Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Hét forum bij uitstek waar je je ei kwijt kan. Of om stoom af te blazen. Om je hart te luchten. Topics zijn enkel toegankelijk voor wie geregistreerd en aangelogd is.
Locked
User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Allez, dan moeten we rap nog een paar avonturen plannen. 8-)

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Jopet »

Blackbert wrote: 26 Oct 2023 09:15 om van een (gratis) lelijk oma-meubel iets mooiers te maken.
Ik slaap in een slaapkamer die ooit 5.000 bfr. of 125€ gekost heeft, inderdaad zo'n lelijk oma-meubel volgens mijn kinderen, die hebben al te kennen gegeven dat dit nooit binnen komt bij hen mocht er met ons iets gebeuren....
Is dus een vol eiken slaapkamer, bed, kleerkast, dressoir met marmeren blad en grote spiegel en 2 nachtkastjes met marmeren blad, zelfs de legborden als de achterwanden zijn van eikenhout en dit voor 5.000 bfr...... in 1926! (factuur gevonden bij het leegmaken van ons grootouders huis in de jaren '80),
Die meubelen zijn waarschijnlijk al 10 keer verhuisd en die meubelen zitten nog altijd even vast als de eerste dag, de kleerkast hangt vast met welgeteld 4 grote vijzen... welke moderne slaapkamer kun je nog 10 X uit elkaar halen?
Vind ik ze dan zo mooi, niet echt neen maar waarom zou ik ze weg doen, ze zijn onverslijtbaar. Maar ze in een ander kleedje of kleurtje steken zou ik nu ook weer niet doen, dit zijn geen meubelen om te veranderen door de bloem achtige versieringen op de deuren en bedepanelen en zo. Dit kan je misschien wel doen als het gewoon deuren zijn met napoleon hoedjes of zo, afwrijven en bleek beitsen maakt het wel moderner.
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Volle eik is als brandhout gigantisch veel waard. Zoek de prijs van 1 steir/kuub maar eens op. Mijn advies over wat je ermee kan doen kan je dus wel raden. 8-)

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Blackbert »

Waarschijnlijk was dat toch redelijk wat geld, in 1926. Maar je kreeg dan ook iets dat generaties mee kan.

Btw, hier helemaal dezelfde. eikenhouten frames met fineer panelen, geslepen spiegels, ...
Strak zonder saai te zijn, art deco voor de werkmens eigenlijk.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3446
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Blackbert »

Muug wrote: 27 Oct 2023 07:28 Volle eik is als brandhout gigantisch veel waard. Zoek de prijs van 1 steir/kuub maar eens op. Mijn advies over wat je ermee kan doen kan je dus wel raden. 8-)
In tegenstelling tot uw vezelplaten, wat eigenlijk niks waard is, niet in en niet naast de kachel. :twisted:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Klopt. En dus zonder hartzeer kan worden weggegooid.

Online
User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by den Bullet »

Hier ook, zowel in Halle als in Le Mesnil: meubels van ouders/grootouders.
Grootouders van moederszijde waren van Mechelen, en laat dit nu net dè hoofdstad van de meubelmakerij (geweest) zijn! Slaapkamer in Mechelse stijl; eetkamer in Louis XV.
Van vaderszijde: eetplaats ook in Mechelse stijl. Slaapkamer is die van mijn ouders uit 1951 (toen vrij modern) en uiteraard in Mechelen gemaakt.

Allemaal oersterk spul dat zelfs mij gaat overleven 8-)

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stefke »

Velorijden. In principe zou dat minder ergernissen moeten opleveren als je onderweg bent omdat je veelal een fietspad hebt waar toch minder verkeer opzit. Alleen elk rond punt is wel spannend om er over te geraken, moto's die dwars op een 2m breed fietspad staan geparkeerd en je bijgevolg niet anders kan dan de straat op te schieten om verder te kunnen, idem met auto's, voetgangers die rustig keuvelen op het fietspad terwijl er vlak naast toch een breed trottoir ligt. Als ze je bel al horen duurt het nog een eeuwigheid eer men beslist welke kant men nu uit de weg gaat, eerst links dan toch weer naar rechts en dan last minute toch weer de andere kant bij de rest van het gezelschap... En de loslopende hond, ja die doet maar wat.... Uiteindelijk is te voet gaan de manier die nog de minste ergernis opwekt... :roll:

Online
User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 27 Oct 2023 12:55
... Uiteindelijk is te voet gaan de manier die nog de minste ergernis opwekt... :roll:
Als er geen fietsers/steppers of automobilisten in de buurt (kunnen) zijn ... :?

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Droopy »

Muug wrote: 25 Oct 2023 15:33 ...
Ik heb mezelf al afgevraagd wat dat gaat geven als mijn ouders er niet meer zijn. Hun huis staat bomvol dure designer meubels, kunst, antiek en honderden boeken. Die boeken tot daar aan toe, maar de rest is echt nog een pak geld waard. Ze zouden bij wijze van spreken nu al dinges moeten beginnen verkopen of veilen. Anders zijn wij (ik en mijn broers) het die gezjost zijn. :?
Misschien kan je die designmeubelen nog verkopen maar als je een opkoper contacteert dan wil die mens daar ook iets aan verdienen.

