wel in orde. Past helemaal in een interieur waar alleen de tv nieuw gekocht is.

Paul, over een interieur vol antiek en echt design zou ik mij geen zorgen maken. Kwestie van de juiste personen te contacteren en vooraf je huiswerk te maken.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Blackbert wrote: 26 Oct 2023 09:15 Paul
Paul :?: Wie is da :?: :whistling:

We zullen maar concluderen dat de armen niet arm genoeg zijn, tegenwoordig. :cry: Nu, 't is ook gewoon een overaanbod eh. Vroeger kochten mensen meubilair toen ze trouwden, en dat bleef letterlijk tot aan hun dood 't zelfde. Alles was zo massief en stevig gemaakt dat het gemakkelijk langer dan een halve eeuw meeging. Dus mensen waren content als ze zoiets konden overnemen. Maar nu veranderen mensen om de haverklap een deel van hun meubilair: een andere kast hier, ander bed daar, vernieuwde keuken ginder. Dingen die inderdaad letterlijk waardeloos zijn van zodra ze gekocht zijn. :?
Moraal van 't verhaal: zie dat ge al uw spullen verkocht hebt tegen dat ge niet meer alleen kunt wonen. :mrgreen:

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stefke »

Blackbert wrote: 26 Oct 2023 09:15 Paul, over een interieur vol antiek en echt design zou ik mij geen zorgen maken. Kwestie van de juiste personen te contacteren en vooraf je huiswerk te maken.
Echt design wat zou dat zijn? Mij kunt ge wel plezier doen met klassiekers van Eames, Le Corbusier, Mies van der Rohe, Starck.... Het mag ook iets van eigen bodem zijn, Maarten van Severen, Jules Wabbes, Willy Van Der Meeren of een Cubex keuken van Louis Herman De Koninck... Helaas zijn die dingen onbetaalbaar geworden. :roll:

Maar uw huis verkopen, vermoedelijk met inboedel inclusief kan ook wel denk ik...
https://www.architectenwoning.be/projec ... -callebout

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Wel ja ge komt daar efkes met een voorbeeldje af :lol:

Voor de mensen die denken dat mijn ouders in een middeleeuw kasteel vol eiken antiek en Eames meubilair wonen, da's dus schromelijk overdreven. Ik had het woordje "bomvol" niet mogen gebruiken. Mijn excuses. :ugeek:

Maar 't is een feit dat er tussen "onbetaalbaar duur want origineel vulzelfbekendedesignerin" en Ikea-gerief een hele grote kloof zit, die oa gevuld wordt met verdomd duur meubilair. Zonde dat dat over dezelfde kam als Ikea-gerief geschoren zou worden. :cry:
Maar soit, over wat zijn we hier eigenlijk bezig. :dontknow:

Kom, laten we over iets anders voortbleiten! :lol:

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2913
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stefke »

Alez hup dan, de nieuwe trajectcontrole die vanaf januari in werking zal treden hier in het boerendorp Bellingen. Hooguit 700 inwoners en een paar open, overzichtelijke verlaten wegen tussen de velden. Jawel daar staat dan trajectcontrole... :furious3:

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

:wall: :wall: :wall:

Joost Overzee van Kickxstart is overlaatst ook zo eens geflitst geweest. Oost-Nederland, ergens een recht stuk weg. Lege baan in alle richtingen, vér buiten de bebouwde kom. Moest je er een ongeval hebben ze zouden je pas na enkele dagen vinden. Geflist dus, ik weet niet meer, een 90 km/u of zo? En de snelheidsbeperking was maar 50km/u... Het was een hoge boete :shock: en hij moest het toch effe van zich afschrijven in een stukje.

We hebben hier tussen Massemen en Oordegem ook een stuk steenweg dat over enkele kilometers heel erg leeg is. Vroeger was 90 legaal. Nadien 70. Je kon er natuurlijk nog steeds 120 rijden. Of sneller. Nu trajectcontrole. Tsjoekesjoeke aan 69km/u met cruisecontrol op :devil: Of gewoon binnendoor gaan langs een parallelweg.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by TuttoTerreno »

Kzal t nog eens herhalen: volgens mij is binnen 10 jaar heel Europa 1 traject controle. Overal cameras, drones, black box onboard, enz enz. Overal Zwitserland in t kwadraat.


Zodus is het zaak geen tijd te verliezen. Zolang het nog gaat, alle motor plannen nu uit te voeren ipv uit te stellen.

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Blackbert »

yup 't enige verschil zal een auto zijn die geen 15 l/100km verbruikt, voor de rest: terug naar de eighties of vroeger.

[youtube]https://youtu.be/PjAvDJB0S0E?si=R7VItZ8xAJw_ADaf[/youtube]

en alles wat nog enigszins plezant kan zijn wordt vervangen door wat er door er telefoon gevoederd wordt.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by F M »

TuttoTerreno wrote: 26 Oct 2023 15:58 Kzal t nog eens herhalen: volgens mij is binnen 10 jaar heel Europa 1 traject controle. Overal cameras, drones, black box onboard, enz enz. Overal Zwitserland in t kwadraat.


Zodus is het zaak geen tijd te verliezen. Zolang het nog gaat, alle motor plannen nu uit te voeren ipv uit te stellen.
Ook geen tijd te verliezen omdat ik binnen 10 jaar misschien te oud ben om motor te rijden.

Dat is pas bleiten :cry: :cry: :cry: :cry:

Volgend jaar toch efkes door een klein stukske Zwitserland. Das pas durven! :whip:
I am confused. Oh no, maybe not!

Locked