Toen we het appartement van mijn ouders leeghaalden was die opkoper geïnteresseerd in twee antieke meubelen, die werden met extra zorg in zijn vrachtwagen geplaatst en die ging hij zelf verkopen.
De rest, waaronder heel wat antieke meubelen, zilverwerk, schilderijen, etc...die ooit wel wat waard waren ging hij gewoon meegeven in zijn volgende container richting Polen, daar kreeg hij er nog iets voor. :o
De rekening was iets richting € 900 maar hij had ook alles meegenomen.
Tot zover de illusie van mijn ouders dat hun interieur wat waard was en dat we er na hun dood gelukkig mee gingen zijn. :(



En nog een extra bleit item : Vrom rijopleidingen stopt er na 17 jaar mee. :(

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Jopet »

Droopy wrote: 29 Oct 2023 10:55 En nog een extra bleit item : Vrom rijopleidingen stopt er na 17 jaar mee. :(
Tjiens, zoon ging toch meegaan in de opleidingen zodat de opvolging verzekerd was...

Weet je de reden waarom ze stoppen?
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Droopy »

Jopet wrote: 29 Oct 2023 12:49
Droopy wrote: 29 Oct 2023 10:55 En nog een extra bleit item : Vrom rijopleidingen stopt er na 17 jaar mee. :(
Tjiens, zoon ging toch meegaan in de opleidingen zodat de opvolging verzekerd was...

Weet je de reden waarom ze stoppen?
Dit staat op zijn facebookpagina :

VROM Rijopleidingen

De riem gaat eraf... definitief....
Uitgerekend voor onze vrienden van RAD hebben we zondag onze laatste groepsopleiding gegeven, en dan niet alleen van dit seizoen, want na 17 jaar houdt het op voor VROM Rijopleidingen.
Het was een prachtige tijd waarin we een massa dankbaarheid kregen van honderden enthousiaste motorrijders die we meer konden doen genieten van hun machine. We organiseerden honderden opleidingsdagen, circuitdagen, gymkhana wedstrijden, en "warmste" rijopleidingen waar we één voor één intens van genoten, maar niet alleen... Niets van dat alles was mogelijk zonder de hulp van Kenneth, Davy en Karel, maar vooral dankzij Sander en An hun onvoorwaardelijke steun. Lieve schatten, bedankt dat jullie er altijd bij waren als ik jullie nodig had.
De redenen waarom we ermee ophouden zijn allemaal niet zo zwaarwichtig... als ge de 50 nadert is een fulltime hoofdberoep op de moto misschien al genoeg... en ook de hobby roept, want de koers is nu éénmaal van ons. Eindigen in schoonheid is niet iedereen gegeven, awel, ons wel. Bedankt allemaal!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Een uur te vroeg wakker omdat ik mijn wekker niet had aangepast! :wall: :devil:

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stefke »

bwa dat valt toch nog mee, dat is beter dan een uur te laat op te staan.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by F M »

Muug wrote: 30 Oct 2023 06:14 Een uur te vroeg wakker omdat ik mijn wekker niet had aangepast! :wall: :devil:
Bij mij hoort dat in de categorie 'juichtopic'. De wekker een uur verder zetten, me omdraaien en nog een uurtje langer mogelijk slapen. Heerlijk! :lol:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

wel, ik zat al aangekleed en wel aan de ontbijttafel toen mij dat opviel. Te gek om dan weer in bed te kruipen. :wall:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Raketman »

Eindelijk eens sealskinz kousen gekocht...vorige vrijdag voor de eerste keer aangedaan. Dat was een zalige ervaring, droge en warme voeten. Maar toen kwam ik thuis en deed ik mijn botten en de kousen uit. Bleek dat mijn huid allergisch gereageerd heeft op die plakrand die er bovenaan inzit. Resultaat : grote blazen rondom mijn kuiten, wonden tot diep in het vlees. Ergens iets tussen 2de en 3de graads brandwonden :dontknow: :o :cry: .
Huisarts had dit nog nooit gezien.
Nil volentibus arduum

Koeno
Posts: 3206
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Koeno »

Ik heb daar de eerste keren ook wat pijn van gehad...
Niet tot in het vlees, maar wel enkele dagen rode rand gehad van die kleefstrip...
nadien geleerd om mijn thermisch ondergoed te gebruiken als laagje tussen been & kous...

User avatar
Stefke
Posts: 2912
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Stefke »

Raketman wrote: 30 Oct 2023 18:33 Eindelijk eens sealskinz kousen gekocht...vorige vrijdag voor de eerste keer aangedaan. Dat was een zalige ervaring, droge en warme voeten. Maar toen kwam ik thuis en deed ik mijn botten en de kousen uit. Bleek dat mijn huid allergisch gereageerd heeft op die plakrand die er bovenaan inzit. Resultaat : grote blazen rondom mijn kuiten, wonden tot diep in het vlees. Ergens iets tussen 2de en 3de graads brandwonden :dontknow: :o :cry: .
Huisarts had dit nog nooit gezien.
haha, been there done that... :roll: Nu kan ik die wel zonder problemen dragen.

User avatar
Muug
Posts: 11778
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een bleittopic exclusief voor iedereen - 2023

Post by Muug »

Gasten. Koopt eens waterdichte laarzen zeg. :mrgreen:

Afin, ik heb dat ook. Om de 5 jaar gebruik ik die eens. En altijd met lange onderbroek, vanzelfsprekend. 8-)

Locked